Poniżej schemat elektryczny z zaznaczonymi połączeniami. Problemem jest wyjście z licznika z którego wychodzi czerwony przewód (w rzeczywistości jest on biało czerwony).
Załącznik:
Spoiler.png
Tym przewodem podawany jest sygnał do spoilera. Spoiler będzie działał tylko po otrzymaniu sygnału o właściwej częstotliwości - dla licznika którego 1 km odpowiada 4052 impulsom, częstotliwość na wyjściu z licznika musi być 90Hz. Częstotliwość ta odpowiada prędkości 80km/h przy której spoiler się rozkłada. Jeżeli jest on niewłaściwy lub go nie ma (co pewnie w Twoim przypadku ma miejsce), to spoiler nie będzie działał. Nie będzie info do centralnej jednostki zbierającej informacje z wielu punktów samochodu, co będzie powodowało zaświecenie się lampki sygnalizacyjnej.
Jeżeli licznik pokazuje właściwą prędkość oraz nalicza km, to problemem jest coś w obwodzie wewnętrznym licznika. Radziłbym go oddać fachowcom do sprawdzenia. Można to zrobić samemu ale będzie pewnie z tym trochę grzebania.
Ręczne działanie spoilera też pokazuje, że problem jest w liczniku, ewentualnie jeszcze w połączeniach pomiędzy licznikiem, a sterownikiem spoilera - chociaż to dla mnie mało możliwe, aczkolwiek warto zawsze to sprawdzić