Autor |
Wiadomość |
GTM
|
Napisane: 5.10.2022, 7:16 |
|
Dołączył: 22.08.2015 Posty: 13
|
Cześć wszystkim. Po opróżnieniu garażu z kilku samochodów zdecydowałem się na zakup 911. Co prawda po głowie chodzi mi jeszcze 718, ale głównie skupiam się na 996 4s lub 997 z początku produkcji. Budżet na 996/997 max 220tys. W przypadku 718 jeśli w grę wchodzi finansowanie, a nie gotówka budżet bardziej elastyczny. Obecnie oglądałem 4s wystawione w salonie Porsche w Łodzi. https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... EVHmO.htmlCzy może ktoś oglądał ten egzemplarz:)? Zastanawiałem się również nad poniższym egzemplarzem, jednak 718 wolałbym chyba w automacie. https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-7 ... EUFHC.html
|
|
Góra |
|
MTS1200
|
Napisane: 5.10.2022, 9:00 |
|
Dołączył: 31.07.2020 Posty: 57
|
Cześć, W załączeniu przesyłam jedno zdjęcie, jak podasz maila mogę przesłać więcej.
Krótko o samochodzie: 996 4S '03, przebieg 75kkm, manual, europejska wersja - pierwsza rejestracja Włochy, samochód absolutnie bezwypadkowy, nałożona ceramika w PCW, w tym roku zrobione sporo rzeczy w Auto Dusza: - nowe sprzęgło (tarcza, docisk, łapa, siłownik), - nowe uszczelnienie wału i IMS (wraz z jego kontrolą) - nowa chłodnica klimatyzacji, - uszczelnienie przedniego dyferencjału (pociło się) + nowy olej, - poduszka skrzyni biegów, - wymiana płynu hamulcowego, - nowy separator oleju, - przegub gumowy wału, - wąż chłodzenia,
Oprócz tego: - nowe opony, - nowy akumulator - nowe siłowniki klap (maska i pokrywa silnika) - wymieniony olej w skrzyni - filtr kabinowy
Może coś jeszcze minąłem.
Cena jaka mnie interesuje za ten samochód to 230kPLN
Pozdrawiam Kornel
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 5.10.2022, 9:26 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 449
Nr klubowicza: 797
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 5.10.2022, 9:46 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Jest przepaść między 996 a 997.2. Popieram JayKaya, pomimo posiadania 996🤣 Pozdrawiam Bernard
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
GTM
|
Napisane: 5.10.2022, 10:01 |
|
Dołączył: 22.08.2015 Posty: 13
|
berni500 napisał(a): Jest przepaść między 996 a 997.2. Popieram JayKaya, pomimo posiadania 996🤣 Pozdrawiam Bernard Ryzyko ewentualnego remontu silnika w poliftowej 996 i 997 podobne 🙂?
|
|
Góra |
|
Zott1
|
Napisane: 5.10.2022, 10:05 |
|
Dołączył: 28.10.2017 Posty: 85
|
W wielu opiniach 997.2 jest nawet lepsze od 991 a znajdzie się kilku co twierdzi że po testach woli 997.2 GTS niż 992 GTS
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.10.2022, 11:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Na Twoim miejscu już bym dzwonił/jechał do Andrzeja
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 5.10.2022, 20:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Popieram przedmówców - bierz 997.
Pomimo posiadania od 10 lat 996 uważam, że wybór między 996 a 997 jest oczywisty. A w podobnej cenie to w ogóle nie ma żadnego wyboru tylko oczywistość.
BTW jak widzę te 4S wystawiane za prawie ćwiartkę to tak się zastanawiam jaki desperat mógłby tyle dać. Jeszcze turbo w manualu to rozumiałbym...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 6.10.2022, 0:17 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Nie to żebym robił tu jakąś reklamę, ale miałem 996 Tiptronic, 997.1 manual i 997.2PDK i uważam, że 997 polift z PDK jest świetny, o lata nowocześniejszy i niesamowity w doznaniach. Silniki w 997.2 są nowe, zupełnie zmienione i chyba praktycznie wyelminowano w nich wady poprzedników. Palą mniej- mają wtrysk bezpośredni, coś w rodzaju suchej misy i kilka innych ulepszeń. PDK i Sport chrono są świetne. Po wciśnięciu sport+ auto zamienia się w bestię, skrzynia jedzie na niskim biegu, ma dużą moc w odpowiednim przedziale zawsze gotowa do super przyspieszania. W normalnym trybie jest super potulne i oszczędne, bardzo ciche i przyjemne w jeżdzie, nawet po mieście, ale jak zbijesz bieg manetkami przy kierownicy to bardzo szybko potrafi przyspieszać i czuć moc, nie ma opóżnień i zamulania jak w tiptroniku. Silnik, skrzynia i zawieszenie jest praktycznie to samo co w 991.1 Jak kiedyś wymieniałem jakiś wahacz z przodu to oznaczenie zaczynało się od 991 Moim zdaniem naprawdę warto kupić 997.2, nie mówię, że moje, ale poszukaj coś co Ci podpasuje. A najlepiej przejedż się i sam oceń.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
tony_szpachli
|
Napisane: 6.10.2022, 6:43 |
|
Dołączył: 1.01.2018 Posty: 355
|
997.2 to taki sweet spot w modernach, ale jak masz w tej samej cenie co 996 czy 997.1 to bym sprawdził wszystko 5 razy, bo one nie kosztują tyle samo co poprzednie
Ja lubię czarne owce i dla mnie 996 only, 997 to już VW.
|
|
Góra |
|
Keber
|
Napisane: 6.10.2022, 8:25 |
|
Dołączył: 10.07.2018 Posty: 120
|
tony_szpachli napisał(a): Ja lubię czarne owce i dla mnie 996 only, 997 to już VW.
997 to żaden vw.Dopiero od mod.991 VW przejął Porsche. Ceny 997.2 powoli przebijają 300tys..996.2 200tys. 100 k.różnicy z czegoś wynika
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 6.10.2022, 8:51 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Jakoś u Andrzeja te 100k różnicy dziwnie wygląda🤔 Skoro fajne auto, nie może się sprzedać za 220k to chyba czas przestać się łudzić?
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 6.10.2022, 16:09 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Poza emocjami - kupuje się auto najlepsze na które cię stać na utrzymanie (zakup to jednorazowy wydatek) każda generacja Porsche wnosiła coś nowego, lecz technologia odbiera ducha frajdy inne emocje przy 300 w 992 inne przy 150 w 356. Musisz samemu wybrać czego oczekujesz od auta i co w nim jest najfajniejszego.
_________________
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 6.10.2022, 16:35 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Jak pisałem najlepiej wsiąść w jeden i drugi, przejechać się i zobaczyć co bardziej pasuje i się podoba. Moim zdaniem 996 4S i 997.1 są podobne.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
tony_szpachli
|
Napisane: 6.10.2022, 17:49 |
|
Dołączył: 1.01.2018 Posty: 355
|
Ja polecam Lotusa, żadne Porsche nie daje takich emocji
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 6.10.2022, 20:57 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Mialem 996tt i wcześniej C4S, dziś bym chętniej wrocil do C4S. Było takie lżejsze, bardziej zwinne....
A co do porównania 997.2 vs 996 to technicznie nie ma porównania ale tu zaczynają wchodzić emocje takie same jak kiedyś 964vs993...
Ja bym wybrał 996 ot tak, poprostu nie lubię 997 a przedlift to już wogle masakra....
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 6.10.2022, 21:46 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Mam takie samo zdanie, też wolę C4S od turbo🙂, myślałem ze jestem jedyny. Może zwyczajnie nie potrafiłem tego turbo wykorzystać, ale do codziennej jazdy nie było mi zupełnie potrzebne. A ścigać się nie potrafię i chyba…nie lubię. Ani samochodem, ani w życiu… Pozdrawiam Bernard
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 7.10.2022, 10:04 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 878
|
A ja jak mam wyciągać z garażu to wolę Turbo automat niż 4S manual. Wygoda automatu plus przyspieszenie turbo jednak jak dla mnie przeważa nad "odczuciami" z samej manualnej zmiany biegów. A to tylko tiptronic, zakładam że w PDK to w ogóle znika ostatni minus czyli mała inteligencja skrzyni.. Idealne auto do rekreacji to moim zdaniem = 997 Turbo lub Turbo 2 w automacie i cabrio
|
|
Góra |
|
Keber
|
Napisane: 7.10.2022, 11:05 |
|
Dołączył: 10.07.2018 Posty: 120
|
Za zadbane turbo 997.2 trzeba wyłożyć pół melona.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 7.10.2022, 11:21 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
Trochę schodzimy z tematu założyciela ale co tam To i ja zabiorę głos bo najlepiej aby w takiej wymianie opinii był ktoś kto miał ma bezpośrednie porownanie TT manual tip cabrio etc z c4s manual tip cabrio . Turbo w automacie (pomaga trochę wirus) jest mega nudnym autem ociężałym czy na wprost czy zakręt , co więcej nawet gorzej jak ma x50 czy turbo s . Nie daje żadnych emocji więc nie dziwie się ze część woli c4s . Uważam ze nie wartym aktualnych cen cirka 220kpln , gdy sprzedawałem ostatni 996tt tip w okolicach 37 tyś euro ( było po 4.2) uważam ze to był max co bym dal za takie auto ( oczywiscie mówię o kwestiach pieniądz uzytkowosc nie inwestycje bo daleko mi od tego ) . Mając pod ręką takie i takie mogłem to porównać w kazdy mozliwy sposób miasto trasy tor etc. Najwiekszym błędem produkcyjnym była opcja 996tt cabrio automat nawet w wersji turbo S. Milem takie S 2005 przez chwile (po pierwszym wlascicielu 42 tys km przebieg EU ideał więc sprawne i gdybym mial zawiązane oczy i zatkane uszy pomyslalbym ze to coś totalnie niego niż porsche wolałbym chyba zwykła carrera 2 man) . 996TT nigdy nie powinien być wypuszczony z tip podobnie jak w 996GT3 nie było go czy w 944t 993tt 996gt2 ( wszystkie te auta maja sprężarki bez geometrii). Zrobili to na sile żeby złapać innego dodatkowego klienta głownie rozpasionego amerykanina czy skosnookiego kosztem czegoś ( efekt finansowy osiganiety marketing zrobil swoje 4x4 automat - ani 4x4 w tym aucie nie działa - szybciej zadziala psm niż napęd się zepnie , ani skrzynia tip) . To samo auto w manualu nie ma sobie równych w przedziale cirka 290kpln , dodajac do tego np 2 godzinny demontaż przedniego wału i półosi dodajemy ta zwinnasc gt2/gt3 o jakim braku pisał Paweł . Dodatkowo wtedy na plus nawet w porowniu 996gt2 jest to ze mamy to samo auto ale zyskujemy psm . Nie lubie gt2 ze względu właśnie na ta zbyt dużą nie przewidywalność bez psm , 996gt3 za brak mocy , ale 996tt manual z wyczepionym mechanicznie przednim napędem po wirusie jest tym czymś w czym każdy kto ma benzynę w krwi się zakocha . Ja jestem zakochany tym aucie i w życiu nie zamieniłbym na 997tt czy 991tt . Wracając do tematu wątku , radziłbym zdecydowanie odpuścić wszelkie maści podstawowych 996/997 i szukać albo tylko coś z mezgerem w manualu albo 997.2 z pdk . Nie ma miesiąca żeby ktoś nie zapytał panie a co kupić do 200 kola z 911 . I tu jest problem bo wedle mnie jest dziura towarowa w tym przedziale finasowym . Założycielu tematu masz "najgorszy" budżet bo ani na wiatrak ani na kanalizacyjnego mezgera manuala nie starczy , jeśli nie zalezy Ci na "osiągach" bierz klubowe 997.2 PDK bo w tej cenie nie kupisz nic lepszego .
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|