Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 13.11.2019, 14:51 

Joined: 8.09.2019
Posts: 12
Witajcie

W nawiązaniu do tematu z silnikami mam kilka pytań bo się pogubiłem :)
Myślę o zakupie Cayenne lub Panamery, koniecznie benzyna i chyba raczej 3.0-3.8 a nie 4.0-4.8, ale czy te silniki poniżej to bliźniacze konstrukcje? VR6 to wiem że VW a inne też? Różnią się mechanicznie czy to jakieś roszady pojemnościami i mapami?

CAYENNE:
2011 3.0–litre 333 hp (248 kW) V6 supercharged
2011 3.6–litre 300 hp (224 kW) VR6 engine
2011 3.8–litre 400 hp (298 kW) V8 (DFI)
2018– 3.0–litre 340 hp (254 kW) V6 turbo
2018– 2.9–litre 440 hp (328 kW) V6 twin-turbo

PANAMERA:
2011 3.6–litre 300 hp (224 kW)
2014 3.0–litre 420 hp (313 kW)
2016– 3.0–litre 330 hp (246 kW) V6 turbo
2016– 2.9–litre 440 hp (328 kW) V6 twin-turbo
2017– 2.9–litre 330 hp (246 kW) V6 twin-turbo

Chyba tylko 2.9 jest dla mnie jasny, to pewnie ten z Macana Turbo (moc się zgadza) ale reszta jest dla mnie zakręcona zupełnie i byłbym wdzięczny jakby ktoś i wyłożył o co biega w tym wszystkim :)

A który z silników byście wybrali do swoich Cayenne i Panamer?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.11.2019, 21:04 

Joined: 4.09.2016
Posts: 274
4.8 jest bardzo dobrym i trwałym silnikiem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.11.2019, 9:34 

Joined: 8.09.2019
Posts: 12
A koszty obsługi i napraw są dużo wyższe w 4.8 niż w mniejszych silnikach?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.11.2019, 14:08 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 8083
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
Niezależnie od wyboru, Porsche Approved jest konieczne




_________________

Witek
jest: 997S '09 Tor Poznań 1:55,203 :)
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 14.11.2019, 19:44 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1115
Location: Tychy
Club number: 468
Ja tam mam 4.8 V8 400 KM w Panamerze 2010r i sobie bardzo chwalę.
Fakt, w 2013 Porsche przy przebiegu około 32kkm wymieniło go na nowy - jakaś była wadliwa seria w 2010 roku.
A dzwięk V8 bez turbo to miód dla moich uszu :)




_________________

pozdrawiam
Adam

=========================
944/970/986/996

http://fb.com/enotrip


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.11.2019, 17:55 

Joined: 24.01.2017
Posts: 100
Club number: 560
Pawel_BB wrote:
PANAMERA:
2011 3.6–litre 300 hp (224 kW)
2014 3.0–litre 420 hp (313 kW)
2016– 3.0–litre 330 hp (246 kW) V6 turbo
2016– 2.9–litre 440 hp (328 kW) V6 twin-turbo
2017– 2.9–litre 330 hp (246 kW) V6 twin-turbo


Twoja lista wymaga lekkiego usystematyzowania. W przypadku Panamery I (970) występowały następujące silniki:

Przedliftowa:

V6 3.6 (wersja podstawowa i 4)
V8 4.8 (wersja S i 4S, GTS, Turbo, Turbo S)

Obydwa silniki to są silniki zaprojektowane i produkowane przez Porsche. 3.6 nie ma nic wspólnego z VR6 znanym z grupy VAG - to jest 4.8 z uciętym jednym rzędem cylindrów.

W późniejszych latach, do gamy modelowej dołączyła wersja diesel (wykorzystująca silnik 3.0 TDI z grupy VAG) oraz hybrid (wykorzystująca silnik 3.0 TFSI z Audi).

W poliftowej wersji nastąpiły zmiany:

V6 3.6 (wersja podstawowa)
V6 3.0 (wersja S i 4S)
V8 4.8 (wersja GTS, Turbo, Turbo S)

Nowością jest wprowadzenie silnika 3.0 TFSI (Audi) dla S i 4S. Wersje diesel i hybrid były nadal produkowane bez zmian.

W Panamerze 971 występują następujące silniki:

V6 3.0 (wersja podstawowa)
V6 2.9 (wersja 4S)
V8 4.0 (wersja GTS, Turbo, Turbo S E-hybrid)

Przez chwilę (rok?) była dostępna wersja 4S diesel z silnikiem 4.0 TDI.

Wszystkie w/w silniki to konstrukcje Audi. Silnik V6 2.9 jest wykorzystywany m.in. w RS5. V8 4.0 z kolei pojawia się m.in. w RS6, RS7, Urusie i Continentalu.

W temacie Cayenne się nie wypowiem, interesowałem się tylko Panamerą. Z mojej perspektywy oczywiście najbardziej polecam silnik V8 4.8 - wersja wolnossąca (4S/GTS przed liftem lub GTS po lifcie) jest chyba najciekawsza.




_________________

Panamera GTS 2013


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.11.2019, 18:06 

Joined: 26.09.2015
Posts: 435
adamax wrote:
Ja tam mam 4.8 V8 400 KM w Panamerze 2010r i sobie bardzo chwalę.
Fakt, w 2013 Porsche przy przebiegu około 32kkm wymieniło go na nowy - jakaś była wadliwa seria w 2010 roku.
A dzwięk V8 bez turbo to miód dla moich uszu :)



Pamietaj jedna podstawowa rzecz: jak silnik jest wymieniany to nie na nowy, a regenerowany. Nie znaczy to oczywiscie ze jest zly. Doczytaj dlaczego byl wymieniony, bo nie bylo serii zlych silnikow, moze walnely sruby albo cos innego w osprzecie, moze jednostkowo pekniecia od przegrzania od grodzi.
Pozdro


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.11.2019, 21:21 

Joined: 8.09.2019
Posts: 12
Dzięki @venglin za sprostowanie, mam coraz większy mętlik choć coraz bardziej skłaniam się ku silnikowi 4.8 jednak - trzeba przyznać że dźwięk zarówno N/A jak i Turbo urywa tyłek :twisted:

Czy w tamtych latach (2010-2014) w Cayenne jak i w Panamerze były w opcji dostępne jakieś bardziej sportowe wydechy czy to co słychać na filmikach na YT to jest standard i jedynie wchodzą w grę jakieś wydechy aftermarketowe?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.12.2019, 23:19 

Joined: 11.07.2015
Posts: 6
Panowie silnik w poliftowej panamerze 3.0 420 PS jest niepolecany? Jakie sa z nim problemy i dlaczego polecacie 4.8?
Lepszym rozwiązaniem jest przedlift z 4.8 niz polift 3.0 420 PS?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone



English information
Ostatnie posty publicznego forum