Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 11.12.2009, 11:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Tak sobie czytam na forach zagranicznych i tam niemal wszyscy doradzają obniżenie zawieszenia. Co o tym myślicie? Regulowany zawias raczej odpada - za duże koszty. Są sprężyny Bilstein i H&R, obniżające o 40 mm. Czy to nie za dużo?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.12.2009, 12:11 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
40 mm to dość dużo. 964 ma możliwość regulacji, czy Twoje auto nie ma ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.12.2009, 14:22 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ma regulację wysokości. Pytanie na ile da się w ten sposób obniżyć. I kto to zrobi - nie chce mi się jechać jak Rychowi pod Hanower
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 11.12.2009, 14:33 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
myślę że 30 mm spokojnie.
pytanko czy jest sens.
pzdr.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 11.12.2009, 16:00 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
wit007 napisał(a): Ma regulację wysokości. Pytanie na ile da się w ten sposób obniżyć. I kto to zrobi - nie chce mi się jechać jak Rychowi pod Hanower
Rychu ma gwinty( sam widziałem) więc chyba niemusi aż do Hanoweru
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 11.12.2009, 16:04 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Ja miałem to szczęście(?) i poprzedni właściciel zmienił zawias na gwintowane KONI.
Obecnie jest dość wysoko podniesiony, ale i tak jest twardy jak... i jeździ jak gokart.
Osobiście nie jestem przekonany, czy na nasze polskie realia tzw. "gleba" jest najlepszym rozwiązaniem?
PS. Wg. mnie 40mm. do codziennej jazdy to dużo..
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.12.2009, 18:40 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Może i ma gwinty, ale jakoś mu w Poznaniu nikt nie umiał ustawić tego jak należy. I był w Niemczech na regulacji.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.12.2009, 18:52 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
A co robili w Poznaniu, a co robili w Niemczech i czego nie zrobili cobyś chciał, żeby było ?
Albo są "na amen" zapieczone regulacje, albo chcesz wyjść poza zakres regulacji ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 11.12.2009, 23:35 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
tak 964 ma regulacje wysokosci
a o ie
odpowiedz z rennlisty o mozliwosciacg regulacji w 964 :
"You can lower by 10 mm. There is 15 mm of adjustment but you need 5 mm for corner balancing. Lower the front only by 10 mm and leave the rear at standard and correct ride height. In addition for the C4, take off the 18 mm rear sway bar and replace it with a 21 or 22 mm C2 rear sway bar. For C2 owners (not you Alex) take off the 21 mm (1990 only) or 22 mm rear sway bar and replace with a C4 18 mm or Tiptronic 19 mm version. Always replace the rubber bushes. I think you will be happy with these simple changes."
czarodziejska regulacja to.. corner balance - czyli wagi na kazde kolo - praktycznie przez nikogo (???) u nas nie robiona - a zagranica podstawa dobrego setupu...
a jak.. rysunek w zalaczeniu ( to nie moj samochod )
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 11.12.2009, 23:52 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
tak... temat przerabiałem, niestety w lbn. wagi są nie osiągalne, pojechałem do najlepszego zakładu w mieście na ustawienia... pan pozakładał aparaturę, zaczął kręcić, dłubać, przyszedł drugi do pomocy... od razu powiedziałem że mam klucz do gwintów... o sprawdzeniu ciśnienia w kołach nie było nawet mowy, powiedziałem że może trzeba sprawdzić... usłyszałem, nie to na nic nie wpływa...
Ok, panowie kręcili, po czym stwierdzili że skończyła się regulacja i proponowali rozwiercenie otworów regulacyjnych w wahaczu tylnym...
Zaproponowałem pokręcić gwintami... no i trochę się pozmieniało... nic nie trzeba było rozwiercać... szkoda gadać....
W każdym razie Witek, nasze auta i tak są twarde, ja bym nie kombinował za bardzo z obniżeniem, no chyba że tylko pod tor... bo to inna bajka....
Najważniejsze dobrze ustawić kąty, wyprzedzenia, pochylenia...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 12.12.2009, 0:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Duc748 napisał(a): a jak.. rysunek w zalaczeniu ( to nie moj samochod )
Rozumiem że Twój w przeciwieństwie do tej zabawki będzie bardziej hmm.. profesjonalnie przygotowany
Mam nadzieję że w przyszłym sezonie pokażesz możliwości!
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
cichyg60
|
Napisane: 13.02.2010, 23:27 |
|
Dołączył: 10.08.2007 Posty: 242
|
911Bart napisał(a): Ja miałem to szczęście(?) i poprzedni właściciel zmienił zawias na gwintowane KONI. Obecnie jest dość wysoko podniesiony, ale i tak jest twardy jak... i jeździ jak gokart. Osobiście nie jestem przekonany, czy na nasze polskie realia tzw. "gleba" jest najlepszym rozwiązaniem? PS. Wg. mnie 40mm. do codziennej jazdy to dużo..
skoro masz gwint KONI to na pewno ma regulacje twardości kwestia tylko czy kikut jest na gorze tłoczyska czy regulacja jest dopiero na wyjętym amortyzatorze po maksymalnym wciśnięciu tłoczyska...
druga kwestia jest taka ze gwint jeśli jest maksymalnie podniesiony do góry będzie twardy bo sprężyna jest mocno ściśnięta i ograniczony jest ruch tłoczyska które nie pracuje w prawidłowym zakresie
osobiście mam takie zdanie ze gwint to super sprawa a jeśli ma regulacje twardości to już nic nie trzeba więcej do szczęścia można sobie ustawić tak ze i auto będzie niżej i komfort jazdy będzie jak na seryjnym zawieszeniu a wręcz poprawi się prowadzenie bo charakterystyka pracy amortyzatora tez jest inna
co do samego ustawiana gwintu a raczej jego wysokości to nie trzeba być specjalista żeby go ustawić ( o ile talerzyki nie są zapieczone )
|
|
Góra |
|
spaun
|
Napisane: 15.02.2010, 15:50 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 855
|
wit007 napisał(a): Tak sobie czytam na forach zagranicznych i tam niemal wszyscy doradzają obniżenie zawieszenia. Co o tym myślicie? Regulowany zawias raczej odpada - za duże koszty. Są sprężyny Bilstein i H&R, obniżające o 40 mm. Czy to nie za dużo?
Miałem okazje jeździć na oryginalnym zawieszeniu + sprężynami H&R, polecam. Komfort na naszych drogach został jak w oryginale, ale auto prowadziło się jeszcze pewniej.
40mm to trochę przesada, realnie powinny dać jakie 25-30mm.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 16.02.2010, 0:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
wit007 napisał(a): Może i ma gwinty, ale jakoś mu w Poznaniu nikt nie umiał ustawić tego jak należy. I był w Niemczech na regulacji. ..już potrafią w porsche centrum poznań...nawet szkolenie było na 964 teraz no problem i roboczogodziny dla starszych porsche tańsze problem z 964 polega na...dużej cierpliwości i wiedzy co chce się osiągnąć - w PCPoznań mają takie urządzenie które na bieżąco informuje co będzie się działo...balans skret itp.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 16.02.2010, 0:36 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
Rychy - ile roboczogodzina w Poznaniu?
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 16.02.2010, 0:44 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
2 do 3 godzin , zadzwoń - dla 924 najtaniej- no ale najważniejsze dla jazdy sportowej są wagi..a potem ustawienia- no a wagi - kto ma wagi?Stańco lub Hannower..
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 16.02.2010, 2:30 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Cennik jest na stronie
150 zł netto (911, 924, 928, 968)
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 16.02.2010, 9:48 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Tak czytam, czytam....cóż za profesjonalizm ! Stare 911 - żadne gwinty, żadne sprężyny - są na tyle kłopotliwe w tych regulacjach, że do głowy mi nie przyszło....Owszem, dobrze ustawiona geometria i lekko twardsze i obniżone ( 0k.20mm) zawieszenie. To wszystko na co się zdobyłem, ale w tym kontekście jestem b. zadowolony z uzyskiwanych wyników
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 16.02.2010, 10:10 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
pdmobil napisał(a): :shock: Tak czytam, czytam....cóż za profesjonalizm ! ...Owszem, dobrze ustawiona geometria i lekko twardsze i obniżone ( 0k.20mm) zawieszenie. To wszystko na co się zdobyłem, ale w tym kontekście jestem b. zadowolony z uzyskiwanych wyników ...tak tak i i o niczym innym nie mówimy...do tego dobre ustawienia...nie każdy jest taki dobry i ustawi sam ja w każdym razie mam pytanie czy już zacząć podsyłać ,,klijętów "...?
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.02.2010, 14:30 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
No to umieją w tym PCP ustawić czy jak? Mają wagi? Bo może przy jakiejś okazji bym zajechał. Chociaż stawki na 964 ciągle mnie przerażają. I co gorsza nie zapowiada się by je obniżyli
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|