Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.11.2017, 23:39 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Witam,
Chciałbym się podzielić pierwszymi wrażeniami po dzisiejszym odbiorze wymarzonej 911stki.
Moja historia z Porsche trochę zakręcona, bo moje pierwsze Porsche to było Cayenne V8 (Mk1 po lifcie), drugie Panamera GTS(Mk1 przed liftem) a trzecie to obecnie najmocniejsza tylnonapędowa cywilna 911stka, czyli poliftowy GTS.

Jestem w zasadzie dopiero po około 100 km jazdy tym autem po mokrej drodze, przy temperaturze 3.5 stopnia na letnich oponach, więc mogę pewnie powiedzieć tyle co nic :)

Przed kupnem mnóstwo wątpliwości, bo ta jedyna to była 991.1 GTS w której się zakochałem od pierwszego usłyszenia i takiej też szukałem, gdzieś po drodze pojawiła się opcja kupna demówki poliftwej GTSki. Pojechałem tylko podotykać, zbadać organoleptycznie, nagle z niezobowiązującej rozmowy przeskoczyliśmy do jazdy nieco ponad to co przepisy pozwalają drogą Gdyńską.
No i chyba tutaj zaczyna się historia choroby. Miałem okazje troszkę pojeździć 997 i 991 - rekreacyjnie, nie wiem co mają w sobie te auta, ale po kilku chwilach zachowuję się jak pięciolatek, chcę to auto tu i teraz :)
Tutaj chyba było podobnie.
Co mnie kupiło? Responsywność na gaz, od dołu dużo miodu. PDK znowu szybszy, znowy ostrzejszy (jak oni to ciągle poprawiają?) Jak jest trakcja ok z tyłu, można go dociskać. Koleiny na Morskiej wcale nie takie straszne. Jak to auto łatwo się prowadzi. Mało jeździłem 911stki w życiu, ale wsiadam i nie wiem dlaczego, czuję się jak w domu po kilku sekundach jazdy.
Wcześniej kręciły mnie wolnossaki, uważałem, że 911 991.1 GTS to najwspanialsze auto w historii i mimo, że turbiny odpychały się o wiele lepiej, jakoś tak nie było chemii. W Stambule (2 czy 3 lata temu) ogromne wrażenie zrobił na mnie lunch control w Turbo S, byłem pełen podziwu, ale ciągle serducho biło do wolnossaków, więc z tym GTSem miałem problem.
Po jeździe mam wrażenie, że jest to trochę taki pomost, mam wrażenie, że ciągle ma sporo ze swojego wolnossącego poprzednika, dorzucając tylko plusy z turbin (bez lagu i z fajną responsywnością)
Nie wiem może jeszcze bredzę i po prostu nie mogę się jeszcze otrząsnąć z faktu, że w końcu spełniło się marzenie i w garażu wylądowała pierwsza 911stka.

Poniżej filmik z odbioru:
https://youtu.be/dL56etIfrbA

i jak się uda foty :)

Pozdro i do zobaczenia na klubowych imprezach

Michał


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 11:38 

Dołączył: 1.07.2011
Posty: 417
Pięknie gada nawet na turbinach. :mrgreen:

szkoda że w TurboS nie mam takiego dźwięku...
Gratulacje!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 11:41 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Gratulacje :wink: . Piękna sztuka :D . Napewno da duzo funu 8) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 11:54 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4089
bredzisz, ale tutaj wszyscy naćpani tym samym narkotykiem, więc znajdziesz zrozumienie od razu :).
Gratulacje i szerokości ! (i zapraszamy do klubu :))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 15:22 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Gratuluję nabytku. Ekstra!
Mnie "naszło" jak rok temu przejechałem się ze znajomym jego 911 :D




_________________

991.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 18:11 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 228
no to super następny kolega z 3miasta z forum-pozdrawiam i mam nadzieję iż się kiedyś spotkamy :)
Gratuluję zakupu :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 18:42 

Dołączył: 10.05.2016
Posty: 243
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nr klubowicza: 514
Gratulacje za wybór :wink: super wersja :lol:




_________________

in: 718; 991.2; Macan
out: 997.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 19:29 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Dzięki wszystkim.

Chciałbym jeszcze zapytać czy to normalne, że budziłem się w nocy ze 100 razy i ostatecznie wstałem o godzinie 5 rano i czekałem na świt ;)

Dzisiaj trochę słońca, asfalt się przesuszył i taki oto filmik znalazłem w telefonie z "autobahny" ;)

https://youtu.be/TOIWMJqzT_A

Lepiej to wiecie ode mnie, ale napiszę: absolutnie genialne auto, wszystko mi w nim odpowiada i nawet na siłę nie mogę znaleźć nawet jednej wady (choć w tej ocenie mogę być lekko postronny :) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 21:45 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Gratuluję wyboru bo to jeden z lepszych z całej linii 911 w obecnej linii.


Ale filmik z auta lepiej wywal z youtube. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 22:30 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Jerzy napisał(a):
Gratuluję wyboru bo to jeden z lepszych z całej linii 911 w obecnej linii.


Ale filmik z auta lepiej wywal z youtube. 8)



dzięki, uważam podobnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2017, 22:56 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
maja22 napisał(a):
no to super następny kolega z 3miasta z forum-pozdrawiam i mam nadzieję iż się kiedyś spotkamy :)
Gratuluję zakupu :mrgreen:


może spocik w Trójmieście piątek/sobota?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2017, 8:26 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 228
z miłą chęcią :) ale w ten weekendzie jestem niedostępny w 3mieście


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2017, 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 507
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
Jerzy napisał(a):
Gratuluję wyboru bo to jeden z lepszych z całej linii 911 w obecnej linii.



Zdecydowanie się zgadzam z Jurkiem. Dlatego z wielką satysfakcją gratuluję wyboru. Prezentuje się naprawdę nieziemsko :!: :wink:




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2017, 21:38 

Dołączył: 8.01.2017
Posty: 67
Gratulacje !!! bardzo szybka 911, wklej info co do specyfikacji. Ostrzejsza, mniej wygłuszona od S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2017, 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2257
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Wolę wolnossaka- bo mam :D :D
Osobiście bardziej podoba mi się tył ze świecącą listwą między tylnymi lampami.Na Porsche Parade wylosowałem do jazd GTS w manualu w max wypasie i ...jednak pozostanę przy starym .Jak by nie było to ostatni atmosferyczny 3,8




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.11.2017, 10:04 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Wrzucam spec poniżej. Zabrakło liftu przedniej osi, z wjazdem do garażu mam problem :shock:

Pytanie odnośnie śrubki centralnej. Może ktoś polecić "nieautoryzowany" klucz dynamometryczny, którego używa i jest zadowolony?

Jak często należy robić inspekcję śrubki oraz stożka, jak często wymienia się śrubę (po ilu track day'ach/km?)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2017, 21:32 

Dołączył: 8.01.2017
Posty: 67
U mnie lift nie był ani razu potrzebny i tej opcji nie brałem.
991.2 ma nieco inaczej rozwiązaną dokładkę zderzaka. Mam SPASM i problemów brak.
Musisz mieć spory kąt do tego wjazdu skoro zawadzasz. Pozostaje najazd po skosie.

Nie brałeś skętnej tylnej osi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2017, 22:33 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Ja mam wprawdzie lift ale dotychczas praktycznie nie był potrzebny - nawet na dosyć stromych rampach. Za to skrętną tylną oś naprawdę gorąco polecam.




_________________

991.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2017, 23:21 

Dołączył: 9.04.2017
Posty: 37
mhl07 napisał(a):
Wrzucam spec poniżej. Zabrakło liftu przedniej osi, z wjazdem do garażu mam problem :shock:

Pytanie odnośnie śrubki centralnej. Może ktoś polecić "nieautoryzowany" klucz dynamometryczny, którego używa i jest zadowolony?

Jak często należy robić inspekcję śrubki oraz stożka, jak często wymienia się śrubę (po ilu track day'ach/km?)


Ja kupiłem używanego Hazeta za 1000zł, w stanie jak nowy.
Jak szukałem klucza patrzyłem po opiniach i wychodzi na to że z najlepsze są Hazet i Gedore.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2017, 12:11 

Dołączył: 19.10.2012
Posty: 126
Mavik napisał(a):
U mnie lift nie był ani razu potrzebny i tej opcji nie brałem.
991.2 ma nieco inaczej rozwiązaną dokładkę zderzaka. Mam SPASM i problemów brak.
Musisz mieć spory kąt do tego wjazdu skoro zawadzasz. Pozostaje najazd po skosie.

Nie brałeś skętnej tylnej osi?


Fakt, u mnie wjazd jest lekko stromy, ale nawet nie przyszło mi do głowy, że może być problem a brakuje dosłownie kilku mm, żeby nie przytrzeć przedniego splittera.

Co do tylnej skrętnej osi: auto to była demówka i nie ja konfigurowałem, tylko już nabyłem auto, które stało w salonie do jazd testowych.

Moim zdaniem zostało skonfigurowane "rozsądnie" (jeśli tak w ogóle można mówić o opcjach w Porsche :roll: ) Tzn. wiecie można tego GTS'a ładnie dopchać fajnymi opcjami, ale cena już leci w rejony 800k.
Mój budżet był dużo mniejszy, więc "rozsądna" konfiguracja i fajna zniżka przy demówce razem fajnie zagrało.

Obawiałem się foteli 4-pozycyjnych, ale póki co jestem bardzo zaskoczony jak one są wygodne, nie wiem, czy w ostateczności nie przekonam się do nich zupełnie. W Panamerze miałem 18 zakresowe, przyznam szczerze, że pierwszy rok upłynął na ciągłej "zabawie" pozycjami i próba znalezienia tego optymalnego rozwiązania na dłuższą podróż. W końcu się udało, ale następne 1,5 roku nie dotykałem żadnego ustawienia.

To moje pierwsze auto ze światłami LED i faktycznie przeskok technologiczny rzuca się w oczy natychmiast. Byłem pod wrażeniem jak jasny i szeroki strumień światła te lampy generują.

Jakieś takie absolutne minimum to pakiet GTS i wszędzie skóra+alcantara.
Jeśli sam miałbym konfigurować, chyba odpuściłbym sobie szklany dach, chociaż z czasem zobaczymy, czy trochę więcej światła to na plus czy na minus.

Skrętna oś, czytam na forum, że jest to dobre rozwiązanie, ale ostatecznie mam nadzieję, że nie będę tęsknił za czymś czego nigdy nie miałem i nie mam.

macmw: Dzięki za info o kluczu do śrubki centralnej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum