Autor |
Wiadomość |
pdmobil
|
Napisane: 3.11.2008, 16:23 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
No to wszystko jasne. Pominę tu wyniki pomiaru geometrii mojego auta, ale jest - na papierze-wytłumaczenie dlaczego "zamykało" lewe zakręty, a nie wjeżdżało w prawe. Moje zaniedbanie - przed każdą imprezą powinienem robić pomiary i regulacje, tylko skąd wiadomo kiedy to się stało ? Czy tydzień wcześniej w Legionowie, w Harbutowicach, może na dziurze przed hotelem? W starym samochodzie wiele nie trzeba....Nauczka na przyszłość . Tylko czy Rychu mi pozwoli startować klasykiem w rajdach? /a może to o moją głowę też troszczyć się trzeba ? /
Nawiasem - dużo ze startujących w różnych imprezach klasyków jest na żółtych tablicach, czyli obiętych prawną ochroną i dozorem Urzędu Konsrwatora Zabytków. Zatem nie można takiego auta bez zgody przerabiać, przemalowywać itd....a czy można narażać na uszkodzenie np. w rajdzie ?
Przepięknym 911 '72 - mniej narażając, Krzysztof Elsner z Łodzi zdobył Mistrzostwo Polski w klasie post '65 w MPPZ . Gratulacje !!!
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 3.11.2008, 18:41 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
jak widac prawda lezy gdzies po srodku ... zaden organizator nie uchroni wszystkich uczestnikow przed usterkami czy wypadkami jezeli sami nie bedziemy sie kontrolowac, a z drugiej strony jezeli co ktorys samochod laduje w tej samej stodole czy wypada na tym samym zakrecie to warto tak ustawic badz oznakowac trase aby jednak ci mniej rozwazni w miare mozliwosci sie nie pozabijali... czyli limity i ograniczenia jakies powinny byc, ale i psychiczne i fizyczne.
http://pl.youtube.com/watch?v=tIsB2xARCCY
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 3.11.2008, 21:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 3.11.2008, 22:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Wytarczyłyby bariery ochronne w kluczowych miejscach....takie trasy są wybierane na wyścigi górskie....ale w kraju gdzie jest jeden Tor ,który najchętniej by zlikwidowali...w kraju gdzie niepowstał żaden nowy tor nawet kartingowy....barierki?? na górskich drogach ??acha na słowacji widziałem...
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 15.11.2008, 20:00 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Korzystając z ładnej pogody wyskoczyłem do garażu gdzie stoi nowa-stara zabawka, wbiłem się w kubełek, zapiąłem klamrę i pojechałem przed siebie...
Po "zaliczeniu" wszystkich lokalnych dróżek (a dzięki unijnym funduszom w ostatnim czasie prawie każda lokalna bita droga dostaje asfaltowy dywanik - poezja ) i wystraszeniu okolicznego ptactwa domowego w końcu trafiłem na trasy rajdu. Przejechałem się na Zachełmną i ostatecznie wylądowałem w Lanckoronie. Przejechałem dwa razy trasę OS-u i kolejny raz mnie skręciło że nie mogłem wystartować...
W każdym razie wielki szacunek dla Piotra bo jechać szybko po takich drogach to nie lada wyczyn. Bardzo nierówno co w połączeniu z twardym zawieszeniem (za twardym na nasze drogi - a bałem się że będzie zbyt miękko) powodowało że ledwo mogłem się utrzymać na jezdni nie mówiąc o prawidłowym torze jazdy. I te wszędobylskie drzewa...
Poniżej jeszcze filmik sprzed 3 tygodni (oczywiście nie trzeba przedstawiać kto w roli głównej):
http://pl.youtube.com/watch?v=TFfOXidj3F4
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 15.11.2008, 23:38 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 16.11.2008, 10:22 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Nie, auto całkiem całe bo, tak jak to okresliła kiedyś Viola /Wierzbicka/ w wywiadzie w Lublinie / IV Zlot ?/, zapytana, dlaczego wybrała Porsche -" bo mocne, z grubej blachy robione" - /Viola - co sie z Tobą stało????/. Fakt, że w pewnym momencie błota miałem tyle pod autem, że zablokowało linkę gazu / trzeba wiedzieć jak w starej 911 to jest zrobione/. Filmik Piotra - dziękuje- pokazuje jasno jak spokojnie jechałem ! Przy okazji zobaczyłem na inny filmiku -z 2006r.ten sam zakręt. Brrrr ! /a czas wtedy miałem gorszy !/ Wtedy miałem nowe Continental Sport Contact 2, teraz R888 pod koniec drugiego sezonu. Profesjonalista w gronie Classicauto -Płatek, twierdzi, że one już nie mają prawa trzymać / przekroczone 20 rozgrzań /.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 7.12.2008, 1:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
teraz jeszcze Kuzaj ...coś z tymi rajdami w tym roku - nie tak ..żniwo jest tragiczne...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 7.12.2008, 11:12 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
pdmobil napisał(a): Wtedy miałem nowe Continental Sport Contact 2, teraz R888 pod koniec drugiego sezonu. Profesjonalista w gronie Classicauto -Płatek, twierdzi, że one już nie mają prawa trzymać / przekroczone 20 rozgrzań /.
chociaz nie na temat to chce jeszcze raz podkreslic to co napisal Piotr a ja juz pisalem kiedys przy okazji tematu opony. Zycie semislicka takiego jak R888, czy MPSC liczone jest przede wszystkim w cyklach i jest to 20-25, a nie w biezniku. Sprzedawone sa np nowe semislicki z wygolonym bieznikiem i takie daja najlepsze rezultaty, tylko ze niedlugo. Ja przejezdzilem jeden sezon na MSCP i wiem jak ta opona sie zachowuje.
Uzytkujac ja od kwietnia, zauwazylem znaczny spadek jej wydajnosci w Warszawie na PCP ( ten piach na plycie poslizgowej spotegowal efekt).
pozdrawiam
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 7.12.2008, 11:44 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 7.12.2008, 16:44 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Było duuużo za szybko....może pilot coś namieszał , bo aż dziwne tak szybko...mało też brakło aby walneli centralnie w słupa .
W swoim wywiadzie Kuzaj mówił kiedyś,"maiałem 8 poważnych wypadków, oczywiście nieliczę dachowań i wpadnięć do rowów itp. bo nie są to wypadki"--- troche dużo jak na mój gust
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 7.12.2008, 22:31 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Oglądając film z wypadku pomyślałem: w Polsce na 2 ofiarach by się nie skończyło... Mgnienie oka i auto z impetem ląduje hen od drogi... W takiej odległości, którą ja sam bym uznał za bezpieczną dla kibica
Cóż pozostaje? Modlitwa za spoczynek ofiar... wsparcie dla kierowcy, który być może na moment zbyt przecenił swoje umiejętności, z czym teraz będzie musiał się jakoś zmierzyć... Oby ta tragedia nauczyła czegoś nas wszystkich i oby nikt z nas nie znalazł się w takiej sytuacji jak Leszek Kuzaj...
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.12.2008, 1:18 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
No coz, nigdy nie stoi sie na wyjsciu z zakretu, bo to zawsze bardzo duze prawdopodobiienstwo ze wlasnie tam jakies auto wyleci z drogi...
Zreszta media pisaly ze w tym miejscu nie moznabylo stac...
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.01.2009, 19:45 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Już powoli zapominałem o ostatnich Żubrach...a tu masz...wezwanie na Policję.....i fotka z radaru. Wioska Skawinki, było "50" - zarejestrowali 71. Wstyd - usłyszałem od komisarza - taki doświadczony kierowca itp. mądre komentarze. 100,- + 4pkt. niby nie przerażają, ale jak dalej tak będą przychodzić Straszne ! Tak naprawdę straszne jest to, że jestem - z tego co nam wiadomo - 56-tym uczestnikiem tego rajdu złapanym na fotoradar. Taki mały, przenośny, niepozornie gdzieś ustawiony z kabelkiem do samochodu gdzie siedzą zadowoleni Funkcjonariusze Brawo Policjo !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 21.01.2009, 22:10 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
pdmobil napisał(a): Już powoli zapominałem o ostatnich Żubrach...a tu masz...wezwanie na Policję.....i fotka z radaru. Wioska Skawinki, było "50" - zarejestrowali 71. Wstyd - usłyszałem od komisarza - taki doświadczony kierowca itp. mądre komentarze. 100,- + 4pkt. niby nie przerażają, ale jak dalej tak będą przychodzić Straszne ! Tak naprawdę straszne jest to, że jestem - z tego co nam wiadomo - 56-tym uczestnikiem tego rajdu złapanym na fotoradar. Taki mały, przenośny, niepozornie gdzieś ustawiony z kabelkiem do samochodu gdzie siedzą zadowoleni Funkcjonariusze Brawo Policjo !
Szczerze współczuję całej sytuacji i w imieniu małopolskiej policji przepraszam Chociaż myślałem że po Dębicy będziesz bardzo uważał. Tam było tak gęsto od drogówki z całym asortymentem że prędko odpuściłem "fruwanie" między próbami i zacząłem jeździć zgodnie z przepisami. W sumie nigdy się tak nie nie wlokłem w Porsche jak podczas tamtego rajdu.
W każdym razie odechciewa się jeździć Porsche po Polsce. Wystarczy przeczytać choćby: http://moto.onet.pl/1528140,2217,artykul.html - normalne drogowy Big Brother!!!
Mam nadzieję że równie szybko będą powstawać miejsca gdzie można bezpiecznie poszaleć (trzymam kciuki za PIONKI!!!!)
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 21.01.2009, 22:30 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Z tego co czytałem w nowym prawie drogowym są i pewne plusy;
1. podniesione mają być dopuszczalne prędkości na autostradach i drogach szybkiego ruchu.( o ile to przejdzie)
2.brak punktów karnych za przekroczenia rejstrowane z fotoradarów
3.brak radarów tzw. przenośnych czychających na kierowców ( ale za to w każdej puszce ma być rzeczywiście radar)
4.kwota kary ma zależeć od faktycznego zagrożenia ,czyli na autostradach mniejsza w terenie zabudowanym większa.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 21.01.2009, 23:20 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Mandaty wystawiane tego samego dnia? Ostateczne rozstrzygnięcie sprawy nie dłużej niż w kilkanaście dni? Bo się zdziwię...
Fotoradar (przenośny, model "zza węgła" - a jakże!) uwiecznił zbrodnię w połowie sierpnia (ograniczenie na prostej do 40... absurd kompletny... ). Było sucho i pusto. Auto firmowe.
Pismo przyszło pod koniec października (piątek, przed Żubrami) - złowieszcza retoryka, bo przecież prędkość zbrodnicza była - 76kmh... Należy podać dane kierującego pojazdem w tym dniu. Wizyta na komendzie... Zdjęcie pod słońce, niewyraźne (refleksy na przedniej szybie) - no i zamiast 6 pkt karnych skończyło się na mandacie 500 zł za "niewskazanie sprawcy"...
Nauczka na przyszłość: Cała ta zabawa pochłania dzielnych funkcjonariuszy na 3 miesiące (sprawa biegła przez co najmniej 2 rożne komendy),
panowie funkcjonariusze nie potrafią poprawnie zaadresować wezwania do stawienia się na komendę, a zasada pisania nazw własnych (takich jak imiona i nazwiska) dużymi literami jest im najwyraźniej obca...
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 22.01.2009, 0:22 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Muszę przyznać, że to jedno z ładniejszych ujęć jakie mam z tego rajdu ! samochód na prawym łuku, lekko od dołu......kolorowe i nie pozostawiające złudzeń ....Pan komisarz nawet zgodził się na ksero /bo oryginał musiał zostać w aktach/, ale wyszło tyle ile ksero policyjne z siebie dało....szara rzeczywistość...oj policja niedofinansowana.
Mi pozostaje wstyd i głebokie przemyślenie ile przez takich piratów jak ja ginie pieszych na drogach, ile ciężkiej pracy ma Policja.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 22.01.2009, 10:40 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Przepraszam Panowie to wszystko przeze mnie...
Że Policja ma co robić i nie przesyła wam sprawnie wezwań...
Że ma bałagan w papierach...
Że muszą stać jak dawniej w krzakach...bo to najprostszy sposób na egzegucję kary...
Od 2002 nie powinienem mieć Prawa jazdy...
3 lata spraw w sadzie administr., odwołań, przekazywania dowodów, rzecznik Praw Obywatelskich w to zamieszany...
aleocochodzi ....? zapytacie...?
błąd w systemie wskazał sumowane od 2002 roku punkty na moim koncie...
na wiosne 2008 miałem ich cirka... "80" a w 2004 roku "doręczono mi SKUTECZNIE wezwanie i skierowanie na egzamin" SKUTECZNIE znaczy nie odebrałem ale i tak SKUTECZNIE
a według biura informatyków Komendy Policji stan mojego konta "0"
Starosta Powiatowy kieruje na egzamin a w policyjnej kartotece "0"
w końcu finał był taki że poszedłem na powtórny egzamin... 3 w moim życiu
pozdr, Jacek
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 22.01.2009, 18:19 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
pdmobil napisał(a): Mi pozostaje wstyd i głebokie przemyślenie ile przez takich piratów jak ja ginie pieszych na drogach, ile ciężkiej pracy ma Policja.
dobre
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|