Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 237 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.02.2017, 10:35 

Dołączył: 10.03.2015
Posty: 53
Mam Macana S Diesel 2 lata, mam zimowe opony 18" ale radzę uważać: na śniegu i lodzie samochód łatwo wpada w poślizgi. Mój poprzedni samochód Subaru XV na oponach wielosezonowych był w takich sytuacjach jak przyklejony do podłoża.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2017, 11:15 

Dołączył: 10.02.2017
Posty: 23
KoKoS napisał(a):
Macan ma pneumatyka jeśli wziąłeś. I na 20/21" w porównaniu do X6 to płynie. Jeśli chodzi o x6 to taczki pod względem komfortu :wink:


No to mnie trochę uspokoiłeś. Oczywiście zamówiłem z pneumatyką.
Dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2017, 15:47 

Dołączył: 29.01.2017
Posty: 14
madmax napisał(a):
KoKoS napisał(a):
Macan ma pneumatyka jeśli wziąłeś. I na 20/21" w porównaniu do X6 to płynie. Jeśli chodzi o x6 to taczki pod względem komfortu :wink:


No to mnie trochę uspokoiłeś. Oczywiście zamówiłem z pneumatyką.
Dzięki za odpowiedź.


A ja zamówiłem też 21" ale bez pneumatyki tylko z PASM.
Również dla wyglądu, ale mam nadzieję, że nie będzie tak źle.\Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2017, 15:39 

Dołączył: 16.08.2015
Posty: 57
Denar napisał(a):
Mam Macana S Diesel 2 lata, mam zimowe opony 18" ale radzę uważać: na śniegu i lodzie samochód łatwo wpada w poślizgi. Mój poprzedni samochód Subaru XV na oponach wielosezonowych był w takich sytuacjach jak przyklejony do podłoża.


Niestety, mogę tylko potwierdzić, nie jest taki stabilny jak się spodziewałem. Na suchej nawierzchni bez zarzutu, śnieg i lód, trzeba bardzo uważać.
Jakie są Wasze obserwacje?
pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2017, 20:34 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 342
Ja osobiście nie narzekam -stabilność na śniegu ok (zależy też od stylu jazdy :) ) , a wręcz uważam ze jest stabilniejszy od MB E4m , Volvo XC60t6 (takie do niedawna były) ,i takie odczucia też ma moja małżonka -a na lodzie, zasadniczo, to ciężko o stabilność.
Duże znaczenie mają opony - u mnie są nokiany ,i się sprawdzają.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 10:40 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
kemot266 napisał(a):
To już dwa minusy :lol: , a pewnie będzie więcej.


Wracając do minusów Macana, jak podkręcę głośniki i jadę samemu to drzwi pasażera wpadają w rezonans co jest strasznie denerwujące, też tak macie? Mam standardowe nagłośnienie bez BOSA albo Burmistrza ale problemem tutaj są drzwi a nie głosniki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2208
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
Bo nowe modele Porsche to szrot jakich mało niestety , masówka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 20:20 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 342
Oj, chyba nie tylko nowe. Żadne porsche czy stare czy nowe nie należy do szczytu niezawodności,trapione są usterkami jak każda inna marka.
Ale z tych dwóch - to osobiście wolę nowe. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 20:23 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 342
porsche-fanatic napisał(a):
kemot266 napisał(a):
To już dwa minusy :lol: , a pewnie będzie więcej.


Wracając do minusów Macana, jak podkręcę głośniki i jadę samemu to drzwi pasażera wpadają w rezonans co jest strasznie denerwujące, też tak macie? Mam standardowe nagłośnienie bez BOSA albo Burmistrza ale problemem tutaj są drzwi a nie głosniki :)



Drzwi ,czy tapicerka w drzwiach? Podjedź do Aso , może wystarczy regulacja drzwi, bądź spasowanie tapicerki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 20:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
kemot266 napisał(a):
Oj, chyba nie tylko nowe. Żadne porsche czy stare czy nowe nie należy do szczytu niezawodności,trapione są usterkami jak każda inna marka.
Ale z tych dwóch - to osobiście wolę nowe. :)


Mylisz sie. W rankingach Dekry Porsche regularnie plasuje sie na górze.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 21:25 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 342
W rankingach brytyjskiej Warranty Direct -wręcz przeciwnie. W mojej opinii jest bardziej obiektywny niż dekra czy tuv .
A z autopsji moge powiedzieć ,że porsche są samochodami , niestety , ale "specjalnej troski". Tylko gwarancja Approved i zamiłowanie do marki pozwala widzieć plusy, które to przysłaniają minusy - tak jest przynajmniej w moim przypadku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2017, 0:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Wiadomo, że Dekra czy TUV to niemieckie firmy i będą preferowały niemieckie marki , na tym angielskim rankingu już nie jest tak różowo :
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/191




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2017, 0:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
DK napisał(a):
Wiadomo, że Dekra czy TUV to niemieckie firmy i będą preferowały niemieckie marki , na tym angielskim rankingu już nie jest tak różowo :
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/191


Te wyniki biora pod uwage takze m.in. koszt naprawy, bo sa prezentowane przez firme sprzedajaca gwarancje. I tak wskaznik dla fiata punto wynosi 118% (norma to 100%), a dla porszakow to liczby w okolicach 250-350%. Wynika to nie z niezawodnosci mlodszego brata ferrari, tylko z nizszej (znacznie) ceny tych napraw w fiacie, niz w prosiaku.

W raportach JD Power w USA P jest #1 (jakosc w pierwszych 90 dniach po zakupie).




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2017, 8:16 

Dołączył: 6.12.2014
Posty: 127
BT napisał(a):
DK napisał(a):
Wiadomo, że Dekra czy TUV to niemieckie firmy i będą preferowały niemieckie marki , na tym angielskim rankingu już nie jest tak różowo :
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/191


Te wyniki biora pod uwage takze m.in. koszt naprawy, bo sa prezentowane przez firme sprzedajaca gwarancje. I tak wskaznik dla fiata punto wynosi 118% (norma to 100%), a dla porszakow to liczby w okolicach 250-350%. Wynika to nie z niezawodnosci mlodszego brata ferrari, tylko z nizszej (znacznie) ceny tych napraw w fiacie, niz w prosiaku.

W raportach JD Power w USA P jest #1 (jakosc w pierwszych 90 dniach po zakupie).


Ok, ale JD to mierzy zadowolenie z zakupu, nie niezawodność

A co do niemieckich rankingów to o ile dobrze pamiętam to była afera z Tuv i naciaganiem wyników niemieckich marek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2017, 12:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
TUV i Dekra. Z nimi jest taki problem, że jeździ się do nich na przegląd okresowy. Czyli raczej sprawnym autem




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2017, 20:57 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
kemot266 napisał(a):
porsche-fanatic napisał(a):
kemot266 napisał(a):
To już dwa minusy :lol: , a pewnie będzie więcej.


Wracając do minusów Macana, jak podkręcę głośniki i jadę samemu to drzwi pasażera wpadają w rezonans co jest strasznie denerwujące, też tak macie? Mam standardowe nagłośnienie bez BOSA albo Burmistrza ale problemem tutaj są drzwi a nie głosniki :)



Drzwi ,czy tapicerka w drzwiach? Podjedź do Aso , może wystarczy regulacja drzwi, bądź spasowanie tapicerki.


Ciężko powiedzieć co wydaje dźwięki - chyba całe drzwi.
Generalnie dzieje się to tylko gdy nie ma pasażera a ja nieprzyzwoicie głośno słucham mocnych basów :)

Pytałem czy ktoś ma ten sam problem ponieważ w kolejnym porsche jakie kupię będę chciał mieć co najmniej BOSA, ale jak drzwi będą tak wpadać w rezonans to nie ma sensu :)

A podsumowując rozmowę o awaryjności, w serwisie dowiedziałem się, że w nowych porszakach psuje się głównie elektronika..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2017, 21:13 

Dołączył: 10.02.2017
Posty: 23
No to witam wszystkich raz jeszcze, ale już całkiem oficjalnie z nowego Porsche Macana Turbo PP. Mieliście rację z porównywaniem zawieszenia Porsche i BMW, na korzyść Macana. Faktycznie dużo bardziej przyjemne niż w X6. Za to nagłośnienie wyobrażałem sobie, że będzie lepsze niż w X6, a tu d...y nie urywa. Ale może zbyt wiele oczekuję na pierwszym spotkaniu ;-)
W każdym razie rodzina i znajomi przyjęli autko z aprobatą. Teraz czas na spokojną jazdę i "docieranie" żeby później sprawdzić te 440 kucy pod maską.
Może macie jeszcze jakieś zalecenia dla nowicjusza?
Pozdrawiam,

Radek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.03.2017, 21:46 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 61
Wymień olej po 3 tysiach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2017, 23:49 

Dołączył: 10.08.2016
Posty: 2
Witam serdecznie,

Czy ten silnik 2.0l w Macanie jest w jakiś sposób modyfikowany przez Porsche, czy to jest dokładnie ta sama jednostka co w VW? Czy są jakieś problemy z tym silnikiem? Czy silniki V6 są bardziej niezawodne?

Macan jest dopiero trzeci rok na rynku, więc stosunkowo krótko, ale czy wiadomo, jak wypada pod względem awaryjności w porównaniu z konkurencją, np. X3 lub Q5? Czy są znane jakieś problemy lub wady w tym modelu?

Zastanawia mnie również problem uślizgu opisany przez maxtora (sytuacja na skrzyżowaniu) i porsche-fanatic. Czy możecie powiedzieć coś więcej? Z czego wynikało takie zachowanie auta i nie włączenie ABSu? Czy po prostu droga była tak oblodzona? Chciałbym wiedzieć, jak Macan będzie się sprawować zimą, a w szczególności, czy można spokojnie pojechać w górach po śniegu, czy też nie nadaje sie na takie wycieczki?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2017, 4:48 

Dołączył: 10.11.2016
Posty: 21
Podobno tylko "baza" silnika jest z vw a cala reszta zajelo sie porsche jednak brak tutaj potwierdzonych informacji nt. tego co zostalo zmienione.

Co do awaryjnosci ciezko sie wypowiedziec bo 2.0 jest w ofercie od my17 tj. 04/2016.

Z racji tego, ze akurat zima za nami (miejmy nadzieje) moge Ci powiedziec ze nie zauwazylem w swoim 2.0 problemow z trakcja, hamowaniem czy tez zakretami a podjazd po sniegu i lodzie na spora gorke nie stanowil problemu wiec na wyjazd zdecydowanie sie nadaje a nawet powiedzialbym, ze jest do tego stworzony.
Trzeba pamietac, ze jest to suv jednak jak na ten segment to prowadzenie jest bardzo pewne. W porownaniu z x3, ktorym jezdzilem w zeszlym roku to jest przepasc.

Wiekszy silnik jest troche bardziej "sportowy" i moim zdaniem jak mozesz sobie na niego pozwolic to warto. Jednak najlepiej jak wezmiesz oba na jazde testowa i zobaczysz czy roznica jest dla Ciebie warta ~60k


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 237 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum