Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 204 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

Czy 996 Turbo bedzie drożało ?
TAK 62%  62%  [ 95 ]
NIE 25%  25%  [ 39 ]
Pozostanie na aktualnym poziomie 12%  12%  [ 19 ]
Total votes : 153
Author Message
Offline
PostPosted: 13.04.2021, 21:34 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1518
Location: Kraków
Club number: 078
prnit wrote:
wyjezdzasz z salonu, jedziesz zrobić program i masz 3,8-3,9 do 100 i 996 turbo nie ma szans z takim głupim golfem...piszę tylko ze na dzisiejsze standardy 996 turbo i nawet 997.1 turbo seria nie są już wcale tak szybkimi autami. Szybkie były na początku 2000 ale teraz przy dwusprzęgłowych skrzyniach itd. wcale nie są juz takimi kilerami i pisanie że są nieziemsko szybkie mija się z prawdą, nieziemsko szybkie to dziś auta które robią 100 w 2.x sek a 100-200 w 5 sek max.


Ale to nadal głupi Golf... Auto którego natłuczono miliony, nudne do wyrzygu. Za darmo bym nie jeździł. Serio. Sto razy wolałbym pierwszego 200-konnego Boxstera zamiast.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.04.2021, 21:49 
User avatar

Joined: 6.02.2013
Posts: 562
Location: Bielsko-Biała
Club number: 376
prnit wrote:
pisanie że są nieziemsko szybkie mija się z prawdą


Piekielnie nie znaczy nieziemsko, wręcz przeciwnie, bardzo ziemsko :P
Z Golfami nie obcuję, ale wątpię czy którykolwiek może dać więcej frajdy od wkręcenia 996tt do 3500 obrotów i przy przepięknym ryku silnika dostania z dwóch turbin potężnego kopa w plery :D A wtedy już zaczyna być piekielnie szybko...




_________________

996 Carrera cabrio '00 - OUT
Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868
996 TT '03
928S '84

Damian


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.04.2021, 22:24 
User avatar

Joined: 1.08.2007
Posts: 2929
Location: Kraków - Myślenice
Club number: 199
piterson wrote:
prnit wrote:
wyjezdzasz z salonu, jedziesz zrobić program i masz 3,8-3,9 do 100 i 996 turbo nie ma szans z takim głupim golfem...piszę tylko ze na dzisiejsze standardy 996 turbo i nawet 997.1 turbo seria nie są już wcale tak szybkimi autami. Szybkie były na początku 2000 ale teraz przy dwusprzęgłowych skrzyniach itd. wcale nie są juz takimi kilerami i pisanie że są nieziemsko szybkie mija się z prawdą, nieziemsko szybkie to dziś auta które robią 100 w 2.x sek a 100-200 w 5 sek max.


Ale to nadal głupi Golf... Auto którego natłuczono miliony, nudne do wyrzygu. Za darmo bym nie jeździł. Serio. Sto razy wolałbym pierwszego 200-konnego Boxstera zamiast.


Nie zna życia ten co nie miał Megane'I za 900, 206 za zestaw kół zimowych czy 156 za padnięty motor 944! Lokalny diagnosta dostaje oczopląsu gdy do niego podjeżdżam naprzemiennie co tam akurat trzeba przetrzepać ;)
Tak więc precz z klasizmem!
(chyba, że Almera. Tu się zgadzam. Tym to dzieci straszyć tylko! :lol: )

Wracając do głównego wątku. Podzielam odczucia autora. Z wiekiem liczby nie robią już wrażenia. Wystarczy, że w aucie czuję się w sam raz. Dynamika ma sprawiać przyjemność, zachęcać do jazdy, nie męczyć czy straszyć. Po co i na co? Jak już, to większe wrażenie potrafią na mnie zrobić opóźnienia. Do tej pory pamiętam testy ceramiki w 991TS w Poznaniu 2015. Zwłaszcza gdy dawało radę depnąć hamulec lewą, zamiast przekładać na niego prawą. 1,8sek ze 100kmh?

EDIT - wątki mi się pogubiły :lol:
(akapit powyżej był odnośnie tematu o 3,5 do 100 :) )




_________________

"Jak jest prędkość to jest show!' (M. Majcher)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.04.2021, 22:32 

Joined: 27.05.2009
Posts: 770
A jak wam się widzi cena 996 4s w stosunku do Turbo? Dobry kolega kupił dziś 996 4S cabrio 2004 w manualu w USA i zapłacił za niego 5000USD mniej niż płaciłem za moje Turbo 2002 tiptronic, więc już na starcie jest sporo do przodu. A wszystkich 996 4S Cabrio wypuścili mniej niż 996 Turbo w samym tylko 2002 roku.. Biorąc pod uwagę ilość sztuk i atrakcyjność tyłu 4S może on moim zdaniem przebić ceny Turbo.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.04.2021, 23:29 
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3671
Location: Poznań
Club number: 263
OK w 4S pokrywa silnika (choc bez fajnego skrzydła) z tą blendą robi robotę ale pomysł Turbolooka nie jest niczym nowym w tej marce a 4S jest właśnie takim TL a to chyba w Porsche serce jest najważniejsze/najfajniejsze.




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.04.2021, 6:47 

Joined: 30.03.2018
Posts: 145
Serducho jest wazne, ale nawet patrzac na dyskusje wyzej turbodoladowany silnik + awd jest standardem w nowoczesnych autach. Ludzie najczesciej na co marudza w nowoczesnych autach to wlasnie dzwiek silnika dla tego moim zdaniem wolnossace silniki moga okazac sie duzo bardziej poszukiwane.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.04.2021, 7:15 

Joined: 27.05.2009
Posts: 770
Dźwięk 996 to akurat chyba największy minus w tym modelu. Jak miałem Clio V6 to jeździłem nim bez radia, to jak on grał za plecami to było coś niesamowitego, ale w 996 Turbo akurat się nie postarali, jeszcze w dodatku nię dali PSE, które np w 4s było dostępne i wg mnie ładnie poprawia wrażenia dźwiękowe..


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.04.2021, 13:01 

Joined: 10.11.2009
Posts: 2183
996 Turbo i 4s będą drożały i to na pewno ... widzę co się dzieje w Japonii i za jakie pieniądze sprzedaję te modele . Co roku drożej ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.05.2021, 8:02 
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3671
Location: Poznań
Club number: 263
I kolejne turbo z mega dużym przebiegiem.

https://www.hagerty.com/media/car-profi ... WEKFCBKGFk




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.05.2021, 12:00 

Joined: 6.04.2008
Posts: 285
Location: W-wa
Club number: 114
kimbex wrote:
996 Turbo i 4s będą drożały i to na pewno ... widzę co się dzieje w Japonii i za jakie pieniądze sprzedaję te modele . Co roku drożej ;)


996 tt i 4S drożeją w Japonii bo zostały wywiezione w dużych ilościach "po taniości" i mało ich tam zostało. Tez wierzę, że te modele będą drożeć. To dobra informacja dla obecnych posiadaczy, natomiast pojawia się pytanie dla przyszłych iwestorów - czy pieniądze zainwestowane w inny model (np. 997) nie przyniosą większego zwrotu?...




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.05.2021, 14:17 

Joined: 11.05.2009
Posts: 666
Location: Warszawa
Club number: 317
w 997 na pewno, a szczególnie 997tt, a już wyjątkowo w manualu, a top of the top w białym lakierze. 🤗




_________________

944 '86 był śliczny srebrno-błękitny


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.05.2021, 15:12 
User avatar

Joined: 22.01.2013
Posts: 505
Location: Warszawa
Club number: 353
Widziałem takiego i znam nawet właściciela . Tez uważam ze taki biały w manualu jest the best . :lol:




_________________

Boxster S 981 '12
928 S2 ’ 86
Było 928 S4’ 90


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.05.2021, 18:47 
User avatar

Joined: 30.03.2012
Posts: 2163
Location: Warszawa-Sękocin
Club number: 330
pimi wrote:
... a top of the top w białym lakierze.


Tu bym polemizował ;)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.05.2021, 23:25 

Joined: 27.05.2009
Posts: 770
Macadamia w 997 a żółty w 996 :thumbup:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.10.2021, 9:59 
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3671
Location: Poznań
Club number: 263
Właściciel paru fajnych bryk daje swoją opinię o 996TT , a podsumowanie jest budujące :)





_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 18:14 
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3671
Location: Poznań
Club number: 263
Nie no to staje się nudne , bo przecież porządne Porsche ma silnik do remontu po 100 tys km a nie jakiś milion i tak wszystkim przejadły się te 996 i co z tego, że pancerne jak to najbrzydsze Porsche 911 ... ech...

https://magazynauto.pl/wiadomosci/porsc ... u3Et3VsdA0




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 20:33 
User avatar

Joined: 18.07.2018
Posts: 797
Location: Warszawa
Club number: 805
Daro, ale nie wypaczajmy faktów (tj sporej ilości przypadków remontów) - wiesz dobrze, że w tt jest mezger. Tak to jakiś laik przeczyta i wyciągnie błędne wnioski ;)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.12.2022, 0:14 

Joined: 3.01.2011
Posts: 261
Remonty to pewnie wynikają z:
1. Na zimnym gaz do dechy.
2. Pół stanu oleju jest ok.
3. Z wymianą oleju zaczekam, przecież niedawno wymieniałem.
4. Strasznie drogi serwis tego Porsche. Po co jeździć, pewnie i tak naciągają.
5. Remont silnika i różne awarie.
Pozdrawiam :wink:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.01.2023, 13:55 
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3671
Location: Poznań
Club number: 263
Chyba najlepszy a zarazem najbardziej miarodajny film na temat 996TT omawia szczegółowo różnice w wersjach latach produkcji i wszystko co trzeba wiedzieć przy kupnie sprzedaży tego modelu.
Film długi ale podzielony na tematy polecam bo widać jakie różnice i jak różne ceny mogą być tego modelu.

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... bofAmerica




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.01.2023, 17:19 

Joined: 15.03.2007
Posts: 2615
Location: Gdynia
Club number: 020
film fakt do tej pory chyba najlepszy ale powiem Ci ze dużo pominął jeśli chodzi o szczegoly wczesnych , jako posiadacz chyba najstarszego w pl turbo z bardzo niskim vinem mam doświadczenie z doborem części gdzie nawet w pet aso nie są uwzgednione , do tej pory znalazłem na świcie 2 starsze niższe viny oba czerwone w usa ... przykład części plastiki mocujące wiązki wtyczek z sond lambda na tylnym pasie nie pasują z zadnego turbo tylny pas ma inaczej spawane ucha , tapicerki wykładziny kufra przód szare nie czarne jak w nowyszch , o miarce jak w gt3 pierwszym oleju prócz elektroniczego miernika bo inna rurka wlewu oleju , przyciski wewnątrz auta są w połysku , następne już są w macie itd itd .
Z 7xturbo manuali jakie posiadam najbardziej cenie sobie właśnie ten wczesny jest naprawdę wyjątkowy . Nawet pcm1 jest tam inny niż pcm1 z 2001 czy 2002 roku




_________________

06/00 996TT Coupe Man Seal Grey
11/01 996TT Coupe Man Black
02/03 996TT Coupe Man Carrera White
05/03 996TT Coupe Man Seal Grey
Cayenne 3.6
Out
996TT Coupe Silver Tip
996TT Cabrio Black Tip
996TT Coupe Black Man
Specjalizacja mezger części modyfikacje


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 204 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum