Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 944 TURBO - 968
PostNapisane: 24.12.2009, 16:24 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Mam pytanie do kolegów znających się na temacie.

Jakie są zasadnicze różnice po między 944 i 968 ?
Chodzi mi prowadzenie auta , różnice mocowe i technologiczne w zawieszeniu układzie kierowniczym itd. ( w gre wchodza tylko wersje w manualu)
wyglad zewnetrzny i srodek nie maja zadnego znaczenia.
jak z dostepnoscia częsci , jak z ich cenami , czy sa róznice po miedzy 944 i 968


Co waszy zdaniem było by lepsze 944 TURBO czy 968 3.0 (woolnossace) ?
bo o ile sie nie myle to doładowanych 968 jest bardzo mało. wiec ta opcja odpada.

Dodam ze miała by byc zabawka tylko i wylącznie na tor czyli całkowicie "wybebeszona" z klatka z prawdziwego zdarzenia itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.12.2009, 21:51 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Różnice w prowadzeniu zależą tylko od rodzaju zawieszenia w tych autach.A tu jest duze pole do popisu .

Ogólnie to powiem tak; potencjał jest większy w 944 Turbo ale problem jak zwykle jest w szczegółach.Znam kilka osób ,które miały duży budżet a pomimo tego właściwie każde zawody kończyły się na lawecie.Turbo szczególnie podkręcone wymaga dopieszczenia w stopniu nawet przewyższającym fabrykę.Ponadto turbo ma laga ,który utrudnia jazdę i chyba nieprzeszkadza tylko na prawdziwym torze.Mankamentem Turbo jest też skrzynia o bardo długich przełożeniach np. 4 bieg jest do 250 km/godzinę, 2 ka do 115 Lub nawet więcej.
Jeśli jednak ktos zrobi takie Turbo na profesjonalnym poziomie to może objechać niejedną 911 tkę.Spokojnie można uzyskać wagę 1200 kg i z motoru 2,5 bez wysiłku 300 KM.

Niestety jak pokazuje nasza liga podwórkowa niema takich turbo a i np za oceanem jest ich niewiele.Tylko to tłumaczy że częściej na torach itp. wygrywają z nimi 968.
Z koleii w 968 silnik jest absolutnie nierozwojowy,brak lekkich paneli karoseryjnych i auto jest ogólnie cięższe.968 ma lepszą skrzynię - pancerną i nieco lepsze(krótsze ) przełożenia.

p.s. najfajniej by było do 968 włożyć super przygotowany motor z 944 Turbo najlepiej stroker ,tylko że powstałby "kundel" właściwie niemiałbyś nim gdzie jeżdzić .Chyba ,że o czym sam myślę dałoby się podciągnąć takie auto pod "replikę 968 Turbo".




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2009, 0:11 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Masz racje Turbo odpada.
częściej będzie naprawiany niż jeżdżony

Czemu takich autek nie widać ?
Jesli była by to dobra tania baza był by ich więcej

968 z wolno ssącym byłby lepszy.

choć ich też u nas nie widać to na pewno będzie mniej awaryjną opcją


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: opcja
PostNapisane: 25.12.2009, 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
jest jeszcze inne zagadnienie
kwestia charakterystkyki silnika wolnassacego i turbo
czyli.. czym Ci sie lepiej jezdzi. Oczywiscie mowimy o 2wd bo 911 turbo to inna liga
jezdzilem gt3 ver gt2
944/968 ver 944 turbo
na torze, badz naszych probach i .... w turbo moc nie przekladala sie na czas
oczywscie fun z jazdy - jezeli lubisz duzo dymu to byl.. ale sterowalnosc ... mala
drugi biegun to ... 944 Piotra - jechalem nim w kielcach.. pierwsze wrazenie wolno.. jakos nie chce sie napedzic ale potem .. oooo ..... oooo nie musze hamowac.... jade po zakretach pelnym gazem!!!
a czy nie mielismy w klubie hybrydy po Sidorze - 944 z motorem 3.0?
Masz 911... moze ktorakolwiek seria klasycznej 911. Z motorem 3.0 lub 3.2.. lub 964... ale nie 993... po co ze mna w klasie :)
duzo gratow do 911.. duzo wzorow.. od rajdowych do wyscigowych.. no i ... kaczorek...




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2009, 11:21 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Jasne ,że moc turbo nieprzekłada se na osiągane czasy ,bo zawsze reakcja na gaz jest nieco opóżniona a następnie jak przyładuje turbina to mogą wystąpić kłopoty z trakcja.
Natomiast najgorszą sprawą są wszystkie tuningowane Turbo!
Walczy się o wynik czyli max moment i moc kosztem całej charakterystyki silnika.Dzięku temu na mniejszych obrotach jest słabiej niż seria a potem na chwilę eksplozja mocy, i znów końcówka obrotów jest żenada.
Robiąc takie Turbo np.944 do sportu trzeba by się skupić na mocy w dolnym zakresie ,równej charakterystyce przez obroty podobnie jak mają (miały WRC) i najlepiej jeszcze z podtrzymaniem Turbo :)

p.s. a osobną sprawą jest zrobienie do sportu 911 - ostatnio był wysyp uszkodzonych np 964 ........załamany dach, czy też pobijane ze wszsytkich stron....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2009, 11:50 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
A czy (mając odpowiednie zaplecze finansowe i warsztatowe) byłoby technicznie możliwe zaadaptowanie do 951 osprzętu (turbo, ECU, wastegate, BOV i inne) dedykowanego do jakiegoś popularnego czterołapa typu EVO czy STi? Tak, żeby uzyskać satysfakcjonujący dół i jednocześnie zyskać na dostępności najbardziej kosztownych części, które dedykowane do 951 są chyba sporo droższe ;)

Jurek - replika 968 ts to jak najleprzy pomysł! Bardzo fajna idea i chyba naprawdę warta rozważenia! :D
http://www.youtube.com/watch?v=5hQ7Dw0m51s
http://www.youtube.com/watch?v=tvlu5FkHUx4 :twisted: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2009, 13:50 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Jestem zagorzałym zwolennikiem motorów wolno ssących :)

TURBO brałem pod uwagę z powodu mocy ( i możliwości jej podniesienia )
mało które z autek branych pod uwagę ma przy wolno ssącym silniku wystarczającą moc .

Jesli chodzi o napęd to tylko RWD.

żadnych SWAP-ów silnika chciałbym żeby to był w miarę orginał.

pewnie że 911 była by lepsza :) tylko z kosztami moze być ciężko sie zmieścić

944 TURBO lub 968 moge kupic w perfekcyjnym stanie za około 6tyś $ a z 911 będzie dużo drożej.
stosunek osiagów do ceny musi byc dosyć przyzwoity :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.12.2009, 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli wolnossący to ja bym podrzucił trzecią opcję, 944 S2. Moc w porównaniu
z 968 będzie praktycznie ta sama. Oczywiście 968 ma teoretycznie większą,
ale wolałbym chyba S2. O wiele łatwiej (i taniej) zejść z masy.
Trzeba tylko trafić na zdrowy egzemplarz, choć w większości te silniki bardzo
ładnie trzymają parametry.

Natomiast jeżeli chcesz puszkę tylko na tor to ja bym brał Turbo S, trzymać
cały czas wysoko i turbina pięknie pompuje koniki ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2009, 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Qbak napisał(a):
Jeżeli wolnossący to ja bym podrzucił trzecią opcję, 944 S2.
Natomiast jeżeli chcesz puszkę tylko na tor to ja bym brał Turbo S, trzymać
cały czas wysoko i turbina pięknie pompuje koniki ;)


Podpisuję się obiema rękami!
968 nie nadaje się na zrobienie killera - 240 KM tylko na papierze (zazwyczaj 220-225), kosmiczne ceny części (albo ich brak), silnik praktycznie niepodatny na modyfikacje. Owszem w wersji 968 CS jest to bardzo sympatyczne auto ale jako seria.

Jeśli auto chcesz znacznie modyfikować to zostają tylko S2 i turbo.
Pytanie - do czego chcesz wykorzystywać samochód?
Jeśli ma być uniwersalne - na nasze spotkania ale i na tor to S2 będzie idealna. Zejść z wagą do tony, zrobić zawieszenie i można śmiało walczyć prawie z każdym (w Poznaniu powinno zrobić ok 1:55, może nawet mniej ale na slickach)
Natomiast jeśli ma być to auto tylko i wyłącznie na tor, z jak największą mocą, mające koniecznie zejść poniżej 1:50 w Poznaniu to zostaje tylko turbo...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2009, 14:16 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Tak bym to widział :):):)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2009, 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W necie jest sporo stron z opisem takich projektów :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.12.2009, 18:35 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
David napisał(a):
Tak bym to widział :):):)


Ja też :)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum