Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
Offline
 Post subject: Nowa 992
PostPosted: 21.09.2022, 22:47 

Joined: 5.01.2014
Posts: 28
Szanowne koleżanki i koledzy.
Rozważam zakup nowej 911, natomiast z racji czekających mnie inwestycji w firmie, w rachubę wchodzi zakup wersji bazowej z kilkoma dodatkami, czyli jak to mówią moi koledzy wersji „bieda edition” :wink: Moje pytanie brzmi czy jest w ogóle sens pchać się w najsłabsza wersje i czy kiedyś, ewentualnie gdyby zdarzyła się taka sytuacja, byłaby szansa na jakaś sensowna odsprzedaż 911 z napędem wyłącznie na tył. Pytam, bo już jakiś czas temu zauważyłem trend kupowania większości aut z napędem 4x4. Dzięki z góry za opinie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 9:10 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2130
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
992 + wet program daje radę - nie potrzeba 4


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 13:13 

Joined: 6.04.2008
Posts: 272
Location: W-wa
Club number: 114
Kupując bazowego golca będziesz miał spore wyzwanie sprzedając auto. Napęd na jedną oś nie jest problemem. Problemem będzie ubogie doposażenie auta, bo w tym segmencie rynku każdy kupujący ma jakież oczekiwania, a ty jedyne co będziesz mógł zaoferować to obniżanie ceny...




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 18:22 

Joined: 14.07.2011
Posts: 165
ja jezdze juz ponad rok bazową 992 carrerą. z trybem wet nie ma żadnego problemu w poruszaniu się także w zimie. natomiast pamiętaj, że nawet bieda-carrera to wciąż 385km i turbo, więc moment na koła jest dość duży i można zrobić sobie kuku także na suchym. nie wiem jaki teraz jest cennik, ale ja bez szalenstwa w opcjach nabilem ich chyba na 150k. mysle, ze mozna z czesci zrezygnowac, ale to auto to jednak bardziej grand tourer, z pewnych rzeczy szkoda rezygnowac.

jesli nie potrzebujesz dodatkowych foteli (np dla dzieci) i nie masz fiksacji na 911, to zastanow sie np nad caymanem gt4, albo gts 4.0.

ja wczesniej jezdzilem ponad 5 lat caymanem 981 2.7 w golasie jako daily i to bylo takie auto bardziej samochodowe. 992 jest spokojniejsze, cichsze, no bardziej gt.

jak masz pytania odnosnie 992c2, to zapraszam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 20:38 

Joined: 30.03.2018
Posts: 143
pawelmontana wrote:
Kupując bazowego golca będziesz miał spore wyzwanie sprzedając auto. Napęd na jedną oś nie jest problemem. Problemem będzie ubogie doposażenie auta, bo w tym segmencie rynku każdy kupujący ma jakież oczekiwania, a ty jedyne co będziesz mógł zaoferować to obniżanie ceny...


Bez przesady, tu myślę ze czasami odpalamy męską matmę żeby uzasadnić dopchanie auta :). Myślę że przy opcjach na 40k vs 120k raczej finalnie nie będziemy sprzedawać auta 80k poniżej rynkowej tylko pewnie bliżej 20-30k. Biorąc pod uwagę, że nigdy nie było wielkiego wyboru w autach z pl rynku zawsze znajdzie się ktoś chętny kto przeżyje brak pełnej skóry, ledów czy tempomatu bo będzie chciał salon pl od pierwszego właściciela.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 21:10 
User avatar

Joined: 27.12.2017
Posts: 522
Location: Szczecin
Club number: 712
MDU wrote:
pawelmontana wrote:
Kupując bazowego golca będziesz miał spore wyzwanie sprzedając auto. Napęd na jedną oś nie jest problemem. Problemem będzie ubogie doposażenie auta, bo w tym segmencie rynku każdy kupujący ma jakież oczekiwania, a ty jedyne co będziesz mógł zaoferować to obniżanie ceny...


Bez przesady, tu myślę ze czasami odpalamy męską matmę żeby uzasadnić dopchanie auta :). Myślę że przy opcjach na 40k vs 120k raczej finalnie nie będziemy sprzedawać auta 80k poniżej rynkowej tylko pewnie bliżej 20-30k. Biorąc pod uwagę, że nigdy nie było wielkiego wyboru w autach z pl rynku zawsze znajdzie się ktoś chętny kto przeżyje brak pełnej skóry, ledów czy tempomatu bo będzie chciał salon pl od pierwszego właściciela.


Spójrz jakie wymagania mają tutaj ludzie na forum jak szukają auta, konkretne wersje, wyposażenia i kolory. Przez leasingi, myśle że u nas jest już jakiś wybór 991 i 992…
Bazowa Carrera nie jest problemem, ale biedne wyposażenie już tak




_________________

981 Boxster GTS


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 21:45 

Joined: 5.01.2014
Posts: 28
Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi. Udało mi się również zamienić kilka słów z kolega blisko związanym z niemieckim producentem, który z różnych względów podpowiedział mi abym zwiększył budżet przynajmniej w okolice 800tys lub spojrzał w stronę 718 GT4 lub Spyder. Zakładając większy budżet, którą wersje 911 byście polecili jako tą najlepsza Waszym zdaniem w stosunku jakość/cena. Auto ma być używane weekendowo dla zabawy, rzadko na torze, bo nie bardzo mam jakiś blisko. Chce skrzynie automatyczna, bo manualna już mam w 30 letniej 911 :wink:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 22:04 

Joined: 14.07.2011
Posts: 165
jesli chcesz do zabawy, to kup tego spydera, albo gt4.
jak ma byc koniecznie 911, to albo wysuplasz kase na GTSa albo nie ma to znaczenia czy wezmiesz S, czy nie-S. ja ze swojej strony powiem, ze zarowno 4, jak i 4S jest jeszcze bardziej ugrzecznione.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 22:13 

Joined: 28.10.2017
Posts: 48
GoliMilan wrote:
Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi. Udało mi się również zamienić kilka słów z kolega blisko związanym z niemieckim producentem, który z różnych względów podpowiedział mi abym zwiększył budżet przynajmniej w okolice 800tys lub spojrzał w stronę 718 GT4 lub Spyder. Zakładając większy budżet, którą wersje 911 byście polecili jako tą najlepsza Waszym zdaniem w stosunku jakość/cena. Auto ma być używane weekendowo dla zabawy, rzadko na torze, bo nie bardzo mam jakiś blisko. Chce skrzynie automatyczna, bo manualna już mam w 30 letniej 911 :wink:


A co znajomy nie polecał 718 gts? To chyba to samo co spyder


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 22.09.2022, 22:16 

Joined: 13.02.2012
Posts: 1134
Club number: 304
Jeżeli nie chcesz wydawać dużo, na dodatkowe opcji, to trzeba je tylko dobrać umiejętnie, moim zdaniem. Myślę, że może to być spokojnie C2, lub C2S do zabawy moim zdaniem najlepsze, jak pisał kolego najlepszy byłby GTS, ale może być drogo.
Z wyposażenia to moze być kolor podstawowy, biały, ale lepiej czerwony lub żółty. Dodał bym jakieś większe felgi, na pewno pakiet skórzany, herby na zagłówkach, lepsze światła matrycowe, podgrzewanie i wentylacji foteli, aktywny tempomat, sport chrono, fotele sportowe plus, kamera cofania, kierownica sportowa podgrzewana, można dodać jakieś kontrastowe pasy, system bezkluczykowy, sportoey układ wydechowy, lub przynajmniej sportowe końcówki i BOSE. Moim zdaniem, jak bym wybierał nowe auto to postawił bym na te opcje i myślę, że przy odsprzedaży bym nie miał się czego wstydzić.




_________________

Andrzej
997.2
944 S2 cabrio


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 23.09.2022, 8:38 

Joined: 26.11.2021
Posts: 64
Club number: 785
Pewnie podpadnę paru osobom, ale moim zdaniem bez liftu przedniej osi 911 to pół auto - nie na miasto. W Poznaniu właściwie nie zdarza mi się nie podnieść auta raz dziennie. Oszaleliśmy z garbami - nie mówię o centrach miast, ale o ich obrzeżach. Efekt nigdy nie kupiłbym auta bez tego dodatku. Mój to gts, obniżony o 1cm, ale jestem pewien że ze standardem miałbym tak samo. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 24.09.2022, 13:17 

Joined: 28.12.2011
Posts: 741
W mojej ocenie fantastyczne w 911 jest to, ze mozna zaglowac pomiedzy opcjami i stworzyc samochod ktory bedzie bliski naszemu idealowi.

Ja mialem w przeszlosci 911 2S cabrio przez piec lat, jezdzilem przez kilka miesiecy 991.2 cabrio GTS, z modelu 992 wersjami S, 4S i obecnie wersja bazowa. Wszystkie powyzsze to wersje cabrio.

Moje doswiadczenia sa inne niz Krzyska powyzej. Nie napotkalem jeszcze sytuacji kiedy brakowaloby mi liftu przedniej osi. Jezdze glownie po Trojmiescie plus Wawa, Poznan i Krakow. W wersji 4S mialem lift i przez 3 miesiace uzylem raz (1) jak odbieralem z salonu.

Podobne doswiadczenia mam ze sport chrono. Mialem to w pierwszym samochodzie i uzylem kilka razu w pierwszych dniach a pozniej juz nie. W obecnym aucie z tego zrezygnowalem.

W 992 S i 4S denerwowal mnie PSE jak jezdzilem ze zdjetym dachem-mial taki dzwiek ze wlaczal mi sie agresor. Z zamknietym dachem bylo ok ale i tak jezdzilem z wylaczonym.

Te doswiadczenia pomogly mi w wybraniu specyfikacji samochodu, w ktorym rzeczywiscie korzystam z tych opcji ktore mam.

Slowem ile kierowcow/wlascicieli tyle opinii i to wydaje mi sie najfajniejsza sprawa.

Nie jezdzilem modelem 992 GTS i zapewne nigdy nie bede jezdzil ze wzgledu na to, ze model ten wychodzi pod koniec produkcji danej wersji a ja lubie miec ‚aktualny model’.
Zakladam wiec zmiane na 992.2 jak tylko model bedzie dostepny. Taka moja fanaberia.

Podsumowujac polecam pojezdzienie jakims modelem przed zamowieniem-ja korzystalem wielokrotnie z opcji w Porsche Muzeum-mozna auto na 3 czy 4 tyg wypozyczyc-sa to zazwyczaj swieze auta (moj 991.2 GTS mial 680km jak odbieralem). Pierwsze 992 przywiozlem z wypozyczalni z Francji i mialem w Polsce 3 mies. Przekechalem nim lacznie 7 tys km i dalo mi to obraz tego co chce a co mi nie jest potrzebne.
Uwazam za absurd kupowanie (specyfikowanie) auta dla przyszlych wlascicieli. Mysle ze samochod musi sie nam podobac i miec w sobie to cos zeby chcialo sie nim jezdzic.

Sluze pomoca jakby ktos chcial wersje bazowa cabrio sprawdzic na drodze.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 24.09.2022, 14:43 

Joined: 25.10.2019
Posts: 62
Mnie powstrzymuje od zakupu te niskie zawieszenie. U mnie w górach każdy wjazd/wyjazd z bocznej ulicy to przejazd przez wyraźny kąt rampowy, nie mówiąc już o podjazdach do pensjonatów. Mogliby w 992.2 zrobić pełną pneumatykę i o te 4cm wyższy prześwit, który zmniejszał by się np. od 80kmh a nie jakieś protezy na przedniej osi. Może dostępna będzie wersja safari, byłoby OK.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 24.09.2022, 15:29 

Joined: 15.03.2021
Posts: 61
apsza w 911 nigdy nie będzie pneumatyki bo to nie jest zawieszenie do auta o sportowej charakterystyce


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 25.09.2022, 18:45 

Joined: 14.07.2011
Posts: 165
911 i bez lifta nie ma problemu. chyba, ze masz GTS albo inne T, ktore jest obnizone. duze znaczenia tez maja kola - jak wezmiesz wieksze, to i to auto inaczej stoi.

jesli koszta maja znaczenie, to wez auto na bazowych felgach, ktore zostawisz sobie na zime, a kup wybrane letnie np w teile. moja lista obowiazkowa: PSE, BOSE, upgrade swiatel (wez najwyzsze jakie mozesz), fotele chociaz sportowe, wnetrze to juz wg budzetu i wyobrazni, to samo kolor. ja mam jeszcze szklany dach i sobie chwale. rzadko jezdze z uchylonym, ale jednak duzo jasniej jest w kabinie. a, no i bak 90l koniecznie, chyba ze lubisz jesc duzo hotdogow na stacji :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 29.09.2022, 23:12 

Joined: 5.01.2014
Posts: 28
Jestem co raz bliżej finalnej decyzji. Mam do wyboru dwie konfiguracje. C2 wyszło mi blisko 700tys, a GTS 840tys. W obu autach mam wszystko co mi potrzeba do szczęścia. Czy Waszym zdaniem warto dopłacić te 140tys do GTSa? Auto będzie weekendowo używane do poprawy humoru i czasem polecę nim dla frajdy po Europie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 30.09.2022, 0:31 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1893
Jestem jeszcze daleko od konfigurowania swojej własnej 911, ale wydaje mi się, że główna wada 992 Carrera vs 992 Carrera S/GTS to gorsze standardowe hamulce, brak szpery i brak możliwości wyboru manuala i chyba głównie z tego powodu warto wziąć S/GTS.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 30.09.2022, 7:06 
User avatar

Joined: 10.11.2017
Posts: 197
Club number: 692
GoliMilan wrote:
Jestem co raz bliżej finalnej decyzji. Mam do wyboru dwie konfiguracje. C2 wyszło mi blisko 700tys, a GTS 840tys. W obu autach mam wszystko co mi potrzeba do szczęścia. Czy Waszym zdaniem warto dopłacić te 140tys do GTSa? Auto będzie weekendowo używane do poprawy humoru i czasem polecę nim dla frajdy po Europie.


140kPLN dzieli Cię od pełni szczęścia.

Te dwa auta, to dwa światy. Ja bym powiedział, że jedyne co mają wspólnego to lina nadwozia. Zwykła Carrera na weekendówkę do zabawy to półśrodek. Hamulce słabe, zawias komfortowy niczym w służbówce, brak szpery, o wyglądzie nie wspomnę. OK to nadal Porsche 911, ale GTS to inna liga. Jak rozmawiamy o liczbach, to ja podsumowałbym to tak, że 20% ceny robi 80% frajdy. Zwykła Carrera nadaje się bardziej na daily do miasta, niż na górskie serpentyny.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 30.09.2022, 9:26 

Joined: 5.01.2014
Posts: 28
Praktycznie jestem zdecydowany na GTSa. Mam tylko dwa dylematy. Czy brać windę i tylna oś skrętna? Da się bez tego jeździć w miare dobrze, bo to kolejne blisko 25tys i nie wiem czy warto.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
 Post subject: Re: Nowa 992
PostPosted: 30.09.2022, 9:58 

Joined: 29.12.2021
Posts: 57
Ja gdybym miał już wydać tyle pieniędzy na auto to chciałbym się przejechać jedną i drugą wersją przed podjęciem decyzji. Może być tak, że nie potrzebujesz dopłacać bo nie wykorzystasz potencjału albo z drugiej strony wsiądziesz do GTS i uznasz, że to jest to. Przy takiej kwocie kolejne 25k nie wydaje się dużo, z dugiej strony można tak sie bawić i dobić do 1mln. Jeśli nie potrzebujesz 4 miejsc to może warto rozważyć Caymana GT4?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum