Author |
Message |
porsche_targa
|
Posted: 21.01.2022, 9:32 |
|
Joined: 5.10.2007 Posts: 412
|
przez zimową porę padł aku, do tej pory prym wiódł CTEK 5A, ale później zwracaliście uwagę aby rozważać mocniejszy CTEK 7A.. aż teraz mam wrażenie że polecanym jest Noco. @ adamax, czy jakieś testy się odbyły  ? Potrzebuję coś zamówić, budżet do 700 zł. Zdrówka
|
|
Top |
|
rafie
|
Posted: 21.01.2022, 11:56 |
|
Joined: 18.01.2012 Posts: 1500 Location: Warszawa Boxster S 986
Club number: 694
|
U mnie nic się nie zmieniło - polecam CTEK'a. Noco podobno podnieść bardziej rozładowany akumulator, ale chyba nie chcesz doprowadzać kolejnego aku do upadku ? 
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Top |
|
adamax
|
Posted: 21.01.2022, 12:23 |
|
Joined: 20.05.2015 Posts: 1877 Location: Tychy
Club number: 468
|
|
Top |
|
vagin
|
Posted: 21.01.2022, 19:22 |
|
Joined: 1.11.2015 Posts: 214
|
|
Top |
|
porsche_targa
|
Posted: 22.01.2022, 0:50 |
|
Joined: 5.10.2007 Posts: 412
|
Ok, decyzja zapadła, zresztą to nie jest jakiś super high tech żeby się zbyt długo rozwodzić. Natomiast po dzisiejszej luźnej rozmowie z znajomym (fan Mercedesa) on podpina swojego CTEK-a bezpośrednio do akumulatora w aucie, oczywiście po odpięciu klem, ale czy to bezpieczne ?
|
|
Top |
|
vagin
|
Posted: 22.01.2022, 0:57 |
|
Joined: 1.11.2015 Posts: 214
|
porsche_targa wrote: Ok, decyzja zapadła, zresztą to nie jest jakiś super high tech żeby się zbyt długo rozwodzić. Natomiast po dzisiejszej luźnej rozmowie z znajomym (fan Mercedesa) on podpina swojego CTEK-a bezpośrednio do akumulatora w aucie, oczywiście po odpięciu klem, ale czy to bezpieczne ? W takich niskonapięciowych ładowarkach nie ma różnicy czy na podpiętych czy dopiętych klemach… radził bym tylko unikać odpalania aut przez booster który wali z grubej rury i w starszych (ale i niektórych nowszych tez) potrafi spalić sterownik czegoś tam, który ma stałe zasilanie. Jak np w Mercedesie SL sterownik dachu, strzelają one notorycznie przy ospalaniu auta przez booster.
|
|
Top |
|
porsche_targa
|
Posted: 22.01.2022, 15:31 |
|
Joined: 5.10.2007 Posts: 412
|
|
Top |
|
brudiii
|
Posted: 22.01.2022, 15:36 |
|
Joined: 13.01.2021 Posts: 38
|
Panowie, odnośnie sposobu podpięcia ładowarek automatycznych typu CTEK, to jak w końcu najbezpieczniej podpinać do auta? Wyciągać akumulator i podpinać do akumulatora poza autem? Czy może odpinać klemy w aucie i podpinać ładowarkę w aucie z odpiętymi klemami? Czy te ładowarki są na tyle bezpieczne że wręcz w ogóle nie ma potrzeby odpinać klem tylko podpinać ładowarkę i ładować ? O czym należy pamiętać żeby to było bezpieczne dla Porschaków... i garaży .
|
|
Top |
|
Romcio
|
Posted: 22.01.2022, 17:06 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 951
|
Gdy ładujesz zimą mocno rozładowany to lepiej zabrać aku do domu, bo żeby naładować do pełna to powinna być dodatnia temp. Jeśli tylko doładowujesz profilaktycznie z powodu np=krótkich tras i częstego odpalana to ładuj bez wyciągania z auta. Przy ładowarkach automatycznych nie potrzeba odpinać klem. Gdybyś ładował latem mocnym prostownikiem i mocniejszym prądem i miałbyś aku z korkami to wtedy lepiej wyjąć aku ,odkręcić korki. Ale podejrzewam że masz nowoczesny aku bez korków lub nawet agm to ja bym nie wyciągał z auta.
|
|
Top |
|
Horse
|
Posted: 4.02.2022, 23:53 |
|
Joined: 8.06.2020 Posts: 28
Club number: 689
|
Ja używam ładowarki Victron Blue Smart 12V 7A i taką mogę z czystym sumieniem polecić - ok 500-600 zł. Ma Bluetooth i można przez komórkę monitorować ładowanie i historię ładowania. Ja mam w sezonie zimowym cały czas podpiętego swojego TTS przez gniazdo zapalniczki i wszystko zawsze jest w porządku. Co do AGM w starszym aucie to odradzam - inne prądy ładowania i wysokie temperatury wykańczają aku. AGM nie lubią wysokich temperatur- więc ( zależy od auta) umiejscowienie w komorze silnika też szybko wykończy AGM.
|
|
Top |
|
siersciu
|
Posted: 19.06.2022, 18:20 |
|
Joined: 28.12.2018 Posts: 197
Club number: 696
|
Ku potomności: wygląda na to, że głównym winowajcą był niedziałający centralny (strasznie długo zbierałem się, żeby go naprawić). Zdaje się, że wtedy samochód nie wchodzi w stan uśpienia. Na pewno kamerka oraz stałe wpięty czytnik OBD na bluetooth nie pomagały, ale po naprawie centralnego i kolejnej wymianie aku (na żelowy) wszystko działa jak marzenie już od pół roku, pomimo, że te ustrojstwa wpięte są dalej.
No i za Waszymi radami zmieniłem napięcie odcięcia kamerki z 11.7V na 12.3V.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
|
|
Top |
|
Romcio
|
Posted: 19.06.2022, 21:15 |
|
Joined: 10.06.2017 Posts: 951
|
Wydaje mi się że czytnik wpięty w gniazdo OBD nie ma wpływu bo on do zasilania potrzebuje włączonej stacyjki.
|
|
Top |
|
siersciu
|
Posted: 25.06.2022, 18:01 |
|
Joined: 28.12.2018 Posts: 197
Club number: 696
|
Właśnie sprawdziłem - to ustrojstwo działa nawet po zaryglowaniu drzwi.
|
|
Top |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|