Autor |
Wiadomość |
Arekk
|
Napisane: 27.09.2011, 11:51 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
witam.mam 996,3,4 i niski stan płynu w zbiorniczku wspomagania.Widzę że jest jakiś czerwony ale jakiej firmy to nie mam pojęcia.Taki mi zalali w autoduszy .co tam dolać żeby było dobrze?
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 28.09.2011, 22:55 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Powinien być zalany Pentosin CHF11S lub CHF202. Wlali Ci zwykły ATF, a to nie jest mieszalne z CHF-em. Musisz najpierw wypłukać układ i później zalać tym co trzeba. Jak chcesz to mam pentosin w ofercie, mój numer 692312345
|
|
Góra |
|
RaFFi
|
Napisane: 28.09.2011, 23:20 |
|
Dołączył: 14.01.2010 Posty: 264 Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
|
Racja... My wlalismy ATF ale lejemy go caly czas i niema problemu, wiec niema sensu wymieniac na inny tylko trzeba dolac i bedzie OK
Jesli zas padnie ci pompa bo rozumiem ze kolega z powodu na pompe sugieruje zmiane plynu to wymienimy ci ja na gwarancji...
Lecz gwarantuje ze jej nic nie bedzie
A silniczek chodzi
_________________ AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE rafi.d@porscheclub.pl
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 29.09.2011, 0:28 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Oryginalny (zielony) płyn CHF11S nie jest mieszalny z (czerownym) ATF Dextron, w zasadzie z żadnym innym hydraulicznym poza CHF202.
Ja wypłukałbym układ i zalał oryginałem (jak radzi kolega) jak najszybciej, chociaż kiedy ubywa płynu (sprawdź dobrze pompę i przekładnię pod kątem wycieków) może być za późno...
|
|
Góra |
|
RaFFi
|
Napisane: 29.09.2011, 9:09 |
|
Dołączył: 14.01.2010 Posty: 264 Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
|
Macie koledzy 100% racji ze producent zaleca Pentosin CHF11S jest nawet opisany na korku... i my na dolewke lejemy castrola CHF11S, natomiast jak zalewamy układ cały lejemy Mobil ATF 320 i tak jak juz wspomnialem nie mielismy nigdy zadnych uwag co do pracy układu wspomagania...
Reasumujac jestem daleki co do udowadniania komus ze niema racji w przeciwienstwie do was ale za duzo w tym teori za mało praktyki bo my przedewszystkim opieramy sie na dokumentacji i dosiwadczeniach, nawet czeste przypadki na torze poznan gdy orginalny płyn potrafi się zagotowac nam się to w naszych samochodach jeszcze nie zdazyło...
_________________ AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE rafi.d@porscheclub.pl
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 29.09.2011, 9:48 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
RaFFi napisał(a): Reasumujac jestem daleki co do udowadniania komus ze niema racji w przeciwienstwie do was...
Ja nie potrzebuję nikomu niczego udowadniać - po prostu stwierdziłem że w układzie zastosowano nieprawidłowy płyn, niezgodny ze specyfikacją producenta.
Miałem kiedyś podobną sytuację (co prawda nie w Porsche) gdzie zalano ATF w miejsce specjalnego płynu Texaco 4634.
Wspomaganie zaczęło chodzić głośno, z dużo większym oporem, przy niskich temp. wogóle przestawało działać (chodziło z "zacięciami")
Uspokoiło się dopiero po płukaniu układu i wymianie płynu na właściwy.
Jeżeli przekładnia bądź pompa jest nieszczelna można wlać "byle świństwo" (nawet Hipol) bo i tak wycieknie, ale przy szczelnym układzie polecałbym (tzn. zrobiłbym tak w swoim aucie) wlać to co zaleca fabryka.
BTW - czy przy wymianie płynu (w sumie to z jakiego powodu?) na ATF został przepłukany układ wspomagania?
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 29.09.2011, 15:40 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
RaFFi silnik chodzi ok.Nawet ten wyciek okazał się drobnostką (coś tam koło simmeringa uszczelnili na nowo i ok).Dzwoniłem żeby się dowiedzieć jaki ten olej dolać .W sumie to się nie dziwie że się nie dodzwoniłem bo sam siebie już miałbym dosyć po tych wszystkich przejściach:) Dzięki,doleję tego ATF pozdr.
|
|
Góra |
|
RaFFi
|
Napisane: 29.09.2011, 15:55 |
|
Dołączył: 14.01.2010 Posty: 264 Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
|
Nie ma problemu, na przyszłość proszę dzwonić do skutku bo czasami Robert nie jest w stanie odebrać każdego telefonu, więc proszę dzwonić do mnie.
Oczywiście polecamy się na przyszłość
Pozdrawiam...
_________________ AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE rafi.d@porscheclub.pl
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 29.09.2011, 21:04 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Zamiana CHF na ATF może nie tylko rozszczelnić pompę, ale też rozpuścić uszczelnienia w maglu. Tak na marginesie, jestem praktykiem, nie teoretykiem ślepo wierzącym w to co znajdę w necie.
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 1.10.2011, 4:17 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
maciejek napisał(a): Zamiana CHF na ATF może nie tylko rozszczelnić pompę, ale też rozpuścić uszczelnienia w maglu. Tak na marginesie, jestem praktykiem, nie teoretykiem ślepo wierzącym w to co znajdę w necie.
+
Też mam takie doświadczenie
|
|
Góra |
|
Romgor
|
Napisane: 14.09.2015, 8:09 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 56
|
Odświeżam gdyż mam problem. Bardzo niski poziom płynu do wspomagania, a nie wiem jaki lał poprzedni właściciel. Płyn jest taki jakiś szarawy. Czy trudno wymienić taki płyn? Czy lepiej dolać? Jeśli nie jest trudno, to wymienię, ale na jaki? Cayenne 4.8S 2008.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 14.09.2015, 9:44 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Szukaj Pentosina CHF 11S. Powinien być zielony. Szary może być zanieczyszczony. Dolej, a następnie zastanów się nad ewentualną wymianą.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romgor
|
Napisane: 20.09.2015, 11:40 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 56
|
Pisałem wcześniej że mam zielony, ale nabrałem w strzykawkę i okazał się żółty (wcale nie szary). Czy można dolać zielony? Jeśli nie, to jaki żółty? Cayenne 4.8S 2008.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.09.2015, 11:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Powinien być Pentosin CHF 11S lub CHF 202.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romgor
|
Napisane: 20.09.2015, 12:06 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 56
|
Czyli kolor nie ma znaczenia? Przepraszam że tak pytam....ale wolałbym nic nie pogorszyć w mojej perfekcyjnie działającej maszynie
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.09.2015, 12:56 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Kolor ma znaczenie, bo decyduje zapewne o składzie chemicznym płynu. Taki płyn do wspomagania kupisz w oficjalnej sieci sprzedaży Porsche. Konkretnie CHF 202, ale CHF 11S jest teoretycznie według karty specyfikacji lepszy. Którego byś nie wybrał będzie odpowiedni.
Możliwe że Twój układ został zalany jakimś innej marki płynem do układu wspomagania, skoro jest żółty. Z drugiej strony od zielonego do żółtego niewiele potrzeba, może zaszła reakcja chemiczna i płyn zmienił kolor, choć przy spuszczaniu płynu z układów wspomagania gdzie był zielony nigdy nie spotkałem się z żółtym.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romgor
|
Napisane: 21.09.2015, 16:19 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 56
|
Czyli na dolewkę to mojego "ŻÓŁTEGO OLEJU" mogę użyć któregokolwiek z tych Pentosinów? W Porsche SOPOT powiedziano mi, że leją PENTOSIN CHF i podobno ma on żółty kolor, ale żadnego innego oznaczenia nie chciano mi podać.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 21.09.2015, 23:53 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
|
Góra |
|
Domi S
|
Napisane: 1.07.2016, 23:37 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 2
|
Posiadam Cayenne S 2006r, muszę dolać płyn do wspomagania ponieważ jest min, na zbiorniczku jest napisane "tylko olej mineralny" bardzo proszę o poradę jaki płyn mam dolać Dziękuję Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 2.07.2016, 20:12 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Zielony, mineralny - może być Febi 06162
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|