Pawel_BB napisał(a):
PANAMERA:
2011 3.6–litre 300 hp (224 kW)
2014 3.0–litre 420 hp (313 kW)
2016– 3.0–litre 330 hp (246 kW) V6 turbo
2016– 2.9–litre 440 hp (328 kW) V6 twin-turbo
2017– 2.9–litre 330 hp (246 kW) V6 twin-turbo
Twoja lista wymaga lekkiego usystematyzowania. W przypadku Panamery I (970) występowały następujące silniki:
Przedliftowa:
V6 3.6 (wersja podstawowa i 4)
V8 4.8 (wersja S i 4S, GTS, Turbo, Turbo S)
Obydwa silniki to są silniki zaprojektowane i produkowane przez Porsche. 3.6 nie ma nic wspólnego z VR6 znanym z grupy VAG - to jest 4.8 z uciętym jednym rzędem cylindrów.
W późniejszych latach, do gamy modelowej dołączyła wersja diesel (wykorzystująca silnik 3.0 TDI z grupy VAG) oraz hybrid (wykorzystująca silnik 3.0 TFSI z Audi).
W poliftowej wersji nastąpiły zmiany:
V6 3.6 (wersja podstawowa)
V6 3.0 (wersja S i 4S)
V8 4.8 (wersja GTS, Turbo, Turbo S)
Nowością jest wprowadzenie silnika 3.0 TFSI (Audi) dla S i 4S. Wersje diesel i hybrid były nadal produkowane bez zmian.
W Panamerze 971 występują następujące silniki:
V6 3.0 (wersja podstawowa)
V6 2.9 (wersja 4S)
V8 4.0 (wersja GTS, Turbo, Turbo S E-hybrid)
Przez chwilę (rok?) była dostępna wersja 4S diesel z silnikiem 4.0 TDI.
Wszystkie w/w silniki to konstrukcje Audi. Silnik V6 2.9 jest wykorzystywany m.in. w RS5. V8 4.0 z kolei pojawia się m.in. w RS6, RS7, Urusie i Continentalu.
W temacie Cayenne się nie wypowiem, interesowałem się tylko Panamerą. Z mojej perspektywy oczywiście najbardziej polecam silnik V8 4.8 - wersja wolnossąca (4S/GTS przed liftem lub GTS po lifcie) jest chyba najciekawsza.