|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
911Bart
|
Napisane: 27.07.2008, 1:30 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Hej wszystkim,
Tak na dobrą sprawę dopiero dzisiaj zacząlem użytkowanie prosiaczka (ponad 200 km. trasa bez dachu, w pięknych okolicznościach przyrody mniam!) , w związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników..
Prawdopodobnie od spadku napięcia w akumulatorze? (moja sugestia - ponad 2 miesięczny przestój) zapaliła sie poduszka powietrzna - wcześniej tego nie było. Gdzie i jak można to skasować, bo nie moge już patrzeć na te pie...one lampki!
Czy tylko ASO czy boschowskie diagnostyczne szafy grające dają radę?
Jaki to +- koszt?
Następna dolegliwość, czasem - teraz uwaga - zaparowuje mi prędkościomierz...
Wiąże to z kierunkiem i siłą nadmuchu wentylacji? (góra-dół) ale być może to jakaś typowa usterka?
Na co zwrócić uwagę?
Poza tym jest SUPER!
PS. Fotka z dziejszego zlotu garbusów w Choczewie, gdzie miałem okazję gościć kilka ładnych godzin w towrzystwie starszych braci (w tym Porsche 914'70 kolegi - zaglądnijcie na www.vwmuseum.pl)
ŻABKA I LUV YA!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 27.07.2008, 1:57 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Oj....
mój nowy serwis stwierdził że ma kompa i oprogramowanie do Porsche jak wstawiałem na drobne naprawy...
Okazało się że jednak nic nie mogą mi pomóc w temacie ustawień komputera. Tak więc pozostaje najbliżej Lublina Warszawa i z tego co rozmawiałem to P. Szafrańskim może pomóc w tym temacie, ale to Wa-wa.
Nie sądzę żeby zwykłe serwisy Bosch dały rade...
Co do zaparowanie prędkościomierza, to czepiasz się....daj mu chwilę, pojeździj i wtedy zobaczysz czy usterka pojawia się ponownie, czy może to było chwilowe.
Nie sądzę żeby spadek napięcia miał wpływ na zapalające się kontrolki PP...ale może nie znam się...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.07.2008, 0:12 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Tez zapalila mi sie kontrolka poduszki. I to bez spadku napiecia, po prostu ktoregos razu nie zgasla (a moze zapalila sie od wyboju w czasie jazdy?). Wlasnie Piotr Sz. konczy mi auto i ma te usterke takze usunac. Prodkosciomierz to chyba jednak nietypowa usterka Moze go wyjmij i solidnie wysusz? Moze dostala sie tam woda kiedys i nie bardzo ma ujscie. A jak sie nagrzeje to zaparowuje szybka?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 28.07.2008, 14:07 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Kontrolka poduszki zapala się przy skokach napięcia, lub chwilowym rozpięciu któregoś obwodu, lub uszkodzeniu (np zdjęcie kierownicy i włączenie zapłonu). Kontrolka nie zgaśnie - trzeba ją skasować. Nie ma z tym problemu, jeśli ma się interface i oprogranowanie - niestety dedykowane do Porsche. W moim 968 się zapala raz na jakiś czas i trzeba kasować. Warto sprawdzić jaki błąd zalogował sterownik poduszki, co daje info o przyczynie zapalenia. Ja kasuję sobie to sam
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 28.07.2008, 20:28 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
tkacki napisał(a): Ja kasuję sobie to sam
Może jakieś bliższe wskazówki?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.07.2008, 22:38 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie ma z tym problemu, jeśli ma się interface i oprogranowanie - niestety dedykowane do Porsche.
To cytat z przedmowcy oczywiscie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 29.07.2008, 11:52 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Mogę zabrać ze sobą na jakąś imprezę. Czynność trwa 10min. najprawdopodobniej będę w Poznaniu.
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 29.07.2008, 13:08 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Witam,
Nabyłem metoda kupna software, licencję i kabel-interfejs firmy Durametric (ver.passion - do 3 max. samochodów)
http://www.durametric.com/
jest sklep i są ceny dostawa do 3 tygodni.
sam kasuję błędy i rozpoznaje usterki, w sumie fajna zabawka...
pozdr, Jacek
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 29.07.2008, 13:50 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Ja mam program własnej produkcji a interface z allegro za 80zł taki jak do VW/Audi. Nie ma ograniczeń. Jedyny problem to nietypowa wtyczka.
|
|
Góra |
|
maciek924
|
Napisane: 30.07.2008, 0:01 |
|
Dołączył: 23.06.2008 Posty: 50
|
Spadek napiecia ponizej pewnego poziomu jest bardzo czestym powodem zapalania sie kontrolek poduszki, szczegolnie w samochodach niemieckich. Przerabialem ten temat i jest to informacja potwierdzona. Wiec raczej nie dopuszczaj do rozladowania aku. pozdro
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 30.07.2008, 10:38 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Vjackmax napisał(a): Witam, Nabyłem metoda kupna software, licencję i kabel-interfejs firmy Durametric (ver.passion - do 3 max. samochodów) http://www.durametric.com/jest sklep i są ceny dostawa do 3 tygodni. sam kasuję błędy i rozpoznaje usterki, w sumie fajna zabawka... pozdr, Jacek
W opisie piszą, że można ten zestaw podpiąć do 944s2 i 968. Orientuje się ktoś może, czy mógłbym go ewentualnie podpiąć do swojej S-ki?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.07.2008, 11:20 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 30.07.2008, 11:29 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 30.07.2008, 11:43 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Lista modeli obsługiwanych przez Software;
1990-1992 Porsche 944S2
1992-1995 Porsche 968
1990-1994 Porsche 911 (964)
1994-1998 Porsche 911 (993)
1996-1998 Porsche 911 Turbo (993)
1998-2004 Porsche 911 Carrera (996)
1998-2004 Porsche 911 Carrera 4 (996)
2000-2005 Porsche 911 Turbo (996)
2000-2005 Porsche 911 GT2, GT3 (996)
2005-2007 Porsche 911 (997)
1997-2004 Porsche Boxster (986)
2000-2004 Porsche Boxster S (986)
2005-2007 Porsche Boxster (987)
2003-2006 Porsche Cayenne (955)
2005-2007 Porsche Cayman (987)
2004-2006 Porsche Carrera GT (980)
jak zajrzysz na strone głębiej jest info jakie parametry i co obsługuje...
pozdr, jacek
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 30.07.2008, 11:48 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 30.07.2008, 12:54 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
maciek924 napisał(a): Spadek napiecia ponizej pewnego poziomu jest bardzo czestym powodem zapalania sie kontrolek poduszki, szczegolnie w samochodach niemieckich. Przerabialem ten temat i jest to informacja potwierdzona. Wiec raczej nie dopuszczaj do rozladowania aku. pozdro
nie tylko niemieckich ostatnio podczas strojenia supry spadł mi pasek napedzajacy rolke alternatora ,poznałem gdyz straciłem wspomaganie kierownicy ,ale co mnie najbardziej zaskoczyło to to ze zapaliła sie kontrolka pozimomu oleju ,właczonych swiateł itd , wszytko przez spadek napiecia ... bo po załozeniu paska było wszytko ok
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.07.2008, 15:18 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
simprez napisał(a): 944S - 87 r
Uproszczona diagnostyka podobna do OBD1. Diagnoza za pomocą przyrządu Porsche, lub kodów błyskowych i przycisku. Masz możliwość odczytania i skasowana błędów, sprawdzenia urządzeń (actuator test) i zrobienia adaptacji. W 944S jest nietypowe złącze 12 pin pod nogami pasażera. Diagnoza dotyczy tylko DME. ABS nie ma diagnozy w tej wersji.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 31.07.2008, 10:23 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
tkacki - kolejny raz serdeczne dzięki za obszerną odpowiedź
Jestem jeszcze ciekawy, czym się różni diagnoza DME w S2 od 944S. W S2 były chyba stosowane 2 typy DME (inne dla rocznika 90 i 91) - czym się one różnią?
Złącze PIN do diagnostyki w 944S jest typowe tylko dla tego modelu, czy może było stosowane w jakichś wcześniejszych/późniejszych Porsche?
Sorry za offtop
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 31.07.2008, 12:41 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Takie złącze było też w 89 944 S2 w pierwszej wersji komp. Sygnały na złączach się nie róźnią. Zmieniono tylko format wtyku z 12 pin na 19 pin okrągłe. 944S daje nietypowy kod braku usterki - 4444 a wszystkie inne (S2, 968, 964, 993) dają kod 1000. Od 90 roku we wszystkich modelakch jest już KL i można czytać bloki. Do 89 roku tylko kody błyskowe (przyrząd Porsche czyta po porstu kody i pokazuje je w formie numerycznej - ma wyświetlacz 4 cyfry).
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|