Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.06.2007, 21:33 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
Witam serdecznie,
stałem się (przy Waszej pomocy na forum) szczęśliwym posiadaczem 928s. po parotygodniowych testach nadszedł czas na wymianę paska rozrządu, którą będę chciał wykonać przy współudziale kolegi-mechanika i tu chciałbym dopytać Szanownych Kolegów: jakie elementy należy wymienić (czy również napinacz, pompę wody?), jakie pułapki mogą czekać na doświadczonego mechanika, ale nie znającego modelu?
jeśli ktoś z Was taki temat przerabiał - proszę o pomoc.
dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 9:08 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Nie ma większych pułapek. Mechanik powinien dać radę ocenić stan pompy. Najlepiej sięgnij do manuala fabrycznego (net). Uważaj na kabel sygnalizacji zużycia paska (idzie od napinacza przez pokrywę rozrządu).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 10:07 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
dzięki,
gdzie ew. najlepiej kupić części i czy silnik 5.0 ma taki sam pasek, napinacz itd. jak 4.7;


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 10:24 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
szukaj po sklepach - intercars, fota itp... jak nie mają na składzie, to może sprowadzą... musisz ich troszke pomęczyć ;)

a wszystkie simmeringi itp (bo to też konieczne) musisz sprowadzic z serwisu Porsche... koszt u mnie (mniej więcej połowa Twojego ;)) to za simmeringi ok 100 zł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 10:29 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Są 2 rodzaje pasków: przed 82 i po.

Po 82 pasek w 4.6 S / 4.9 S S4 / 5.0 S4 / 5.0 GT / 5.4 GTS jest ten sam. Cena ok. 150 zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 11:02 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
do 944 uszczelniacze można w sklepie motoryzacyjnym dopasować na wymiar.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 11:45 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Za wyjątkiem tego do dolnego balansu :wink:
Jest lewoskrętny i wymiar 30x48x7. Nie spotkałem takiego w materiale odpornym na olej syntetyczny. W serwisie ok 80 zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 18:57 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
thx, troszke już wiem co mnie czeka; ten pasek ma już 21 lat i nie był wymieniany, jak to zobaczyłem to jeżdże z cegłą w spodniach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 321
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Wiem co czujesz ja też jeździłem na paskach o których nie miałem pojęcia kiedy były zmieniane i czy w ogóle :banghead:

Ale wymianę mam już za sobą :D i śmigam spokojny jak niemowlęcy sen

Lepiej nie zwlekaj z wymianą u mnie było na krawędzi.

Pozdrawiam




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2007, 23:04 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
kompletuję części, mam nadzieję, że żona nie zobaczy rachunków


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum