Author |
Message |
Nafuranydaniel
|
Posted: 10.09.2024, 20:34 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Witam serdecznie jestem nie szczęśliwym posiadaczem cayenne wydaje mi się że auto pod górkę słabo jedzie …. Dotychczas wymieniłem ; -kompletny rozrząd wraz z kołami pompy olejowej (nastawnik i zmienne fazy zregenerowane w firmę Menheker -odma -filt powietrza -komplet świec - uszczelnione wymienione podciśnienia (wałek jest wporzadku nie hałasuje nie słychać żadnych nieszczelności) -pasek wielorowkowy wraz. Z napinaczem - nowy olej 5w30 motul -filtr powietrza Sprawdzone katalizatory (mają przepływ ) -sprawdzona przeplywka
Komputer jedynie co pokazuje to błąd z systemu evap (opary z zbiornika paliwa) podobno to nie wpływa na moc ?
Gdzie szukać przyczyny ?
Rozrząd jest ustawiony na 100%dobrze sprawdzony pod komputerem
Mam wrażenie takie jazdy tym autem jak powoli dodaje gazu to jest okej A jak chce mu wcisnąć wtedy obroty jak by stały w miejscu (słabo się odpycha) A jak zwolnię nogę z gazu wtedy auto zaczyna się odpychać Spalanie przy normalnej jeździe oscyluje w granicy 20 litrów ( nie wiem czy to normalne tzn czy mieści się w normie na tak ciężkie auto
Auto ma przejechane 160 tys Ma może ktoś jakiś pomysł na to Każdą pomoc sugestia mile widziana
|
|
Top |
|
Qbak
|
Posted: 10.09.2024, 21:21 |
|
Joined: 8.07.2007 Posts: 5154 Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
|
Może wałek w kolektorze ssącym? Sprawdź czy działa prawidłowo. Jakieś świece czy cewki też warto sprawdzić.
Idąc dalej i bardziej ekstremalnie to może warto zerknąć jak wyglądają cylindry (to przy okazji tych świec).
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Top |
|
Duke
|
Posted: 10.09.2024, 23:26 |
|
Joined: 17.03.2007 Posts: 2045
|
Od razu napiszę, że firma na M(lubiąca pozywać za opinie) to zły wybór. Te wariatory się dość szybko przytrą, przerabiałem to w 3.0 TFSI. Prawy wariator wytrzymał 6 miesięcy zanim zaczął łupać(!) przy starcie silnika, a lewy 18. Pierwszy wariator był reklamowany, oczywiście bezskutecznie, przy drugim sobie odpuściliśmy. Wymieniłem je na oryginalne z ASO. Później powstało trochę materiałów o tej firmie.
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 11.09.2024, 8:08 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
No właśnie co do cylindrów właśnie je oglądam pod endoskopem wszystko wygląda w normie
Wałek z ssącego również sprawdzony (gruszka też ładnie pracuje )
Co do cewek hmmm (jest to jakaś teza . Ale nie wypada zapłon na jałowym chodzi równiutko trzyma obroty ) naprawdę nie ma się czego doczepić
Jeszcze myślę czy są napewno dobrze podłączone podciśnienia (podłączyłem tak jak było w aucie a nie jestem pewien czy w 100% jest dobrze ) nie posiadam schematu
Co do regenerowania ( raczej w tych kołach nie ma co popsuć ja po prostu je oddałem z powodu gdyż na tym się nie znam )
Jeszcze zmierzę ciśnienie w cylindrach jakie jest
|
|
Top |
|
Romcio
|
Posted: 11.09.2024, 18:13 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 1177
|
Sprawdż ciśnienie paliwa , nie tylko na postoju ale właśnie podczas przyspieszania , filtr paliwa wymieniony czy oryginał od nowego.
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 12.09.2024, 17:03 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Panowie myślę że znalazłem przyczynę zmierzyłem ciśnienie na cylindrach Od 1 do 5 ;10bar 6 8,5 bar (ciekawostka jest taka że jak przegaduje auto ciśnienie rośnie do 15 bar jest ktoś wstanie mi odpowiedzieć czy to normalne w tych silnikach )?
Według mnie jest głowica do roboty ciśnienie jest zbyt niskie według mnie (chyba że się mylę to proszę mnie poprawić )
|
|
Top |
|
Mart_000
|
Posted: 12.09.2024, 19:26 |
|
Joined: 29.11.2016 Posts: 115
|
Hmm... Jeśli w silniku V6 potrafisz zrobić odczyty ciśnienia na 7 i 8 cylindrze, to jestem pod wrażeniem... )) A tak na serio, to miałem podobną sytuację w moim V8 w Cayenne S. Nierówne sprężania wynikały z wypracowanych gniazd zaworowych. Objawiało się to jednak tylko nierówną praca na wolnych. Na wysokich obrotach ciśnienie nie zdąży zejść z cylindra, no chyba że nieszczelności są już ogromne... Ja kupiłem niedrogo pięknie zregenerowane głowice z wersji Turbo (są identyczne z tym że Turbo ma zawory wypełnione rdzeniem sodowym , który lepiej odprowadza ciepło) i teraz na wolnych obrotach mogę spokojnie postawić na silniku kieliszek z wiadomo jakim napojem... )) Powodzenia. M.
|
|
Top |
|
digit
|
Posted: 13.09.2024, 10:40 |
|
Joined: 10.09.2024 Posts: 2
|
Faktycznie chodziło o ciśnienie?
|
|
Top |
|
Mart_000
|
Posted: 13.09.2024, 11:18 |
|
Joined: 29.11.2016 Posts: 115
|
Nafuranydaniel, zdaje się że źle odczytałem Twój zapis: 8.5 bara na szóstym a nie pół bara na ósmym... Stare oczy. )) 10 bar to bardzo dobry wynik sprężania, 8.5 także. To że przy wyższych obrotach kompresja wzrasta, to też normalne. Jednak ważniejsze od bezwzględnego ciśnienia jest to czy jest ono wszędzie równe. Kompresja może uchodzić przez pierścienie, przez zawory albo w skrajnym przypadku przez uszczelkę pod głowicą. Zrób próbę olejową, to się dowiesz czy do roboty głowica czy co innego. Tak czy inaczej z taką kompresją silnik i tak będzie miał moc podczas jazdy z obciążeniem. Problem z brakiem pałeru zapewne leży gdzie indziej. M.
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 19.09.2024, 14:23 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Mart_000 wrote: Nafuranydaniel, zdaje się że źle odczytałem Twój zapis: 8.5 bara na szóstym a nie pół bara na ósmym... Stare oczy. )) 10 bar to bardzo dobry wynik sprężania, 8.5 także. To że przy wyższych obrotach kompresja wzrasta, to też normalne. Jednak ważniejsze od bezwzględnego ciśnienia jest to czy jest ono wszędzie równe. Kompresja może uchodzić przez pierścienie, przez zawory albo w skrajnym przypadku przez uszczelkę pod głowicą. Zrób próbę olejową, to się dowiesz czy do roboty głowica czy co innego. Tak czy inaczej z taką kompresją silnik i tak będzie miał moc podczas jazdy z obciążeniem. Problem z brakiem pałeru zapewne leży gdzie indziej. M. Zgadzam się z Tobą Ostatnio auto nie chciało mi jechać powyżej 4 tys obrotów podłączyłem pod kompa ku mojemu zdziwniu błąd z wałka rozrządu p0011 skasowałem go błąd nie występuje na benzynie A na LPG sie zapala po jakimś czasie Zaczynam się zastanawiać dlaczego ?
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 19.09.2024, 15:56 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Albo inaczej się was zapytam co może generować ten błąd wykluczając rozrząd ?
Mam podejrzenie na cewki ,pompa paliwa
Dzisiaj jeszcze zrobiłem próbę przy przegazowywanuu na postoju jak powoli daje gaz auto wkręca się bez problemowo płynnie do 4tys do odcinki ,a jak dodam gwałtownie to w okolicach 3prm do4prm się przydlawi
Oczywiście próby robione na benzynie
|
|
Top |
|
Romcio
|
Posted: 19.09.2024, 19:04 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 1177
|
Dlaczego nie podjedziesz do mechanika i bez większych problemów nie sprawdzicie jakie ciśnienie podaje pompa .Bo objawy bardzo na to wskazują lub na zapchany filtr paliwa , zmieniałeś filtr paliwa albo chociaż wiesz czy masz nowy czy jeszcze z fabryki. Ja niedawno po kupnie takiego samego auta zmieniałem , był czarny od syfu fabryczny wkład. A nie miałem żadnych takich objawów.
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 20.09.2024, 12:30 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Panowie temat wygląda tak lewa pompa od kierowcy daje nie całe 2 bary druga pompa od strony pasażera daje 4 bary
Teraz moje pytanie brzmi ile te pompy powinny dawać ciśnienia ktoś może wie ?
|
|
Top |
|
Romcio
|
Posted: 21.09.2024, 18:15 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 1177
|
Pompa za pasażerem odpala i przełącza na lewą oraz przepompowuje , ta lewa daje przez filtr na listwę i na listwie powinno być 4 bary . A czy gdy podniosłeś tylne siedzenie za kierowcą to wykładzina była nacięta czy ty to zrobiłeś bo jeśli była nietknięta to na bank filtr od nowości czyli syf.
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 21.09.2024, 22:37 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Była nie tknięta Widzę że obeznany jesteś w temacie …. Według ciebie pompa padlina czy wystarczy wymienić filtr i pompa ożyje z ciśnieniem ? I auto zacznie wkoncu jechać ?
|
|
Top |
|
Romcio
|
Posted: 22.09.2024, 0:00 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 1177
|
Jeśli nic nie było tknięte to na początek wymienić wkład filtra bo może rzeczywiście być tak zabity że dławi i nie daje paliwa gdy auto potrzebuje. Ja bym wymienił filtr i wtedy ocenił sytuację tym bardziej że to mała kasa i dobra godzina roboty. Mam moje auto od kwietnia i się uczę i niektóre rzeczy wymieniam profilaktycznie sam . Jest dużo filmów na you tube jak to robić, wpisz w tytule Porsche Guru. HEJ
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 22.09.2024, 8:00 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Jedno pytanie mam czy te pompy są identyczne obydwie czy są inne tzn lewa a prawa
|
|
Top |
|
Romcio
|
Posted: 22.09.2024, 9:25 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 1177
|
Ja moich nie wyciągałem ale chyba inne.
|
|
Top |
|
Qbak
|
Posted: 22.09.2024, 11:24 |
|
Joined: 8.07.2007 Posts: 5154 Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
|
Wkłady pomp są takie same, ale jak chcesz wymienić całe obudowy z koszami to są L i R.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Top |
|
Nafuranydaniel
|
Posted: 24.09.2024, 11:39 |
|
Joined: 14.08.2024 Posts: 13
|
Panowie file wymieniony (stary był chyba od nowości …zaklejony ogólnie szmelc) Wykonałem pomiary na listwie pod manometrem. -Prawa pompa za pasażerem daje 4bary -lewa pompa za kierowca daje 3 bary (podczas przegazowywania auta na postoju spada do 2,9 -2,8 bar
Teraz się pytam wymieniać ? Ma to sens
Po obserwacji widzę zaskakującą rzecz na wolnych obrotach jakiś czas chodzi i jest 4 bary a po jakimś czasie spada do 3 bar i też tak chwilę chodzi … i potem znów jest 4 bary
Wytłumaczy mi to ktoś
|
|
Top |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|