Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 7:16 

Dołączył: 22.08.2015
Posty: 13
Cześć wszystkim. Po opróżnieniu garażu z kilku samochodów zdecydowałem się na zakup 911. Co prawda po głowie chodzi mi jeszcze 718, ale głównie skupiam się na 996 4s lub 997 z początku produkcji.

Budżet na 996/997 max 220tys. W przypadku 718 jeśli w grę wchodzi finansowanie, a nie gotówka budżet bardziej elastyczny.

Obecnie oglądałem 4s wystawione w salonie Porsche w Łodzi.
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... EVHmO.html

Czy może ktoś oglądał ten egzemplarz:)?

Zastanawiałem się również nad poniższym egzemplarzem, jednak 718 wolałbym chyba w automacie.

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-7 ... EUFHC.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 9:00 

Dołączył: 31.07.2020
Posty: 57
Cześć,
W załączeniu przesyłam jedno zdjęcie, jak podasz maila mogę przesłać więcej.

Krótko o samochodzie:
996 4S '03, przebieg 75kkm, manual, europejska wersja - pierwsza rejestracja Włochy, samochód absolutnie bezwypadkowy, nałożona ceramika w PCW, w tym roku zrobione sporo rzeczy w Auto Dusza:
- nowe sprzęgło (tarcza, docisk, łapa, siłownik),
- nowe uszczelnienie wału i IMS (wraz z jego kontrolą)
- nowa chłodnica klimatyzacji,
- uszczelnienie przedniego dyferencjału (pociło się) + nowy olej,
- poduszka skrzyni biegów,
- wymiana płynu hamulcowego,
- nowy separator oleju,
- przegub gumowy wału,
- wąż chłodzenia,

Oprócz tego:
- nowe opony,
- nowy akumulator
- nowe siłowniki klap (maska i pokrywa silnika)
- wymieniony olej w skrzyni
- filtr kabinowy

Może coś jeszcze minąłem.

Cena jaka mnie interesuje za ten samochód to 230kPLN

Pozdrawiam
Kornel


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 9:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
GTM napisał(a):
Cześć wszystkim. Po opróżnieniu garażu z kilku samochodów zdecydowałem się na zakup 911. Co prawda po głowie chodzi mi jeszcze 718, ale głównie skupiam się na 996 4s lub 997 z początku produkcji.

Budżet na 996/997 max 220tys. W przypadku 718 jeśli w grę wchodzi finansowanie, a nie gotówka budżet bardziej elastyczny.

Obecnie oglądałem 4s wystawione w salonie Porsche w Łodzi.
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... EVHmO.html

Czy może ktoś oglądał ten egzemplarz:)?

Zastanawiałem się również nad poniższym egzemplarzem, jednak 718 wolałbym chyba w automacie.

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-7 ... EUFHC.html


Masz w swoim budżecie poliftowe 997 z tego forum. Zobacz wątek o sprzedaży

wyprzedaz-911-997-2-944-s2-cabrio-i-polski-fiat-125p-t26507-20.html#p263152

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... EXZmD.html

W tej sytuacji nawet nie spojrzałbym w stronę 996 czy 997.1 jak możesz mieć .2 z pewnego źródła


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 9:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Jest przepaść między 996 a 997.2.
Popieram JayKaya, pomimo posiadania 996🤣
Pozdrawiam
Bernard




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 10:01 

Dołączył: 22.08.2015
Posty: 13
berni500 napisał(a):
Jest przepaść między 996 a 997.2.
Popieram JayKaya, pomimo posiadania 996🤣
Pozdrawiam
Bernard


Ryzyko ewentualnego remontu silnika w poliftowej 996 i 997 podobne 🙂?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 10:05 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 85
W wielu opiniach 997.2 jest nawet lepsze od 991 a znajdzie się kilku co twierdzi że po testach woli 997.2 GTS niż 992 GTS :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 11:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Na Twoim miejscu już bym dzwonił/jechał do Andrzeja




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.10.2022, 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Popieram przedmówców - bierz 997.

Pomimo posiadania od 10 lat 996 uważam, że wybór między 996 a 997 jest oczywisty. A w podobnej cenie to w ogóle nie ma żadnego wyboru tylko oczywistość.

BTW jak widzę te 4S wystawiane za prawie ćwiartkę to tak się zastanawiam jaki desperat mógłby tyle dać. Jeszcze turbo w manualu to rozumiałbym...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 0:17 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Nie to żebym robił tu jakąś reklamę, ale miałem 996 Tiptronic, 997.1 manual i 997.2PDK i uważam, że 997 polift z PDK jest świetny, o lata nowocześniejszy i niesamowity w doznaniach. Silniki w 997.2 są nowe, zupełnie zmienione i chyba praktycznie wyelminowano w nich wady poprzedników. Palą mniej- mają wtrysk bezpośredni, coś w rodzaju suchej misy i kilka innych ulepszeń. PDK i Sport chrono są świetne. Po wciśnięciu sport+ auto zamienia się w bestię, skrzynia jedzie na niskim biegu, ma dużą moc w odpowiednim przedziale zawsze gotowa do super przyspieszania. W normalnym trybie jest super potulne i oszczędne, bardzo ciche i przyjemne w jeżdzie, nawet po mieście, ale jak zbijesz bieg manetkami przy kierownicy to bardzo szybko potrafi przyspieszać i czuć moc, nie ma opóżnień i zamulania jak w tiptroniku. Silnik, skrzynia i zawieszenie jest praktycznie to samo co w 991.1 Jak kiedyś wymieniałem jakiś wahacz z przodu to oznaczenie zaczynało się od 991
Moim zdaniem naprawdę warto kupić 997.2, nie mówię, że moje, ale poszukaj coś co Ci podpasuje. A najlepiej przejedż się i sam oceń.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 6:43 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
997.2 to taki sweet spot w modernach, ale jak masz w tej samej cenie co 996 czy 997.1 to bym sprawdził wszystko 5 razy, bo one nie kosztują tyle samo co poprzednie

Ja lubię czarne owce i dla mnie 996 only, 997 to już VW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 8:25 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
tony_szpachli napisał(a):

Ja lubię czarne owce i dla mnie 996 only, 997 to już VW.

997 to żaden vw.Dopiero od mod.991 VW przejął Porsche.
Ceny 997.2 powoli przebijają 300tys..996.2 200tys.
100 k.różnicy z czegoś wynika


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 8:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Jakoś u Andrzeja te 100k różnicy dziwnie wygląda🤔
Skoro fajne auto, nie może się sprzedać za 220k to chyba czas przestać się łudzić?




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Poza emocjami - kupuje się auto najlepsze na które cię stać na utrzymanie (zakup to jednorazowy wydatek) każda generacja Porsche wnosiła coś nowego, lecz technologia odbiera ducha frajdy inne emocje przy 300 w 992 inne przy 150 w 356.
Musisz samemu wybrać czego oczekujesz od auta i co w nim jest najfajniejszego.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 16:35 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Jak pisałem najlepiej wsiąść w jeden i drugi, przejechać się i zobaczyć co bardziej pasuje i się podoba. Moim zdaniem 996 4S i 997.1 są podobne.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 17:49 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
Ja polecam Lotusa, żadne Porsche nie daje takich emocji ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 20:57 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Mialem 996tt i wcześniej C4S, dziś bym chętniej wrocil do C4S.
Było takie lżejsze, bardziej zwinne....

A co do porównania 997.2 vs 996 to technicznie nie ma porównania ale tu zaczynają wchodzić emocje takie same jak kiedyś 964vs993...

Ja bym wybrał 996 ot tak, poprostu nie lubię 997 a przedlift to już wogle masakra....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2022, 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Mam takie samo zdanie, też wolę C4S od turbo🙂, myślałem ze jestem jedyny.
Może zwyczajnie nie potrafiłem tego turbo wykorzystać, ale do codziennej jazdy nie było mi zupełnie potrzebne.
A ścigać się nie potrafię i chyba…nie lubię.
Ani samochodem, ani w życiu…
Pozdrawiam
Bernard




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2022, 10:04 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 870
A ja jak mam wyciągać z garażu to wolę Turbo automat niż 4S manual. Wygoda automatu plus przyspieszenie turbo jednak jak dla mnie przeważa nad "odczuciami" z samej manualnej zmiany biegów. A to tylko tiptronic, zakładam że w PDK to w ogóle znika ostatni minus czyli mała inteligencja skrzyni.. Idealne auto do rekreacji to moim zdaniem = 997 Turbo lub Turbo 2 w automacie i cabrio :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2022, 11:05 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
Za zadbane turbo 997.2 trzeba wyłożyć pół melona.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2022, 11:21 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
Trochę schodzimy z tematu założyciela ale co tam :wink:
To i ja zabiorę głos bo najlepiej aby w takiej wymianie opinii był ktoś kto miał ma bezpośrednie porownanie TT manual tip cabrio etc z c4s manual tip cabrio . Turbo w automacie (pomaga trochę wirus) jest mega nudnym autem ociężałym czy na wprost czy zakręt , co więcej nawet gorzej jak ma x50 czy turbo s . Nie daje żadnych emocji więc nie dziwie się ze część woli c4s . Uważam ze nie wartym aktualnych cen cirka 220kpln , gdy sprzedawałem ostatni 996tt tip w okolicach 37 tyś euro ( było po 4.2) uważam ze to był max co bym dal za takie auto ( oczywiscie mówię o kwestiach pieniądz uzytkowosc nie inwestycje bo daleko mi od tego ) . Mając pod ręką takie i takie mogłem to porównać w kazdy mozliwy sposób miasto trasy tor etc. Najwiekszym błędem produkcyjnym była opcja 996tt cabrio automat nawet w wersji turbo S. Milem takie S 2005 przez chwile (po pierwszym wlascicielu 42 tys km przebieg EU ideał więc sprawne :) i gdybym mial zawiązane oczy i zatkane uszy pomyslalbym ze to coś totalnie niego niż porsche wolałbym chyba zwykła carrera 2 man) . 996TT nigdy nie powinien być wypuszczony z tip podobnie jak w 996GT3 nie było go czy w 944t 993tt 996gt2 ( wszystkie te auta maja sprężarki bez geometrii). Zrobili to na sile żeby złapać innego dodatkowego klienta głownie rozpasionego amerykanina czy skosnookiego kosztem czegoś ( efekt finansowy osiganiety marketing zrobil swoje 4x4 automat - ani 4x4 w tym aucie nie działa - szybciej zadziala psm niż napęd się zepnie , ani skrzynia tip) . To samo auto w manualu nie ma sobie równych w przedziale cirka 290kpln , dodajac do tego np 2 godzinny demontaż przedniego wału i półosi dodajemy ta zwinnasc gt2/gt3 o jakim braku pisał Paweł . Dodatkowo wtedy na plus nawet w porowniu 996gt2 jest to ze mamy to samo auto ale zyskujemy psm . Nie lubie gt2 ze względu właśnie na ta zbyt dużą nie przewidywalność bez psm , 996gt3 za brak mocy , ale 996tt manual z wyczepionym mechanicznie przednim napędem po wirusie jest tym czymś w czym każdy kto ma benzynę w krwi się zakocha . Ja jestem zakochany tym aucie i w życiu nie zamieniłbym na 997tt czy 991tt .
Wracając do tematu wątku , radziłbym zdecydowanie odpuścić wszelkie maści podstawowych 996/997 i szukać albo tylko coś z mezgerem w manualu albo 997.2 z pdk . Nie ma miesiąca żeby ktoś nie zapytał panie a co kupić do 200 kola z 911 . I tu jest problem bo wedle mnie jest dziura towarowa w tym przedziale finasowym .
Założycielu tematu masz "najgorszy" budżet bo ani na wiatrak ani na kanalizacyjnego mezgera manuala nie starczy , jeśli nie zalezy Ci na "osiągach" bierz klubowe 997.2 PDK bo w tej cenie nie kupisz nic lepszego .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum