Autor |
Wiadomość |
rzelto
|
Napisane: 21.07.2020, 21:42 |
|
Dołączył: 21.07.2020 Posty: 3
|
Witam,
Drodzy forumowicze, chcialbym kupic pierwsze porsche.
Nie mam wsrod znajomych nikogo kto jezdzi Porsche, wiec prosze o wyrozumialosc.
- chcialbym kupic Porsche 911, uzywane w dobrym stanie rocznik 2000-2005 za 150-200 tys - czy to w ogole ma sens? - jaki jest koszt roczny wersja pesymistyczna utrzymania takiego auta? Pytam, bo auto byloby na spolke, wiec zaksiegowalbym sobie na niego roczne koszta utrzymania - auto chcialbym typowo do poruszania po miescie, jezdze okolo 10 tys kilemtrow rocznie - pamietam, ze porsche do samochodow do 10 lat (oferowalo, nie wiem jak teraz) gwarancje za okolo 10 tys rocznie, czy oplaca sie korzystac z tej uslugi? gdybym zdecydowal sie jednak na 911 do 10 lat?
|
|
Góra |
|
Adam_911
|
Napisane: 22.07.2020, 19:52 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 257
|
Cześć, nie znam się na Porsche, nie znam się na 911, nie jestem wyrocznią ani koneserem. Przyszedłem na forum z myślą, że kupię 911 993, może 997. Po roku wyjechałem z salonu nowym 718. Jeżeli patrzysz na koszty i cenisz sobie przyjemność z jazdy (uniwersalność i gokartowość) to 718 dla mnie jest na szczycie. Wada - brak 4 miejsc - dzieci nie zabierzesz. Miałem nowe 911 demo kilka razy na weekend i mi tak nie spasowały jak 718 które kupiłem sercem a nie tylko budżetem. W niewiele ponad miesiąc przegoniłem 6700km i dalej mi się podoba Jeżdżę bez celu żeby jeździć. Jeżeli masz możliwość, zobacz model 718, jak jesteś z okolic Katowic - zapraszam
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 22.07.2020, 20:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Adam_911 napisał(a): Cześć, nie znam się na Porsche, nie znam się na 911, nie jestem wyrocznią ani koneserem. Przyszedłem na forum z myślą, że kupię 911 993, może 997. Po roku wyjechałem z salonu nowym 718. Jeżeli patrzysz na koszty i cenisz sobie przyjemność z jazdy (uniwersalność i gokartowość) to 718 dla mnie jest na szczycie. Wada - brak 4 miejsc - dzieci nie zabierzesz. Miałem nowe 911 demo kilka razy na weekend i mi tak nie spasowały jak 718 które kupiłem sercem a nie tylko budżetem. W niewiele ponad miesiąc przegoniłem 6700km i dalej mi się podoba Jeżdżę bez celu żeby jeździć. Jeżeli masz możliwość, zobacz model 718, jak jesteś z okolic Katowic - zapraszam Potwierdzam W 718 jest moc
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
szymon_u
|
Napisane: 22.07.2020, 22:44 |
|
Dołączył: 6.10.2015 Posty: 20
|
Kiedys mialem podobny dylemat. czyli jaka 911 wybrac na swoje pierwsze Porsche. Wybór padł na 997.2 C4S z PDK. od zakupu zrobilem nim 120 tys. i jestem przekonany ze to była fantastyczna decyzja (mowie ogolnie o zakupie 911, a nie o wyborze konkretnej wersji). Wiec jak najbardziej, moim zdaniem, ma to sens co planujesz. Co do samego rocznika i budzetu o jakim napisales to spokojnie mozesz rozszerzyc poszukiwania na roczniki 2005-2009. (zapewne naraze sie niektorym uzytkownikom tego forum ale uwazam ze mozna kupic zdrowe 997.2 z PA w cenie ponizej 200 tys). Nie bede sie rozpisywal na temat wad i zalet kazdej z generacji bo na forum bylo sporo dyskusji na ten temat. Na pewno jednak duzo bym poczytal przed zakupem zeby wyrobic sobie wlasna opinie na temat poszczegolnych wersji. Co do kosztow, to wszystko co pisze ponizej to sa moje obserwacje i dotycza zwyklej 911, a nie modeli Turbo czy serii GT. Koszty przegladow okresowych w ASO to o ile pamietam 3500 - 5000 pln. Zawsze dojda jakies drobiazgi ale to juz indywidualnie. Oczywiscie poza ASO tez mozna serwisowac auto i bedzie to zrobione bardzo dobrze i zapewne taniej. Trzeba tylko chwile poczytac forum zeby wiedziec co i jak Jednak jezeli planujesz Porsche Approved to wszystkie naprawy musza byc w ASO. PA ma sens przy wiekszych przebiegach (a za taki uznalbym 10 tys rocznie) i mozna je wykupic do 15 lat wieku samochodu oraz do przebiegu 200 tys. kosztuje to jakies 5 tys na rok (troche taniej wychodzi jak wykupisz od razu na dwa lata). Osobiscie mam caly czas wykupione PA i jestem z niego super zadowolony. Przez te wszystkie lata korzystalem parokrotnie i naprawdę to sie oplaca (mialem wymienione obydwa katalizatory, elementy napedu 4x4, a nawet cala nawigacje). Na pozostale naprawy i koszty ekspolatacyjne to mysle ze mozna przyjac srednio 5 - 7 tys rocznie. (trzeba wziac pod uwage np. szybciej zuzywajace sie opony ale tez i takie fanaberie jak horrendalnie drogie czujniki cisnienia ktore maja ograniczona zywotnosc, amortyzatory, itp.). Jezeli nie trafisz "kalafiora" to mysle ze takie kwoty wystarcza aby utrzymac 911 w stanie na jaki zasługuje. Moze niektorzy zakwestionuja moje wyliczenia ale to naturalne ze co uzytkownik/samochod to inne koszty. Żeby zakończyć pozytywnym akcentem, napisze ze radosc posiadania 911 zdecydowanie przewyzsza wszelkie koszty z tym zwiazane Trzymam kciuki za szybki zakup!
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 23.07.2020, 10:40 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@rzelto Jakbym miał w tej chwili ten dylemat co Ty to rozpatrywałbym następujące opcje: - 718 Boxster chyba jednak potrzebujesz na nowe coś koło 250k , - Boxster S (981) kilkuletnie super auto z silnikiem 6 cylindrowym, mega przyjemność z prowadzenia i jazdy bez dachu, ale tylko dwa miejsca (pytanie czy potrzebujesz cztery i jak się będziesz czuć z percepcją „Porsche dla fryzjera” lub „nie stać go na 911”, - 997.1 jak dobrze poszukasz to powinieneś znaleźć dobry egzemplarz ale potrzeba trochę cierpliwości, - 996 Turbo da się znaleźć, wyższe koszty eksploatacyjne, większe wymagania co do umiejętności kierowcy ale masz na pewno kapitalne auto i rosnący na wartości future classic (turbo w 911 to zawsze top tego modelu, niezależnie od generacji), - 996 4S Cabrio trzeba będzie długo czekać by znaleźć ale masz najpiękniejszą budę 996 oraz przyjemność jazdy bez dachu na siłę dla czterech osób, - 964 i tu już masz od razu klasyka pełną gębą, którym jak jesteś trochę bardziej nienormalny niż normalny możesz też jeździć na codzień. Generalnie tak jak pisał już ktoś z przedmówców bardzo dobra decyzja! Koszty utrzymania oczywiście będą ale nie przejmuj się, każdy kilometr za kierownicą któregokolwiek z powyższych aut wniesie tyle radości to Twojego serca, że o kosztach szybko zapomnisz Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 23.07.2020, 12:16 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Mata- trafione w punkt. Trzeba tylko wybrać. Ja bym tylko dodał, że 997.1 będzie najbardziej ryzykowne w zakupie. Sprawdź dokładnie auto przed zakupem żeby ci radości później nie popsuło.
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 23.07.2020, 14:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Mata napisał(a): @rzelto Jakbym miał w tej chwili ten dylemat co Ty to rozpatrywałbym następujące opcje: - 718 Boxster chyba jednak potrzebujesz na nowe coś koło 250k , - Boxster S (981) kilkuletnie super auto z silnikiem 6 cylindrowym, mega przyjemność z prowadzenia i jazdy bez dachu, ale tylko dwa miejsca (pytanie czy potrzebujesz cztery i jak się będziesz czuć z percepcją „Porsche dla fryzjera” lub „nie stać go na 911”, - 997.1 jak dobrze poszukasz to powinieneś znaleźć dobry egzemplarz ale potrzeba trochę cierpliwości, - 996 Turbo da się znaleźć, wyższe koszty eksploatacyjne, większe wymagania co do umiejętności kierowcy ale masz na pewno kapitalne auto i rosnący na wartości future classic (turbo w 911 to zawsze top tego modelu, niezależnie od generacji), - 996 4S Cabrio trzeba będzie długo czekać by znaleźć ale masz najpiękniejszą budę 996 oraz przyjemność jazdy bez dachu na siłę dla czterech osób, - 964 i tu już masz od razu klasyka pełną gębą, którym jak jesteś trochę bardziej nienormalny niż normalny możesz też jeździć na codzień. Generalnie tak jak pisał już ktoś z przedmówców bardzo dobra decyzja! Koszty utrzymania oczywiście będą ale nie przejmuj się, każdy kilometr za kierownicą któregokolwiek z powyższych aut wniesie tyle radości to Twojego serca, że o kosztach szybko zapomnisz Pozdrawiam serdecznie Mata „Porsche dla fryzjera” lub „nie stać go na 911” Chciałem Michal tylko powiedziec ze to nie było miłe
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 23.07.2020, 14:55 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Oj nikt nie lubi słuchać prawdy Moje 996 turbo cabrio jest bardzo często mylone z boxsterem (to dopiero jest porażka wizerunkowa Porsche) słyszałem to już od paru osób na ulicy, więc niektóre modele przez lud są nierozpoznawalne lub słabo kojarzone.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 23.07.2020, 16:15 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Daro. napisał(a): Oj nikt nie lubi słuchać prawdy Moje 996 turbo cabrio jest bardzo często mylone z boxsterem (to dopiero jest porażka wizerunkowa Porsche) (...). Daro, ale czyja porażka ? Tych co mają 996, czy tych co mają 986 ? Chyba tych co mają 986 !!!
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 23.07.2020, 16:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
@Seb Ja to akurat mam w poważaniu stereotypy bo uważam, że Boxster (niezależnie której generacji) to genialne auto z najlepszym w Porsche stosunkiem ceny do frajdy, które daje ale wiesz co „ludzie powiedzą”... Ps. Dodatkowo uważam też, że lepiej się prowadzi a opinię „Porsche dla fryzjera” wyrażają tylko Ci, którzy tak czy tak w życiu żadnego Porsche sobie nie kupią Ps2. Twój smerf 718 jest piękny
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 23.07.2020, 16:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
@Mata Ja tez się tym nie przejmuje bo gdybym się tym przejmował musiałbym jezdzic tym czym jeżdżą ci co nie odróżniają Boxstera od 911
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
rzelto
|
Napisane: 28.07.2020, 21:40 |
|
Dołączył: 21.07.2020 Posty: 3
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 29.07.2020, 9:13 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 862 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
W Porsche Centrach bardzo rzadko spotkasz 996 (co do zasady nie odkupuje się takich starych aut). Na palcach jednej ręki policzyłbym samochody wstawione w komis przez ostatnie 3-4 lata. Ale masz też sprzedawców wyspecjalizowanych w porsche jak np. 911 Garage z Łomianek -> https://bachusmotor.otomoto.pl/
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 29.07.2020, 9:52 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Żółty wygląda świetnie bo jest żółty GT3 look - co kto lubi. Przebieg na plus, ale cena wygląda na mocno przesadzoną. Przy takim budżecie można myśleć już o 4S, a nie przedlifcie. Czarny polift wygląda zdecydowanie rozsądniej, tylko trochę smutne kolory. Porządny przegląd przedzakupowy prawdę powie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 30.07.2020, 0:08 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 288 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
trzeba mieć najlepiej i boxa i 911 A na boxie napisać : spadam, mam tez 911 haha
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 30.07.2020, 0:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Te żółte na zdjęciach wyglądają genialnie. Świetna sesja. Ale cena za przedlifta kosmos. W tej cenie to chodziły kiedyś prawdziwe GT3
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Świstak
|
Napisane: 30.07.2020, 19:12 |
|
Dołączył: 29.01.2017 Posty: 54
|
piterson napisał(a): Te żółte na zdjęciach wyglądają genialnie. Świetna sesja. Ale cena za przedlifta kosmos. W tej cenie to chodziły kiedyś prawdziwe GT3 Kiedyś to różne fajne auta można było kupić sporo taniej niż dziś . Co do ceny żółtego, to owszem nie jest niska ale to auto robi dużo większe wrażenie niż czarny polift. Poza tym według mnie 996 pierwszej generacji z pakietem od pewnego czasu mocno drożeją, szczególnie w ciekawej kolorystyce i z dobrym wyposażeniem (pakiet skórzany etc). Według mnie 996 jako najtańsza 911, którą z powodzeniem można używać na codzień, to dobry wybór na pierwsze Porsche. Odradzam tylko po zakupie takiego auta przejażdżki boxsterem s pierwszej generacji, bo może się okazać, że za mniejsze pieniądze można dostać dużo większą porcję przyjemności
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 31.07.2020, 1:09 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Świstak napisał(a): Odradzam tylko po zakupie takiego auta przejażdżki boxsterem s pierwszej generacji, bo może się okazać, że za mniejsze pieniądze można dostać dużo większą porcję przyjemności +1
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 31.07.2020, 9:11 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
Boxster S 986 - plus 10 w skali fajności do 10.
|
|
Góra |
|
fanboy
|
Napisane: 22.05.2022, 18:52 |
|
Dołączył: 22.05.2022 Posty: 72
|
Można mieć pewien dylemat pomiędzy 718 a 911. Z drugiej strony 911 z napędem na 4 koła może służyć często jako jedyne autko dla małej rodziny 2+1 do jazdy na co dzień i wyjazdy wakacyjne - tylne fotele można złożyć przekształcając w dodatkową powierzchnię bagażową. Z 718 trzeba się liczyć że nie będzie to jedyne autko a raczej na weekend.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|