Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.12.2021, 0:30 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
@Andruszka Dzięki! Odbiór mam na 20.02. Dam znać po odbiorze, o ile nic się nie przesunie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2021, 0:33 

Dołączył: 5.03.2021
Posty: 105
ledakar napisał(a):
Sprostuje jedną informację, bo za 2 miesiące odbieram mojego Taycana 4S. GTS nie ma większego zasięgu o 100 km, tylko Porsche ma nowy sprzęt do mierzenia realnego zasięgu tego modelu. Zatem zasięgi de facto każdego modelu - RWD, 4S i Turbo też wzrosną.

Zanim zamówiłem Taycana, miałem dwa RWD i 4S na testy - każdy na 4 dni. Ładowałem na Orlenie na 100 kW. Każde ładowanie o 10% do 80% trwało 18-22 minuty. Akurat w tym czasie wykonywałem zaległe telefony czy też odpisywałem na e-maile i nie uważałem tego czasu za stracony. Zasięg realny jaki miałem na jeździe miasto + trasy przelotowe - Wisła, Częstochowa (prędkość 110-140 km/h) to 340-370 km. W obu przypadkach auta z większą baterią. Ładowarek przybywa, w przyszłym roku ma być jeszcze więcej. To auto jak dla mnie wyprzedza epokę pod kątem designu - tak jak kiedyś BMW i8. Dla mnie jest przepiękny. Ale wiadomo to prywatne zdanie. Jak zamawiałem 4S to miałem jeszcze na testy Panamerę 4 Hybrid, to po testach uznaliśmy z żoną jednak, ze Taycan wygrywa. Zobaczymy czy to był mądry wybór. Chętnie podzielę się z Wami wrażeniami po odbiorze i po 1/2/3/4/5/6 miesiącach użytkowania, bo na forum chyba nikt nie ma Taycana jak głównego auta? Taycan będzie dla mnie pierwszym autem, żona odbiera w przyszłym roku Macana S.
Gratulacje! Takich pionierów nam trzeba. Proszę informuj nas jak realnie wygląda eksploatacja takiego samochodu ( proponuję założyć oddzielny wątek). Z góry dziękuję! Jestem naprawdę bardzo zainteresowany.'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2021, 0:38 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
@bluezeum Jasne! Jak tyko pojazd dojedzie i nie będzie opóźnień to zakładam wątek i będę się dzielił wrażeniami z użytkowania :)

Jak będzie jakiś spot to też chętnie wpadnę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2021, 9:54 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 228
Super przetestuj auto w tempetaturach minusowych bo sam sprzedajacy powiedzial ze nia co liczyc na zasieg ponad 300km przy tych temperaturach jakie sa teraz - 10 do -3. Dla mie min to zasieg 400km.
Jeslii sie uda zamowie merca G500/400d lub hybryde ze stajni Porsche. Elektryk moze za 3 do 4 lat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.12.2021, 20:43 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
@Maja22 Jak miałem pierwszego na testy to ... była zima. Pokazywało mi zasięg 260-280 km. Ja dziennie jeżdżę tak 50-60 km, trasy raz na 10 dni - od 100 do 300 km. Auto będzie stało w garażu. W garażu ładowarka, taryfa nocna w Tauronie, na dachu panele fotowoltaiczne.

Także nawet jak zejdziemy do zasięgu 200 km przy złych warunkach atmosferycznych, to dalej dla mnie będzie ok. Na trasach na których jeżdżę wszędzie już są ładowarki 50-100 kW, a od przyszłego roku maja się pojawić 150 kW i 200 kW. Zatem dla bezpieczeństwa i z rozsądku warto sobie zrobić przerwę po 2,5-3h jazdy. Nie mówię o przerwie 3-4 minut, a tak 15-20 minut. W tym czasie spokojnie zwiększę zasięg o 150-180 km co pozwoli mi dojechać do celu (nigdy nie robię tras większych niż 500-600 km na dzień). Jak już mam trasę do pokonania ponad 1000 km, to śpię gdzieś po trasie, a auto się wtedy ładuje.

Oczywiście to jest moje podejście i moja filozofia. Ja zawsze widzę szklankę do polowy pełną, a nie pustą. Tak jak pisałem - jak odbiorę auto podzielę się wszystkimi wnioskami i to z temperatur minusowych i upalanych, z jeżdżenia po Alpach i po zakorkowanych miastach :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2021, 10:59 

Dołączył: 25.01.2012
Posty: 62
Zapowiada się ciekawa relacja z wyprawy elektrykami z Nowego Yorku do Los Angeles. Oczywiście nie można porównywać naszej infrastruktury z tą w USA, jednak jestem ciekaw jak Poszła ekipie 10-cio dniowa wyprawa elektrykami. I jak Taycan wypadnie na tle Tesli :wink:

https://flatsixes.com/cars/electric-porsche/here-are-ten-things-i-learned-driving-a-porsche-taycan-across-the-country/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2021, 16:32 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4089
sandevilles napisał(a):
Zapowiada się ciekawa relacja z wyprawy elektrykami z Nowego Yorku do Los Angeles. Oczywiście nie można porównywać naszej infrastruktury z tą w USA, jednak jestem ciekaw jak Poszła ekipie 10-cio dniowa wyprawa elektrykami. I jak Taycan wypadnie na tle Tesli :wink:

https://flatsixes.com/cars/electric-porsche/here-are-ten-things-i-learned-driving-a-porsche-taycan-across-the-country/


relacja i testy wypadną pozytywnie, bo raczej wolno jadą - standardowo przejazd z NY to LA zajmuje około 5-6 dni (ok. 40-45 godzin jazdy). 10 dni to tylko 4-4,5 godziny jazdy dziennie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2021, 11:16 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 29
Mialem okazje pojezdzic chwile elektrykami i sytacja z zasiegiem wyglada tak, ze jak jest cieplo i ladna pogoda, bezwietrznie, suchy asfalt i sie jezdzi powoli to zasieg jest calkiem znosny, ale jak wjedziemy na autostrade i przyspieszymy do tych 160-180 czy jest zima lub mocno wieje to robi sie nieciekawie i 200km to jest duze wyzwanie (bezpiecznie zalozyc 100 km zasiegu). Dotyczy to takze tesli. Bjorn jakis czas temu testowal tesle model 3 przy predkosci 200km na godzine i zasieg wyszedl okolo 140km. Generalnie wachania potrafia byc bardzo duze bo samochody sa bardzo czule na wysokie predkosci i warunki atmosferyczne.

We wklejonym wyzej tescie autor doswiadczyl tego samego:

Cytuj:
On the final day of the event, right when we needed everything to be perfect, we ran into some hellacious headwinds crossing the Coachella Valley, which caused our range calculations to fall extremely short of where we could make it. Not only did we charge enough that the computer said we’d have several percent left when we got to the next charger, but we had to stop about 20 miles early at a slower charger just to get enough juice to hop to the fast charger we’d intended on getting to in the first place, only to roll in to that charger with 0.0 miles of charge remaining.

So, if you’re going to cross somewhere windy, have a backup plan ready, and a full charge on hand.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2021, 18:06 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 144
Nr klubowicza: 560
Jestem po tygodniowym teście Taycana (wersja podstawowa). Przy obecnych temperaturach realny zasięg to poziom 350-360 km. Jeździłem po Warszawie.




_________________

Taycan 4S 2022
991.2 Carrera S 2015
Panamera GTS 2013


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2021, 18:37 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 228
Mnie interesuje bardziej zasieg Taycan predkosc autostradowa temperatura np. -7. ....Jesli zasieg jest ponizej 200km to jaki jest sens kupywac takie auto? Jaki jest sens wydawac 500-600tys pln za auto do jazdy po miescie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2021, 0:01 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
@maja22

Nigdy nie miałem zasięgu mniej niż 200 km, a jeździłem też zimą przy -10 C i na autostradzie 120-130 km/h. Dlaczego nie szybciej? Bezpieczeństwo, bo jak pada śnieg, jest na drodze ślisko, to nie ciśniesz 190 km/h. Poza tym ja nigdy nie latam 200 km/h na autostradzie, nawet jak miałbym 600-700 KM pod maską, bo znowu bezpieczeństwo.

Najmniejszy zasięg jaki mi się pokazał to 290 km, właśnie przy bardzo niskich temperaturach.

I najlepsze, że Amerykanie (gdzie spędzam dużo czasu) kompletnie nie patrzą i nie stresują się tym, że im pokaże się mniejszy zasięg, tylko zjeżdżają naładować auto i tyle. Aby u nas elektryki się przebiły musi się zmienić postrzeganie i nie możemy się stresować tym, ze nam się pokazuje poniżej 200 km i już panikujemy by jechać na stację benzynową. Tak samo było jak zaczęła się pandemia i ludzie masowo wykupywali papier toaletowy. Moim zdaniem to jest coś w głowie co mamy jeszcze z lat 80tych, stanu wojennego, jak nic nie było. Ja jeżdżę tak, że zawsze tankuje obecne auto - spalinowe jak mi się pokazuje poniżej 40 km zasięgu.

Takie moje trzy grosze.

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2021, 11:12 

Dołączył: 10.10.2021
Posty: 54
Ekstra, tylko zatankujesz auto na każdym kroku i te 40km praktycznie zawsze dowiezie cię do stacji, a z ładowaniem jeszcze długo tak nie będzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2021, 11:42 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 228
jeden gościu juz nie dał rade z Elektrykiem...

https://youtu.be/7_9aVzf5fC4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2021, 11:46 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
Proponuję jeszcze czekać z zakupem elektryka - tak - teraz jest zdecydowanie za wcześnie

Czekajmy na koniec przywilejów
(jazda buspasem, parkowanie za free, sprawa Vat, wciąż darmowe ładowania - w XI 4 razy ładowałem za darmo)
Czekajmy aż będą tylko elektryki w produkcji
-----
Oczywiście wszystko co wyżej napisane to “żart”
jeżdzę na co dzień elektrykiem z małym zasięgiem - ca. 300 km
za chwilę jadę na świeta trasę 420 km
(Ładowanie przez noc na 100%, 20-30 minut postoju w Częstochowie na Orlenie na którym tylko sikam i ładuję) i jestem na miejscu
------
Wiem, że to “nie to samo” co przelecieć trasę Panamerą "200 km/h +” - ale to kwestia wyboru
jakoś przestało mi się śpieszyć i zmiana obyczajów. Ładuję będąc u fryzjera (akurat godzina łądowarką 22 kW jest ok)
-----
Na palcu dostępne Tesla 3 w fajnej cenie z przyzwoitym zasięgiem
Końcówka i3
no i marzenie Taycan - teraz jeszcze w wersji GTS plus 100 km.. bajka
----
mapy ładowarek poniżej
filtry:
- złącza TYP 2 - postój minimum godzinę (chyba że Taycan z wewn łądowarką 22 kW) - wtedy połowę szybciej
- złącze CCS/SAE - Taycan przyjmuje moce nie osiągalne u nas - ładowarki 50-100 kW - to postuj 20 minut
https://www.plugshare.com




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2021, 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Okres inwestycyjny, licząc od momentu pozyskania lokalizacji, wynosić może 2 lata - jeżeli procedura jest sprawnie realizowana przez OSD, ale także zdarzają się projekty, gdy trwa to ponad 3 lata

– podkreśla Czyżewski.

pokrywane są w całości przez operatora stacji ładowania ze względu na bardzo często występującą konieczność zasilenia się z przyłącza średniego napięcia. To sprawia, że w wyjątkowych przypadkach koszt budowy przyłącza do sieci OSD kilkukrotnie przekracza koszt zakupu i instalacji stacji ładowania dużej mocy, czyli 100 kW.
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... np1taskbar




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2021, 22:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
Darek
ale ja mojego.. z gniazdka 220 v ładuję (na nockę)
w biurze siła - zwykle 380
na trochę szybkie zabawY
----
GREENWAY dogadał się z INPOSTEM
będą paczki i ładowarki
------
to trochę jak z smartfonem - jesteś obok to podłączasz na chwilę i tyle




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2021, 16:43 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 29
Moze jak ktos hurtem wysyla kilkadziesiat paczek to jest OK, ale odbior paczki zajmuje 1-2, jaki jest sens na ten czas sie podlaczac i babrac z kablami? Lepiej jakby byly ladowarki pod sklepami czy centrami handlowymi gdzie sie i tak spedza conajmniej pol godziny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2021, 16:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2053
Nr klubowicza: 068
ale są pod centrami handlowymi i w centrach handlowych

czy jest sens na 10 minut.. tak jest sens to przy ładowaniu CCS DC to w Taycanie .. 50-80 km...
polecam lekturę mapy




_________________

Marcin
----------------
http://trzymajgaz.pl/about-me/
https://www.facebook.com/TrzymajGaz/
http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2022, 20:58 

Dołączył: 16.04.2017
Posty: 191
Ciekawostka - kolega mieszka w Edmonton w północnej Kanadzie. Jeździ Taycanem, ostani dni zima ich nie oszczędza, w nocy -34 C, w ciągu dnia -28 C. Co ciekawe jego Audi Q5 zdechło i nie chciało odpalić, a Taycan bez problemu. Co do zasięgu to na jednym ładowaniu przejechał w sumie 290 km. Zatem wynik (jak na ekstremalne warunki) nie jest zły.

A mi do odbioru został już tylko miesiąc :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2022, 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3699
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Co prawda nie Porsche a Merc ale... :lol:





_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum