Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 6:39 

Joined: 5.12.2019
Posts: 117
Na rozpoczęciu sezonu przy okazji luźnej wymiany zdań padło takie stwierdzenie, przez jednego z uczestników spotkania : najfajniejszym pod względem przyjemności z jazdy samochodem jakim jeździłem był Mercedes slk SLK 32 AMG.... Kolega przyjechał 911 turbo 992.1. I z tego co deklarował miał okazję posiadać i jeździć również innymi ciekawymi samochodami. Ktoś zna taki model ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 8:43 

Joined: 25.09.2014
Posts: 299
fx45 wrote:
Na rozpoczęciu sezonu przy okazji luźnej wymiany zdań padło takie stwierdzenie, przez jednego z uczestników spotkania : najfajniejszym pod względem przyjemności z jazdy samochodem jakim jeździłem był Mercedes slk SLK 32 AMG.... Kolega przyjechał 911 turbo 992.1. I z tego co deklarował miał okazję posiadać i jeździć również innymi ciekawymi samochodami. Ktoś zna taki model ?

"Przyjemność z jazdy" - jest to tak subiektywne odczucie , że nie można się tym kierować przy wyborze samochodu dla siebie - takie moje zdanie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 13:00 

Joined: 20.06.2012
Posts: 325
tunix wrote:
Arekk wrote:
A jeździł ktoś fiatem 500 abarth?
Podobno świetnie się tym śmiga.


Jeśli mogę coś doradzić to spróbuj Mini John Cooper Works R56 polift (2010-2013). Miałem, bardzo żałuję sprzedaży. Bardzo fajne też były pierwsze generacje - R53 z kompresorem ale to już będą dość wiekowe auta.

potwierdzam, miałem r53 z kompresorem, później pożyczałem od ojca powyższego :P kapitalne auta

żona tak się zakochała w tych autach, że też musiałem jej kupić, tylko w budzie countryman'a


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 14:33 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
ravestation wrote:
żona tak się zakochała w tych autach, że też musiałem jej kupić, tylko w budzie countryman'a


Ja ostatnio testowałem trochę elektryczne mini. I też jest bardzo fajne choć trochę czuć większą masę


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 17:45 

Joined: 21.04.2017
Posts: 27
Location: Poznań
Club number: 579
Trochę wątek Mini się zrobił :)

Ja też mam trochę porobione R56 na tor i jeździ się tym naprawdę super, niesamowicie fruwa po zakrętach. Masa niewiele ponad tonę plus moc 200+ KM robi robotę.

Fajne auto dla żony, można podkradać ;)

Jedyny minus to silniki mające opinię awaryjnych, przynajmniej w generacji R56 (2007-2013).


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 18:11 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
unkes wrote:
Jedyny minus to silniki mające opinię awaryjnych, przynajmniej w generacji R56 (2007-2013).


Problematyczne są głównie przedliftowe czyli do 2010, silnik N14. Potem jest dużo lepiej (N18)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 19:28 
User avatar

Joined: 11.07.2011
Posts: 1156
Location: Dolnośląskie
Club number: 604
tunix wrote:
unkes wrote:
Jedyny minus to silniki mające opinię awaryjnych, przynajmniej w generacji R56 (2007-2013).


Problematyczne są głównie przedliftowe czyli do 2010, silnik N14. Potem jest dużo lepiej (N18)

Pisałeś że najlepiej szukać 2010-13 a trochę nowsze już nie są tak fajne?
Dokładnie jaką moc miał ten Twój?

Ile musi mieć KM żeby tym się już fajnie latało?




_________________

911 997 Gen II manual
(Old School Factor)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 15.09.2020, 19:50 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
Arekk wrote:
Pisałeś że najlepiej szukać 2010-13 a trochę nowsze już nie są tak fajne?
Dokładnie jaką moc miał ten Twój?


do 2008 - R53 (kompresor, fajny)
2008-2010 - R56 pre-LCI - problematyczny silnik N14
2010-2013 - R56 LCI - lepszy silnik N18, fajne auto
2014+ - F56 - większy, brzydszy, spokojniejszy, mniej charakterny ale też ciekawy

Ja miałem R56 JCW z 2013 z fotelami Recaro, twardym zawiasem JCW i większymi hamulcami. 1.6, 208 ps jeśli dobrze pamiętam. Fotkę załączam.

Jeśli poważnie myślisz to możesz spróbować tego. Ale to już hardcore :)

https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... DhmTh.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 17.09.2020, 9:11 

Joined: 10.12.2019
Posts: 57
Z aut małych oprócz mini i fiata 500 jest jeszcze godne uwagi suzuki swith, audi s1, bmw 1M, vw UP gti bądź polo. Wisienką na torcie będzie MB R129


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 17.09.2020, 12:11 

Joined: 30.03.2018
Posts: 85
R129 na pewno nie podciągał bym pod purystyczne auto dające frajdę z jazdy. Klimat jest niesamowity, auto tez jest bardzo wygodne ale niestety układ kierowniczy jest dramatycznie wolny. Ja od ponad roku bije się z myślami w temacie zakupu SLa, ale dla mnie on się bardziej nadaje do kręcenia się po mieście niż na dalsze wycieczki bo przy kawałku fajnej drogi żałuje ze nie jestem w czymś z lepszym układem kierowniczym i manualem. Chociaż technologicznie jestem mega pod wrażeniem tego auta biorąc pod uwagę ze było produkowane od 89r :)
W miejsce SLa za to z czystym sumieniem mogę polecić e46m3 cabrio. Większość lata 997 turbo przeleżało pod kocem na rzecz e46, spodobało mi się do tego stopnia ze dokupiłem jeszcze coupe.
Jak już jesteśmy w temacie takich aut, ostatnio po głowie mocno chodzi mi 190e 16v i ferrari mondial, ktoś jeździł którymś z tych aut ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Online
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 17.09.2020, 12:35 

Joined: 18.07.2018
Posts: 580
Wtrącę swoje 3 grosze w temacie 2 aut, które mamy "w domu":
- 500 Abarth - fajny na miasto bez korków i jakieś pojeżdżawki po torach typu modlin i inna pachołkolandia (jak się przeboli pozycje za kierowcnią - jak na kiblu ;) )
- R129 - trochę tak jak napisał MDU - układ kierowniczy zdecydowanie niezachęcający do sportowej jazdy, z tym, że do długich wycieczek (z wyłączeniem autostrady, chyba, że do 100-120km/h i mówimy o jeździe bez hardtopa) ten samochód jest perfekcyjny - płynie się i można bez dachu delektować się otoczeniem


Top
 Profile  
Reply with quote  
Online
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 23.09.2020, 22:28 

Joined: 25.03.2019
Posts: 36
R129 szeczegolnie 500 jest genialny, super auto


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: 997.2 vs 991.2
PostPosted: 23.09.2020, 23:46 

Joined: 7.07.2015
Posts: 54
Mam MINI Coopera S R56 260+HP 400Nm i fajnie to chodzi polecam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum