Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.10.2017, 3:40 

Dołączył: 26.01.2016
Posty: 8
Hej!

Jak to jest z tymi napędami 4x4? Z tego co się orientuje w zwykłych carrerach 4 i 4s jest stały napęd na tył + dołączany przód w razie poślizgu, jak to się ma do pozostałych modeli z napędem 4x4? Napęd w carrerze 4 jest taki sam jak np. w 911 turbo?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2017, 8:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
We wszystkich Porsche jest stały napęd na cztery koła (no chyba że są tylnonapędowe, to wtedy nie :D). Co najwyżej zmieniają się proporcje momentu na obie osie zależnie od przyczepności.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2017, 23:02 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Nie we wszystkich. C4 ma dolaczany naped BorgWarner (zbany tez jako Haldex), te same rozwiazanie co np. w Jaguarach nowych.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2017, 2:55 

Dołączył: 26.01.2016
Posty: 8
Tak więc czym się różni napęd w c4 a turbo? w turbo jest stały na torsenie? i czy napęd w c4 na haldexie dołącza się z przodu tylko podczas poślizgu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2017, 9:00 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Nie wiem jak jest w Turbo, w/g danych z firmy, C4 ma nasz napęd BW.

Tak wygląda do Jaga, w Porsche jest ta sama zasada, aczkolwiek tu widać że dołącza się tył, możliwe że dla Porsche jest odwrotnie - tego jeszcze nie widziałem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2017, 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Baldur, musisz doprecyzować którą generację masz na myśli.
W tytule jest 996/997 i akurat przy 997 jest duża rożnica między 997.1 a 997.2

W generacjach od 993 do 997.1 było proste rozwiazanie oparte o sprzęgło wiskotyczne dające stałe 5% napędu na przód, płynnie (ale z opóźnieniem) zwiększające udział przedniego napędu do 40% (w przypadku poślizgu tylnych kół) w zależności od siły poślizgu i czasu jego trwania (dzieje się to mechanicznie, nie jest np. sterowane komputerem).

Bardziej zaawansowane rozwiązania 'haldexo-podobne' (pewnie to o czym piszą koledzy powyżej) zostały wprowadzone dopiero w 997.2 (i wyżej) lub wcześniej w 964 (nie wspominając o 959 :D)




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2017, 11:42 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
To o czym ja pisze i zdjecia pokazalem to naped w najnowszym C4. Jest to najnowsze rozwiazanie BW/Haldex.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2017, 13:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W 964 C4 proporcje napędu w normalnych warunkach są 31/69 jeśli mnie pamięć nie myli




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum