Autor |
Wiadomość |
porsche_targa
|
Napisane: 21.01.2022, 9:32 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
przez zimową porę padł aku, do tej pory prym wiódł CTEK 5A, ale później zwracaliście uwagę aby rozważać mocniejszy CTEK 7A.. aż teraz mam wrażenie że polecanym jest Noco. @ adamax, czy jakieś testy się odbyły ? Potrzebuję coś zamówić, budżet do 700 zł. Zdrówka
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 21.01.2022, 11:56 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
U mnie nic się nie zmieniło - polecam CTEK'a. Noco podobno podnieść bardziej rozładowany akumulator, ale chyba nie chcesz doprowadzać kolejnego aku do upadku ?
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
vagin
|
Napisane: 21.01.2022, 19:22 |
|
Dołączył: 1.11.2015 Posty: 217
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 22.01.2022, 0:50 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Ok, decyzja zapadła, zresztą to nie jest jakiś super high tech żeby się zbyt długo rozwodzić. Natomiast po dzisiejszej luźnej rozmowie z znajomym (fan Mercedesa) on podpina swojego CTEK-a bezpośrednio do akumulatora w aucie, oczywiście po odpięciu klem, ale czy to bezpieczne ?
|
|
Góra |
|
vagin
|
Napisane: 22.01.2022, 0:57 |
|
Dołączył: 1.11.2015 Posty: 217
|
porsche_targa napisał(a): Ok, decyzja zapadła, zresztą to nie jest jakiś super high tech żeby się zbyt długo rozwodzić. Natomiast po dzisiejszej luźnej rozmowie z znajomym (fan Mercedesa) on podpina swojego CTEK-a bezpośrednio do akumulatora w aucie, oczywiście po odpięciu klem, ale czy to bezpieczne ? W takich niskonapięciowych ładowarkach nie ma różnicy czy na podpiętych czy dopiętych klemach… radził bym tylko unikać odpalania aut przez booster który wali z grubej rury i w starszych (ale i niektórych nowszych tez) potrafi spalić sterownik czegoś tam, który ma stałe zasilanie. Jak np w Mercedesie SL sterownik dachu, strzelają one notorycznie przy ospalaniu auta przez booster.
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 22.01.2022, 15:31 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
|
Góra |
|
brudiii
|
Napisane: 22.01.2022, 15:36 |
|
Dołączył: 13.01.2021 Posty: 41
|
Panowie, odnośnie sposobu podpięcia ładowarek automatycznych typu CTEK, to jak w końcu najbezpieczniej podpinać do auta? Wyciągać akumulator i podpinać do akumulatora poza autem? Czy może odpinać klemy w aucie i podpinać ładowarkę w aucie z odpiętymi klemami? Czy te ładowarki są na tyle bezpieczne że wręcz w ogóle nie ma potrzeby odpinać klem tylko podpinać ładowarkę i ładować ? O czym należy pamiętać żeby to było bezpieczne dla Porschaków... i garaży .
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 22.01.2022, 17:06 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1190
|
Gdy ładujesz zimą mocno rozładowany to lepiej zabrać aku do domu, bo żeby naładować do pełna to powinna być dodatnia temp. Jeśli tylko doładowujesz profilaktycznie z powodu np=krótkich tras i częstego odpalana to ładuj bez wyciągania z auta. Przy ładowarkach automatycznych nie potrzeba odpinać klem. Gdybyś ładował latem mocnym prostownikiem i mocniejszym prądem i miałbyś aku z korkami to wtedy lepiej wyjąć aku ,odkręcić korki. Ale podejrzewam że masz nowoczesny aku bez korków lub nawet agm to ja bym nie wyciągał z auta.
|
|
Góra |
|
Horse
|
Napisane: 4.02.2022, 23:53 |
|
Dołączył: 8.06.2020 Posty: 41
|
Ja używam ładowarki Victron Blue Smart 12V 7A i taką mogę z czystym sumieniem polecić - ok 500-600 zł. Ma Bluetooth i można przez komórkę monitorować ładowanie i historię ładowania. Ja mam w sezonie zimowym cały czas podpiętego swojego TTS przez gniazdo zapalniczki i wszystko zawsze jest w porządku. Co do AGM w starszym aucie to odradzam - inne prądy ładowania i wysokie temperatury wykańczają aku. AGM nie lubią wysokich temperatur- więc ( zależy od auta) umiejscowienie w komorze silnika też szybko wykończy AGM.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 19.06.2022, 18:20 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 228
Nr klubowicza: 696
|
Ku potomności: wygląda na to, że głównym winowajcą był niedziałający centralny (strasznie długo zbierałem się, żeby go naprawić). Zdaje się, że wtedy samochód nie wchodzi w stan uśpienia. Na pewno kamerka oraz stałe wpięty czytnik OBD na bluetooth nie pomagały, ale po naprawie centralnego i kolejnej wymianie aku (na żelowy) wszystko działa jak marzenie już od pół roku, pomimo, że te ustrojstwa wpięte są dalej.
No i za Waszymi radami zmieniłem napięcie odcięcia kamerki z 11.7V na 12.3V.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 19.06.2022, 21:15 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1190
|
Wydaje mi się że czytnik wpięty w gniazdo OBD nie ma wpływu bo on do zasilania potrzebuje włączonej stacyjki.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 25.06.2022, 18:01 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 228
Nr klubowicza: 696
|
Właśnie sprawdziłem - to ustrojstwo działa nawet po zaryglowaniu drzwi.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|