Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
Offline
PostPosted: 11.12.2019, 21:50 

Joined: 4.09.2015
Posts: 338
mkzibi wrote:
Dziś odpaliłem auto i trochę przegrzałem.

Niestety nadal przerywa ale teraz już nie pojawiły się błędy wypadania zapłonu tylko błąd wtrysku na cylindrze 1.

Oczekujące
P0201,Wtryskiwacz, cylinder 1 - usterka obwodu

Na wolnych obrotach przerywanie i nierówna praca to również klekotanie silnika. Jak wejdzie na normalne obroty to ładnie pracuje.

Podczas jazdy na obrotach do 2,5 do 3 tyś ładnie pracuje. Przerywa jak wkręcam na wyższe obroty i przyśpieszam.

Patrząc na błędy i objawy skłaniam się do faktu że to:

1. cewki , świece - czekam na przesyłkę i wymieniam wszystkie.
2. Rzeczywiście wtrysk - objaw ze na niskich obrotach źle podaje paliwo i na przyśpieszeniu gdy jest wymagana poważna dawka również - czekam na przesyłkę dwóch wtrysków i poeksperymentuję.
3. Dodatkowo wymieniam filtr paliwa i napinacz i badam kompresję.

Błędów sond nie ma ale podobno też wpływają na jakość pracy silnika ale są dość drogie więc się wstrzymam.


Mkzibi, widzę że nie chcesz pójść moim tropem, miałem taki przypadek poszarpywanie czasem mocniejsze czasem w ogóle -błąd z wtryskiwacza tzw obwód otwarty (luźny pin we wtyczce przy wtryskiwaczu).

EOBD code Fault location Probable cause
P0201 Injector 1 -circuit malfunction Wiring, injector, ECM


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2019, 14:43 

Joined: 18.10.2015
Posts: 78
szwagierek wrote:
mkzibi wrote:
Dziś odpaliłem auto i trochę przegrzałem.

Niestety nadal przerywa ale teraz już nie pojawiły się błędy wypadania zapłonu tylko błąd wtrysku na cylindrze 1.

Oczekujące
P0201,Wtryskiwacz, cylinder 1 - usterka obwodu

Na wolnych obrotach przerywanie i nierówna praca to również klekotanie silnika. Jak wejdzie na normalne obroty to ładnie pracuje.

Podczas jazdy na obrotach do 2,5 do 3 tyś ładnie pracuje. Przerywa jak wkręcam na wyższe obroty i przyśpieszam.

Patrząc na błędy i objawy skłaniam się do faktu że to:

1. cewki , świece - czekam na przesyłkę i wymieniam wszystkie.
2. Rzeczywiście wtrysk - objaw ze na niskich obrotach źle podaje paliwo i na przyśpieszeniu gdy jest wymagana poważna dawka również - czekam na przesyłkę dwóch wtrysków i poeksperymentuję.
3. Dodatkowo wymieniam filtr paliwa i napinacz i badam kompresję.

Błędów sond nie ma ale podobno też wpływają na jakość pracy silnika ale są dość drogie więc się wstrzymam.


Mkzibi, widzę że nie chcesz pójść moim tropem, miałem taki przypadek poszarpywanie czasem mocniejsze czasem w ogóle -błąd z wtryskiwacza tzw obwód otwarty (luźny pin we wtyczce przy wtryskiwaczu).

EOBD code Fault location Probable cause
P0201 Injector 1 -circuit malfunction Wiring, injector, ECM


Idę wszystkimi tropami tylko nie mam czasu się tym zająć :(


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.12.2019, 0:37 

Joined: 18.10.2015
Posts: 78
Wszystkie świece wymienione i dokręcone momentem 20Nm.

Wszystkie cewki wymienione.

Hmm. Jakby lepiej, nie ma ordynarnych błędów Check Engine.

Inne się też nie pojawiają.

W między czasie ułamał mi się trójnik na powrocie od zbiornika wyrównawczego wiec jeszcze nie przetestowałem auta pod obciążeniem i przyśpieszeniem tylko na wolnych obrotach bez pełnego nagrzania.

Wymienię jeszcze filtr paliwa. Wymieniłem tez napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu.

Na ten moment na wolnych obrotach słyszę w okolicy przepustnicy jakieś co jakiś czas jakiś trzask, przeskok czy coś takiego. W tym momencie są zachwiania jak by równej pracy silnika ale to już nie wypadanie zapłonu.

Jutro będę testował to dam znać więcej.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.12.2019, 10:38 

Joined: 18.10.2015
Posts: 78
Więc tak.

Świece i cewki wymienione.
Wymieniłem jeszcze napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu.

Nie ruszałem sond, katalizatora i wtrysków.

Mechanik postawił samochód na komputer i stwierdził jeszcze problemy z katalizatorem ale według niego miało to związek z wypadaniem zapłonów przez co katalizatory dostawały złe odczyty.

Na ten moment przegnałem auto przez obwodnicę i póki co chodzi dobrze.

Na ten moment podczas pracy na wolnych obrotach jest ok ale słyszę co jakiś czas charakterystyczne puf, puf, które gdzieś na forum było opisane ale bez rozwiązania.

Poza tym w okolicach właśnie napinacza hydraulicznego i tego takiego plastikowego kółka w tylnej lewej części silnika słyszę jakby grzechotanie i klekotanie. mechanik twierdzi że na kompie nie widać problemów z rozrządem i przesunięcia zapłonu i rozrząd jest ok.

Czy te grzechotanie to praca łańcucha czy jeszcze coś innego?

Acha według mechanika zapłon jest ok. Jeśli nadal będą kłopoty z praca silnika to obstawia sondy i katalizator. Co do sond w razie problemów proponuje sondy wkręcić na dystansie (podkładce) podobno poprawia to pracę silnika no ale to rozwiązanie oszczędnościowe, najlepiej wymienić sondy na nowe.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.12.2019, 1:32 

Joined: 18.10.2015
Posts: 78
No ot powoli mam dość tego "dziada".

Wyjechałem na Święta.

600 km trasy. Auto ładnie ciągnie spalanie ok. 11 l/100 na trasie.

Później kilka dni włóczenia się po mieście ok. 14/100.

Pojawił się kilka razy błąd : katalizator na wykończeniu.

Po kilku dniach odpalam auto i .... znowu problem z wypadaniem zapłonu na cylindrze 1 i wiązka wtrysku 1.

Znowu samochód przerywa i ciągnie pulsacyjnie. Do przejechania znowu 600 km. Strach....

Jadę, gaszę odpalam ponownie, jadę delikatnie itp itd. Dalej błędy.

Po przejechaniu ok. 100 km. auto zaczyna pracować normalnie. Ładnie ciągnie, przyspiesza, spalanie w normie. Po skasowaniu błędów nie pojawiają się ponownie.

Po 350 km. Postój. Po postoju ponownie błędy. Później znowu brak i tak dojeżdżam do domu.

Powoli mam dosyć. Szukam i nie wiem co jest.

Co zauważyłem:

1. Przy delikatnym przyśpieszaniu nie szarpie. Im wyższe obroty i moc to szarpanie i błędy się pojawiają choć nie zawsze.
2. Moze jeszcze sondy i katalizatory szwankują ale czy to powinno mieć wpływ na przerywanie tylko 1 cylindra?

Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę jakiś opis zdjęcia kolektora? Chcę sie dostać do wtrysków, sprawdzić wiazki itp itd.

Jakieś inne pomysły?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum