Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Filtr stożkowy
PostNapisane: 25.12.2014, 14:00 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Witam,
Znalazłem w necie dość ciekawy dolot ze stożkiem firmy K&N.
Zestaw jest ciekawy gdyż posiada komorę termiczna izolująca od ciepłego powierza. Piszą, ze wzrost mocy to 23PS. Zestaw nie posiada zatwierdzenia TUV ale na Polskę nie jest przecież wymagane.
Czy ktoś z Was ma lub miał doświadczenia z podobnym zestawem?
Z doświadczenia z innymi samochodami wiem, że to się sprawdza.
Proszę Was o opinie

Dzięki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 15:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A do jakiego auta? Generalnie w Porsche się to słabo sprawdza. A 23 KM w silniku wolnossącym to wg mnie bajki.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 16:19 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Witam,

to zestaw do 996.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 16:22 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Sam "stożek" nawet z najlepszą obudową ma dać przyrost 23KM ? Bajka.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 16:40 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
No właśnie tez mi sie tak wydawało, ze przy doładowanym silniku więcej zasysanego powietrza ma sens. Byc może w wolnossacym, przy wgraniu innej mapy tez uzyska sie lepsze parametry ale 23PS to chyba mało wiarygodne.
Patrząc z innej strony K&N to jednak firma i nie ma powodów aby przeklamywali wyniki.
Podaje link do strony:
http://www.sportluftfilter-shop.de/spor ... 7-7000.htm
Dzięki za Wasze opinie
Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 19:14 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
W moim boxsterze (wiadomo mniej koni) po załozeniu wydechu sportowego Gemballa i filtra K&N (nie stożkowego) K&N podniesiono moc z 228 do prawie 240KM.. Więc za pomocą samego stożka to chyba raczej niemożliwe.
Teraz włożyłem filtr papierowo-gąbkowy więc pewnie kilka koni uciekło.
Na allegro to co pokazałeś jest za 800 zł- używka.
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-porsch ... 18353.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 19:55 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Ta, widziałem. Problem w tym, ze to do modelu poźniejszego 3.6l.
Skoro gość sprzedaje to nie spełniło jego oczekiwań, chyba :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 19:59 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Niekoniecznie, zawsze może być rozbitek :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 20:35 

Dołączył: 18.07.2013
Posty: 18
Stożki K&N to ściema , nic nie dają a nawet mogą zmniejszać moc.
Dobre sa ITG .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2014, 22:30 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Szczur napisał(a):
....
Patrząc z innej strony K&N to jednak firma i nie ma powodów aby przeklamywali wyniki.
Podaje link do strony:
http://www.sportluftfilter-shop.de/spor ... 7-7000.htm
Dzięki za Wasze opinie
Pozdrawiam
Marcin


Powodów nie ma, ale rzeczywistość pokazuje, że jest inaczej niż w reklamie i tyle. Nie mniejsze znaczenie niż sam filtr ma kształt i długość kanału dolotowego, odległość od przepływki etc.etc. Nie będę się wypowiadał co do samego producenta filtrów, bo to uznana firma, ale są inne, które w dodatku lepiej filtrują nie kosztem oporów powietrza....ogromna wiedza i każdy wie swoje.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 1:12 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Temat ciekawy.
Otóż nie wiem dlaczego, ale bardzo nie lubię filtrów K&N ... jakoś się do nich zraziłem ...

Jednak przyznaje, że w motocyklach je mam, ale tylko dlatego, że podczas przeglądów tylko je czyszczą, olejują (oleją) i zakładają, ale oryginałów założyć nie chcą ... Natomiast w samochodach jakoś nie bardzo mi odpowiadają ... Cóż taka sytuacja ...

I mam pytanie o filtry firmy www.pipercross.net Czy ktoś z Was je testował i ma o nich wyrobione zdanie? Tak z ciekawości pytam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 2:01 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Wiadomym jest, ze silnik wolnossący musi mieć opór na "ukladzie" (kolektorze) wydechowym. Co innego w doładowanym, ssak i wydech bezpośrednio dają możliwości bezoporowe. Teoretycznie czym więcej powietrza tym większa kultura mocy... Pytanie jest tylko takie, czy zbyt dużo powietrza, bez zmiany mapy paliwowej w wolnossacym nie zdławi, zaburzy, zgasi mocy podstawowej??
A może wystarczy planowanie głowicy i polerowanie dolotu i wylotu???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 15:37 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Szczur napisał(a):
Wiadomym jest, ze silnik wolnossący musi mieć opór na "ukladzie" (kolektorze) wydechowym. Co innego w doładowanym, ssak i wydech bezpośrednio dają możliwości bezoporowe. Teoretycznie czym więcej powietrza tym większa kultura mocy... Pytanie jest tylko takie, czy zbyt dużo powietrza, bez zmiany mapy paliwowej w wolnossacym nie zdławi, zaburzy, zgasi mocy podstawowej??
A może wystarczy planowanie głowicy i polerowanie dolotu i wylotu???


E tam piszesz jak z broszurki - "pierwszy tuning fiata 126 p"

Jedź na hamownie i od tego zacznij - , 996 ma 3, 6 litra i moment 370 Nm , czyli znacznie łątwiej coś popsuć niż poprawić.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 16:18 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
126p, kultowe auto ;) aż sie łezka kręci, fajnie, ze o nim wspomniałeś.
Poprostu zapytałem o filtr stożkowy użytkowników. Poprosiłem o opinie i tyle.
Bez sensu jest wywyższanie sie i pisanie nie na temat tym bardziej w moim poście. Jeżeli temat boli, z braku wiedzy to prośba do Admina o zamknięcie tematu.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 17:04 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Szczur napisał(a):
126p, kultowe auto ;) aż sie łezka kręci, fajnie, ze o nim wspomniałeś.
Poprostu zapytałem o filtr stożkowy użytkowników. Poprosiłem o opinie i tyle.
Bez sensu jest wywyższanie sie i pisanie nie na temat tym bardziej w moim poście. Jeżeli temat boli, z braku wiedzy to prośba do Admina o zamknięcie tematu.
Dzięki


No nie obrażaj się , nie o to chodzi.
W czasach gdy nie było możliwości sprawdzenia rozmaitych wynalazków
powstały różne dziwne mity.Teraz wystarczy spytać.
Nie znaczy , to że nigdzie stożek nie działa ....działa tam gdzie system dolotu jest ,żle zaprojektowany. Zawsze jest też tak ,że jak poprawisz prace silnika w dolnym zakresie obrotów to pogorszysz w górnym,dlatego są systemy zmian faz wałków i zmian długoiści dolotu , inny wydech pasuje dla wysokich obrotów a inny dla niskich i średnich.
A Turbo ma się nijak do NA, tam najprościej podkręcić ciśnienie i masz mocy ile chcesz....chyba ,że tanim kosztem to zmniejszasz opory w układach i też dostajesz dużo bo z kolei to są układy ciśnieniowe....

W necie są fajne opisy dochodzenia do mocy i jej podwyższania w 996 np.
I zaczyna się od hamownii




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 17:16 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
No i o to chodziło w poście :) dzięki za odpowiedz. Swoją droga dziwicie sie, ze jest mało klubowiczów w stosunku do forumowiczów. Myśle, ze po części właśnie dla tego co zaszło w moim poście.
Pozdrawiam
szczur

PS
ja sie nie obrażam bo i nie ma o co ;)
tez mógłbym byc niegrzeczny ale na forum nie o to chodzi. To właśnie od klubowiczów powinna wynikać wszelka pomoc na rożne pytania. Kłapać dziobem nawet kaczka potrafi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 21:20 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
Szczur napisał(a):
No i o to chodziło w poście :) dzięki za odpowiedz. Swoją droga dziwicie sie, ze jest mało klubowiczów w stosunku do forumowiczów. Myśle, ze po części właśnie dla tego co zaszło w moim poście.
Pozdrawiam
szczur

PS
ja sie nie obrażam bo i nie ma o co ;)
tez mógłbym byc niegrzeczny ale na forum nie o to chodzi. To właśnie od klubowiczów powinna wynikać wszelka pomoc na rożne pytania. Kłapać dziobem nawet kaczka potrafi ;)
Mam wrazenie, ze pojawiłes sie na forum z 'gotowym nastawieniem' bo chociaz przytrafiaja sie tu niefortunne wypowiedzi to w 'Twoim temacie nic nie zaszło", a bardziej delikatnego forumowicza/klubowicza jak Jurek ciezko szukac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2014, 22:39 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Luzik ;) nie znamy sie i pewnie dlatego tak to wyglada ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2014, 2:16 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Dzięki Arczimi, to Twoje doświadczenie daje do myślenia. Właściwie sam odpowiedziałeś, ze jednak stozek dodał mocy. Byc moze i u mnie tez tak bedzie, trzeba spróbować i pozniej o tym sie podzielić ;)

Kuchar, nie mam doświadczeń z ta marka. Pewnie są ludzie, którzy maja.
Kiedyś zbudowałem auto na 1/4 mili i zawsze "był przy mnie" K&N- pewnie przyzwyczajenie. Nie znam silników Porsche ani innych boxerow. Wiem zaś, ze można je modyfikować prostymi środkami i są na to "odporne" i podatne.
Kiedyś zbudowałem auto na bazie Hondy CRX II gen. ważył 750kg, przeszczepilem silnik vtec ( zmienna faza rozrządu ), u Macka Grabowskiego dostał doładowanie TD04 i wylot ręcznie robiony z kwasowki, HonData i Apexi panowała nad wszystkim i dmuchaliśmy 0,6 bara ( czasem 0,75 ) co dało Rexiowi 268PS ( przy 0,75bara 289PS) mino, ze miał pojemność 1,6l.
Efekt 3,7 od 0-100km/h, 11,27sek na 1/4mili, po zamontowaniu dyfuzora, który został zaprojektowany i zrobiony na Politechnice Rzeszowskiej prędkość końcowa 272km/h- blokowała skrzynia. Stare czasy...
Brat, który ma 2 Porsche przekonał mnie abym kupił moje auto, chciałem kupić NSX'a.

"Wiadomym jest, ze silnik wolnossący musi mieć opór na "ukladzie" (kolektorze) wydechowym. Co innego w doładowanym, ssak i wydech bezpośrednio dają możliwości bezoporowe. Teoretycznie czym więcej powietrza tym większa kultura mocy... Pytanie jest tylko takie, czy zbyt dużo powietrza, bez zmiany mapy paliwowej w wolnossacym nie zdławi, zaburzy, zgasi mocy podstawowej??
A może wystarczy planowanie głowicy i polerowanie dolotu i wylotu???"


"E tam piszesz jak z broszurki - "pierwszy tuning fiata 126 p"

Jedź na hamownie i od tego zacznij - , 996 ma 3, 6 litra i moment 370 Nm , czyli znacznie łątwiej coś popsuć niż poprawić."

_________________
968 - Smile
996 - out

Jurek968: Dzięki za pomoc, szczególnie z fiatem 126p- moje pierwsze auto.
Słuszna odpowiedz bo silnik tez jest z tylu... Nawet nie wiesz co nasi rodacy robili z tym silnikiem aby startował w rajdach. Pierwsza klasówka ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2014, 11:20 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Nie napisałem,że stożek, miałem K&N-a w oryginalnym kształcie czyli tak jak wygląda normalny filtr powietrza. Poza tym sam stożek ile może ci dać przyrostu mocy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum