Autor |
Wiadomość |
kuchar
|
Napisane: 6.12.2014, 14:40 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Korzystjąc z uprzejmości admina, skierowanej do nieklubowiczów, a pozwalających z forum korzystać, pragnę zapytać, praktyków o ich doświadczenie z usterką, która wystąpiła w moim 964.
Krótko o objawie:
Po lekkim, leciutkim, wręcz minimalnym dotknięciu gazu (zarówno pedału jak i cięgna przy przepustnicy) obroty spadają.
Gdy gaz pedał wraca do pozycji wyjściowej obroty się podnoszą!
Wymieniłem ISV i przepływomierz, jednak objaw nie ustąpił.
Fakt, że oba ISV nie były zupełnie nowe a używane.
Usterka powoduje, że przy dodaniu gazu podczas jazdy silnik się nieco dławi i auto ma lekkie szarpnięcie.
Być może jestem zbyt czuły i nie jest to usterka, a typowe zachowanie.
Zatem bardzo proszę o Wasze spostrzeżenia i doswiadczenia z takim objawem. Oraz informacje co może być powodem takiego zachowania.
Być może moja usterka da Wam powód do odpalenia swojego 964, krótkiej przejażdżki w celu rozgrzania silnika i sprawdzeniu jak obroty zachowują się w Waszych 964.
Z góry pięknie dziękuje za pomoc, a poniżej zaliczam film, na którym możecie zobaczyć jak wyglada to u mnie:
http://youtu.be/6RuyCjINaKU
Czekając na Wasze porady ...
Maciek
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 6.12.2014, 14:55 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Maćku,
Miałem podobne objawy. Jeśli dobrze pamietam, to wymienilem następujące elementy:
- przewody zapłonowe
- cewki
- palce rozdzielacza
- świece
I wydawało sie, ze pomogło, ale jednak nie do końca.
Patrzył na to pozniej TKacki (pozostanę na długo wdzięczny) i silnik do tej pory chodzi jak marzenie. Oczywiście silnik został po drodze wyremontowany, co pewnie nie zaszkodziło. Jest tam tez jakoś regulator wolnych obrotów - jak brudny/niesprawny, to jest problem z wolnymi obrotami.
Niedawno korzystając z suchej pogody przejechałem sie jeszcze raz 964 przed zima. Do GT3 trudno porównywać, ale tak pozytywnych reakcji innych kierowców nigdy w GT3 nie doświadczyłem. 964 ma w sobie to coś!
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 6.12.2014, 16:06 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
nie mialem identycznych obajwow wiec nie wiem czy ci to w czyms pomoze ale u mnie kiedys po odpaleniu silnik łapal dobre obroty poczym po dodaniu gazu lub nawet chwilowym postoju obroty potrafily za nisko spadac ... pomoglo ustawianie regulatora cisnienia paliwa ... w razie co moge ci wyslac namiary na czlowieka w wawie ktory sie tym zajal
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 6.12.2014, 16:10 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
Ale Yoshi ty w 3,6 masz k-jet a
Kuchar ma motronica.
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 6.12.2014, 16:18 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
A błędów nie sadzi?
Uszkodzony np czujnik halla opoźnia zaplon o 6 stopni.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 6.12.2014, 16:49 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Ja bym zerknął na halla (odepnij wtyczkę - zobacz, czy jest różnica). Może jakieś lewe powietrze - nic nie syczy?
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 6.12.2014, 18:29 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Pięknie dziękuje za wszystkie sugestie.
Wybaczcie, że tak późno odpisuję, ale dzisiaj mam dzień naprawiania liczników w 993 i 964 (eliminacja częstej usterki - braku działania przebiegu), a to jest trochę precyzyjna praca, bo odcisków palców nie można zostawiać ...
Lewego powietrza silnik nie ma.
Kiedyś lewe powietrze miałem, jeszcze w poprzednim silniku, i wtedy świeciła się kontrola "Check Engine", ponieważ wbrew założeniom mam tą żarówkę zamontowaną.
W tym silniku też dodatkowo sprawdzałem szczelność dolotu i jest ok.
KL, a co z tym Hallem? Wystarczy go odpiąć?
Gdy wczoraj robiłem diagnostykę Durametriciem, błąd czujnika Halla się nie pojawił.
Nawet nie wiem za co on jest odpowiedzialny ... muszę się douczyć ...
Jest jednak ciekawostka. W poprzednim silniku też miałem ten objaw, że w momencie spadku obrotów, spadały one poniżej wymaganych i wracały do wymaganego poziomu. Objawiało się to chwilowym, lekkim przyciemnieniem świateł mijania! A obecny rozdzielacz właśnie pochodzi z tamtego silnika ...
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 6.12.2014, 18:30 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Kacper, przepraszam, ale umknął mi Twój post.
Błędów nie ma. I też Ciebie o tego Halla zapytuję ... jeżeli mogę
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 6.12.2014, 19:21 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Halla akurat ćwiczyliśmy razem z Kacprem
Jest to czujnik obrotów wałka rozrządu (taki błąd wyrzuca). Odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu - bez czujnika, z uszkodzonym będziesz miał na stałe opóźniony zapłon o 6 stopni. U mnie, oprócz check engine miałem zdecydowanie słabsze osiągi.
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 6.12.2014, 19:45 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Ojjjj, to nie u mnie! Mój nowy motor jest bardzo, ale to bardzo w osiągi zaopatrzony i chętnie je manifestuje ... gdy można ...
W przyszłym tygodniu jeszcze muszę wyeliminować końcowy tłumik poprzez zastąpienie go bypasem, wiec jeszcze będzie nieokrzesanie warczał ... Oczywiście pierwszego tłumika też nie mam ...
A w temacie obrotów, jeszcze dzisiaj wieczorem trochę pojeżdżę i zobaczymy co się zmieniło po wymianie łączników rurek podciśnienia. Na pewno zupełnie inaczej startuje na zupełnie zimnym - "po nocy", skończyło się falowanie obrotów! Jest start, i od razu trzyma ok, 1000 potem w miarę nagrzewania spadają ... Wcześniej kilka razy falowaly. Czyli objaw charakterystyczny min. dla lewego powietrza lub wyeksploatowanego ISV.
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 6.12.2014, 19:56 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Bartek, te wszystkie części o których piszes są nowe.
Miesiąc temu wymieniłem u siebie silnik.
Jedyne stare elementy to ISV, reszta jest new.
P.s. Masz jeszcze te sprężyny?
Może w końcu przymierzymy je do moich kół ...
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 6.12.2014, 23:22 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
kuchar napisał(a): Bartek, te wszystkie części o których piszes są nowe. Miesiąc temu wymieniłem u siebie silnik. Jedyne stare elementy to ISV, reszta jest new. P.s. Masz jeszcze te sprężyny? Może w końcu przymierzymy je do moich kół ...
Oczywiscie. Zdzwonmy sie jutro.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 26.12.2014, 2:00 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Troche późno kończę wątek ... Usterka usunięta wóz startuje i rusza z pełnym impetem ... Jest moc ❤️
Oczywiście wszystkim zaangażowanym i niosącym na forum pomoc serdecznie dziękuje.
A w szczególności pracownikom z firmy www.teile.com, którzy bardzo się w temat zaangażowali i dzieki swojemu ukierunkowaniu na zadowolenie skromnego klienta, pragmatycznie rozwiązać problem pomogli ...
Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 26.12.2014, 10:42 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
A możesz zdradzić ten sekret co było przyczyną ??????
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 26.12.2014, 14:08 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
No być moze inni nie będą się pózniej zastanawiać i szukać.
|
|
Góra |
|
zenonnonez
|
Napisane: 27.12.2014, 22:51 |
|
Dołączył: 14.10.2012 Posty: 62
|
Macieju drogi napisz co było przyczyną bo wszyscy się niecierpiliwią :):)
P.S. Po ostatniej rozmowie zacząłem się martwić tym ciśnieniem ....
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 28.12.2014, 2:58 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Super, ze sie uporałes z usterka Gratki
Jeżeli mozes sie podzielić z nami wiedza co było przyczyna to bedzie fajnie.
Pozdrowienia
Szczur
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 5.01.2015, 2:40 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Niestety nie mogę ...
Najprawdopodobniej ... w ferworze wątku forumowicze-nieklubowicze, od jakiegoś bardzo ważnego człona klubu, dostałem wiadomość, że jeżeli chce szukać porad na forum to muszę, lub powinienem wstąpić do PCP.
Zatem, jeżeli sobie poradziłem sam, i żaden z członków mi nie pomógł to ...
Oczywiście zainteresowanym chętnie pomogę. Za darmo ...
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 5.01.2015, 8:12 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 5.01.2015, 9:07 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
kuchar napisał(a): Niestety nie mogę ...
Najprawdopodobniej ... w ferworze wątku forumowicze-nieklubowicze, od jakiegoś bardzo ważnego człona klubu, dostałem wiadomość, że jeżeli chce szukać porad na forum to muszę, lub powinienem wstąpić do PCP.
Brak słów i ręce opadają po prostu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|