Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 21:42 

Dołączył: 21.07.2020
Posty: 3
Witam,

Drodzy forumowicze, chcialbym kupic pierwsze porsche.

Nie mam wsrod znajomych nikogo kto jezdzi Porsche, wiec prosze o wyrozumialosc.


- chcialbym kupic Porsche 911, uzywane w dobrym stanie rocznik 2000-2005 za 150-200 tys - czy to w ogole ma sens?
- jaki jest koszt roczny wersja pesymistyczna utrzymania takiego auta? Pytam, bo auto byloby na spolke, wiec zaksiegowalbym sobie na niego roczne koszta utrzymania
- auto chcialbym typowo do poruszania po miescie, jezdze okolo 10 tys kilemtrow rocznie
- pamietam, ze porsche do samochodow do 10 lat (oferowalo, nie wiem jak teraz) gwarancje za okolo 10 tys rocznie, czy oplaca sie korzystac z tej uslugi? gdybym zdecydowal sie jednak na 911 do 10 lat?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2020, 19:52 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 254
Cześć,
nie znam się na Porsche, nie znam się na 911, nie jestem wyrocznią ani koneserem.
Przyszedłem na forum z myślą, że kupię 911 993, może 997. Po roku wyjechałem z salonu nowym 718. Jeżeli patrzysz na koszty i cenisz sobie przyjemność z jazdy (uniwersalność i gokartowość) to 718 dla mnie jest na szczycie. Wada - brak 4 miejsc - dzieci nie zabierzesz. Miałem nowe 911 demo kilka razy na weekend i mi tak nie spasowały jak 718 które kupiłem sercem a nie tylko budżetem. W niewiele ponad miesiąc przegoniłem 6700km i dalej mi się podoba ;) Jeżdżę bez celu żeby jeździć. Jeżeli masz możliwość, zobacz model 718, jak jesteś z okolic Katowic - zapraszam ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2020, 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 770
Nr klubowicza: 667
Adam_911 napisał(a):
Cześć,
nie znam się na Porsche, nie znam się na 911, nie jestem wyrocznią ani koneserem.
Przyszedłem na forum z myślą, że kupię 911 993, może 997. Po roku wyjechałem z salonu nowym 718. Jeżeli patrzysz na koszty i cenisz sobie przyjemność z jazdy (uniwersalność i gokartowość) to 718 dla mnie jest na szczycie. Wada - brak 4 miejsc - dzieci nie zabierzesz. Miałem nowe 911 demo kilka razy na weekend i mi tak nie spasowały jak 718 które kupiłem sercem a nie tylko budżetem. W niewiele ponad miesiąc przegoniłem 6700km i dalej mi się podoba ;) Jeżdżę bez celu żeby jeździć. Jeżeli masz możliwość, zobacz model 718, jak jesteś z okolic Katowic - zapraszam ;)
Potwierdzam W 718 jest moc




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2020, 22:44 

Dołączył: 6.10.2015
Posty: 20
Kiedys mialem podobny dylemat. czyli jaka 911 wybrac na swoje pierwsze Porsche. Wybór padł na 997.2 C4S z PDK. od zakupu zrobilem nim 120 tys. i jestem przekonany ze to była fantastyczna decyzja (mowie ogolnie o zakupie 911, a nie o wyborze konkretnej wersji). Wiec jak najbardziej, moim zdaniem, ma to sens co planujesz. :)

Co do samego rocznika i budzetu o jakim napisales to spokojnie mozesz rozszerzyc poszukiwania na roczniki 2005-2009. (zapewne naraze sie niektorym uzytkownikom tego forum ale uwazam ze mozna kupic zdrowe 997.2 z PA w cenie ponizej 200 tys). Nie bede sie rozpisywal na temat wad i zalet kazdej z generacji bo na forum bylo sporo dyskusji na ten temat. Na pewno jednak duzo bym poczytal przed zakupem zeby wyrobic sobie wlasna opinie na temat poszczegolnych wersji.

Co do kosztow, to wszystko co pisze ponizej to sa moje obserwacje i dotycza zwyklej 911, a nie modeli Turbo czy serii GT.
Koszty przegladow okresowych w ASO to o ile pamietam 3500 - 5000 pln. Zawsze dojda jakies drobiazgi ale to juz indywidualnie. Oczywiscie poza ASO tez mozna serwisowac auto i bedzie to zrobione bardzo dobrze i zapewne taniej. Trzeba tylko chwile poczytac forum zeby wiedziec co i jak ;-)

Jednak jezeli planujesz Porsche Approved to wszystkie naprawy musza byc w ASO. PA ma sens przy wiekszych przebiegach (a za taki uznalbym 10 tys rocznie) i mozna je wykupic do 15 lat wieku samochodu oraz do przebiegu 200 tys. kosztuje to jakies 5 tys na rok (troche taniej wychodzi jak wykupisz od razu na dwa lata). Osobiscie mam caly czas wykupione PA i jestem z niego super zadowolony. Przez te wszystkie lata korzystalem parokrotnie i naprawdę to sie oplaca (mialem wymienione obydwa katalizatory, elementy napedu 4x4, a nawet cala nawigacje).
Na pozostale naprawy i koszty ekspolatacyjne to mysle ze mozna przyjac srednio 5 - 7 tys rocznie. (trzeba wziac pod uwage np. szybciej zuzywajace sie opony ale tez i takie fanaberie jak horrendalnie drogie czujniki cisnienia ktore maja ograniczona zywotnosc, amortyzatory, itp.). Jezeli nie trafisz "kalafiora" to mysle ze takie kwoty wystarcza aby utrzymac 911 w stanie na jaki zasługuje. :) Moze niektorzy zakwestionuja moje wyliczenia ale to naturalne ze co uzytkownik/samochod to inne koszty.

Żeby zakończyć pozytywnym akcentem, napisze ze radosc posiadania 911 zdecydowanie przewyzsza wszelkie koszty z tym zwiazane :)

Trzymam kciuki za szybki zakup!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 10:40 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4967
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
@rzelto
Jakbym miał w tej chwili ten dylemat co Ty to rozpatrywałbym następujące opcje:
- 718 Boxster chyba jednak potrzebujesz na nowe coś koło 250k :-(,
- Boxster S (981) kilkuletnie super auto z silnikiem 6 cylindrowym, mega przyjemność z prowadzenia i jazdy bez dachu, ale tylko dwa miejsca (pytanie czy potrzebujesz cztery i jak się będziesz czuć z percepcją „Porsche dla fryzjera” lub „nie stać go na 911”,
- 997.1 jak dobrze poszukasz to powinieneś znaleźć dobry egzemplarz ale potrzeba trochę cierpliwości,
- 996 Turbo da się znaleźć, wyższe koszty eksploatacyjne, większe wymagania co do umiejętności kierowcy ale masz na pewno kapitalne auto i rosnący na wartości future classic (turbo w 911 to zawsze top tego modelu, niezależnie od generacji),
- 996 4S Cabrio trzeba będzie długo czekać by znaleźć ale masz najpiękniejszą budę 996 oraz przyjemność jazdy bez dachu na siłę dla czterech osób,
- 964 i tu już masz od razu klasyka pełną gębą, którym jak jesteś trochę bardziej nienormalny niż normalny możesz też jeździć na codzień.
Generalnie tak jak pisał już ktoś z przedmówców bardzo dobra decyzja! Koszty utrzymania oczywiście będą ale nie przejmuj się, każdy kilometr za kierownicą któregokolwiek z powyższych aut wniesie tyle radości to Twojego serca, że o kosztach szybko zapomnisz :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 12:16 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Mata- trafione w punkt.
Trzeba tylko wybrać.
Ja bym tylko dodał, że 997.1 będzie najbardziej ryzykowne w zakupie.
Sprawdź dokładnie auto przed zakupem żeby ci radości później nie popsuło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 770
Nr klubowicza: 667
Mata napisał(a):
@rzelto
Jakbym miał w tej chwili ten dylemat co Ty to rozpatrywałbym następujące opcje:
- 718 Boxster chyba jednak potrzebujesz na nowe coś koło 250k :-(,
- Boxster S (981) kilkuletnie super auto z silnikiem 6 cylindrowym, mega przyjemność z prowadzenia i jazdy bez dachu, ale tylko dwa miejsca (pytanie czy potrzebujesz cztery i jak się będziesz czuć z percepcją „Porsche dla fryzjera” lub „nie stać go na 911”,
- 997.1 jak dobrze poszukasz to powinieneś znaleźć dobry egzemplarz ale potrzeba trochę cierpliwości,
- 996 Turbo da się znaleźć, wyższe koszty eksploatacyjne, większe wymagania co do umiejętności kierowcy ale masz na pewno kapitalne auto i rosnący na wartości future classic (turbo w 911 to zawsze top tego modelu, niezależnie od generacji),
- 996 4S Cabrio trzeba będzie długo czekać by znaleźć ale masz najpiękniejszą budę 996 oraz przyjemność jazdy bez dachu na siłę dla czterech osób,
- 964 i tu już masz od razu klasyka pełną gębą, którym jak jesteś trochę bardziej nienormalny niż normalny możesz też jeździć na codzień.
Generalnie tak jak pisał już ktoś z przedmówców bardzo dobra decyzja! Koszty utrzymania oczywiście będą ale nie przejmuj się, każdy kilometr za kierownicą któregokolwiek z powyższych aut wniesie tyle radości to Twojego serca, że o kosztach szybko zapomnisz :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata
„Porsche dla fryzjera” lub „nie stać go na 911”
Chciałem Michal tylko powiedziec ze to nie było miłe




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Oj nikt nie lubi słuchać prawdy ;)

Moje 996 turbo cabrio jest bardzo często mylone z boxsterem (to dopiero jest porażka wizerunkowa Porsche) słyszałem to już od paru osób na ulicy, więc niektóre modele przez lud są nierozpoznawalne lub słabo kojarzone.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 16:15 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1625
Daro. napisał(a):
Oj nikt nie lubi słuchać prawdy ;)

Moje 996 turbo cabrio jest bardzo często mylone z boxsterem (to dopiero jest porażka wizerunkowa Porsche) (...).


Daro, ale czyja porażka ? Tych co mają 996, czy tych co mają 986 ? :D
Chyba tych co mają 986 !!! :P :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 16:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4967
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
@Seb
Ja to akurat mam w poważaniu stereotypy bo uważam, że Boxster (niezależnie której generacji) to genialne auto z najlepszym w Porsche stosunkiem ceny do frajdy, które daje ale wiesz co „ludzie powiedzą”...
Ps. Dodatkowo uważam też, że lepiej się prowadzi a opinię „Porsche dla fryzjera” wyrażają tylko Ci, którzy tak czy tak w życiu żadnego Porsche sobie nie kupią :-)
Ps2. Twój smerf 718 jest piękny :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 770
Nr klubowicza: 667
@Mata
Ja tez się tym nie przejmuje bo gdybym się tym przejmował musiałbym jezdzic tym czym jeżdżą ci co nie odróżniają Boxstera od 911




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2020, 21:40 

Dołączył: 21.07.2020
Posty: 3
Witam ponownie,

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
OK, na pierwszy ogien chcialbym jakas 996 z okolo 2000-2005 roku.

Moje typy:
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 986e06838c
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 986e06838c

Czy macie do nich jakies uwagi?

Dod. czy istnieje w Polsce jakis oficjalny dealer uzywanych porsche, cos jak VW w Das WeltAuto dla VW? moglbym nawet troche przeplacic, ale miec gwarancje ze sie nie wpakuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2020, 9:13 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 840
W Porsche Centrach bardzo rzadko spotkasz 996 (co do zasady nie odkupuje się takich starych aut). Na palcach jednej ręki policzyłbym samochody wstawione w komis przez ostatnie 3-4 lata.

Ale masz też sprzedawców wyspecjalizowanych w porsche jak np. 911 Garage z Łomianek -> https://bachusmotor.otomoto.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2020, 9:52 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Żółty wygląda świetnie bo jest żółty :) GT3 look - co kto lubi. Przebieg na plus, ale cena wygląda na mocno przesadzoną. Przy takim budżecie można myśleć już o 4S, a nie przedlifcie. Czarny polift wygląda zdecydowanie rozsądniej, tylko trochę smutne kolory. Porządny przegląd przedzakupowy prawdę powie




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2020, 0:08 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 270
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
trzeba mieć najlepiej i boxa i 911 ;)
A na boxie napisać : spadam, mam tez 911 haha




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2020, 0:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1565
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Te żółte na zdjęciach wyglądają genialnie. Świetna sesja.
Ale cena za przedlifta kosmos. W tej cenie to chodziły kiedyś prawdziwe GT3 :banghead:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2020, 19:12 

Dołączył: 29.01.2017
Posty: 54
piterson napisał(a):
Te żółte na zdjęciach wyglądają genialnie. Świetna sesja.
Ale cena za przedlifta kosmos. W tej cenie to chodziły kiedyś prawdziwe GT3 :banghead:



Kiedyś to różne fajne auta można było kupić sporo taniej niż dziś ;). Co do ceny żółtego, to owszem nie jest niska ale to auto robi dużo większe wrażenie niż czarny polift. Poza tym według mnie 996 pierwszej generacji z pakietem od pewnego czasu mocno drożeją, szczególnie w ciekawej kolorystyce i z dobrym wyposażeniem (pakiet skórzany etc).

Według mnie 996 jako najtańsza 911, którą z powodzeniem można używać na codzień, to dobry wybór na pierwsze Porsche.
Odradzam tylko po zakupie takiego auta przejażdżki boxsterem s pierwszej generacji, bo może się okazać, że za mniejsze pieniądze można dostać dużo większą porcję przyjemności ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 1:09 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4967
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Świstak napisał(a):
Odradzam tylko po zakupie takiego auta przejażdżki boxsterem s pierwszej generacji, bo może się okazać, że za mniejsze pieniądze można dostać dużo większą porcję przyjemności ;)

+1 :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2020, 9:11 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
Boxster S 986 - plus 10 w skali fajności do 10.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.05.2022, 18:52 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Można mieć pewien dylemat pomiędzy 718 a 911. Z drugiej strony 911 z napędem na 4 koła może służyć często jako jedyne autko dla małej rodziny 2+1 do jazdy na co dzień i wyjazdy wakacyjne - tylne fotele można złożyć przekształcając w dodatkową powierzchnię bagażową. Z 718 trzeba się liczyć że nie będzie to jedyne autko a raczej na weekend.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum