Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 5.12.2015, 0:24 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
Pytanie mam, czy jest taka opcja ze przy instalacji lpg komp będzie pokazywać blad czujnikow polozenia walu? Czy to moze jednak czujniki, przewody, lancuch, silnik? Nadmieniam ze silnik chodzi idealnie. Ma 680 obrotow na jalowym i nawet nie drgnie w gore czy dol, chodzi ladnie... Jesli by cos bylo nie tak z polozeniem walu to chyba by latal gora dol, klekotal etc
Prosze o konkretne odpowiedzi
Dzieki ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.12.2015, 19:20 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
A dokładnie takie bledy...
Kolega mowi ze ten z exhaust to moze byc przez lpg, a ten drugi po skadowaniu zniknal, ale pewnie sie zapali, jutro moze kupie czujnik i zobacze czy cos sie zmieni... Jeszcze tylko ten wentylator...
(aha poduszka skasowana, zapomniałem zrobic fotke kodu :/ ale wiem ze lewa strona pasazera, tylko ktora?)(a zawieszenie to czujnik, ale nie wiem ktory ehhh)
Attachment:
rps20151205_172028.jpg
Attachment:
rps20151205_172000.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.12.2015, 19:42 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 5196
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Hmm, wygląda jak rozrządu do ustawienia/korekty, choć zwykle
widzę te błędy w PIWISie i są inaczej opisane (numerów nie pamiętam).
No i 3,2 trafia się bardzo rzadko.

Po przemyśleniu. Może napinacz rozrządu padł/pada? I wtedy może
też być mała różnica w ustawieniu wałka wydechowego względem
wału korbowego?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.12.2015, 20:55 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
Wczoraj bylem na innym kompie i tam bylo inaczej, inne numery i czujnik A i czujnik B i inaczej opisane, zapomniałem fotke zrobic... Poczytalem troszke i moga byc tez czujniki, ale dwa by od razu padly? Jutro moze kupie jeden i bedzie wiadomo czy czujniki czy cos z silnikiem ehh i prawie zawal, moja miłość do grobu mnie zaprowadzi ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.12.2015, 15:27 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
Ma ktos moze jakies zdjecie gdzie znajduja sie te czujniki? Szukam wszędzie ale nie ma, moze gdzies jestvjakas stronka gdzie sa jakies schematy?
Kiedys mialem stronke ruska, wpisywalem vin i mialem schematy kazdej czesci etc...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2015, 13:47 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
Wiem marudze, ale jeszcze jedno pytanie, czy 12 i 15 sa takie same czy one sie czyms roznia? Moze dwa wymienie a nie jeden, bo mam jeden ale nie wiem ktory wymienic ;)
Attachment:
rps20151208_114757.jpg


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2015, 16:52 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 5196
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
To są dwa identyczne czujniki Halla.
Możesz wymienić jeden, dwa, ale czy wziąłeś pod uwagę to co
napisałem powyżej. Sprawdziłeś komputerem czy czujniki działają?
Jest pewność że to czujnik?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2015, 17:10 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
Tak wziaem pod uwage, ale chcialem isc od tanszej strony i wymienic czujniki... Mam taka mala nadzieje ze to one padly bo jak cos dalej to chyba pozostanie mi sprzedac auto i kupic na takie jakie mnie stac ehhh i marzenie poszlo sie rypac :( no ale chociaz przez tydzień mialem, moze kiedys kupie z powrotem, jak bedzie lepiej... :(
Nie wiem jak je spr czy dzialaja...
Szukam ogólnie na temat silnika, czujnikow, bledow etc informacji ale na pl forach malo tego wszystkiego :(

Czy tym piwisem sprawdze czujniki?
I czy to jest to :
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 62&alt=web


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2015, 18:29 

Joined: 17.05.2015
Posts: 62
ten czytnik co podałeś link to słaba podróbka pierwszych durametric. za wiele tym nie odczytasz a jak sprubujesz użyć nowszego softu to go zablokujesz na amen. Pieniądze wyrzucone w błoto.
Albo oryginalny durametric albo oryginalny piwis. Jest jeszcze icarsoft porII ale nie wiem czy odczytasz nim wszystko, i jeszcze jakiś polski był ale też nie znam możliwości.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2015, 19:26 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
To sie pospieszylem :/ no nic będzie lezal w szufladzie, moze kiedys na cos sie przyda...

Najtanszy oryginalny to chyba 10tys zl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2015, 20:17 

Joined: 17.05.2015
Posts: 62
piwis tak
ale durametric to około 300 $ za wersję bez możliwości kodowania i z możliwością czytania tylko trzech aut (rozpoznawanie po VIN), za to powinien przeczytać błędy wszystkich systemów i pokazywać aktualne wartości wybranych parametrów.
Jeśli kupiłeś tamten z aukcji to używaj do niego tylko dostarczonego z nim oprogramowania, oprogramowanie ściągnięte ze strony durametric zablokuje go na 99,99%.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.12.2015, 21:03 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
Ok dzieki ;)
@Qbak czy chodzi o ten napinacz?
http://www.noweczesci.pl/napinacz-lancu ... 93-100414/
I czy do jego wymiany trzeba silnik wyciagac czy moze jest szansa bez wyciągania?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.12.2015, 9:00 

Joined: 17.05.2015
Posts: 62
To co w linkach podałeś to ślizg łańcuszka a nie napinacz hydrauliczny.
ślizgów nie da się wymienić bez wyjęcia silnika a napinacz to zależy który bo jeden jak najbardziej się da.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.12.2015, 22:41 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 5196
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Tak jak napisał Rodan.555. To co podlinkowałeś to jest ślizg.
Brak możliwości wymiany bez wyjmowanie silnika, ale ślizg musiałby
być bardzo wytarty żeby powodować takie błędy.

Tak wygląda napinacz:
Image

Ten przewód może będzie działa w Cayenne, jest szansa że odczytasz
podstawowe parametry, czy kąty wałków rozrządu - nie wiem.

Udało się coś ustalić do dziś?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.12.2015, 10:11 

Joined: 25.11.2015
Posts: 109
Naprawdę dziwny ten napinacz, w zyciu bym nie przypuszczal ze tak wyglada, bardziej jakis czujnik przypomina, tyle ze bez wyczki ;) i do takiej malej pierdoly trza silnik wyciagac ehhh
Nic narazie nie robiłem, w sobotę jak będzie msce to jade na spr szczelnosci instalacji lpg, tak w razie czego i przy okazji podlacza pod kompa, zobacze co oni mi powiedzą, wezme tez czujnik w razie czego, moze wymienia i spr jeszcze raz...
Cholera boje sie ze moze byc cos z silnikiem :/ nie chce go sprzedawac bo sie zakochalem hehe ale nie chce tez ladowac w niego nie wiadomo ile...
Zawsze cos ehhh


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.12.2015, 10:52 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 5196
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Napinacz da się wymienić bez wyjmowania silnika ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.12.2015, 11:46 

Joined: 17.05.2015
Posts: 62
takich napinaczy w tym silniku jest chyba dwa i z tego co kojarzę to do wymiany jednego nie trzeba wyciągać silnika. do drugiego chyba trzeba ale tu to nie jestem pewien. U Ciebie może być po prostu potrzebna regulacja wałków rozrządu. Niestety do tej opercji trzeba wyjąć silnik bo rozrząd jest w tym silniku od strony skrzyni.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.12.2015, 19:39 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 5196
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Przyznam, że nigdy jeszcze nie otwierałem 3,2 w Cayenne, ale nie widzę
nigdzie dwóch napinaczy łańcucha rozrządu. Nawet 4,5 ma jeden. W katalogu
jest też tylko jeden. Jak wiesz coś więcej to napisz gdzie szukać na
przyszłość :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.12.2015, 20:18 

Joined: 28.08.2012
Posts: 150
Albo wyciagniety lancuch, ale bardziej prawdobodobne to napinacz. Nie wiem tylko ktora glowica patrzac od przodu to bank1. Probowal ktos do ceyenne podlaczyc sie vcds'em, tam ten sam silnik siedzi co vw? Chnski durametric tez obluguje w pelni stare ceyenne. W moim boxie moglem nim zmierzyc odchylke polozenia walkow pomiedzy glowicami,

Te dwa bledy co masz wiaza sie ze soba i to nie jest wina gazu. Poczytaj na forum touarega, to prawie takie samo auto i ten sam silnik. Troche osob ma z tym problem, niektorzy nawet calkiem spory:
http://www.reesphotos.com/VW/


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.12.2015, 20:37 

Joined: 17.05.2015
Posts: 62
Akurak od cayenne nie otwierałem silników, po prostu założyłem że skoro są dwa łańcuchy to każdy powinien być oddzielnie napinany. Napinacz od łańcucha napędającego wałki rozrządu jest oczywiście jeden i akurat ten da się wymienić bez wyjmowania silnika i chyba nawet bez zbyt dużego demontażu osprzętu. Natomiast dolny łańcuch z tego co widzę po schematach ma napinacz zintegrowany ze ślizgiem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum