Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.03.2014, 15:32 

Dołączył: 20.03.2010
Posty: 10
Witam
Jestem w trakcie kupowania 911 Turbo Cabrio z 2008 roku ze skrzynia biegow Tiptronic S i sie zastanawiam czy nie dolozyc i nie kupic z 2009 roku z PDK.
Mam aktualnie panamere 4s z PDK i jest ok, mam tez Cayena GTS z tiptronickiem i jest wyczuwalnie wolniejsza od pdk w Panamerze. Mam zaliczkowane 911 turbo cabrio ale jest z tiptronickiem s i sie zastanawiam czy nie lepiej poszukac cos z nowa skrzynia. Problem w tym ze trudno znalez cos fajnego a trafila mi sie blekitna , z blekitna skora, belkitnym dachem robiona na indywidualne zamowienie z przebiegiem 25.000 mil z dwu letnia gwarancja porsche. Nie wiem czy szukac nowszej czy nie stresowac sie ta skrzynia zwlasza ze auto ma byc i tak do jazdy dla przyjemnosci.
pozdr. Dawid


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2014, 16:20 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Witam kolegę z forów CA :) Kabriolet to z założenia raczej wóz nie na tor, więc może być z Tipem wg mnie. Skoro trafia się dobry egzemplarz... Wóz po lifcie z PDK będzie o wiele droższy.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 10:13 

Dołączył: 20.03.2010
Posty: 10
witam
forum CA to bardzo dawne czasy :) ale milo wspominam. Teraz nawet bardzo drogie firmowe systemy audi w autach sa delikatnie mowiac beznadziejne :) Jedynie np mialem Range Rovera Evoque z systemem meridan i bylo w miare ok. Jednak wiekszosc systemow jak BOSE, BMW Indywidual, Bang&Olufsen itd to graja na poziomie systemu car audio wartosci 1000 - 2000zl a nie tyle co wymagana jest doplata :)
Skrzynia PDK w panamerze jest szybka jak jest wlaczony sport, normalnie to tez potrafi sie zapomniec :) Nie zawsze trafia z przelozeniem biegow na wyjsciu z zakretu, na szybkim wyprzedzaniu itp, dopiero w trybie sport jest ok. W trybie sport plus to jedynie na tor bo nie odpuszcza obrotow ponizej 3000 :) i za bardzo szarpie przy normalnej jezdzie. Mialem 911 4s z 2013 roku na jazdy probne na dwa dni i bylem bardzo niezadowolny :( Auto bardzo glosne, nerwiste i caly czas czuje sie jak by chcilo jechac bardzo sportowo. Z jednej strony niby to fajne ale jezdzac po miescie wyglada sie troche dziwnie jak biegi zmienia sie na czerwonym polu bo za bardzo straszy sie ludzi :)
Na kilka dni mialem Bentleya GT 6.0. Fajne auto ale wielkie jak mala stodola a miejsca w srodku malo ( nie wspomne o tylnej kanapie ) po za tym wysokie koszty ubezpieczenia, serwisowania itd. I jeszcze jedna sprawa, jak dla mnie za bardzo szpanerski :) Jezdzilem tez nowym Rangem Sportem 5.0 Swietne auto, automat jest rewelacyjny, najszybsza skrzynia jaka testowalem. Przelozenia dobiera idealnie czy to w miescie, czy na szybkiej wiejskiej drodze czy na autostradzie. Jeden problem to to ze praktycznie nie ma uzywanych a jak sa to kosztuja prawie tyle co nowe :) Jeszcze jeden klopot to to ze mam GL500. RR Sport to tez SUV, siedzi sie wysoko, wysoko srodek ciezkosci i fizyki nie da sie oszukac, nigdy na zakretach nie bedzie sie zachowywal jak np panamera. Co do GL to tylko wspomne ze jest to najgorsza skrzynia biegow na swiecie :) Tragedia :) ( mialem s500, sl500 i bylo tak samo ) Pomimo ze auto ma 5.5 litra silnik prawie 400km to skrzynia biegow zabiaja cala przyjemnosc z jazdy. Np. dojezdza sie do ronda, odpuszczasz gaz i gdy jestes prawie na rondzie chcesz przyspieszyc aby plynnie wlaczyc sie do ruchu a to niespodzianka. Skrzynia zastanawia sie czy aby na pewno ? Wiec wciskasz mocniej bo widzisz ze auta nadjezdzaja a ty nadal sie toczysz na srodku ronda i po chwili auto wystaruje tak ze walisz glowa o zaglowek. Po kilku rondach masz dosyc :) Podobnie jest na normalnej drodze. Jedzie przed toba auto dojezdzasz do niego ale cos z przeciwka jedzie wiec odpuszczasz gaz, przejezdza auto i jest wolne wiec gaz i ....... dlugo dlugo nic :) Dopieo po chwili start ale te kilka sekund jak jedziesz na przeciwnym pasie a auto nie reaguje to nic fajnego :)
Przepraszam ze sie tak rozpisalem ale dla mnie skrzynia biegow w aucie jest bardzo wazna. Potrafi zabic przyjemnosc z jazdy nie zaleznie ile mocy ma silnik. Troszke sie obawiam tego tiptronica w 911 turbo bo to troszke stara skrzynia. W Cayenne GTS tez mam tiptronica i jest ok, nie jest jakas super szybka, nie zmienia przelozen super szybko ale jak sie czlowiek postara i ja pozna to mozna calkiem fajnie pojezdzic. Jedyny klopot z cayenne gts to fakt ze ma bardzo ciezki przod. Na ciasnych zakretach, na rondach wystarczy odrobine przesadzic z predkoscia na wejsciu i przod wyjezdza i to dosc mocno. Jest to do opanowania ale trzeba o tym pamietac bo latwo zaliczyc kraweznik :) Myslalem ze to moze wina opon ale sprawdzalem na innych oponach dzieje sie tak samo. GTS na sprzedaz i nie kupie juz cayenna , chyba najmniej porsche w tym porsche jest :) Mam tez BMW x5M ( auto mojej zony ) Fajnie sie prowadzi az trudno uwiezyc ze to SUV, silnik super chociaz czuc moment kiedy zalaczaja sie turbiny i czasami przy niskich obrotach brakuje mocy do czasu az zalacza sie turbiny ale za to pozniej trzeba sie mocno kierownicy trzymac :) Najwiekszy minus to strasznie plastikowe to auto w srodku. Wykonanie beznadziejne, skrzypi, trzeszczy, pleno tanich plastikow. Myslalem ze jak wersja x5m to bedzie super wykonana a mam wrazenie jak by do golasa 3.0 diesla bmw wsadzilo tylko silnik 555km i to wszystko.
Troche sie tych aut przewinelo, zawsze wazna dla mnie byla skrzynia biegow ale wiekszosc aut kupowalem na rok, poltora wiec mozna bylo sie przemeczyc jak by co :) 911 turbo chce zostawic sobie na dluzej. Po ostatnich jazdach bylem milo zaskoczony ze jest w srodku przyjemnie, nie jest glosno, latwo sie prowadzi itd. Duzo fajniej niz nowa 911 4s. Sam bylem w szoku.
pozdr. Dawid

PS. aby nie zaczynac nowego tematu. Strasznie mnie denerwuja hamulce w Panamerze 4s. Piszcza straszliwie ! Bylem 3 razy w Porsche w serisie i ostatnio mi napisali ze porsche wie o problemie ale nie maja na nie jeszcze rozwiazania !! Poszukalem w sieci i sporo ludzi ma podobny problem. Piszcza przy kazdym hamowaniu jak by sie jezdzilo starym autobusem :) Nie wiem czy zaczac walczyc z porsche o wymiane hamulcow, czy to ma sens ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Niebieski ładny :) Do tego niebieskie wnętrze. Bardzo ciekawy :) Masz zdjęcie wnętrza ? Pokaż, ciekaw jestem jak wygląda.

Co do PS. Wygląda to na zeszklenie klocków. Przy którymś mocnym hamowaniu doszło do ich przypalenia, pokryły się błyszczącym nalotem i piszczą… Może o to chodzi ? Porsche się zastanawia ? Może niech zmienią rodzaj używanych klocków ;)

PS. Ode mnie.
Wiele automatów zabija jakość jazdy. Dlatego szukałem swojego Porschaka wyłącznie w… manualu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 13:57 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
Tu na forum pojawial sie wielokrotnie temat skrzyni tipS-wydawalo mi sie ze jest to skrzynia z MB ML? Czy w takim razie dwamac skoro masz w GL automat-zakladam ze ten sam co w ML to moze tez nie do konca bedziesz zadowolony-oczywiscie nic prostszego jak pojezdzic i sprawdzic :). A swoja droga to przy wszystkich ochach i achach nad pdk to jestes chyba pierwsza osoba ktora zglasza jakies zastrzezenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 15:03 

Dołączył: 20.03.2010
Posty: 10
PDK nie jest super skrzynia :) w normalnym trybie pozostawia wiele do zyczenia. Reakcja na gaz ( predkosc redukcji ) , przyspieszanie na wyjsciu z zakretu potrafi za wolno zredukowac i dostajesz moc jak juz jestes za zakretem :) Dzila wszystko ok jak: 1. non stop jedziesz sportowo, wtedy caly czas jest skrzynia szybka i ostra. Jednak trudno ciagle tak gnac :) 2. tryb sport ( NIE SPORT PLUS ) , jazda calkeim przyjemna, skrzynia duzo szybsza i nie trzeba ciagle auta trzymac na obrotach. Duzo szybsza reakcja.
Jednak w codziennej jezdzie np, dwu pasmowka w miescie, duzy ruch , swiatla itd i jedziemy powoli i nagle dojezdzasz np do ronda i chesz szybko przyspieszyc. W takiej sytuacji potrafi sie skrzynia troche zastanawiac, czy aby napewno po 10 minutach wleczenia sie jak slimak chcesz tak szybko przyspieszyc. Podobnie jak sie jedzie w "sznurku" aut. Stala predkosc z 80km/h , pojawia sie miejsce do wyprzedzania, wsciskasz gaz a skrzynia dziala z opoznieniem. Przy wlaczonym trybie sport jest duzo lepiej.
Jezdzilem nowym Rangem Sportem 5.0 i zawsze skrzynia wybierala odpowiedni bieg. Bylem pod wielkim wrazeniem. Jezdzielm tez psortem dieslem i bylem w szoku jak ta skrzynia ze zwyklego diesla potrafi zrobic tak fajne auto. Zero szarpniec, zero zastanwiania az trudno bylo uwiezyc ze to niduzy silnik diesla. Mialem GL420 i to byla jazda :) Czasami na zmiane przelozoenia trzeba bylo czekac z 10 - 15 sekund :)
pozdr. Dawid


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum