Autor |
Wiadomość |
964coupe
|
Napisane: 8.09.2021, 18:22 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
Czołem,siedzę przed dylematem zamówienia nowego caymana.Ze względu że auto mam używać na co dzień,cabrio raczej odpada.Czy 2.0 300KM daje radę i wystarczy w zupełności, czy jednak dopłacać do gts?
Dzięki za sugestie
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 8.09.2021, 18:55 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
IMHO problemem nie jest brak mocy tylko charakterystyka silnika 2.0. Duże turbo i dość długie kanały dolotowe skutkują bardzo dużą zwłoką na niskich obrotach. Jeśli myślisz o dopłacie do obecnego GTS (4.0) to nawet bym się nie zastanawiał, to za....bisty silnik
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 8.09.2021, 19:54 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 8.09.2021, 21:04 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Na daily całoroczne i większe przebiegi to 718 2.0 idealne, największy plus to atrakcyjna cena zakupu i niższe koszty utrzymania od 6 cylindrówek. A mocy jest wystarczajaco, niskie 5 sekund to setki - jak mało to można zrobić chipsa +50km i 70nm
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
caymmann
|
Napisane: 8.09.2021, 21:19 |
|
Dołączył: 12.04.2018 Posty: 10
|
Najlepiej chyba się przejechać jednym i drugim i samemu ocenić, 4.0 pewnie będzie lepszy ale czy warto do niego dopłacać ~150k to pewnie kwestia indywidualna. Ja używam 718 2.0 w manualu jako daily od paru lat i jak najbardziej daje radę. Aczkolwiek faktycznie na niskich obrotach (tak do 2.5k myślę) lag jest bardzo duży, wydaje się, że auto nie przyspiesza. Rozwiązaniem jest trzymanie go cały czas na wysokich obrotach . Jeżdżąc nim jako daily to chyba najbardziej przeszkadza mi tył napęd zimą, łatwo traci przyczepność i nie jest tak łatwo ruszyć szybko (być może właśnie przez charakterystykę silnika, na niskich obrotach chwilę nic się nie dzieje i nagły zryw jak się wkręci na obroty). Moim rozwiązaniem problemu jest traktowanie go zimą jak zwyczajne auto (dobrze wyglądające) do przewiezienia z punktu A do punktu B
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 8.09.2021, 21:39 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
Jeszcze pytanie-czy PASM to konieczność?
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 8.09.2021, 21:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
300KM naprawdę daje radę w tym małym aucie zarówno w mieście jak i na trasie. A do tego mały apetyt na paliwo
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
caymmann
|
Napisane: 8.09.2021, 21:52 |
|
Dołączył: 12.04.2018 Posty: 10
|
964coupe napisał(a): Jeszcze pytanie-czy PASM to konieczność? Ja mam, przełączałem parę razy na tryb sport, czuć wtedy każdą nierówność na drodze Z tego co się orientuję, to PASM zmienia też charakterystykę zawieszenia w trybie normalnym w porównaniu do zawieszenia standardowego + automatycznie dostosowuje się do stylu jazdy. Nie mam jednak porównania z autem bez PASM żeby stwierdzić na ile robi to różnicę. Z opcji to brałbym obowiązkowo adaptacyjne ledy, szczególnie jeśli ma to być auto całoroczne, mega dobrze świecą.
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 8.09.2021, 21:56 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 8.09.2021, 22:10 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
W gts sport chrono jest w standardzie.Nie widzę opcji
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 8.09.2021, 22:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Rzeczywiście w GTS nie ma tej opcji. Ciekawe czemu
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 8.09.2021, 22:31 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
2.0 ma nieograniczone możliwości tuningu, dzisiaj widziałem filmik z tym silnikiem nawet nie kutym zrobionym na 700KM...
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 8.09.2021, 22:54 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Kolega Pawel Ch z klubu ma 2.0 przerobione na 420KM. Szatan nie auto
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 8.09.2021, 23:45 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
Da radę i to jak Jeśli nie zmieniasz z jakiegoś mocno sportowego wozu, to będziesz zachwycony. Tak jak pisali przedmówcy - na forach jest kopalnia wiedzy nt. tuningu tego motoru, możliwości mnóstwo. Ja użytkuje 2.0 od miesiąca i jestem zachwycony. Pewnie, że kusi "mieć 400 KM" ale na codzień masz jednak większośc sytuacji, kiedy docenisz średnie spalanie ok 9l i ogólne koszty utrzymania, nie mówiąc o dopłacie 50% do 4.0. Zasadniczo za takie pieniądze ja bym szukał 911, chociaż w 718 jestem zakochany.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 9.09.2021, 7:22 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
Seb napisał(a): To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze. Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa. https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8Yec
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 9.09.2021, 8:30 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
tunix napisał(a): Seb napisał(a): To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze. Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa. https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8YecA czym się różni T od zwykłego Według mnie niczym Ja mam Boxa wyposażonego w komplet systemów włącznie ze wspomaganiem Plus i prowadzi się genialnie Ale bardzo chetnie zobaczyłbym jak jezdzi twój Miami blue
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 9.09.2021, 10:08 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
tunix napisał(a): Seb napisał(a): To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze. Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa. https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8Yecto nie jest słabość do niskich obrotów tylko charakterystyka aut z turbo, jest tam turbo dziura i tyle, można pokombinować żeby to turbo wstawało wcześniej ale widocznie tak miało być, miałem 2.0T w jednym aucie i to jest super silnik a moc zwiekszyłem o 50% za 4 tys zł
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 9.09.2021, 10:20 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
Seb napisał(a): A czym się różni T od zwykłego Jak powrzucasz pasm, ptv, wydech do zwyklego to T wyjdzie chyba taniej
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 9.09.2021, 10:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
tunix napisał(a): Seb napisał(a): A czym się różni T od zwykłego Jak powrzucasz pasm, ptv, wydech do zwyklego to T wyjdzie chyba taniej Ale przynajmniej mam klamki w środku a nie paski
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Val
|
Napisane: 9.09.2021, 19:13 |
|
Dołączył: 24.05.2021 Posty: 49
|
prnit napisał(a): tunix napisał(a): Seb napisał(a): To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze. Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa. https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8Yecto nie jest słabość do niskich obrotów tylko charakterystyka aut z turbo, jest tam turbo dziura i tyle, można pokombinować żeby to turbo wstawało wcześniej ale widocznie tak miało być, miałem 2.0T w jednym aucie i to jest super silnik a moc zwiekszyłem o 50% za 4 tys zł Jest recepta na mocne zniwelowanie turbodziury: sport chrono i po odpaleniu tryb S lub S+
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|