Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.12.2009, 11:43 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tak sobie czytam na forach zagranicznych i tam niemal wszyscy doradzają obniżenie zawieszenia. Co o tym myślicie? Regulowany zawias raczej odpada - za duże koszty. Są sprężyny Bilstein i H&R, obniżające o 40 mm. Czy to nie za dużo?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 12:11 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
40 mm to dość dużo. 964 ma możliwość regulacji, czy Twoje auto nie ma ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 14:22 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ma regulację wysokości. Pytanie na ile da się w ten sposób obniżyć. I kto to zrobi - nie chce mi się jechać jak Rychowi pod Hanower ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 14:33 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
myślę że 30 mm spokojnie.
pytanko czy jest sens.

pzdr. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 16:00 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
wit007 napisał(a):
Ma regulację wysokości. Pytanie na ile da się w ten sposób obniżyć. I kto to zrobi - nie chce mi się jechać jak Rychowi pod Hanower ;)


Rychu ma gwinty( sam widziałem) więc chyba niemusi aż do Hanoweru 8)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 16:04 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
Ja miałem to szczęście(?) i poprzedni właściciel zmienił zawias na gwintowane KONI.
Obecnie jest dość wysoko podniesiony, ale i tak jest twardy jak... ;) i jeździ jak gokart.
Osobiście nie jestem przekonany, czy na nasze polskie realia tzw. "gleba" jest najlepszym rozwiązaniem? :?
PS. Wg. mnie 40mm. do codziennej jazdy to dużo..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 18:40 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Może i ma gwinty, ale jakoś mu w Poznaniu nikt nie umiał ustawić tego jak należy. I był w Niemczech na regulacji.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 18:52 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
A co robili w Poznaniu, a co robili w Niemczech i czego nie zrobili cobyś chciał, żeby było ?
Albo są "na amen" zapieczone regulacje, albo chcesz wyjść poza zakres regulacji ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: reg
PostNapisane: 11.12.2009, 23:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
tak 964 ma regulacje wysokosci
a o ie
odpowiedz z rennlisty o mozliwosciacg regulacji w 964 :

"You can lower by 10 mm. There is 15 mm of adjustment but you need 5 mm for corner balancing. Lower the front only by 10 mm and leave the rear at standard and correct ride height. In addition for the C4, take off the 18 mm rear sway bar and replace it with a 21 or 22 mm C2 rear sway bar. For C2 owners (not you Alex) take off the 21 mm (1990 only) or 22 mm rear sway bar and replace with a C4 18 mm or Tiptronic 19 mm version. Always replace the rubber bushes. I think you will be happy with these simple changes."

czarodziejska regulacja to.. corner balance - czyli wagi na kazde kolo - praktycznie przez nikogo (???) u nas nie robiona - a zagranica podstawa dobrego setupu...
a jak.. rysunek w zalaczeniu ( to nie moj samochod :))


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2009, 23:52 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2693
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
tak... temat przerabiałem, niestety w lbn. wagi są nie osiągalne, pojechałem do najlepszego zakładu w mieście na ustawienia... pan pozakładał aparaturę, zaczął kręcić, dłubać, przyszedł drugi do pomocy... od razu powiedziałem że mam klucz do gwintów... o sprawdzeniu ciśnienia w kołach nie było nawet mowy, powiedziałem że może trzeba sprawdzić... usłyszałem, nie to na nic nie wpływa... :twisted:

Ok, panowie kręcili, po czym stwierdzili że skończyła się regulacja i proponowali rozwiercenie otworów regulacyjnych w wahaczu tylnym... :shock:

Zaproponowałem pokręcić gwintami... no i trochę się pozmieniało... nic nie trzeba było rozwiercać... szkoda gadać....

W każdym razie Witek, nasze auta i tak są twarde, ja bym nie kombinował za bardzo z obniżeniem, no chyba że tylko pod tor... bo to inna bajka....

Najważniejsze dobrze ustawić kąty, wyprzedzenia, pochylenia...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: reg
PostNapisane: 12.12.2009, 0:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1565
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Duc748 napisał(a):
a jak.. rysunek w zalaczeniu ( to nie moj samochod :))


Rozumiem że Twój w przeciwieństwie do tej zabawki będzie bardziej hmm.. profesjonalnie przygotowany :twisted:

Mam nadzieję że w przyszłym sezonie pokażesz możliwości!




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2010, 23:27 

Dołączył: 10.08.2007
Posty: 241
911Bart napisał(a):
Ja miałem to szczęście(?) i poprzedni właściciel zmienił zawias na gwintowane KONI.
Obecnie jest dość wysoko podniesiony, ale i tak jest twardy jak... ;) i jeździ jak gokart.
Osobiście nie jestem przekonany, czy na nasze polskie realia tzw. "gleba" jest najlepszym rozwiązaniem? :?
PS. Wg. mnie 40mm. do codziennej jazdy to dużo..


skoro masz gwint KONI to na pewno ma regulacje twardości kwestia tylko czy kikut jest na gorze tłoczyska czy regulacja jest dopiero na wyjętym amortyzatorze po maksymalnym wciśnięciu tłoczyska...

druga kwestia jest taka ze gwint jeśli jest maksymalnie podniesiony do góry będzie twardy bo sprężyna jest mocno ściśnięta i ograniczony jest ruch tłoczyska które nie pracuje w prawidłowym zakresie

osobiście mam takie zdanie ze gwint to super sprawa a jeśli ma regulacje twardości to już nic nie trzeba więcej do szczęścia można sobie ustawić tak ze i auto będzie niżej i komfort jazdy będzie jak na seryjnym zawieszeniu a wręcz poprawi się prowadzenie bo charakterystyka pracy amortyzatora tez jest inna

co do samego ustawiana gwintu a raczej jego wysokości to nie trzeba być specjalista żeby go ustawić ( o ile talerzyki nie są zapieczone )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2010, 15:50 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
wit007 napisał(a):
Tak sobie czytam na forach zagranicznych i tam niemal wszyscy doradzają obniżenie zawieszenia. Co o tym myślicie? Regulowany zawias raczej odpada - za duże koszty. Są sprężyny Bilstein i H&R, obniżające o 40 mm. Czy to nie za dużo?


Miałem okazje jeździć na oryginalnym zawieszeniu + sprężynami H&R, polecam. Komfort na naszych drogach został jak w oryginale, ale auto prowadziło się jeszcze pewniej.
40mm to trochę przesada, realnie powinny dać jakie 25-30mm.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2010, 0:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
wit007 napisał(a):
Może i ma gwinty, ale jakoś mu w Poznaniu nikt nie umiał ustawić tego jak należy. I był w Niemczech na regulacji.
..już potrafią w porsche centrum poznań...nawet szkolenie było na 964 :!: teraz no problem i roboczogodziny dla starszych porsche tańsze :!: problem z 964 polega na...dużej cierpliwości :roll: i wiedzy co chce się osiągnąć - w PCPoznań mają takie urządzenie które na bieżąco informuje co będzie się działo...balans skret itp.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2010, 0:36 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
Rychy - ile roboczogodzina w Poznaniu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2010, 0:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
2 do 3 godzin , zadzwoń - dla 924 najtaniej- no ale najważniejsze dla jazdy sportowej są wagi..a potem ustawienia- no a wagi - kto ma wagi?Stańco lub Hannower.. :wink:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2010, 2:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5063
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Cennik jest na stronie :)

150 zł netto (911, 924, 928, 968)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2010, 9:48 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
:shock: Tak czytam, czytam....cóż za profesjonalizm ! Stare 911 - żadne gwinty, żadne sprężyny - są na tyle kłopotliwe w tych regulacjach, że do głowy mi nie przyszło....Owszem, dobrze ustawiona geometria i lekko twardsze i obniżone ( 0k.20mm) zawieszenie. To wszystko na co się zdobyłem, ale w tym kontekście jestem b. zadowolony z uzyskiwanych wyników :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2010, 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
pdmobil napisał(a):
:shock: Tak czytam, czytam....cóż za profesjonalizm ! ...Owszem, dobrze ustawiona geometria i lekko twardsze i obniżone ( 0k.20mm) zawieszenie. To wszystko na co się zdobyłem, ale w tym kontekście jestem b. zadowolony z uzyskiwanych wyników :lol:
...tak tak i i o niczym innym nie mówimy...do tego dobre ustawienia...nie każdy jest taki dobry i ustawi sam ja w każdym razie mam pytanie czy już zacząć podsyłać ,,klijętów "...? :lol:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2010, 14:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
No to umieją w tym PCP ustawić czy jak? Mają wagi? Bo może przy jakiejś okazji bym zajechał. Chociaż stawki na 964 ciągle mnie przerażają. I co gorsza nie zapowiada się by je obniżyli ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum