Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.09.2016, 16:32 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 16
Cześć,

To mój pierwszy post poza powitalnym więc w razie W jeszcze raz witam. Staram się przywrócić moje 968 kabrio do stanu używalności :D Silnik i sprzęgło robił już Raszyn pozostałe układy są w całkiem dobrym stanie.
Doszedłem teraz do zawieszenia i mam kilka pytań odnośnie samych podzespołów czy są zamienne z 944 albo jakimś innym modelem. Pierwsze to odczuwam potrzebę zregenerowania przekładni kierowniczej - pytanie czy jest inna niż 944? Czy jest w niej coś specjalnego z czym przeciętna firma robiąca regeneracje może mieć problem albo o czym powinna wiedzieć?
Pytanie kolejne o zwrotnicę zawieszenia - czy jest ona zamienna z czymś innym niż 944 turbo? (wg. katalogów zamienna jest z turbo a w stosunku do S2 różni się tylko początkiem i zamiast 951 jest 944 - pytanie czy pasuje czy nie?)

Na bank będę miał jeszcze do Was dużo pytań odnośnie 968 w miarę jak będę przechodził przez kolejne etapy - głównie wnętrze i "zewnętrze" auta

BTW: dlaczego nie mogę założyć tematu w dziale kup/sprzedaj?

Bardzo proszę znawców tematu o pomoc.
z góry dziękuje i pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2016, 18:16 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Witam,
Odnośnie regeneracji przekładni kierowniczej to największym szkopułem jest wybór odpowiedniego fachowego zakładu ;)
Polecam warsztat A. Słabosza spod Gdowa:
http://maglownica.com.pl/?page=start
Regenerowałem tam 2 swoje przekładnie z 944, a niedawno również przekładnię z 968 dla kolegi. Ta z 968 chyba już założona, może właściciel sam podzieli się opinią.
Co do zawieszenia, generalnie konstrukcja i specyfikacja zawieszeń pomiędzy 968 a 944S2/turbo mogłaby być stosowana zamiennie. Szkopuł polega na detalach: jaki rozmiar zacisków? czy ABS czy nie? zawieszenie Koni żółte czy nie?
Co dolega Twojej zwrotnicy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2016, 10:48 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 16
co do warsztatu to wybór padł na http://www.auto-wspomaganie.com.pl/ z tytułu polecania przez ludzi na różnych forach i bliskość geograficzną.

Co do zwrotnicy to:
jaki rozmiar zacisków? - zielonego pojęcia nie mam - zwykła seria dla cabrio
czy ABS czy nie? - tak
zawieszenie Koni żółte czy nie? - zwykłe
Co dolega Twojej zwrotnicy? - zużyty czop. Auto ma przejechane 337 kkm więc wybaczam :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2016, 11:30 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Simprez wywołał mnie do odpowiedzi w sprawie maglownicy, więc potwierdzam dobre wykonanie regeneracji a właściwie powtórnej naprawy po poprzednim spartaczeniu przez firmę z Kielc(nie warto oddawać w niepewne ręce bo w moim przypadku mogło się skończyć wypadkiem). Co do piast moim zdaniem są identyczne ale Simprez posiada całe kolumny ze zwrotnicami od mojego 968. Wahacze dolne są identyczne rozmiarowo z 44S2/turbo ale brakuje im mocowań na kierownice chłodzenia hamulców i są gorsze do regeneracji ze względu na niższe gniazdo sworznia. I oczywiście gratulacje auta- kabrio w 968 jest piękne.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2016, 17:25 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 16
Dzięki za info. Dolne wahacze są ok - Raszyn regenerował sworznie - czyli mogę szukać zwrotnicy z 44S2/turbo do mojego 968? Po czy rozpoznam ją od zwykłego 944?

Co do auta to faktycznie 968 w kabriolecie to chyba najładniejszy model z cabrio - przynajmniej moim zdaniem :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2016, 18:26 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Zwrotnicę dla 944S2/turbo (od rocznika '87!) poznasz po mocowaniach zacisków. Ewentualnych kandydatów musisz porównać ze swoją (choćby na zdjęciach). Przy czym 2 uwagi:
- w 968/944S2/turbo była dostępna opcja sportowego zawieszenia m030 z większymi przednimi zaciskami (inne zwrotnice)
- 944turbo sprzed '87 miało inne zwrotnice (tarcze hamulcowe przykręcane od wewnętrznej strony, nie nasuwane od zewnątrz)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2016, 22:49 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Ixes
Gratulacje z powodu zakupu auta! Oglądałem je w zeszłym roku w lecie w Gostyniu (ale mając już wtedy 968 cabrio zdecydowałem się na zakup 924 w niedoległym Kaliszu) i uważam, że mimo przebiegu i kilku innych patentów to Twoje auto ma potencjał :-) Fajna konfiguracja kolorystyczna. Jeżeli nie dostałeś od poprzedniego właściciela jego polskiej historii serwisowej to puść mi swój adres mailowy na priv. bo mam wydruk z systemu z warsztatu z tych wszystkich lat kiedy Niemiec serwisował go w Polsce :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2016, 7:50 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 16
Hej,

To znaczy, że oglądaliśmy je w tym samym okresie :D
Co do patentów to jest ich więcej niż kilka - większości się już pozbyłem. Zestawienie kolorystyczne faktycznie fajne. Historię Czesław mi wydrukował ale za to zapomniał dosłać komplet zapasowych kluczyków :angry4: Już kupiłem sobie surówkę to sobie dotnę

Panowie a może ktoś z Was ma taką zwrotnicę jak szukam i się nią ze mną podzieli - oczywiście $ :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2016, 11:12 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Pisałem Ci,że Simprez ma ori od mojego 68 po przebiegu 208 z piastą i łożyskiem.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 19.09.2016, 20:05 
Witaj :D
Napisz dokladnie co potrzebujesz , najprawdopodobniej bede mogl Ci pomoc bo mam troche czesci do 968 :) Pozdr


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2016, 20:07 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
tona, ja tych Twoich nie oddam :) Gdzie ja potem takie do prodżektu znajdę?
Chłopaki z Raszyna dadzą Ci namiary na głównych dostarczycieli partsów do transaxli: paha, Marchewę, może Zbyszek ze Szczecina ma coś takiego?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2016, 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
ixes napisał(a):
BTW: dlaczego nie mogę założyć tematu w dziale kup/sprzedaj?


Cześć.
Przeczytaj regulamin forum :)
Musisz mieć odpowiednią liczbę postów :)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.09.2016, 22:23 

Dołączył: 4.11.2015
Posty: 16
Gumis dzięki już wystawiłem

Pytanie powiązane z przywracaniem do życia 968 ale z trochę innej beczki - czy ktoś ma jakieś sensowne rabaty w ASO Poznań?
Potrzebuje trochę gratów i wolę zapłacić za nie mniej niż więcej :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.09.2016, 1:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Oj, nowe graty do 968 Cabrio nie będą tanie...
Jeżeli są specyficzne do wersji Cabrio to ceny mogą Cię powalić na kolana :-(
Zaślepka tapicerki do Coupe około 5pln a do Cabrio 27pln za sztukę, szyba boczna ok. 4.000pln, szybka boczna trójkątna prawie 2.000pln.
Co do rabatów - do 10% zniżki dla członków Klubu więc przy powyższych cenach czym prędzej się zapisuj :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.09.2016, 7:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Spytaj qbaka, też ma dostęp do części. Ale do klubu - wiadomo, musowo!




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum