Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 12.01.2021, 23:40 

Joined: 10.10.2020
Posts: 16
Witam Wszystkich

Przymierzam się coraz bardziej do zakupu nowego Macana S. Zakładam że samochodem tym będę jeździć długo, bardzo długo, jakieś 10 lat... dlatego zamierzam o niego dbać. Ponieważ nie chciałbym się wtopić finansowo, mam do Was (szczególnie do właścicieli Macan'ów) kilka pytań:

1. jaki jest orientacyjny koszt przeglądu 30.000km? zakładam że bez wymiany klocków i tym podobnych. Tylko to co na check liście.

2. pytanie jak wyżej ale przy 60.000km

3. co ile wymienia się olej w silniku? Czy co 30tys km? Czy wg wskazań kompa pokładowego (co ile to wychodzi?)? Chciałbym wymieniać olej w silniku co jakieś 10.000km a nie co 30tyś km.

4. Co ile km wymienia się olej w skrzyni PDK? Czy co 60tyś km? czy warto wymieniać częściej?

5. koszt ubezpieczenia nowego auta to chyba jakieś 2,6% jego wartości. A jakie stawki można otrzymać w kolejnych latach? Ile % wartości (spadającej) samochodu?
6. Czy ktoś może mi przybliżyć zasady i koszt gwarancji PA. Wiem że muszę przeglądy robić w ASO i montować certyfikowane części. Ale słyszałem że dodatkowo też są jakieś opłaty. Można wykupić gwarancję na rok lub na dwa. Proszę o bliższe szczegóły.

7. Akumulator. Czy jak chcę go naładować (doładować) to podpinam pod prostownik i to wszystko? Czy muszę odpiąć jeden przewód od samochodu? Czy samodzielnie można wymienić akumulator? Programowanie położeń krańcowych szyb i ewentualnie szyberdachu to chyba drobiazg. A czy trzeba coś kasować w kompie?

8. Czy po wymianie oleju w silniku i filtra trzeba coś odklikać w kompie? Czy jeżeli mam taką możliwość to mogę sobie sam w garażu olej wymienić.

Z góry dziękuję za wyczerpujące informacje
Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.01.2021, 15:14 

Joined: 4.10.2016
Posts: 103
Zastanów się czy nie lepiej kupić Macana GTS nawet kosztem wyposażenia.
GTS ma całkowicie inny silnik 2.9L i 2 turbiny - co prawda koszt naprawy turbin może być większy niż dla silnika 3.0 ale z tego co wiem, silnik 3.0 ma problemy z wyciekiem oleju.

Responsywność w silniku 2.9 jest nieporównywalnie lepsza, no i GTS lepiej trzyma wartość


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.01.2021, 21:45 

Joined: 10.10.2020
Posts: 16
No już się właśnie zastanowiłem i wybór padł na eSkę.
GTS z "moim" wyposażeniem jest jakieś 20.000PLN droższy. Przekracza już i tak mocno napięty budżet.
Poza tym GTS będzie droższy w utrzymaniu (paliwo 98, hamulce). Dwie turbiny mnie nieco odstraszają, więcej mocy z mniejszej pojemności też...

eSka mi całkowicie wystarcza.
A strata wartości... zawsze jakaś będzie.

Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.01.2021, 21:57 

Joined: 23.12.2018
Posts: 143
każde porsche potrzebuje benzyny 98.
Ja kupując Macana, poczekałbym na nowy model. Ten rok.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.01.2021, 22:07 

Joined: 4.10.2016
Posts: 103
_Thomas_ wrote:
No już się właśnie zastanowiłem i wybór padł na eSkę.
GTS z "moim" wyposażeniem jest jakieś 20.000PLN droższy. Przekracza już i tak mocno napięty budżet.
Poza tym GTS będzie droższy w utrzymaniu (paliwo 98, hamulce). Dwie turbiny mnie nieco odstraszają, więcej mocy z mniejszej pojemności też...

eSka mi całkowicie wystarcza.
A strata wartości... zawsze jakaś będzie.

Tomek


S-ka to całkiem dobry wybór - najważniejsze, że nie bierzesz 2.0L :)

powodzenia


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.01.2021, 21:37 

Joined: 10.10.2020
Posts: 16
Adam_911 wrote:
każde porsche potrzebuje benzyny 98.
Ja kupując Macana, poczekałbym na nowy model. Ten rok.


Na zdjęciu informacja jaką znalazłem w instrukcji nowego Macana.

Co masz na myśli mówiąc: poczekałbym na nowy model?!? Przecież ten co jest teraz w salonach to jest chyba od 2018/2019. Wydaje mi się że Porsche to nie VW czy Audi (mimo że ta sama grupa) i face lifting`i albo nowe wersje pojawiają się zdecydowanie rzadziej. Czyli dopiero gdzieś w okolicach 2022-2023.

Poza tym, z tego co wiem, kolejny Macan ma byś w 100% elektryczny. A takiego nie chcę.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.01.2021, 21:39 

Joined: 10.10.2020
Posts: 16
Panowie

My tu gadu gadu, a może ktoś by mi odpowiedział na moje pytania...

dzięki
Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.01.2021, 22:36 

Joined: 25.10.2019
Posts: 22
Thomas, swojego mam dopiero od sierpnia 2020, więc nie mogę odpowiedzieć na te pytania. Też go wybierałem z myślą o długim użytkowaniu. Mogę jedynie przekazać moje spostrzeżenia po zakupie nowego Macana S w PC i przejechaniu nim 9kkm w zał. Miłej lektury.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.01.2021, 22:44 

Joined: 10.10.2020
Posts: 16
apsza wrote:
Thomas, swojego mam dopiero od sierpnia 2020, więc nie mogę odpowiedzieć na te pytania. Też go wybierałem z myślą o długim użytkowaniu. Mogę jedynie przekazać moje spostrzeżenia po zakupie nowego Macana S w PC i przejechaniu nim 9kkm w zał. Miłej lektury.

apsza
dzięki za opis. Wydrukowałem sobie lekturę. Zapoznam się dokładniej i się na pewno odezwę.

Co do "Panów z Porsche", znasz niemiecki albo angielski? Napisz maila do Porsche DE. contact@porsche.de

Kiedyś byłem w salonie Porsche, oglądałem Macana, w schowku przed pasażerem z przodu znalazłem pokrętło od nawiewu chłodnego powietrza w takim samym kształcie jakie miałem w Skodzie Fabii jakieś 16-17 lat temu. Zrobiłem zdjęcie i napisałem "Panom z Porsche" grzecznie uwagę, że mimo iż grupa samochodów niby ta sama (z Audi, VW, Seat) to jednak takie detale Porsche powinno mieć inne. Lepsze.

Panowie odpisali mi że dziękują za informację. Przekazali uwagę do odpowiedniego działu. Że starają się produkować samochody jak najbardziej odpowiadające potrzebom i oczekiwaniom ich Klientów.

Zobaczymy. Jak kształt pokrętła się zmieni, to będzie to moja zasługa :D
Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.01.2021, 23:09 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 8896
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
To rzeczywiście straszne. Pokrętło od chłodzenia schowka z Fabii. Sprzedaż poleci na łeb, jak się ludzie pokapują




_________________

Witek
jest: 997S '09 "Maryla" Tor Poznań 1:55,203 :)
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.01.2021, 12:26 

Joined: 15.04.2017
Posts: 97
wit007 wrote:
To rzeczywiście straszne. Pokrętło od chłodzenia schowka z Fabii. Sprzedaż poleci na łeb, jak się ludzie pokapują

Ja się bardziej martwię o znaczny wzrost używanych części do Fabii.
Już mam coś upolowane, a tu mnie przebija jakiś bogaty właściciel Macana, co to ściągnął auto z prawie czystym carfaxem....


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 16.01.2021, 12:27 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 8896
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
Qdlaty wrote:
wit007 wrote:
To rzeczywiście straszne. Pokrętło od chłodzenia schowka z Fabii. Sprzedaż poleci na łeb, jak się ludzie pokapują

Ja się bardziej martwię o znaczny wzrost używanych części do Fabii.
Już mam coś upolowane, a tu mnie przebija jakiś bogaty właściciel Macana, co to ściągnął auto z prawie czystym carfaxem....






_________________

Witek
jest: 997S '09 "Maryla" Tor Poznań 1:55,203 :)
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.01.2021, 0:25 

Joined: 10.10.2020
Posts: 16
wit007 wrote:
To rzeczywiście straszne. Pokrętło od chłodzenia schowka z Fabii. Sprzedaż poleci na łeb, jak się ludzie pokapują

W dzisiejszym świecie motoryzacji jest tak, że pewne elementy droższych modeli wkłada się do tańszych, aby mniej zamożny klient czuł się lepiej w swoim tańszym samochodzie. Odwrotnie nie słyszałem.

Oczywiście i Fabia i Porsche należą do VAG. Czyli to pokrętło możemy spotkać teoretycznie też w Lamborghini (i wielu innych markach).
Możliwe jest, że to Fabia ma pokrętło z Porsche, a moja ścieżka życiowa potoczyła się tak, że najpierw miałem Fabie, a teraz może będę mieć Porsche. Trochę to przypomina dywagacje co było pierwsze: jajko czy kura?

Sprzedaż raczej nie klęknie, bo jak w necie wyczytałem, jakieś 85% Macanów kupowanych jest (w PL) z silnikiem 2.0, czyli nie bardzo polecanym. Z tego można domniemywać iż klienci kupują Macana dla znaczka, dla precyzji prowadzenia a nie dla osiągów samych w sobie. Jak wiemy silnik ten można mieć w wersjach 300KM, 310KM, 320KM w innych "dzieciach" koncernu VAG. to skoro silnik nie gra roli to pokrętełko na pewno też nie.

Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.01.2021, 20:37 

Joined: 10.03.2007
Posts: 278
Location: Konstancin
Club number: 111
_Thomas_ wrote:
Witam Wszystkich

Przymierzam się coraz bardziej do zakupu nowego Macana S. Zakładam że samochodem tym będę jeździć długo, bardzo długo, jakieś 10 lat... dlatego zamierzam o niego dbać. Ponieważ nie chciałbym się wtopić finansowo, mam do Was (szczególnie do właścicieli Macan'ów) kilka pytań:

1. jaki jest orientacyjny koszt przeglądu 30.000km? zakładam że bez wymiany klocków i tym podobnych. Tylko to co na check liście.

2. pytanie jak wyżej ale przy 60.000km

3. co ile wymienia się olej w silniku? Czy co 30tys km? Czy wg wskazań kompa pokładowego (co ile to wychodzi?)? Chciałbym wymieniać olej w silniku co jakieś 10.000km a nie co 30tyś km.

4. Co ile km wymienia się olej w skrzyni PDK? Czy co 60tyś km? czy warto wymieniać częściej?

5. koszt ubezpieczenia nowego auta to chyba jakieś 2,6% jego wartości. A jakie stawki można otrzymać w kolejnych latach? Ile % wartości (spadającej) samochodu?
6. Czy ktoś może mi przybliżyć zasady i koszt gwarancji PA. Wiem że muszę przeglądy robić w ASO i montować certyfikowane części. Ale słyszałem że dodatkowo też są jakieś opłaty. Można wykupić gwarancję na rok lub na dwa. Proszę o bliższe szczegóły.

7. Akumulator. Czy jak chcę go naładować (doładować) to podpinam pod prostownik i to wszystko? Czy muszę odpiąć jeden przewód od samochodu? Czy samodzielnie można wymienić akumulator? Programowanie położeń krańcowych szyb i ewentualnie szyberdachu to chyba drobiazg. A czy trzeba coś kasować w kompie?

8. Czy po wymianie oleju w silniku i filtra trzeba coś odklikać w kompie? Czy jeżeli mam taką możliwość to mogę sobie sam w garażu olej wymienić.

Z góry dziękuję za wyczerpujące informacje
Tomek

Tomek,
skoro przymierzasz się do zakupu nowego Macana, to na wszystkie pytania 1-8 znajdziesz odpowiedź tam, gdzie te samochody sprzedają. Wielkiego ruchu nie ma, obsługa salonów tylko czeka, aby udzielić Ci wyczerpujących odpowiedzi.
Pozdrawiam
Darek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.01.2021, 22:06 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 8896
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
A czemuż to silnik 2.0 nie jest polecany?




_________________

Witek
jest: 997S '09 "Maryla" Tor Poznań 1:55,203 :)
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.01.2021, 17:26 

Joined: 17.02.2019
Posts: 43
wit007 wrote:
A czemuż to silnik 2.0 nie jest polecany?


A jakie macie opinie dot. sportowego wydechu w 2.0? Nigdzie w salonie takiego nie znalazłem żeby przetestować. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.01.2021, 17:37 

Joined: 5.09.2020
Posts: 14
Ja jezdze 2.0 bo po prostu takie auto bylo w moim zasiegu budzetowym i uwazam, ze jest bardzo spoko. Szczegolnie, ze jezdze po miescie. Nie wybieralem dla znaczka, po prostu bardzo mi sie podobalo i bylo ciekawsza opcja niz kolejna beta :)

..aaaaaale..

..gdybym mial wiekszy budzet to pewnie wolalbym S/GTS bo po prostu fajniej miec wiecej mocy niz mniej. No i lepiej brzmia ze sportowym wydechem.


No i mysle, ze za jakis czas i tak skombinuje mu "braciszka" - jakies 718 :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.01.2021, 21:23 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 8896
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
alwaro wrote:
wit007 wrote:
A czemuż to silnik 2.0 nie jest polecany?


A jakie macie opinie dot. sportowego wydechu w 2.0? Nigdzie w salonie takiego nie znalazłem żeby przetestować. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam


Tomek vel Don Tomas ma w swoim zdaje się




_________________

Witek
jest: 997S '09 "Maryla" Tor Poznań 1:55,203 :)
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.01.2021, 10:24 

Joined: 8.01.2019
Posts: 67
alwaro wrote:
wit007 wrote:
A czemuż to silnik 2.0 nie jest polecany?


A jakie macie opinie dot. sportowego wydechu w 2.0? Nigdzie w salonie takiego nie znalazłem żeby przetestować. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam


Delikatne podbicie, szału nie ma.
Sugerowałbym sportowe końcówki dla lepszego IMO wyglądu,
a różnice przeznaczyć na inne extrasy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.01.2021, 11:42 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 26.08.2014
Posts: 721
Location: Warszawa/Sopot
Club number: 385
wit007 wrote:
alwaro wrote:
wit007 wrote:
A czemuż to silnik 2.0 nie jest polecany?


A jakie macie opinie dot. sportowego wydechu w 2.0? Nigdzie w salonie takiego nie znalazłem żeby przetestować. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam


Tomek vel Don Tomas ma w swoim zdaje się


Zgadza się, mam 2.0 przedliftowe z wydechem sportowym + sport chrono i jestem mega zadowolony. Przyjemnie basowy dźwięk przy przyspieszaniu, a podczas zmiany biegu bardzo dobrze słyszalny strzał z rur :) Oczywiście trzeba pocisnąć powyżej 5 tys. obrotów, żeby strzelił, ale ja lubię jeździć na wysokich obrotach i kompletnie mi to nie przeszkadza. Parę razy podchodziły do mnie osoby pytając czy mam V8 w aucie, bo tak ładnie go słychać podczas jazdy.

2.0 ma ogromną zaletę, że jest lżejszy i przez to bardzo dobrze się prowadzi. Byłem nim na torze Poznań (2:04), na Torze Jastrząb oraz na Torze Kielce - wszędzie spisywał się znakomicie, świetnie trzymał drogi i nigdy nie miałem sytuacji stresującej mimo ciśniecia auta naprawdę ostro.

Każdego w Warszawie chętnie przewiozę i otworzę oczy niedowiarkom, że Macan 2.0 może dawać dużo frajdy z jazdy.




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: 997.1 Turbo, 924 Turbo, Macan
Sprzedam: 924 Turbo
Było: 997 C4, 986 Boxster

Blog: http://www.meskajazda.pl
Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum