Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 28.06.2022, 17:15 

Joined: 11.02.2018
Posts: 57
Cześć!

TL;DR
991.2 GTS RWD Manual Miami Blue kupiony w PCW. 20 900 km przebiegu. Porsche Approved. PDCC, RWS, 18k-fotele, 90L zbiornik paliwa, PDLS+, Bose, Apple Carplay, Online services (przez Semeco) + śledzenie.
Cup Sport 2 + zimówki pirelli. Samochód w stanie idealnym. PPF na przodzie samochodu. Koła po prawej stronie podrapane. Po lewej ideał. Jeden kluczyk ma zniszczony plastik przez psa.

Cena brutto: 609 000zł. Sprzedaż prywatna.

Oto parominutowy filmik prezentujący samochód https://www.youtube.com/watch?v=zP5poJ1Srck

Samochód odebrałem 10 lutego 2018 r. w Porsche Centrum Warszawa. Samochód wyjechał z salonu oklejony z przodu folią XPEL ultimate. W pierwszych dniach pojechałem nim do Stuttgartu żeby spokojnie dotrzeć. Jest to GTS, więc najważniejsze rzeczy, które w związku z tym były w standardzie to m.in:
* przyciemnione światła
* czarne felgi
* sport chrono
* PASM
* wnętrze w race-teksie (alkantara)
Z opcji zaznaczyłem:
* Miami Blue lakier :D
* Czarne skręcające LEDowe reflektory (PDLS+)
* Park assist z kamerą cofania
* Przednia szyba z pasem przeciwsłonecznym
* Porsche Dynamic Chassis Control
* Skrętna tylna oś
* Zbiornik paliwa 90L
* Tempomat
* Wskaźnik ograniczenia prędkości
* Automatyczne lusterka z czujnikiem deszczu
* Podgrzewana kierownica
* Adaptacyjne fotele sportowe plus (18-kierunkowa regulacja z pamięcią)
* Podgrzewane fotele
* Dywaniki podłogowe
* System audio BOSE

Samochód jest objęty polisą Porsche Approved do lutego 2023 (oczywiście z możliwością przedłużenia do 2033 roku - prawie 11 lat ‘gwarancji’ jeszcze :) )

Samochód dzisiaj ma 20 900 km przebiegu. W ciągu 4 lat odbył następujące serwisowanie:
* coroczna zmiana oleju (co ~6k km)
* wszystko, co kazała książka
* przeglądy Porsche Approved w roku 2020, 2021, 2022
* czerwiec 2021 - zmiana letnich opon na Cup2
Usterki i gong:
* W pierwszym roku eksploatacji szwankował PVTS (przeciwkradzieżowe śledzenie samochodu). Po wejściu do auta, samochód “nie widział” pestek i trzeba było podawać hasło. Usterka naprawiona w Porsche Centrum Warszawa (antena nie stykała).
* Po dwóch latach jeden z przycisków ustawień fotela kierowcy przestał działać. Usterka naprawiona w Porsche Centrum Warszawa.
* W 2020 roku zahaczyłem o krawężnik i porysowałem koła po prawej stronie. Usterki nie naprawiałem, bo szkoda błaha, a w żaden sposób nie wpływa na jazdę (i prawie nie widać), a założyłem, że niestety w ciasnym Tarnowie, w którym obecnie mieszkam może się to powtórzyć. Jest widoczne na filmiku poniżej.
* W marcu 2021 zrobiłem następującą dziurę w zderzaku przy pomocy samochodu suzuki, który zmienił pas na mój, nie patrząc w lusterka. https://imgur.com/a/fNRD3p2 . Zderzak został wymieniony i ponownie oklejony folią zabezpieczającą w Porsche Centrum Warszawa. Kierowca Suzuki o dziwo ciągle żyje.

Samochód nie ma żadnych problemów mankamentów itp. Najwyraźniej umiem jeździć manualem, bo sprzęgło jest to samo od nowości i silnik nigdy nie był przekręcony niewłaściwym biegiem.
Wnętrze alkantarowe w idealnym stanie, włochate, chętnie się układa pod palcami, jak nowe. Samochód głownie robił dłuższe trasy, więc mało iteracji wsiadania i wysiadania.
991.2 były produkowane przed wymuszeniem PPFów, dlatego brzmi bardziej… klasycznie niż np. 992.
Dzięki połączeniu PDCC+RWS+Cup2 samochód skręca jak UFO. Ale Wam akurat pewnie nie trzeba tego pisać, znacie temat.
W 2021 r. kupiłem zimowe gumy (Pirelli Sotto Zero), które zrobiły ~2k km. Leżą w Porsche Centrum Warszawa.
Jest to moje pierwsze Porsche, więc dbałem jak szalony, jak pewnie każdy przy pierwszej 911 :-)

Jeśli jesteście zainteresowani, ale chcecie jakiś detal zobaczyć, piszcie. Doślę foty / filmy.

Powody sprzedaży są dwa, pierwszy ma na nazwisko “Turbo S”, który odbieram w najbliższy poniedziałek, a drugi “GT3” (daleka przyszłość :D ~2024 - może dożyję).

Dla obecnych lub przyszłych klubowiczów zniżka 5000zł :)

Jeśli ktoś chce zobaczyć samochód z bliska, to zapraszam do Tarnowa.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.07.2022, 22:17 

Joined: 11.02.2018
Posts: 57
Dostałem cynk, że osobę, która robiła wycenę auta po******ło :-)

A więc lecę mocno z ceną, nowa to 640k. Głównie dlatego, że chcę raczej szybko zrobić miejsce w garażu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.07.2022, 8:25 

Joined: 21.01.2020
Posts: 54
Location: Pomorskie
Club number: 684
Strach pytać kto jest autorem nowej wyceny 8)
No ciekawe za ile się sprzeda :)




_________________

991.2 4GTS


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.07.2022, 9:01 

Joined: 11.02.2018
Posts: 57
Nowej ja jestem autorem, i dla transparentności - źródła miałem dwa: 1) wartość odkupu, którą mi zaproponowano w dwóch miejscach + 10%, które te salony doliczają. 2) oferty na mobile.eu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.07.2022, 9:24 
User avatar

Joined: 4.12.2016
Posts: 1413
Club number: 582
I brawo, realne podejście, można „sprzedawać” i chcieć sprzedać.
Półkowników otomoto jest pełne.
Piękny samochód.
Pozdrawiam
Berni




_________________

964 turbo
993 S
996 4S

classic911.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.07.2022, 10:26 
User avatar

Joined: 1.10.2020
Posts: 57
Club number: 702
IDEAŁ!!! :shock:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.07.2022, 13:39 

Joined: 17.01.2022
Posts: 81
Wreszcie nie czarna czy srebrna nuda, jak większość tutaj :thumbup:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.07.2022, 0:12 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 10.09.2009
Posts: 4450
Location: Warszawa/Poznań
Club number: 281
Zajefajny jest ten GTS, ale niestety nie mam wolnych nawet tych 640k pln :-(




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78,

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

sprzedam: R129 500SL '92

Michał
IG: mr.mata912


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.07.2022, 17:12 

Joined: 22.05.2022
Posts: 15
Z wielką chęcią zobaczyłbym też w lava orange.

Swoją drogą potencjał modelu GTS jest słabo wykorzystywany przez koncern, bo powinien to być mariaż silnika 4.0 i rozstawu osi z GT3 oraz zawieszenia i opcjonalnego napędu AWD z Carrery. Oczywiście silnik wolnossący a nie jak obecnie we wszystkich Carrerach turbodoładowany. GTS z punktu widzenia drogowej wersji 911 powinien być najważniejszym seryjnym modelem w gamie a nie jest, za to mamy takie niepotrzebne modele jak GT3 Touring czy Targi dosłownie w każdej wersji.:banghead:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.07.2022, 20:20 

Joined: 11.02.2018
Posts: 57
Myślę, że Porsche chce zadowolić potencjalnego klienta, a nie entuzjastów, którzy statystycznie zostawiają mniej kasy w salonach.

W tym roku jeździłem 992 gt3 i gt4rs i bardzo pomogło mi to docenić mojego GTSa. A i na turbo przestałem narzekać (bo gt3 ma zauważalnie mniej siły niż gts :) )


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.07.2022, 14:13 

Joined: 22.05.2022
Posts: 15
Pytanie czy rzeczywiście każdy model gamy zadowala statystycznego klienta patrząc po tym jak realnie się sprzedaje, bo mam wrażenie że bardziej chodzi tu o zastaw się a postaw się, no i jeszcze te podziały na "eski" i "nie-eski", coupe, cabrio, targa, "czwórki" i "nie-czwórki", jakiś dziwny model T, pomijając edycje limitowane.

Dla mnie osobiście 911 w cabrio to profanacja. Z otwartym dachem karoseria wygląda niezbyt zgrabnie, wręcz topornie, widać że auto nie zostało zaprojektowane pod linię kabrioletu, raczej wymusiła to ekonomia bo klienci chętnie kupują cabrio choćby dla samego prestiżu, nie wspominając o większym ciężarze na tylnej osi gdzie jak wiadomo znajduje się silnik. Targa pewnie że spektakularnie wygląda i przede wszystkim nawiązuje do historii marki, ale taki ciężar całego mechanizmu na tylnej osi negatywnie już wpływa na właściwości jezdne, a to zdaje się 100 kg więcej niż wersja cabrio, także stawiam coupe + szyberdach. Co innego 718, ten samochód chętnie kupiłbym w Boxsterze, bo to jeden z najładniejszych realnych cabrio na rynku.

GT3 i GT4 to przede wszystkim auta na tor z homologacją drogową, a alternatywą dla nich na drogi publiczne mógłby być właśnie GTS. Ja gdybym myślał o GTS gen.991 to wersji przedliftowej z wolnossącym silnikiem + AWD gdzie jak wiadomo w 911 dodatkowa przednia oś załącza się w sytuacjach ewentualnego poślizgu tylnej osi.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.07.2022, 16:42 

Joined: 10.06.2017
Posts: 951
Dla kogoś kto nie chce widzieć toru a lubi frajdę odkrytego dachu targi lub cabrio to te 100 kg i trochę gorsze właściwości jezdne nie są istotne . Dla każdego coś innego. A ja sobie nie wyobrażam funcara z dachem , wystarczy mi dachów na co dzień. 911 w cabrio jest piękna. :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.07.2022, 18:49 

Joined: 22.05.2022
Posts: 15
100 kg więcej od cabrio, od coupe to już będzie coś ze 200, a w sumie te 1750 kg całkowitej wagi to jednak sporo!

Sęk w tym że Carrery z "czwórką" i wersje Turbo (S) z założenia są autami tak dla funu jak na co dzień, od samego funu jest bardziej centralnosilnikowy 718 (lepsze wyważenie), z kolei GT3 i GT4 na tor.

Dla mnie 911 traci jeden ze swych głównych aspektów na otwartym dachu a mianowicie opadający dach od słupka A podkreślający charakterystyczną linię auta.

Wracając jeszcze do kwestii samych kabrioletów, przy obecnej pogodzie jazda cabrio jak najbardziej ma sens jeśli ktoś lubi wiatr we włosach, problem w tym że użytkownicy kabrioletów użytkują swe auta przez 90% czasu z zamkniętym dachem gdzie panują egipskie ciemności i ograniczona widoczność szczególnie w tył. :D

Tak, pozostaje na stanowisku że jak cabrio to tylko 718. :mrgreen:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.07.2022, 13:45 

Joined: 22.05.2022
Posts: 15
Ewentualnie sporo tańsza Mazda MX-5 jako że spełnia swoją rolę kabrioletu, jest mała, lekka, zgrabna, posiada świetny manual, nie potrzebuje dużej ilości mocy, w sam raz na weekend.

Inna kwestia to centralnosilnikowe superauta spod loga wierzgającego konia. Tutaj już możemy oczekiwać wersji spider bo dosłownie w każdej będzie wyglądał ślicznie, ale to już auta z założenia wyłącznie do weekendowego funu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.07.2022, 15:52 
User avatar

Joined: 18.01.2012
Posts: 1500
Location: Warszawa Boxster S 986
Club number: 694
PS. Małe sprostowanie - Boxster czy MX-5 to są roadstery, a nie kabriolety !
Cabrio to może być 911 - faktycznie zawsze z nadwagą, bo w przeciwieństwie do coupe wymaga sporej liczby wzmocnień...

I zgadzam się, że dla każdego coś miłego ! Jedni lubią latać po torach, a inni wolą powolną przejażdżkę głównymi ulicami miasta w blasku flashy. Nie odbierajmy jednym i drugim przyjemności ! :wink:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.07.2022, 17:13 

Joined: 13.09.2014
Posts: 37
fanboy wrote:
Ewentualnie sporo tańsza Mazda MX-5 jako że spełnia swoją rolę kabrioletu, jest mała, lekka, zgrabna, posiada świetny manual, nie potrzebuje dużej ilości mocy, w sam raz na weekend.

Inna kwestia to centralnosilnikowe superauta spod loga wierzgającego konia. Tutaj już możemy oczekiwać wersji spider bo dosłownie w każdej będzie wyglądał ślicznie, ale to już auta z założenia wyłącznie do weekendowego funu.


Jeździłeś tą Mazdą? Dobrze wygląda, nieźle się prowadzi ale zdecydowanie brakuje mocy. W mojej ocenie nie ma najmniejszego podejścia do Boxstera.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.07.2022, 18:06 

Joined: 6.05.2022
Posts: 25
arti_dg wrote:
fanboy wrote:
Ewentualnie sporo tańsza Mazda MX-5 jako że spełnia swoją rolę kabrioletu, jest mała, lekka, zgrabna, posiada świetny manual, nie potrzebuje dużej ilości mocy, w sam raz na weekend.

Inna kwestia to centralnosilnikowe superauta spod loga wierzgającego konia. Tutaj już możemy oczekiwać wersji spider bo dosłownie w każdej będzie wyglądał ślicznie, ale to już auta z założenia wyłącznie do weekendowego funu.


Jeździłeś tą Mazdą? Dobrze wygląda, nieźle się prowadzi ale zdecydowanie brakuje mocy. W mojej ocenie nie ma najmniejszego podejścia do Boxstera.


Raczej trudno te dwa auta porównać, zgoła odmienne budżety i inny odbiorca-klient. Jedno trzeba przyznać ze zarówno MX-5, jak i Boxster stały się kultowe na przestrzeni lat w swoich klasach.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.07.2022, 19:41 

Joined: 22.05.2022
Posts: 15
Nie no, akurat klientów MX-5 i Boxstera łączy jedno - chęć odczuwania wiatru we włosach a do tego akurat nie potrzeba dużej mocy. Zgadzam się że Boxster bardziej przenosi sportowy charakter na drogi publiczne, ale to zupełnie dwa różne budżety.

rafie wrote:
Cabrio to może być 911 - faktycznie zawsze z nadwagą, bo w przeciwieństwie do coupe wymaga sporej liczby wzmocnień...


Większy problem w 911 że tu prócz wzmocnionego podwozia spore nadwyżki masy mechanizmu dachowego idą na tylną oś gdzie jak wiadomo znajduje się silnik, co ogólnie wpływa na zwiększony efekt wahadła.

Ja stawiam na 911 w coupe z szyberdachem ale jak kolega wspomniał wyżej, dla każdego coś innego. Lubię ten opadający dach ku zderzakowi a nie jak to nazwał nijaki Pertyn "tyłek Kim Kardashian" w przypadku cabrio . :wink: :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.07.2022, 12:19 

Joined: 21.01.2020
Posts: 54
Location: Pomorskie
Club number: 684
fajnie, że tu tak koledze śmiecicie :roll:




_________________

991.2 4GTS


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.07.2022, 19:51 

Joined: 11.02.2012
Posts: 136
fanboy sprzedajesz coupe z szyberdachem i to jest jakiś element kampanii, czy o co chodzi?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum