Autor |
Wiadomość |
Mavik
|
Napisane: 10.01.2017, 19:25 |
|
Dołączył: 8.01.2017 Posty: 67
|
Witajcie, Po przywitaniu czas na post dotyczący ew. zakupu  Planowałem w tym roku zakupić 911 991.2 C4S i...pojawił się C4GTS Biorąc pod uwagę, iż GTS wszedł już w konfigurator, opłacalność C4S przy mojej konfiguracji spowodowała zmianę decyzji. Myślę, iż dodtkowe 30km i 50Nm nie zaszkodzi, gdzie i tak konfigurowałem auto wyglądające sportowo z czarnymi felgami. Jestem umówiony z PCK na jazdę weekendową C4S, ale na razie aura nie sprzyja więc czekam na lepszą pogodę, tzn salon czeka i ich nieco rozumiem  Dla mnie przy napędzie na 4, chętnie sprawdziłbym ten samochód nieco inaczej niż na prostej...ale wracjąc do rzeczy mam kilka pytań co wedle Was jest warte doposażenia w tym aucie. Nie chcę przepłacić, mimo, iż auto tanie nie jest, tak w firmie jak i w prywatnych zakupach kieruję się pewną zasadą. Jak nie potrzeba, to nie potrzeba. Mam doświadczenie w BMW, Audi w Porsche słabsze. Dopiero poznaję markę. Jak użytkował będę samochód: Jazda codzienna do 20kkm rocznie. Podczas ostrzejszej zimy będzie stał w garażu. Planuję doskonalić technikę jazdy na torze, chętnie wziałbym udział z zawodach amatorskich raz za czas. Co jakiś czas wycieczka z żoną, generalnie auto stanie się 3-cim dzieckiem...Dbam pedantycznia o auta, zatem tu nie będzie inaczej. Zatem wybierając C4GTS, 1. Koła z centralną śrubą - podoba mi się ich wzór, ale praktyczność w Polsce może być gorsza. Jake jest Wasze doświadczenie w tym tamacie? 2. Adaptacyjne fotele sportowe plus (elektryczna regulacja 18-pozycyjna) - GTS ma w cenie nieadaptacyjne, opcja warta dopłaty? Zobaczę na testach jak dostanę C4S jakie tam są fotele i wtedy sam będę miał opinię. 3. LED (PDLS+). Obecnie nie posiadam ledów chodź u znajomego w tym samym aucie jakie posiadam, LED świeci wyraźnie lepiej od biksenonów. Warte dopłaty, bo LED nie jedzie...koszt nie mały, a bardziej podobają mi się 4 punkty do jazdy dziennej w normalnej lampie. Bardziej wyraziste są. Wiadomo standard czarna lampa i przód i tył w GTS. 4. Teraz najważniejsze - Zawieszenie sportowe -20mm z PASM i PDCC. Mam na to ochotę, ale do codziennej jazdy PASM da radę przy tym obniżeniu? Chcę wybrać -10mm PASM, ale wtedy nie da się dostać PDCC. 5. Biorę tylną oś skętną na pewno oraz PDK. 6. Unoszenie przedniej osi, często korzystacie? Po krawężnikach jezdził nie będę. Pytanie czy konieczne np wjeżdżając do garaży, centrów handlowych? 7. Z mniej ważnych tematów zastanawiam się nad dachem szklanym, dobrze się komponuje z kolorem Carmine red. Ale to zależy od innych opcji z jakich zrezygnuję. Wybór rodzaju napędu RWD, AWD. Począkowo był tylko AWD, jednak co raz bardziej przekonuję się do RWD z uwagi na rodowód auta typowo sportowego. Czy jest to spory "issue" w zimie do codziennej jazdy? Tu serce podpowiada mi zmianę z początku postu na purystyczne podejście. Tyle na wstępie, będę wdzięczy za merytoryszną dyskusję w związku z moimi pytaniami.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 10.01.2017, 23:51 |
|
Członek Honorowy |
 |
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3933 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Witaj ! I wcale nie jest to kpina, ale całkiem poważne przemyślenie. Z takim nastawieniem, z tego co piszesz, to AUTO może stać się PIERWSZYM dzieckiem, a nawet zagrozić ŻONIE. Czy jesteś pewny, że tego chcesz? Pytanie Żony nie ma sensu, bo Ona jeszcze nie wie, jaki sobie ( jej ) szykujesz los. Na wycieczki będziesz jezdził Porsche i zabierał żonę, a nie z żoną Porschem. Ona to od razu zauważy ! 
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 11.01.2017, 0:21 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 872 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Bierz GTSa z tylnym napędem - będziesz najbardziej zachwycony. A jak czterołap to Targa 4 GTS z czarnym pałąkiem. Co do reszty Twoich pytań było ostatnio w dużym wątku odnośnie zamówienia 991.2 i wyposażenia. Ledy musisz mieć, centralna śruba to nie kłopot, fotele 4 poz sportowe są najwygodniejsze na świecie (nie 14 ani 18 poz), szklany dach jest ładny i pasuje do wielu kolorów kontrastowych - więc też warto. A poza tym skrętna oś musi być. PDCC - mega opcja, warta każdej złotówki. Lift przodu, pieniądze wyrzucone w błoto  Nowym GTSem tylnonapędowym bez problemu się będziesz ganiał na torze z najszybszymi samochodami typu GT3, GT3 RS, Turbo S 
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 11.01.2017, 1:02 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Jarecki to ma fantazję!  . Ale cos w tym jest. Nie widziałem jaki jest standard w GTS 991.2 ale moim zdaniem jesli ma tylna oś skrętna to nic nie musisz dorzucać do konfiguracji. Szklany dach - mam taki w zestawieniu z carmine red. Mogę wstawić zdjęcia jak chcesz zobaczyć. Mi pasuje. Jesli ma 450 KM to już jest czym walczyć. Będzie niezły mocarz. Targę bym odpuścił bo o ile jest to fajne szpanerskie auto to poza tym masz conajmniej dwa problemy: Znacznie cięższe wiec na torze od razu pod górkę Siedzenia z tylu, podobnie jak w cabrio są pod bardziej prostym kątem wiec wożenie dzieci na foteliku czy szczupłych filigranowych dziewczyn robi się trudniejsze. Trzeci dodatkowy problem to dla mnie zbyt szpanerskie ale piękne. Centralna nakrętka: well jak chcesz jeździć na torze to lepiej iść w tradycję 5 szpilek ale rzeczywiście da się jakoś ogarnąć. PDCC: podobno są rożne szkoły na ten temat. Ja nie wziąłem ale jakbym miał to bym raczej nie narzekał  Pomaga w handlingu ale podobno oszukuje jesli chodzi o wyczucie kiedy tego handlingu ma ci zabraknąć. Opinia z netu wiec up to you.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 11.01.2017, 1:05 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Aha : 4 vs 2: Znowu z netu - podobno 4 jest szybsze na torze ze względu na lepsza wydajność wyjścia z zakrętu. Dobremu kierowcy sie nie przyda ale moim zdaniem jak robisz 20 k w roku to całkiem przydatne na codzień.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 11.01.2017, 19:08 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2290 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Na czterech zawsze pewniej -jeżdżę cały rok i przy śliskościach 4x4 jest niezastąpione .Widać ile pracy wykonuje przód na wskaźniku pokazującym ile idzie na tył a ile na przód. Szklany dach mam bo Jurek lubi Szkoda ,że nowy nie będzie już brzmiał jak stary 
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 12.01.2017, 0:38 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Lift przedniej osi - ja zamówiłem i nie żałuje. Przydał mi sie kilka razy. Jesli zamówisz PDCC -20 to bym rozważył jesli autem będziesz jeździł na codzień. Chociaż do wjeżdżania do marketów nie będziesz używał. Niższe auta dają radę. Adaptacyjne fotele moim zdaniem nic specjalnego nie dają. Ale wentylacja skory jest bardzo przydatna chociaż da sie bez tego spokojnie żyć  A jak auto ma być kozackie to może jest jakiś aero kit do tego modelu?
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
San Dimas
|
Napisane: 12.01.2017, 4:28 |
|
Dołączył: 23.12.2016 Posty: 22
|
Eee tam aerokit... Spoiler z dodatków, parę detali lakierowanych... GTS jest świetny sam w sobie... Jedyne 911 poniżej GT3 które naprawdę mi robi... Osobiście brałbym taki konfig... Od lat się kocham w białych na białych felgach... i to wnętrze do tego  mniam... W sumie nie wiem czy dużo mi wyszło w konfiguratorze... Porsche kod:: PHSTQ7S8 Inne pytanie: Tam fabrycznie jest jakaś szpera?
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 12.01.2017, 17:20 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
No niestety - na twoim miejscu jeszcze bym trochę pokklikał....
1 - wycieraczka na tylnej szybie - wywal. Zamówiłem u siebie - całkowicie nieprzydatne. Taki mały klin jaki wyciera zupełnie nic nie daje. Tylna szyba jest zwykle czysta w 911. 2. sprawdź czy masz rozpoznawanie znaków i ograniczenie prędkości - przydatne 3. Side assist - nie zamówiłem i trochę szkoda że nie mam. Martwe pole w tym modelu jest odczuwalne. 4. Oświetlenie wnętrza: to jest jakiś pakiet, który daje podświetlenie niby dla nóg z tyłu, niby niewiele ale może być przydatne.(Nie mam)
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Mavik
|
Napisane: 12.01.2017, 23:25 |
|
Dołączył: 8.01.2017 Posty: 67
|
pdmobil napisał(a): Witaj ! I wcale nie jest to kpina, ale całkiem poważne przemyślenie. Z takim nastawieniem, z tego co piszesz, to AUTO może stać się PIERWSZYM dzieckiem, a nawet zagrozić ŻONIE. Czy jesteś pewny, że tego chcesz? Pytanie Żony nie ma sensu, bo Ona jeszcze nie wie, jaki sobie ( jej ) szykujesz los. Na wycieczki będziesz jezdził Porsche i zabierał żonę, a nie z żoną Porschem. Ona to od razu zauważy !   Prawdziwe "żony" żyją pasją męża, bez obaw. Natomiast dzieciom nie zagrozi;) Ale cenne spostrzeżenia.
|
|
Góra |
|
Mavik
|
Napisane: 12.01.2017, 23:42 |
|
Dołączył: 8.01.2017 Posty: 67
|
Co do Waszych sugestii: Jarecki - Targa odpada, mimo iż wizualnie mi się podoba, tutaj jestem purystą. Dlatego właśnie GTS, a najlepiej R podobają mi się najbardziej. Bez spojlerów imho 911 wygląda najlepiej. Co do foteli, sprawdzę jak się w nich wpasuję, ten element widzę można pominąć. Zawieszenie, GTS ma w sumie 3 opcje: 1. -20mm + PDCC + PASM 2. standard + PDCC, ale bez PASM 3. -10mm + PASM, ale bez PDCC Tego nie sprawdę na jeździe na pewno, poza tym nie mam dużego doświadczenia w marce jak pisałem. Muszę wybrać kompromis, zatem mój wybór to opcja 3 gdyż: 1cm niżej to zawsze nieco lepsza prezencja i na pewno PASM bardzo przydatne bo cześciej będę jeździł po drogach publicznych. Jeśli -20mm nie utwarza zbyt mocno i da się użytkować na co dzień ew. dołoże do tej opcji. Wentylacji nie potrzebuję, lift osi odpuściłem (obym nie żałował;), szklany dach też odpuszczam. LED'y biorę, i centralna śruba musi być  przecież ta felga mnie rozkłada na łopatki. Co do napędu, mam dylemat. Jeżdżę od 5 lat autami 4WD. Nie chodzi o jazdę po śniegu, a o mokrą nawierzchnię, będzie na pewno pewniej i stabilniej. Tu jeszcze daję sobie czas do namysłu.
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 13.01.2017, 0:04 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Jeżeli jeździsz od wielu lat AWD, to ja nie ryzykowałbym kupna 911 z napędem na tył. No chyba, że miałoby służyć do okazjonalnych przejażdżek.
|
|
Góra |
|
Mavik
|
Napisane: 13.01.2017, 0:21 |
|
Dołączył: 8.01.2017 Posty: 67
|
AWD w sensie mocne auta. M4 jeździłem pare razy nie miałem żadnych problemów. Ocenie c4s na weekendowej jeździe, bede miał więcej danych.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 13.01.2017, 0:23 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
popatrzyłem na konfigurator i wynika z tego, że trochę golasa zrobili z GTSa. Więcej mocy i alcantara plus szeroka pupa. Natomiast wyposażenie - wszystko w sumie trzeba doklikać  PASM -20mm o ile wiem jest twardsze, co oczywiście daje więcej możliwości na torze i mniejszy komfort na codzień. Ale na pewno auto ma lepszy / łatwiejszy handling bo nie kładzie się w zakrętach. Chociaż 911 jeśli się kładzie to naprawdę mało przy utwardzonym PASM. U mnie piszą, że PASM na twardo jest twardszy niż był w poprzednim modelu a na miękko bardziej komfortowy - rozszerzyli zakres w tym przypadku. Podobnie ze sport plus i nastawami PSM - reaguje znacznie później i pozwala na kontrolowaną jazdę lekkim bokiem. To odczułem. Nie wiem czy dotyczy to tylko TT czy wszystkich modeli. Poczytaj. Aero kitu nie ma w opcjach więc i tak temat odpada. Albo coś przeoczyłem. Ja bym wolał aero dodać jakby była oryginalna opcja. No ale GTS ma być bez więc zgadzam się - niech taki będzie. Centralna nakrętka: wszystkie GTSy mają ją w standardzie ale w takim razie dołóż od razu składany klucz (nie musi być kupowany w Porsche - strasznie drogi). Zaufaj mi - warto go mieć od razu przy wyjeździe z salonu. Opisywałem swoje doświadczenia w tym temacie. Po co masz przechodzić te same problemy? Jednak zwróć uwagę na opis w instrukcji obsługi dot tych nakrętek. Wymagają profesjonalnego podejścia i dbałości o detale. Szczególnie jak będziesz jeździł na torze. A jak zamówisz ceramikę, to dodatkowo konieczna jest prowadnica do zdejmowania kół. Nie wiem skąd jesteś ale w Łodzi nie ma serwisu posiadającego odpowiedni klucz dyno i oczywiście prowadnic też nie mają. Trzeba samemu to zabezpieczyć. Zmiana kół staje się poważniejszym zagadnieniem operacyjno logistycznym a w trasie, jak nie masz tych klamotów - to zostaje Ci Porsche Assistance. Nie odradzam ale najlepiej jak taki wybór jest świadomy. Jeśli masz zacięcie do tych spraw to bierz tą opcję. I ostatni komentarz: kompromisy to nie jest dobra rzecz przy realizacji marzeń, więc najlepiej brać to czego naprawdę się chce. Takie auto musi ci pasować i być mega, bo ma cieszyć za każdym razem. Jak na kozaka to GTS PASM/PDCC -20 Jak na nieco bardziej praktycznego kozaka to 4GTS PASM - 10. Wszystko ze sport chrono jeśli nie jest w serii. Reszta wyposażenia to kosmetyka i dopasowanie do gustu.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 19.01.2017, 9:20 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 233
Nr klubowicza: 517
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 19.01.2017, 9:41 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 765
|
Jerzy napisał(a): A jak zamówisz ceramikę, to dodatkowo konieczna jest prowadnica do zdejmowania kół. Nie wiem skąd jesteś ale w Łodzi nie ma serwisu posiadającego odpowiedni klucz dyno i oczywiście prowadnic też nie mają. Trzeba samemu to zabezpieczyć. Prowadnica nie jest konieczna, tylko likwiduje ryzyko uszkodzenia tarczy przy ściąganiu koła. Poprostu trzeba pamiętać że jak uszczerbiemy tarcze - co jest łatwe przy pccb to czeka nas wymiana ( czyli najlepiej wybierać sprawdzonych, ubezpieczonych wulkanizatorów którzy są świadomi na co się piszą ). Ale według mnie wiele mitów narosło wokół centralnej śruby, pewnie wynikających z nie wiedzy serwisów. W DE jak złapaliśmy flaka, to gość ściągnął koło z GT3 z centralną śruba w ciągu 5 minut na ulicy, żaba i długi klucz ( nasadka jest w aucie ). Wyglądało to "turbo" prosto, szybko i sprawnie.
|
|
Góra |
|
Mavik
|
Napisane: 4.02.2017, 18:47 |
|
Dołączył: 8.01.2017 Posty: 67
|
Dziekuję za uwagi z Waszej strony! Jestem po testach C4S Cabrio, nie jest co prawda spec. jaką chcę wybrać, ale mam już lepszy look na samochód w użytkowaniu codziennym i nieco szybszym (toru nie było  ) Konfiguracja pada na: GTS - napęd na tył biorę PDCC w standardowym dla GTS zawiasie, nie idę niżej. Skrętna tylna oś Sport wydech i sport chrono w cenie więc siłą rzeczy;) Środek czarna skóra przeszyta czerwoną nicią / alcantara z uwagi na trwałość mniej mi podchodzi. Miałem problem nieco przywyknąć do fotela. C4S miała 18 adaptacyjne, możliwości ustawień świetne. Jednak wydaje mi się, za bardzo podniosłem siedzenie do góry co spowodowało, ze fotel dobrze mnie obejmował, ale po pół dnia odczułem bóle tyłka oraz jakby prostaty...  Na 2-gdzien obniżyłem znacznie i było lepiej. Ważne jest jedno, jest miłość. Auto lubi obroty, zachowuje się jak N/A, świetnie pasuje mi na codzień.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 5.02.2017, 0:18 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
No i super auto będzie. Carmine red?
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 5.02.2017, 0:57 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 872 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Super że wybrałeś ośkę - będziesz miał frajdy tyle że szok  Ciekawe jaka kolorystyka, mi prywatnie Carmine się nie podoba i trzeba do niego dopłacić worek pieniędzy. Ale wiadomo to rzecz gustu. Na ta chwilę w moim rankingu no1 dla GTSa to biały ze szklanym dachem. Połączenie budy z czarnymi kołami, kratkami i czerwonymi zaciskami robi robotę  Odbieraj i wpadaj na tor, zobaczymy co maszyna potrafi 
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
Mavik
|
Napisane: 5.02.2017, 11:26 |
|
Dołączył: 8.01.2017 Posty: 67
|
Co do koloru mam jeszcze dylemat. Najbardziej siedzi mi carmine red z czarna skóra (nie alkantara) i czerwona nitka plus karbon. Druga opcja szafirowy niebieski, czarna skóra i żółta nitka plus karbon i żółte zegary. Ale tu wypada dobrać pcb jak mówimy o kolorach nie właściwościach hamowania. Opcja biały, muszę to przemyśleć W białym da sie wziąć czarno czerwony środek z karbonem, a taka konfiguracja środka siedzi mi najbardziej. Inna kolorystyka mi nie bardzo podchodzi.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|