witam
forum CA to bardzo dawne czasy
ale milo wspominam. Teraz nawet bardzo drogie firmowe systemy audi w autach sa delikatnie mowiac beznadziejne
Jedynie np mialem Range Rovera Evoque z systemem meridan i bylo w miare ok. Jednak wiekszosc systemow jak BOSE, BMW Indywidual, Bang&Olufsen itd to graja na poziomie systemu car audio wartosci 1000 - 2000zl a nie tyle co wymagana jest doplata
Skrzynia PDK w panamerze jest szybka jak jest wlaczony sport, normalnie to tez potrafi sie zapomniec
Nie zawsze trafia z przelozeniem biegow na wyjsciu z zakretu, na szybkim wyprzedzaniu itp, dopiero w trybie sport jest ok. W trybie sport plus to jedynie na tor bo nie odpuszcza obrotow ponizej 3000
i za bardzo szarpie przy normalnej jezdzie. Mialem 911 4s z 2013 roku na jazdy probne na dwa dni i bylem bardzo niezadowolny
Auto bardzo glosne, nerwiste i caly czas czuje sie jak by chcilo jechac bardzo sportowo. Z jednej strony niby to fajne ale jezdzac po miescie wyglada sie troche dziwnie jak biegi zmienia sie na czerwonym polu bo za bardzo straszy sie ludzi
Na kilka dni mialem Bentleya GT 6.0. Fajne auto ale wielkie jak mala stodola a miejsca w srodku malo ( nie wspomne o tylnej kanapie ) po za tym wysokie koszty ubezpieczenia, serwisowania itd. I jeszcze jedna sprawa, jak dla mnie za bardzo szpanerski
Jezdzilem tez nowym Rangem Sportem 5.0 Swietne auto, automat jest rewelacyjny, najszybsza skrzynia jaka testowalem. Przelozenia dobiera idealnie czy to w miescie, czy na szybkiej wiejskiej drodze czy na autostradzie. Jeden problem to to ze praktycznie nie ma uzywanych a jak sa to kosztuja prawie tyle co nowe
Jeszcze jeden klopot to to ze mam GL500. RR Sport to tez SUV, siedzi sie wysoko, wysoko srodek ciezkosci i fizyki nie da sie oszukac, nigdy na zakretach nie bedzie sie zachowywal jak np panamera. Co do GL to tylko wspomne ze jest to najgorsza skrzynia biegow na swiecie
Tragedia
( mialem s500, sl500 i bylo tak samo ) Pomimo ze auto ma 5.5 litra silnik prawie 400km to skrzynia biegow zabiaja cala przyjemnosc z jazdy. Np. dojezdza sie do ronda, odpuszczasz gaz i gdy jestes prawie na rondzie chcesz przyspieszyc aby plynnie wlaczyc sie do ruchu a to niespodzianka. Skrzynia zastanawia sie czy aby na pewno ? Wiec wciskasz mocniej bo widzisz ze auta nadjezdzaja a ty nadal sie toczysz na srodku ronda i po chwili auto wystaruje tak ze walisz glowa o zaglowek. Po kilku rondach masz dosyc
Podobnie jest na normalnej drodze. Jedzie przed toba auto dojezdzasz do niego ale cos z przeciwka jedzie wiec odpuszczasz gaz, przejezdza auto i jest wolne wiec gaz i ....... dlugo dlugo nic
Dopieo po chwili start ale te kilka sekund jak jedziesz na przeciwnym pasie a auto nie reaguje to nic fajnego
Przepraszam ze sie tak rozpisalem ale dla mnie skrzynia biegow w aucie jest bardzo wazna. Potrafi zabic przyjemnosc z jazdy nie zaleznie ile mocy ma silnik. Troszke sie obawiam tego tiptronica w 911 turbo bo to troszke stara skrzynia. W Cayenne GTS tez mam tiptronica i jest ok, nie jest jakas super szybka, nie zmienia przelozen super szybko ale jak sie czlowiek postara i ja pozna to mozna calkiem fajnie pojezdzic. Jedyny klopot z cayenne gts to fakt ze ma bardzo ciezki przod. Na ciasnych zakretach, na rondach wystarczy odrobine przesadzic z predkoscia na wejsciu i przod wyjezdza i to dosc mocno. Jest to do opanowania ale trzeba o tym pamietac bo latwo zaliczyc kraweznik
Myslalem ze to moze wina opon ale sprawdzalem na innych oponach dzieje sie tak samo. GTS na sprzedaz i nie kupie juz cayenna , chyba najmniej porsche w tym porsche jest
Mam tez BMW x5M ( auto mojej zony ) Fajnie sie prowadzi az trudno uwiezyc ze to SUV, silnik super chociaz czuc moment kiedy zalaczaja sie turbiny i czasami przy niskich obrotach brakuje mocy do czasu az zalacza sie turbiny ale za to pozniej trzeba sie mocno kierownicy trzymac
Najwiekszy minus to strasznie plastikowe to auto w srodku. Wykonanie beznadziejne, skrzypi, trzeszczy, pleno tanich plastikow. Myslalem ze jak wersja x5m to bedzie super wykonana a mam wrazenie jak by do golasa 3.0 diesla bmw wsadzilo tylko silnik 555km i to wszystko.
Troche sie tych aut przewinelo, zawsze wazna dla mnie byla skrzynia biegow ale wiekszosc aut kupowalem na rok, poltora wiec mozna bylo sie przemeczyc jak by co
911 turbo chce zostawic sobie na dluzej. Po ostatnich jazdach bylem milo zaskoczony ze jest w srodku przyjemnie, nie jest glosno, latwo sie prowadzi itd. Duzo fajniej niz nowa 911 4s. Sam bylem w szoku.
pozdr. Dawid
PS. aby nie zaczynac nowego tematu. Strasznie mnie denerwuja hamulce w Panamerze 4s. Piszcza straszliwie ! Bylem 3 razy w Porsche w serisie i ostatnio mi napisali ze porsche wie o problemie ale nie maja na nie jeszcze rozwiazania !! Poszukalem w sieci i sporo ludzi ma podobny problem. Piszcza przy kazdym hamowaniu jak by sie jezdzilo starym autobusem
Nie wiem czy zaczac walczyc z porsche o wymiane hamulcow, czy to ma sens ?