Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.12.2009, 15:32 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
Jaką rolę pełni pompa powietrza w 928 - wersja europejska fabryczna bez katalizatorów? W wersji z katalizatorami (starego typu) dostarcza do nich powietrze dla poprawy ich funkcjonowania. Czy usunięcie pompy zmieni chrakterystykę pracy silnika?
Czy ktoś z Was ją może regenerował?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2010, 16:42 

Dołączył: 26.08.2009
Posty: 39
Witaj andywarhol, czy rozwiązałeś już może problem z pompą powietrza? Ja w tej chwili stoję przed tym samym problemem i zastanawiam się czy poradzą sobie z nią w bolesławcu tam gdzie regenerują pompy wodne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2010, 10:36 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
Witaj,
Okazuje się że z pompą u mnie nie było tak najgorzej i jeździ dalej;
Wg mechanika pompa ma nietypową jak na pompy budowę z teflonowymi łopatkami i jest trudna do regeneracji; wg niego nie ma przeciwskazań, żeby ją usunąć (ciśnienie i ilość powietrza przez nią wytwarzane są bardzo małe);
widziałem na rennlist.com dokumentację z regeneracji takiej pompy przez jednego z użytkowników forum; jak znajdę to podeślę Ci linka;
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2010, 10:55 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
link do całej operacji:

http://members.rennlist.com/mgrasser/airpumprebuild.htm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2010, 11:43 

Dołączył: 19.05.2008
Posty: 66
andywarhol napisał(a):
Jak± rolê pe³ni pompa powietrza w 928 - wersja europejska fabryczna bez katalizatorów? W wersji z katalizatorami (starego typu) dostarcza do nich powietrze dla poprawy ich funkcjonowania. Czy usuniêcie pompy zmieni chrakterystykê pracy silnika?
Czy kto¶ z Was j± mo¿e regenerowa³?


Pompa jest tak naprawde tylko uzywana (wplywa na jazde) przy WOT. Mozna usunac, pozatykac podcisnienia i good to go. Ten filterek w srodku to tez wynalazek, dopiero dobralem cos z FRAM'a.

Mozliwe ze cos trzeba bedzie pogrzebac przy cicnieniu paliwa lub pozycji AFM sensor z powodu mniejszego cisnienia powietrza ale to standardowa regulacja. Good Luck!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2010, 11:55 

Dołączył: 26.08.2009
Posty: 39
Dzięki za pomoc Panowie. Ja będę próbował ją jednak zregenerować.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2010, 14:05 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
Dzięki,
przyjdzie jeszcze pewnie czas na naprawę tej pompy, bo delikatnie ją słychać;

simon, napisz jak poradzisz sobie z tym problemem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2010, 13:38 

Dołączył: 26.08.2009
Posty: 39
Co do regeneracji w Bolesławcu to niestety nie chcą się tego podjąć.
Natomiast od firmy z Warszawy (www.g-pompy.pl) dostałem następującą odpowiedź:

"Prezentowany typ pompy jest nam znany, naprawa jest możliwa tylko wówczas gdy ogranicza się do wymiany łożysk i płytek. Zbyt późno wykonana naprawa doprowadza do uszkodzenia korpusu który w wypadku tych pomp nie podlega naprawie. Kwestia ceny dopiero po rozmontowaniu, na pewno powyżej tysiąca złotych"

Tak więc sprawa faktycznie nie wygląda za ciekawie i chyba lepiej nie czekać z naprawą pompy do ostatniej chwili.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2010, 16:13 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Pompe mozna bez problemu usunąc i jezdzic bez niej. Tloczy ona powietrze do wydechu tylko na wolnych obrotach i przy czesciowych obciazeniach - jest tam zawor sterowany podcisnieniem. Przy wiekszym dodaniu gazu przestaje kierowac powietrze do wydechu upuszczając go do filtra powietrza. Cale ustrojstwo jest wykonane dla wiekszej czystosci spalin ktore sa rozrzedzane powietrzem i byc moze zachodzi tam jakas reakcja poniewaz katalizatora na pewno niema. Jak pada to smialo wywalac tylko otwory wychodzace z glowicy tzreba pozaslepiac zeby sie spaliny nie cofaly.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2010, 18:45 

Dołączył: 3.06.2009
Posty: 56
dokladnie , ja smigalem cale lato bez pompy powietrza i nie ma problemu ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2010, 0:12 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
jeśli była przewidziana przez producenta, to wolę żeby została, ale za "... cenę powyżej tysiąca ..." mogę zmienić zdanie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.03.2010, 7:29 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 256
Moja jest odlaczona. Mialem maly wypadek i pasek od pompy pekl i juz tak zostalo. Sprowadzilem pasek z USA ale na razie jezdze bez i nie widze zadnej roznicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum