Kisiel, wprowdzie jestem teraz w Polsce, ale tymczasowo, bo mieszkam w US i choc moje auto (993 cabrio C2, rok 1997) jest teraz w Polsce kupilem je w 2006 w USA (CT). Wyglada, ze nie jestes jeszcze zdecydowany na model, typ, rocznik itd. Z mojego punktu widzenia, jesli mozesz sobie pozwolic to proponuje 911, choc przy twoim budzecie np. Boxter bylby bardzo ciekawa opcja bo bylby dosyc nowy.... Bede szczery tu i powiem, ze model 996 nie do konca mi sie podoba i celujac bardziej w klasyke zdecydowalem na 993. Jestem bardzo zadowolony bo zadnych klopotow nie mielam oprocz oczywiscie rzeczy, ktore sie zuzywaja w ekslpoatacji oraz przez starosc. Moje wydatki to od najpowazniejszych - sprzeglo (przy 73K mil, wiec zupelnie spodziewane bo w zaleznosci od jazdy nawet po 30K moze byc problem) - ok $3500, klocki hamulcowe przod i tyl - ok $800, modul sterujacy otwieraniem dachu $500, raz na rok zmiana oleju/filtra powietrza - ok $250 i smigasz bez problemu z szybkoscia ok 95km/h (jeden z moich ostatnich wystepkow w US przed przyjazdem do Polski kosztowal mnie $450 - po 150 z szybkosc (ok 110km/h czyli dalej na 3 biegu - dobrze ze mnie zatrzymal wtedy bo moglbym miec wiekszy problem), ponoc zmiana linii ruchu bez wlaczenia kierunkowskazu oraz brak technicznej inspekcji - czyli kryminalista cala geba
Wracajac do twoich planow, pierwsze to proponuje zostac czlonkiem PCA (
www.pca.org). Wprawdzie powinienes juz byc wlascicielem Porsche, ale pewnie mozna to obejsc (potrzeba VIN samochodu). KOsztuje to $40, ale zwraca sie w ciagu pierwszej godziny ogladania strone... M.in. dlatego to proponuje, ze polecam glownie samochody, ktore oferowane sa przez PCA, a poza tym to masz tam tyle info na temat Porsche ze znajdziesz odp na wszystkie nurtujace pytania. Np. jedna z sekcji, ktora znajdziesz to "How to Buy a Porsche"... Maja pierwsza sugestia to "NIE PODNIECAJ SIE" bo wiekszosc z samochodow, ktore bedziesz widzial kupujac zapieraja dech w piersi (wiekszosc jest przygotowan do sprzedazy). Nic w pospiechu, bo to moze kosztowac. Proponuje wydac pare $$$ na dostep do historii samochodow ja uzywalem
http://www.carfax.com/
Mysle, ze musisz sie najpierw zdecydowac na model - zeby zawazic opcje. Ze te pieniadze mozesz miec (oczywiscie zalezy od przebiegu i wyposazenia) - ale np. Boxtera juz z 2007, 996 - ale wczesniejsze roczniki - moze 2002 tez), troche malo na model 993 (choc na 1995 rok lub z wieksza iloscia mil 1996-97 pewnie starczy). Generalnie nie dotykalbym samochodow z wiecej niz 5000-6000 mil przejechanych srednio na rok (moj, teraz 12 letni ma ich 75,000). Jesli jestes w okolicach NY jestem pewnie w stanie podpowiedziec gdzie jest dobry/sprawdzony mechanik. Zdecydowanie musisz zrobic PPI - Pre-Purchase Inspection - sproawdzic samochod u niezaleznego mechanika ktoremu ty placisz - koszt $300-$400. Ludzie specjalizujacy sie w Porsche wiedza na co zwrocic uwage - a ty potrzebujesz bezwypadkowego i "niezmeczonego" egzemplarza... Pytaj, a znajdziesz. Powodzenia.