Autor |
Wiadomość |
siersciu
|
Napisane: 14.11.2021, 22:56 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
Cześć, Po roku użytkowania w 996, (chyba) padł mi nowiutki akumulator Boscha (AGM). Chciałbym się dowiedzieć czy przyczyną jestem ja, akumulator, czy może jeszcze coś innego.
Jeżdżę tym autem w zasadzie codziennie, ale dwa tygodnie temu zostawiłem auto na 5 dni w garażu i niestety nie dało się go już odpalić. Odpaliłem z kabli i jeździłem od tego czasu codziennie (ze 30-40 km dziennie, po mieście). Samochód odpalał za każdym razem, ale zdecydowanie ciężej niż niż dwa tygodnie temu. Dzisiaj rano nieprzyjemna niespodzianka - znowu nie odpala. Z boostera odpalił.
Moje pierwsze podejrzenie padło na kamerkę, która ma tryb parkingowy, ale rzekomo zasilacz powinien sam się wyłączyć gdy napięcie spadnie poniżej 11.7 V, więc nie jest dla mnie jasne, czy to może być przyczyną. Można przestawić ją na odcięcie przy 12V lub 12.3 V - pewnie na przyszłość powinienem spróbować tych wyższych ustawień.
Moje drugie podejrzenie padło na alternator, ale był chyba rok temu regenerowany, więc wątpię. Zresztą napięcie po odpaleniu auta to lekko powyżej 14 V, więc chyba dobrze.
Trzecie podejrzenie, to że może kupno AGM do 23-letniego auta nie było najmądrzejszym pomysłem. Internet pełen jest opinii domorosłych fachowców i nie wiem jak odróżnić prawdziwe od fałszywych. Niektóre twierdzą, że moje auto może taki akumulator przeładowywać albo niedoładowywać. Może wystarczy doładować? Ale czy w takim razie codzienne jeżdżenie przez dwa tygodnie nie powinno było tego zrobić?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki co począć. Kupić nowy? AGM? Czy kamerka może być przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 14.11.2021, 23:18 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1593 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Akumulatory w sporadycznie użytkowanych 996 mają dość krótki żywot (ja w niecałe 10 lat "załatwiłem" już 4 sztuki). Ale u Ciebie jest to dziwne, bo jeździsz regularnie. Skoro ładowanie jest ok to pozostaje szukanie winowajcy dużego zużycia prądu. Kamerka na bank pierwszym podejrzanym - naładowany akumulator powinien mieć powyżej 12.5 V. Poniżej 12V to już rozładowanie więc punkt odcięcia 11.7V to nieporozumienie...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 14.11.2021, 23:55 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Weź miernik i zmierz zużycie prądu przy wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie..
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 15.11.2021, 1:06 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
piterson napisał(a): punkt odcięcia 11.7V to nieporozumienie... Przełączam zatem jutro na 12.3, dzięki.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 15.11.2021, 1:07 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
tsubasa napisał(a): Weź miernik i zmierz zużycie prądu przy wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie.. Dobry pomysł, w zasadzie powinienem był od tego zacząć - jutro zmierzę.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 15.11.2021, 8:03 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
siersciu napisał(a): tsubasa napisał(a): Weź miernik i zmierz zużycie prądu przy wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie.. Dobry pomysł, w zasadzie powinienem był od tego zacząć - jutro zmierzę. W 944 mi się tak rozładowywał dość szybko - winnym okazał się moduł GPS z podłączeniem do firmy ochroniarskiej. Niby miał prądu nie zużywać.. Widzę ze wszystkie takie dodatki są prądożerne.. W jakimś klasyku używanym sporadycznie to można jeszcze zrobić tzw hebel czyli odcięcie prądu pokrętłem, ale jak Ty używasz daily to ja bym zaczął od wywalenia tej kamerki na jakiś czas.. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalk
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 15.11.2021, 10:11 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2285 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
skoro przez rok było ok to coś z aku -masz na gwarancji - reklamuj
|
|
Góra |
|
hashiriya
|
Napisane: 15.11.2021, 13:52 |
|
Dołączył: 10.10.2021 Posty: 54
|
AGM to nie jest przypadkiem do aut z systemami odzyskiwania energii przy hamowaniu, start-stopem itp wynalazkami?
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 15.11.2021, 14:19 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 290 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Dokładnie - AGM to specjalny rodzaj akumulatora, jego ładowanie nie jest liniowe jak w zwykłym aku. Mało tego przy zmianie aku w nowych autach każdy aku jest wpisywany do modułu zarządzania bo rożne aku z różnych firm mają swoje charakterystyki. Ładowanie prądem cały czas z dużym natężeniem mogło go zabić - tak samo jest w autach, które muszą mieć AGM a ktoś włoży zwykły - aku pada po 6 miesiącach nawet.
PS. Ja mam gps w Boxie i bez problemu po miesiącu stania odpala. A kamerę lepiej podłączyć do zasilania ze światła cofania - będzie działać tylko wtedy, gdy jest potrzebna.
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 15.11.2021, 18:29 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 692
|
ale on ma rejestrator jazdy a nie wspomagacz przy cofaniu (tak zrozumiałem), więc podłączenie do światła cofania nie rozwiąże problemu (jeśli to ona - kamerka nim jest). a co do AGM to nawet ładowarki mają inne programy do ładowania takich akumulatorów.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 15.11.2021, 22:07 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
Kupić najprostszy markowy akumulator, żadnych udziwnień, odłączyć tą kamerkę i problem zniknie.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 15.11.2021, 23:22 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
Dzięki wszystkim za pomocne rady. Miałem na myśli kamerkę nagrywającą potencjalne zdarzenia, a nie kamerkę cofania. Zmierzyłem dzisiaj prąd w zamkniętym aucie (zasilając wszystko z boostera) i jest około 110mA, a co dwie-trzy sekundy skacze do ponad 200mA. Kamerka była odłączona. Co ciekawe, przy nieuzbrojonym alarmie zużycie jest na poziomie 30mA i co dwie-trzy sekundy skacze do około 110mA. To chyba trochę dużo, prawda? Oddałem akumulator do sprawdzenia i naładowania - zobaczymy czy jeszcze żyje. Plan działań jest już dla mnie jasny: - jeżeli akumulator nie żyje, wymienić na zwykły, kwasowy, ew. żelowy
- zweryfikować pomiary prądu na akumulatorze (nie ufam temu boosterowi)
- zmierzyć ile zmienia kamerka (jeżeli znacząca ilość, to odłączyć)
- jeżeli nieznacząca to szukać winowajcy zaczynając od alarmu
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 17.11.2021, 0:00 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2104 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Tak przy okazji to polecam ładowarkę od NOCO. Podobno daje radę naładować akku rozładowane do 1V. U mnie nowy akku po tygodniu zszedł do 5.4V - ładowarka go przywróciła do stanu nowego. PS. Prąd kradł wzmacniacz, który po wyłączeniu stacyjki wzbudzał się samoistnie po jakiejś minucie. PS2. CTEK budzi akku przy prądzie powyżej 8V
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
vagin
|
Napisane: 18.11.2021, 23:33 |
|
Dołączył: 1.11.2015 Posty: 217
|
adamax napisał(a): Tak przy okazji to polecam ładowarkę od NOCO. Podobno daje radę naładować akku rozładowane do 1V. U mnie nowy akku po tygodniu zszedł do 5.4V - ładowarka go przywróciła do stanu nowego. PS. Prąd kradł wzmacniacz, który po wyłączeniu stacyjki wzbudzał się samoistnie po jakiejś minucie. PS2. CTEK budzi akku przy prądzie powyżej 8V Posiadam noco genius 10 i jestem bardzo zadowolony… akurat do 1v nie miałem okazji rozładować baterii ale tak podaje producent. Generalnie fajne tryby ładowania, spoko sprzęt za w miarę rozsądne pieniądze. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 19.11.2021, 0:07 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 692
|
adamax napisał(a): Tak przy okazji to polecam ładowarkę od NOCO. Podobno daje radę naładować akku rozładowane do 1V. ..... jak sobie rozładujesz aku do 1V to nawet NOCO mu nie pomoże 🤣
|
|
Góra |
|
panWaldek
|
Napisane: 19.11.2021, 0:27 |
|
Dołączył: 3.09.2021 Posty: 44
|
Odnośnie ładowania akumulatora auta, które stoi, to instrukcji piszą, żeby je ładować co 6 tygodni. Można by jeszcze zbadać, dla pewności, jakie jest dokładnie to ładowanie na włączonym silniku. Trochę ponad 14V powinno być.
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 19.11.2021, 0:36 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2104 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
pimi napisał(a): adamax napisał(a): Tak przy okazji to polecam ładowarkę od NOCO. Podobno daje radę naładować akku rozładowane do 1V. ..... jak sobie rozładujesz aku do 1V to nawet NOCO mu nie pomoże pimi Nie będę próbować, ale tak pisze w instrukcji obsługi. Przy 5.4V dał idealnie radę. Jak masz jakiś do testów to podrzuć - sprawdzimy
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 19.11.2021, 10:32 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Pewnie że się da z 1v wzbudzić aku ja kiedyś nawet do 0,5v zszedłem. Tylko ze taki akumulatir nadaje się i tak tylko na śmietnik..
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 19.11.2021, 12:36 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 692
|
czasem nawet udaje się zamienić polaryzację biegunów. Adam, możemy potestować ctka i boscha, ale nie pożyczę, bo używam na co dzień.
|
|
Góra |
|
vagin
|
Napisane: 19.11.2021, 12:53 |
|
Dołączył: 1.11.2015 Posty: 217
|
Jak rozładujesz do zera i naładujesz z odwrotną biegunowoscią to będzie miał odwrotnie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|