Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.09.2011, 11:51 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1537
witam.mam 996,3,4 i niski stan płynu w zbiorniczku wspomagania.Widzę że jest jakiś czerwony ale jakiej firmy to nie mam pojęcia.Taki mi zalali w autoduszy .co tam dolać żeby było dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.09.2011, 22:55 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Powinien być zalany Pentosin CHF11S lub CHF202. Wlali Ci zwykły ATF, a to nie jest mieszalne z CHF-em. Musisz najpierw wypłukać układ i później zalać tym co trzeba. Jak chcesz to mam pentosin w ofercie, mój numer 692312345


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.09.2011, 23:20 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
Racja... My wlalismy ATF ale lejemy go caly czas i niema problemu, wiec niema sensu wymieniac na inny tylko trzeba dolac i bedzie OK :wink:

Jesli zas padnie ci pompa bo rozumiem ze kolega z powodu na pompe sugieruje zmiane plynu to wymienimy ci ja na gwarancji...
Lecz gwarantuje ze jej nic nie bedzie :)

A silniczek chodzi :?:




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2011, 0:28 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
Oryginalny (zielony) płyn CHF11S nie jest mieszalny z (czerownym) ATF Dextron, w zasadzie z żadnym innym hydraulicznym poza CHF202.

Ja wypłukałbym układ i zalał oryginałem (jak radzi kolega) jak najszybciej, chociaż kiedy ubywa płynu (sprawdź dobrze pompę i przekładnię pod kątem wycieków) może być za późno... :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2011, 9:09 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
Macie koledzy 100% racji ze producent zaleca Pentosin CHF11S jest nawet opisany na korku... i my na dolewke lejemy castrola CHF11S, natomiast jak zalewamy układ cały lejemy Mobil ATF 320 i tak jak juz wspomnialem nie mielismy nigdy zadnych uwag co do pracy układu wspomagania... :)

Reasumujac jestem daleki co do udowadniania komus ze niema racji w przeciwienstwie do was :wink: ale za duzo w tym teori za mało praktyki bo my przedewszystkim opieramy sie na dokumentacji i dosiwadczeniach, nawet czeste przypadki na torze poznan gdy orginalny płyn potrafi się zagotowac nam się to w naszych samochodach jeszcze nie zdazyło...




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2011, 9:48 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1897
RaFFi napisał(a):
Reasumujac jestem daleki co do udowadniania komus ze niema racji w przeciwienstwie do was...


Ja nie potrzebuję nikomu niczego udowadniać :) - po prostu stwierdziłem że w układzie zastosowano nieprawidłowy płyn, niezgodny ze specyfikacją producenta.

Miałem kiedyś podobną sytuację (co prawda nie w Porsche) gdzie zalano ATF w miejsce specjalnego płynu Texaco 4634.
Wspomaganie zaczęło chodzić głośno, z dużo większym oporem, przy niskich temp. wogóle przestawało działać (chodziło z "zacięciami")
Uspokoiło się dopiero po płukaniu układu i wymianie płynu na właściwy.

Jeżeli przekładnia bądź pompa jest nieszczelna można wlać "byle świństwo" (nawet Hipol) bo i tak wycieknie, ale przy szczelnym układzie polecałbym (tzn. zrobiłbym tak w swoim aucie) wlać to co zaleca fabryka.

BTW - czy przy wymianie płynu (w sumie to z jakiego powodu?) na ATF został przepłukany układ wspomagania?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2011, 15:40 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1537
RaFFi silnik chodzi ok.Nawet ten wyciek okazał się drobnostką (coś tam koło simmeringa uszczelnili na nowo i ok).Dzwoniłem żeby się dowiedzieć jaki ten olej dolać .W sumie to się nie dziwie że się nie dodzwoniłem bo sam siebie już miałbym dosyć po tych wszystkich przejściach:)
Dzięki,doleję tego ATF
pozdr.



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2011, 15:55 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
Nie ma problemu, na przyszłość proszę dzwonić do skutku bo czasami Robert nie jest w stanie odebrać każdego telefonu, więc proszę dzwonić do mnie.
Oczywiście polecamy się na przyszłość :)
Pozdrawiam...




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2011, 21:04 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Zamiana CHF na ATF może nie tylko rozszczelnić pompę, ale też rozpuścić uszczelnienia w maglu. Tak na marginesie, jestem praktykiem, nie teoretykiem ślepo wierzącym w to co znajdę w necie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2011, 4:17 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
maciejek napisał(a):
Zamiana CHF na ATF może nie tylko rozszczelnić pompę, ale też rozpuścić uszczelnienia w maglu. Tak na marginesie, jestem praktykiem, nie teoretykiem ślepo wierzącym w to co znajdę w necie.


+

Też mam takie doświadczenie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2015, 8:09 

Dołączył: 27.06.2015
Posty: 56
Odświeżam gdyż mam problem. Bardzo niski poziom płynu do wspomagania, a nie wiem jaki lał poprzedni właściciel. Płyn jest taki jakiś szarawy. Czy trudno wymienić taki płyn? Czy lepiej dolać? Jeśli nie jest trudno, to wymienię, ale na jaki? Cayenne 4.8S 2008.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2015, 9:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5071
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Szukaj Pentosina CHF 11S. Powinien być zielony. Szary może być
zanieczyszczony. Dolej, a następnie zastanów się nad ewentualną
wymianą.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 11:40 

Dołączył: 27.06.2015
Posty: 56
Pisałem wcześniej że mam zielony, ale nabrałem w strzykawkę i okazał się żółty (wcale nie szary). Czy można dolać zielony? Jeśli nie, to jaki żółty? Cayenne 4.8S 2008.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5071
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Powinien być Pentosin CHF 11S lub CHF 202.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 12:06 

Dołączył: 27.06.2015
Posty: 56
Czyli kolor nie ma znaczenia? Przepraszam że tak pytam....ale wolałbym nic nie pogorszyć w mojej perfekcyjnie działającej maszynie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2015, 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5071
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Kolor ma znaczenie, bo decyduje zapewne o składzie chemicznym płynu.
Taki płyn do wspomagania kupisz w oficjalnej sieci sprzedaży Porsche.
Konkretnie CHF 202, ale CHF 11S jest teoretycznie według karty specyfikacji
lepszy. Którego byś nie wybrał będzie odpowiedni.

Możliwe że Twój układ został zalany jakimś innej marki płynem do układu
wspomagania, skoro jest żółty. Z drugiej strony od zielonego do żółtego
niewiele potrzeba, może zaszła reakcja chemiczna i płyn zmienił kolor,
choć przy spuszczaniu płynu z układów wspomagania gdzie był zielony
nigdy nie spotkałem się z żółtym.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2015, 16:19 

Dołączył: 27.06.2015
Posty: 56
Czyli na dolewkę to mojego "ŻÓŁTEGO OLEJU" mogę użyć któregokolwiek z tych Pentosinów? W Porsche SOPOT powiedziano mi, że leją PENTOSIN CHF i podobno ma on żółty kolor, ale żadnego innego oznaczenia nie chciano mi podać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2015, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5071
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To może to Cię przekona :)
http://mbworld.org/forums/attachments/e ... f-11s-.jpg

Leją 202, ale teoretycznie 11S jest lepszy.
Każdy jest dostępny w razie czego na wolnym rynku :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2016, 23:37 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 2
Posiadam Cayenne S 2006r, muszę dolać płyn do wspomagania ponieważ jest min, na zbiorniczku jest napisane "tylko olej mineralny" bardzo proszę o poradę jaki płyn mam dolać
Dziękuję
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.07.2016, 20:12 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Zielony, mineralny - może być Febi 06162


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum