Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 18:22 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Czołem,siedzę przed dylematem zamówienia nowego caymana.Ze względu że auto mam używać na co dzień,cabrio raczej odpada.Czy 2.0 300KM daje radę i wystarczy w zupełności, czy jednak dopłacać do gts?

Dzięki za sugestie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 18:55 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
IMHO problemem nie jest brak mocy tylko charakterystyka silnika 2.0. Duże turbo i dość długie kanały dolotowe skutkują bardzo dużą zwłoką na niskich obrotach. Jeśli myślisz o dopłacie do obecnego GTS (4.0) to nawet bym się nie zastanawiał, to za....bisty silnik


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 19:54 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Na daily całoroczne i większe przebiegi to 718 2.0 idealne, największy plus to atrakcyjna cena zakupu i niższe koszty utrzymania od 6 cylindrówek. A mocy jest wystarczajaco, niskie 5 sekund to setki - jak mało to można zrobić chipsa +50km i 70nm




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:19 

Dołączył: 12.04.2018
Posty: 10
Najlepiej chyba się przejechać jednym i drugim i samemu ocenić, 4.0 pewnie będzie lepszy ale czy warto do niego dopłacać ~150k to pewnie kwestia indywidualna.

Ja używam 718 2.0 w manualu jako daily od paru lat i jak najbardziej daje radę. Aczkolwiek faktycznie na niskich obrotach (tak do 2.5k myślę) lag jest bardzo duży, wydaje się, że auto nie przyspiesza. Rozwiązaniem jest trzymanie go cały czas na wysokich obrotach ;). Jeżdżąc nim jako daily to chyba najbardziej przeszkadza mi tył napęd zimą, łatwo traci przyczepność i nie jest tak łatwo ruszyć szybko (być może właśnie przez charakterystykę silnika, na niskich obrotach chwilę nic się nie dzieje i nagły zryw jak się wkręci na obroty). Moim rozwiązaniem problemu jest traktowanie go zimą jak zwyczajne auto (dobrze wyglądające) do przewiezienia z punktu A do punktu B


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:39 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Jeszcze pytanie-czy PASM to konieczność?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
300KM naprawdę daje radę w tym małym aucie zarówno w mieście jak i na trasie. A do tego mały apetyt na paliwo




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:52 

Dołączył: 12.04.2018
Posty: 10
964coupe napisał(a):
Jeszcze pytanie-czy PASM to konieczność?


Ja mam, przełączałem parę razy na tryb sport, czuć wtedy każdą nierówność na drodze :D Z tego co się orientuję, to PASM zmienia też charakterystykę zawieszenia w trybie normalnym w porównaniu do zawieszenia standardowego + automatycznie dostosowuje się do stylu jazdy. Nie mam jednak porównania z autem bez PASM żeby stwierdzić na ile robi to różnicę.

Z opcji to brałbym obowiązkowo adaptacyjne ledy, szczególnie jeśli ma to być auto całoroczne, mega dobrze świecą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:10 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
W gts sport chrono jest w standardzie.Nie widzę opcji


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Rzeczywiście w GTS nie ma tej opcji. Ciekawe czemu




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:31 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 469
2.0 ma nieograniczone możliwości tuningu, dzisiaj widziałem filmik z tym silnikiem nawet nie kutym zrobionym na 700KM...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:54 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Kolega Pawel Ch z klubu ma 2.0 przerobione na 420KM. Szatan nie auto




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 23:45 

Dołączył: 24.05.2021
Posty: 49
Da radę i to jak :)
Jeśli nie zmieniasz z jakiegoś mocno sportowego wozu, to będziesz zachwycony.
Tak jak pisali przedmówcy - na forach jest kopalnia wiedzy nt. tuningu tego motoru, możliwości mnóstwo. Ja użytkuje 2.0 od miesiąca i jestem zachwycony. Pewnie, że kusi "mieć 400 KM" ale na codzień masz jednak większośc sytuacji, kiedy docenisz średnie spalanie ok 9l i ogólne koszty utrzymania, nie mówiąc o dopłacie 50% do 4.0. Zasadniczo za takie pieniądze ja bym szukał 911, chociaż w 718 jestem zakochany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 7:22 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Seb napisał(a):
To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet


Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze.

Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa.

https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8Yec


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 8:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
tunix napisał(a):
Seb napisał(a):
To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet


Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze.

Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa.

https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8Yec
A czym się różni T od zwykłego Według mnie niczym Ja mam Boxa wyposażonego w komplet systemów włącznie ze wspomaganiem Plus i prowadzi się genialnie Ale bardzo chetnie zobaczyłbym jak jezdzi twój Miami blue




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 10:08 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 469
tunix napisał(a):
Seb napisał(a):
To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet


Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze.

Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa.

https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8Yec


to nie jest słabość do niskich obrotów tylko charakterystyka aut z turbo, jest tam turbo dziura i tyle, można pokombinować żeby to turbo wstawało wcześniej ale widocznie tak miało być, miałem 2.0T w jednym aucie i to jest super silnik a moc zwiekszyłem o 50% za 4 tys zł :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 10:20 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Seb napisał(a):
A czym się różni T od zwykłego


Jak powrzucasz pasm, ptv, wydech do zwyklego to T wyjdzie chyba taniej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 10:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
tunix napisał(a):
Seb napisał(a):
A czym się różni T od zwykłego


Jak powrzucasz pasm, ptv, wydech do zwyklego to T wyjdzie chyba taniej :)
Ale przynajmniej mam klamki w środku a nie paski




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 19:13 

Dołączył: 24.05.2021
Posty: 49
prnit napisał(a):
tunix napisał(a):
Seb napisał(a):
To jak PASM to i PTV (szpera) i Sport Chrono i będzie sportowy komplet


Auto bez PASM bardziej się przechyla w zakrętach. A jeśli brać te opcje o których piszesz to może 718 T ? Są wszystkie opcje jezdne i do tego fajne wnętrze.

Zobacz sobie ten filmik w szczególności od 4:25 - gość demonstruje słabość na niskich obrotach o których mowa.

https://www.youtube.com/watch?v=sNGYzdo8Yec


to nie jest słabość do niskich obrotów tylko charakterystyka aut z turbo, jest tam turbo dziura i tyle, można pokombinować żeby to turbo wstawało wcześniej ale widocznie tak miało być, miałem 2.0T w jednym aucie i to jest super silnik a moc zwiekszyłem o 50% za 4 tys zł :lol: :lol:


Jest recepta na mocne zniwelowanie turbodziury: sport chrono i po odpaleniu tryb S lub S+


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum