Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
prnit napisał(a):
wyjezdzasz z salonu, jedziesz zrobić program i masz 3,8-3,9 do 100 i 996 turbo nie ma szans z takim głupim golfem...piszę tylko ze na dzisiejsze standardy 996 turbo i nawet 997.1 turbo seria nie są już wcale tak szybkimi autami. Szybkie były na początku 2000 ale teraz przy dwusprzęgłowych skrzyniach itd. wcale nie są juz takimi kilerami i pisanie że są nieziemsko szybkie mija się z prawdą, nieziemsko szybkie to dziś auta które robią 100 w 2.x sek a 100-200 w 5 sek max.
Ale to nadal głupi Golf... Auto którego natłuczono miliony, nudne do wyrzygu. Za darmo bym nie jeździł. Serio. Sto razy wolałbym pierwszego 200-konnego Boxstera zamiast.
Dołączył: 6.02.2013 Posty: 590 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
prnit napisał(a):
pisanie że są nieziemsko szybkie mija się z prawdą
Piekielnie nie znaczy nieziemsko, wręcz przeciwnie, bardzo ziemsko Z Golfami nie obcuję, ale wątpię czy którykolwiek może dać więcej frajdy od wkręcenia 996tt do 3500 obrotów i przy przepięknym ryku silnika dostania z dwóch turbin potężnego kopa w plery A wtedy już zaczyna być piekielnie szybko...
_________________
996 Carrera cabrio '00 - OUT Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868 996 TT '03 928S '84
wyjezdzasz z salonu, jedziesz zrobić program i masz 3,8-3,9 do 100 i 996 turbo nie ma szans z takim głupim golfem...piszę tylko ze na dzisiejsze standardy 996 turbo i nawet 997.1 turbo seria nie są już wcale tak szybkimi autami. Szybkie były na początku 2000 ale teraz przy dwusprzęgłowych skrzyniach itd. wcale nie są juz takimi kilerami i pisanie że są nieziemsko szybkie mija się z prawdą, nieziemsko szybkie to dziś auta które robią 100 w 2.x sek a 100-200 w 5 sek max.
Ale to nadal głupi Golf... Auto którego natłuczono miliony, nudne do wyrzygu. Za darmo bym nie jeździł. Serio. Sto razy wolałbym pierwszego 200-konnego Boxstera zamiast.
Nie zna życia ten co nie miał Megane'I za 900, 206 za zestaw kół zimowych czy 156 za padnięty motor 944! Lokalny diagnosta dostaje oczopląsu gdy do niego podjeżdżam naprzemiennie co tam akurat trzeba przetrzepać Tak więc precz z klasizmem! (chyba, że Almera. Tu się zgadzam. Tym to dzieci straszyć tylko! )
Wracając do głównego wątku. Podzielam odczucia autora. Z wiekiem liczby nie robią już wrażenia. Wystarczy, że w aucie czuję się w sam raz. Dynamika ma sprawiać przyjemność, zachęcać do jazdy, nie męczyć czy straszyć. Po co i na co? Jak już, to większe wrażenie potrafią na mnie zrobić opóźnienia. Do tej pory pamiętam testy ceramiki w 991TS w Poznaniu 2015. Zwłaszcza gdy dawało radę depnąć hamulec lewą, zamiast przekładać na niego prawą. 1,8sek ze 100kmh?
EDIT - wątki mi się pogubiły (akapit powyżej był odnośnie tematu o 3,5 do 100 )
A jak wam się widzi cena 996 4s w stosunku do Turbo? Dobry kolega kupił dziś 996 4S cabrio 2004 w manualu w USA i zapłacił za niego 5000USD mniej niż płaciłem za moje Turbo 2002 tiptronic, więc już na starcie jest sporo do przodu. A wszystkich 996 4S Cabrio wypuścili mniej niż 996 Turbo w samym tylko 2002 roku.. Biorąc pod uwagę ilość sztuk i atrakcyjność tyłu 4S może on moim zdaniem przebić ceny Turbo.
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
OK w 4S pokrywa silnika (choc bez fajnego skrzydła) z tą blendą robi robotę ale pomysł Turbolooka nie jest niczym nowym w tej marce a 4S jest właśnie takim TL a to chyba w Porsche serce jest najważniejsze/najfajniejsze.
Serducho jest wazne, ale nawet patrzac na dyskusje wyzej turbodoladowany silnik + awd jest standardem w nowoczesnych autach. Ludzie najczesciej na co marudza w nowoczesnych autach to wlasnie dzwiek silnika dla tego moim zdaniem wolnossace silniki moga okazac sie duzo bardziej poszukiwane.
Dźwięk 996 to akurat chyba największy minus w tym modelu. Jak miałem Clio V6 to jeździłem nim bez radia, to jak on grał za plecami to było coś niesamowitego, ale w 996 Turbo akurat się nie postarali, jeszcze w dodatku nię dali PSE, które np w 4s było dostępne i wg mnie ładnie poprawia wrażenia dźwiękowe..
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
kimbex napisał(a):
996 Turbo i 4s będą drożały i to na pewno ... widzę co się dzieje w Japonii i za jakie pieniądze sprzedaję te modele . Co roku drożej
996 tt i 4S drożeją w Japonii bo zostały wywiezione w dużych ilościach "po taniości" i mało ich tam zostało. Tez wierzę, że te modele będą drożeć. To dobra informacja dla obecnych posiadaczy, natomiast pojawia się pytanie dla przyszłych iwestorów - czy pieniądze zainwestowane w inny model (np. 997) nie przyniosą większego zwrotu?...
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Nie no to staje się nudne , bo przecież porządne Porsche ma silnik do remontu po 100 tys km a nie jakiś milion i tak wszystkim przejadły się te 996 i co z tego, że pancerne jak to najbrzydsze Porsche 911 ... ech...
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 862 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Daro, ale nie wypaczajmy faktów (tj sporej ilości przypadków remontów) - wiesz dobrze, że w tt jest mezger. Tak to jakiś laik przeczyta i wyciągnie błędne wnioski
Remonty to pewnie wynikają z: 1. Na zimnym gaz do dechy. 2. Pół stanu oleju jest ok. 3. Z wymianą oleju zaczekam, przecież niedawno wymieniałem. 4. Strasznie drogi serwis tego Porsche. Po co jeździć, pewnie i tak naciągają. 5. Remont silnika i różne awarie. Pozdrawiam
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Chyba najlepszy a zarazem najbardziej miarodajny film na temat 996TT omawia szczegółowo różnice w wersjach latach produkcji i wszystko co trzeba wiedzieć przy kupnie sprzedaży tego modelu. Film długi ale podzielony na tematy polecam bo widać jakie różnice i jak różne ceny mogą być tego modelu.
film fakt do tej pory chyba najlepszy ale powiem Ci ze dużo pominął jeśli chodzi o szczegoly wczesnych , jako posiadacz chyba najstarszego w pl turbo z bardzo niskim vinem mam doświadczenie z doborem części gdzie nawet w pet aso nie są uwzgednione , do tej pory znalazłem na świcie 2 starsze niższe viny oba czerwone w usa ... przykład części plastiki mocujące wiązki wtyczek z sond lambda na tylnym pasie nie pasują z zadnego turbo tylny pas ma inaczej spawane ucha , tapicerki wykładziny kufra przód szare nie czarne jak w nowyszch , o miarce jak w gt3 pierwszym oleju prócz elektroniczego miernika bo inna rurka wlewu oleju , przyciski wewnątrz auta są w połysku , następne już są w macie itd itd . Z 7xturbo manuali jakie posiadam najbardziej cenie sobie właśnie ten wczesny jest naprawdę wyjątkowy . Nawet pcm1 jest tam inny niż pcm1 z 2001 czy 2002 roku
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników