Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 18:44 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
Cześć,
mam problem z wyjęciem alternatora z wiatraka w 911 3.2

Według wszystkich instrukcji, które widziałem na necie to jestem na ostatnim etapie demontażu i to mnie trzyma.
Powinienem pukać płotkiem w zaznaczone 6 gwintów od śrub i powinna całość wyskoczyć ładnie z obudowy. Ale nie wyskakuje :|
Czy coś przegapiłem?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Na classic911.pl to wrzuć!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 19:06 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
berni500 napisał(a):
Na classic911.pl to wrzuć!


Dzięki za sugestię - poszło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 20:32 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Ten typ tak ma. I to nie żart, ale rzeczywistość. Obudowa alternatora zapieka się w obudowie wiatraka. Nasącz czymś miejsca styku, odczekaj ( noc ), dobrze podeprzyj obudowę....stukaj. Jak masz warunki możesz LEKKO, miejscowo podgrzać....pukaj.
Pamiętaj, że zwichrowanie obudowy to duży kłopot. Tyle z moich doświadczeń...dawało radę
Więcej - Kacper.
Powodzenia.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 21:10 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
@pdmobil - dziękuję, zaraz to zrobię, i oby przed drugim śniadaniem puściło ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2021, 21:57 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
dawid012 napisał(a):
@pdmobil - dziękuję, zaraz to zrobię, i oby przed drugim śniadaniem puściło ;)


Ale, ale.... stukaj przez mocny drewniany kołek i nie jedynie w wystające szpilki, a w widoczne elementy obudowy alternatora ( tak, żeby ich nie pokruszyć ) oraz obudowę wiatraka też. Stukanie w szpilki to dobre jak nic nie jest zapieczone ! To normalna procedura, a u ciebie nie jest normalnie ! Stukając w szpilki możesz je skrzywić....no zwichrować, i będzie nowy problem.
Ale to przecież cały urok tej zabawy ! :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2021, 0:22 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Z moich patentow: nie stukaj bezposrednio w szpilki bo uszkodzisz gwinty (zaklepiesz pierwsze zwoje). Nakrec na nie nakretki tak zeby jeszcze z 1mm wystawaly nad szpilke i "wal" w nakretki. Duzo smielej mozna sobie poczynac (przynajmniej jesli chodzi o same szpilki)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2021, 2:07 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
na YT masz sporo filmików , powodzenia Dawid)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2021, 10:11 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
Nie idzie to cholerstwo, nawet nie drgnie.
Wszystkie filmy na yt przejrzałem zanim podjąłem się tematu :)

Zastanawiam się, czy coś nie trzyma gwintu od strony wiatraka? Tam jest taki mały elemencik (na foto po lewej stronie).
Żadna instrukcja online nic o tym nie mówiła, ale wolę dopytać..


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2021, 19:35 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
and6412 napisał(a):
Z moich patentow: nie stukaj bezposrednio w szpilki bo uszkodzisz gwinty (zaklepiesz pierwsze zwoje). Nakrec na nie nakretki tak zeby jeszcze z 1mm wystawaly nad szpilke i "wal" w nakretki. Duzo smielej mozna sobie poczynac (przynajmniej jesli chodzi o same szpilki)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Zakładam, że Dawid, jak bierze się za takie majsterkowanie, to podstawy rzemiosła zna.
Ten element po lewej stronie to klin, na którym opiera się śmigło wiatraka na osi alternatora. Bardzo precyzyjne pasowanie.
Myślę, Dawid, daj to rzemieślnikowi do roboty. Czy alternator szwankuje, że to robisz, czy chcesz odnowić obudowę i śmigło ?
To wszystko jest na wcisk, bez żadnych gwintów.
Uważaj na obudowę, nie da się spawać..... jak by co to klej.
Robota szpetna, ale do zrobienia !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2021, 0:27 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
Wysłane już do specjalisty od Porsche.
Poddałem się.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum