Witam Forumowiczów, mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto będzie w stanie mi pomóc. Porsche 928 S4 nie odpala. Nie wiem co było wcześniej robione, stan jaki zastałem: 1. brak podciśnienia 2. brak masy na lewej głowicy 3. zdemontowana deska rozdzielcza i rozebrany, ale podpięty panel bezpieczników 4. brak masy na wtryskach 5. brak zasilania na wtryskach 6. brak zasilania na pompie paliwa A.D. 1. Wypięte przewody podciśnienia przy lewej głowicy 2. nie wpięty przewód masy na obudowie lewej cewki 3. sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki (oczyszczone i sprawdzone wszystkie styki) 4. okazało się, że masa wtrysków wpięta jest w moduł podnoszenia lamp, w module na pinie masy lamp wpięty był kolejno rezystor 1 kOhm, tranzystor BC237, który zastąpiłem BC546, dalej rezystor 20 Ohm i tranzystor BC337 który zastąpiłem identycznym 5. (długa była droga do stwierdzenia usterki) uszkodzony tranzystor Darlingtona ON973 na ECU(brak zasilania na wtryskach, sorki 3,5V), wymieniłem na BDX33C, wróciło napięcie 12V na wtryski. 6. Brak masy na przekaźniku XX, przewód dochodzi do pinu 33 na ECU, pin jest połączony z układem scalonym HALLA 30022, pin 6 od lewej. Jak podam masę na stałe, silnik nie chce odpalić, jak "nabiję" listwę wtryskową na krótko (podłączę zasilanie na pompie paliwa bez odpalania), silnik odpala i od razu gaśnie (po ok. 1s). Skończyły mi się pomysły na uruchomienie jednostki, macie może jakieś sugestie?
|