Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 992.2
PostNapisane: 2.11.2022, 14:28 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Miałem okazję w piątek porozmawiać dłużej z Panią Małgorzatą z PCP, która sprzedawała mi moją 992. Zgłosiłem się już wstępnie do kolejki po model poliftowy i informacje jakie otrzymałem to:
1. Jako pierwszy (!!!) ma podobno pojawić się 992.2 w wersji GTS, który będzie hybrydą. Q1 2024.
2. Kolejne modele 992.2 (baza, S i wersje 4) 2/3 kwartał 2024 (wersje niehybrydowe)

Miłego dnia

Maciej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 2.11.2022, 17:21 

Dołączył: 23.01.2021
Posty: 34
Dzięki,

to pewna informacja, że GTS będzie hybrydą?
I teraz jakiego typu hybrydą - układ mild hybrid tylko czy pełnoprawna hybryda?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 2.11.2022, 18:44 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
pewna i mild z silnikiem 3.6. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 4.11.2022, 20:53 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
W 1Q 2024 ma być ogłoszony lift czy pierwsze egzemplarze trafią do salonów i klientów? Słyszałem, że konfigurator ma się pojawić na wiosnę 2023 to samo potwierdza Nick Murray ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 5.11.2022, 8:13 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Trudno mi odpowiedziec ws konfiguratora mam tylko informacje od sprzedawcy z Poznania. Na chwile obecna ciagle jest duze zainteresowanie 992.1 i na to sa zamowienia z dostawami w koncowce 2023.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 5.11.2022, 12:57 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
Zwyczajowo przełom Q3/Q4 premiera
i końcem roku pierwsze dostawy,
ale faktycznie 992 sprzedaje się genialnie, więc może to opóźnią.

---
Co do rozwiązań technicznych, mam inne - nieoficjalne - informacje. tj. baza Carrera i Carrera 4 stricte spalinowe, reszta hybrydy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 13.01.2023, 18:56 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
Dziś otrzymałem info że premiera wersji poliftowej przesunęła się o 2/3 miesiące.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 13.01.2023, 19:05 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 87
Czyli na kiedy??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 13.01.2023, 19:09 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
marzec kwiecien 2024 w internecie:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 13.01.2023, 19:26 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 87
A masz może bardziej szczegółowe info odnośnie silników?? Chodzi mi o to, czy mild hybrid wystarczy żeby spełnić ograniczenia emisji zgodne z normą Euro 7, która zacznie dla osobówek obowiązywać od 1 lipca 2025??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 14.01.2023, 0:00 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
Mam wiele sprzecznych ze sobą opinii z róznych salonów, ale powiem to co uznaję za w miarę pewne, podstawowa carrera ma byc bez mild hybrid reszta z tym układem, nie wyklucza się hybrydowej bardzo mocnej wersji turbo(ale nie wiem kiedy), niektórzy twierdzą że będzie nowy silnik 3.6 ale słyszałem też opinie że ma zostać 3.0, myślę że normy euro 7 zostaną spełnione bo to się liczy na podstawie określonego wzoru uwzględniając sprzedaż pojazdów "bezemisyjnych" :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 4.05.2023, 16:09 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Z powyższych komentarzy zrozumiałem tyle że S-ki i GTS-ki będą hybrydowe, natomiast sama kwestia hybrydyzacji 911 ma o tyle głębszy sens iż z tego co wyczytałem motor będzie przekazywać całą swą moc wyłącznie na przednią oś, co z pewnością będzie spełniać funkcję równoważnika potencjalnego "wahadła" w postaci silnika za tylną osią. Zastanawia mnie tylko czy rozwiązanie to będzie w zamian czy w uzupełnieniu mechanizmu różnicowego, co jeszcze bardziej podniosłoby wydajność fizycznego równoważenia mas poprzez przyczepność przedniej osi wprost proporcjonalnie do zwiększania przyspieszenia jak analogicznej reakcji systemów kontroli trakcji/ABS, stąd raczej przypuszczam że hybrydyzacja zostanie wdrożona we wszystkich modelach oznaczonych 4-ką, jako że podstawą pozostanie mechaniczny tylny napęd, a silnik elektryczny i rekuperacja do akumulatora będzie dotyczyć wyłącznie przedniej osi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 5.05.2023, 20:53 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 287
Panowie, nie kupujcie tych aut, i po kłopocie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 14.05.2023, 14:03 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Na razie panowie z Zuffenhausen powinni zrobić porządek w swoim portfolio gdyż oferują pierdyliard opcji do wyboru: Ski, nieSki, czwórki, brak czwórek, coupe, cabrio, targa, a tylko 20% modeli sprzedaje się. Jak dla mnie Targa/Targa S powinna być odrębnym modelem opartym co najwyżej na silniku podstawowej Carrery, napęd na 4 zdaje się jest odgórnie przypisany do Targi bo model dużo cięższy, natomiast GTS/4GTS (bez wersji cabrio) powinien być z silnikiem i budzie GT3 Touring który to z punktu widzenia marketingowego nie ma żadnego logicznego uzasadnienia. Na ulicę ma za niskie zawieszenie, z kolei na tor nikogo nie będzie interesowało jego brak elegancji bo tu liczy się wyłącznie aero, tu każdy będzie szedł na całość, choćby z tą deską do prasowania chamsko zainstalowaną w modelu RS. Nie wspominam o czymś takim jak Carrera T, bo każdy kto wybiera model z góry chce go sobie skonfigurować po swojemu, z kolei Dakar, ClubSport, 50th to już zdaje się modele specjalne, limitowane, no i jeszcze limitowane R bez homologacji drogowej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 14.05.2023, 14:33 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 80
Możecie powiedzieć dlaczego GTS nie brzmi?To przecież dużo mocniejszy silnik od carrera a ta
z aktywnym wydechem brzmi już dużo lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 14.05.2023, 16:22 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Możliwe że ta moc względem pojemności silnika jest na wyrost

Mnie interesuje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie podkręcanie wartości KM/Nm tego samego silnika, bo czy to ma jakiś znaczący wpływ na wyższe koszta rynkowe modelu z literka S względem podstawy, a może bardziej chodzi tu o zabieg marketingowy żeby wycisnąć z potencjalnego klienta ile się da, tworząc pozornie tańszy odpowiednik modelu dla portfela klienta, a w rzeczywistości zawyżając koszta modelu S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 14.05.2023, 17:01 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 115
fanboy napisał(a):
Możliwe że ta moc względem pojemności silnika jest na wyrost

Mnie interesuje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie podkręcanie wartości KM/Nm tego samego silnika, bo czy to ma jakiś znaczący wpływ na wyższe koszta rynkowe modelu z literka S względem podstawy, a może bardziej chodzi tu o zabieg marketingowy żeby wycisnąć z potencjalnego klienta ile się da, tworząc pozornie tańszy odpowiednik modelu dla portfela klienta, a w rzeczywistości zawyżając koszta modelu S.

Boxa montujesz za 3tys. i masz to samo co w S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 14.05.2023, 17:17 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 104
Model S nie różni się tylko mocą a wiekszymi hamulcami, zawieszeniem PASM, szperą itd


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 14.05.2023, 18:34 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1532
Przy okazji głupie pytanie.Ten przycisk utwardza zawieszenie.Nie jest to PASM ,ale czy to funkcja tylko na tor?bo po drogach publicznych trudno się na tym jeździ.
Załącznik:
20230514_183025.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 992.2
PostNapisane: 11.06.2023, 22:46 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
992.2 Turbo S również będzie z prądem o niedużym zasięgu dodatkowo. Moc silnika spalinowego w granicach 680 KM plus strzał prądu około 30 KM razem ~ 710 KM. Nowa Panamera Turbo S e-H zasięg elektryczny około 100 KM oraz moc całkowita niecałe 800 KM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum