Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.03.2021, 12:14 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
Witam, rozważam zakup samochodu dla żony. Waham się pomiędzy Panamera 4 (2.9 v6 biturbo) oraz Panamera 4 e-hybrid (2.9 v6 biturbo + elektryk). Rozsądek przemawia za zwykłym silnikiem spalinowym, a potrzeba doznań doradza wersję z silnikiem elektrycznym. Po 2 latach gwarancji fabrycznej nie będę płacić za zwykły papier bez pokrycia (czyt. Porsche Approved), czyli serwisowanie i naprawy na własną rękę. Moje wątpliwości dot. hybrydy:

1. Trwałość podzespołów (skrzyni, silnika, pneumatyki) w wersji hybrydowej w porównaniu ze spalinową
2. Spalanie silnika spalinowego w trasie podczas jazdy bez prądu. Ktoś ma jakieś doświadczenia? Czy dodatkowe 400 kg masy znacznie wpływa na spalanie?
3. Rekuperacja - jak w praktyce wygląda ładowanie silnika elektrycznego podczas jazdy?

Z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2021, 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak kupisz hybrydę to ja bym się zastanowił nad PA. Być może za dwa lata
zmieni się czas diagnostyki oraz cena naprawy hybrydy, ale ja bym się
na pewno nad tym chociaż zastanowił.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2021, 21:10 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
Qbak napisał(a):
Jak kupisz hybrydę to ja bym się zastanowił nad PA. Być może za dwa lata
zmieni się czas diagnostyki oraz cena naprawy hybrydy, ale ja bym się
na pewno nad tym chociaż zastanowił.


Kosztu serwisowania hybrydy się obawiam powiem szczerze. Benzyna ma silnik z Audi RS4 itd. Myślę, że nie będzie problemu z serwisowaniem i naprawami. Do tych 330 hp z 2.9 V6 można zmodyfikować soft i łatwo zrobić 500+ hp i 0-100 w okolicach 3 sekund.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2021, 11:24 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
alwaro napisał(a):
Qbak napisał(a):
Jak kupisz hybrydę to ja bym się zastanowił nad PA. Być może za dwa lata
zmieni się czas diagnostyki oraz cena naprawy hybrydy, ale ja bym się
na pewno nad tym chociaż zastanowił.


Kosztu serwisowania hybrydy się obawiam powiem szczerze. Benzyna ma silnik z Audi RS4 itd. Myślę, że nie będzie problemu z serwisowaniem i naprawami. Do tych 330 hp z 2.9 V6 można zmodyfikować soft i łatwo zrobić 500+ hp i 0-100 w okolicach 3 sekund.

Żona chce stratować w wyścigach na 1/4 mili czy jak? :D
A tak na serio to wszystko kwestia w jakich warunkach będzie używany samochód.
Jeśli głównie w mieście i na krótkich dystansach to hybryda ma jakieś uzasadnienie , jak będzie trzaskać trasy ...raczej zbędny balast.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2021, 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
czy Porsche nie ma gwarancji na zespół hybrydowy 5 lat gwarancji jak Lexus / to nie jest kryptoreklama :D /


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2021, 13:21 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
chris napisał(a):
czy Porsche nie ma gwarancji na zespół hybrydowy 5 lat gwarancji jak Lexus / to nie jest kryptoreklama :D /


Ma 8 lat gwarancji, ale mam bardzo przykre doświadczenia z naprawami w ramach gwarancji. Wiem, można zadać pytanie dlaczego zostaję przy Porsche.. Uzależnienie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2021, 15:18 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Jeśli auto nowe to tylko hybryda,
przy obecnej różnicy w akcyzie, zakup spalinówki jest bez sensu,
różnica rzędu 10-20 k w zależności od doposażenia.

A moment jest nieporównywalny, do tego chrono w standardzie,
system preklimatyzacyjny i 50 km na prądzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2021, 20:47 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
ChrisR napisał(a):
Jeśli auto nowe to tylko hybryda,
przy obecnej różnicy w akcyzie, zakup spalinówki jest bez sensu,
różnica rzędu 10-20 k w zależności od doposażenia.

A moment jest nieporównywalny, do tego chrono w standardzie,
system preklimatyzacyjny i 50 km na prądzie.


Kupuje przez spółkę w Czechach wiec akcyza nie gra roli. W hybrydzie boje się awaryjności oraz masy. Gdyby ktoś miał doświadczenie to będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 14:41 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Masa daje o sobie znać dopiero przy szybkich zakrętach,
awaryjność hybrydy z różnych względów winna być mniejsza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 20:15 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
ChrisR napisał(a):
Masa daje o sobie znać dopiero przy szybkich zakrętach,
awaryjność hybrydy z różnych względów winna być mniejsza.


A to nie jest tak, ze trzeba wziąć pod uwagę potencjalna awaryjność napędu spalinowego oraz osobno elektrycznego w przypadku hybrydy? Czyli sumarycznie szansa na wizytę w serwisie jest większa w przypadku hybrydy niż benzyny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.03.2021, 8:39 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 182
Silnik elektrycznie jest konstrukcyjnie najprostszy z możliwych,
w wielu funkcjach odciąża rozwiązania z spalinówek np. start-stop ;
do tego dłuższa żywotność systemu hamulcowego przez hamowanie silnikiem elektrycznym w 1 fazie to tylko najbardziej namacalne korzyści eksploatacyjne.

Jeśli masz opcje ładowania auta pod domem/biurem,
to bym szedł w to, zauważ, że za 3-5 lat przy odsprzedaży hybrydy będą w cenie, a benzynówki zaczną być passe jak dziś stało się z dieslem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.03.2021, 9:41 

Dołączył: 17.02.2019
Posty: 79
ChrisR napisał(a):
Silnik elektrycznie jest konstrukcyjnie najprostszy z możliwych,
w wielu funkcjach odciąża rozwiązania z spalinówek np. start-stop ;
do tego dłuższa żywotność systemu hamulcowego przez hamowanie silnikiem elektrycznym w 1 fazie to tylko najbardziej namacalne korzyści eksploatacyjne.

Jeśli masz opcje ładowania auta pod domem/biurem,
to bym szedł w to, zauważ, że za 3-5 lat przy odsprzedaży hybrydy będą w cenie, a benzynówki zaczną być passe jak dziś stało się z dieslem.


A elementy łączące napęd spalinowy z elektrycznym? Sprzęgło?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2021, 22:41 

Dołączył: 15.03.2021
Posty: 106
jeździłem panamerą 4s e hybrid w ramach jazdy testowej, w przeciwieństwie do zwykłej wersji w hybrydzie trudno wyczuć pedał hamulca, nie ma tej płynności, przed odzysk energii jest bardziej zero-jedynkowy, sam napęd działa świetnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum