Autor |
Wiadomość |
profi
|
Napisane: 4.11.2016, 22:59 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
Witam,
w związku z nowym nabytkiem, jak w tytule - moje pierwsze GT - mam pytanie do bardziej doświadczonych - szczególnie użytkowników modeli "GT" - jak w praktyce powinno się traktować początkowy okres eksploatacji? Czy w tym zakresie stosowaliście się w 100% do zasad instrukcji obsługi? Jakie jest zdanie profesjonalistów (branży) w tym zakresie np. RAFFI-ego?
Moje pytania wynikają z następujących faktów: 1. dotychczas w każdym (bez wyjątków) samochodzie, motocyklu, kosiarce:) etc. ściśle przestrzegałem zaleceń instrukcji obsługi dotyczących między innymi początkowego okresu eksploatacji urządzenia zwanego najczęściej "docieraniem", chociaż czasami też "ułożeniem" i męczyłem się przez długie kilometry, nawet po 2500 km.
2. Auto kupiłem "na tor" a 3000 km to trochę czasu - aktualnie mam 90 km na liczniku i wstępnie zaznajomiłem się ze sprzętem.
3. Zbyt niekonkretnego potraktowania tematu w instrukcji obsługi, a w związku z tym moich wątpliwości co do zasadności docierania w tym konkretnym modelu. Dotychczas nabywane przeze mnie sprzęty miały liczbowo określone parametry w tym zakresie, zaś instrukcja GT3/GT3 RS podaje:
Mimo wysokiej precyzji i zastosowania najnowocześniejszych metod produkcji nie można całkowicie uniknąć faktu, że wszystkie części ruchome muszą się "dotrzeć". Zasadniczo docieranie następuje podczas pierwszych 3000 km. Informacje: W ciągu pierwszych 3000 km należy: * wybierać raczej dłuższe trasy - stosuje * unikać częstego uruchamiania zimnego silnika na krótkich odcinkach - stosuje * nie brać udziału w wyścigach, szkoleniach jazdy sportowej itp. - pierwszy problem * unikać wysokich obrotów, szczególnie przy zimnym silniku - ??? - przy zimnym silniku ok, ale co jak ma temperaturę roboczą? co to konkretnie w cyfrach znaczy wysokie obroty? - zawsze miałem je liczbowo w instrukcji podane.
Reasumując wyraźcie opinię: "docierać" czy nie? jeśli tak to przez ile kilmometrów? co to znaczy w cyfrach "wysokie obroty"?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
herrkam
|
Napisane: 4.11.2016, 23:09 |
|
Dołączył: 1.07.2011 Posty: 417
|
Przy takich silnkiach docierac...pojedz do Stuttgartu do Porsche Muzeum i temat zalatwiony jedna wycieczką
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 4.11.2016, 23:39 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Do 1000 bym docierał. Czyli nie przekraczał 4000, no 5000 rpm (nie wiem jak to jest możliwe jeżdżąc RS - chyba ciężko będzie ). Przejedź się gdzieś żeby długo jechać, zrób sobie fajny weekend gdzieś tam i masz dotarty. Już i tak w sumie po sezonie, więc dramatu nie ma. Tylko żebyś przed śniegiem zdążył! No i gratuluję problemu! EDIT: Nie docieraj. Ja ci dotrę!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Damos
|
Napisane: 5.11.2016, 1:30 |
|
Dołączył: 6.02.2013 Posty: 590 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
|
Gratuluję nabytku, czyżby to ten piękny fiolet, który stał niedawno na wydawce w PC Katowice ? Do kwestii docierania trzeba podejść indywidualnie - jeśli planujesz związać się z tym autem na dłużej, to trzymałbym się zapisów w instrukcji, czyli dłuższe trasy i 4 w porywach do 5 tys. obrotów przez pierwsze 3 tys. kilometrów. Jeśli natomiast po roku czy dwóch ma Ci się znudzić i będziesz sprzedawał, to praktycznie możesz go sobie traktować jak uważasz. Prawdopodobnie dopiero kolejni właściciele będą mieli problem. Ja swojego Boxstera GTS docierałem zgodnie z instrukcją, tak aby zarówno mi, jak i komuś w (dalekiej ) przyszłości służył jak najdłużej. Zapisuję się zaraz za Jerzym w kolejce - jesteśmy w klubie bardzo koleżeńscy, mogę też w jeden weekend się poświęcić i pomóc podocierać Pozdrawiam !
_________________
996 Carrera cabrio '00 - OUT Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868 996 TT '03 928S '84
Damian
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 5.11.2016, 1:32 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Osobiście bym przez 1500 km polatał spokojnie do 4-4,5 tys obr. Zmienił olej i dzida
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 5.11.2016, 13:41 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
1. Dziękuję wszystkim za gratulacje i wszelkie odpowiedzi.
2. Tak, samochód z Lellek Katowice, ale niestety nie piękny fiolet:), tylko pomarańczowy - dla mnie piękniejszy:) - odebrany dwa tygodnie temu, mimo że stał już od początku lipca - brak czasu:(
3. Akurat na Bawarię jeżdżę dosyć często, jednak z tego co mi do tej pory wiadomo to docieranie nowego sprzęta na autostradzie w warunkach "przelotowych" to duży błąd. Jako, że w ostatnim czasie miałem "przyjemność" docierać dwa typowo torowe tyle, że jednoślady (Ducati Panigale 899 oraz Panigale Anniversario 1299) to posłużę się tym przykładem, gdyż w tych przypadkach instrukcja obsługi jest bardzo szczegółowa i precyzyjna. A pisze tam między innymi: * do 1000 km w żadnym wypadku nie wolno przekraczać 5.500 - (włącznie) 6.000 obrotów, w pierwszych godzinach jazdy zaleca się ciągłą zmianę obciążenia i liczby obrotów silnika, nigdy nie wykraczając poza ustalone granice. W tym celu najbardziej zalecane są drogi z dużą ilością zakrętów i drogi górskie, na których silnik, hamulce i zawieszenia są poddawane najlepszemu docieraniu, * od 1000 do 2500 km można wymagać większych osiągów, ale nigdy nie należy przekraczać 7.000 obrotów To tylko mały wycinek z tej instrukcji. Gdyby instrukcja Porsche była równie precyzyjna nie zawracałbym nikomu głowy, tylko dokładnie ją wykonał:(
4. Panowie prośba o odpowiedź: Skąd macie przekonanie na temat 4000 - 5000 obrotów? Czy moglibyście napisać co zawierają instrukcje do Waszych sprzętów w tym temacie?
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 5.11.2016, 16:33 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
W motorach zawsze tak podają, żeby nie jeździć ze stałymi obrotami przy docieraniu a w autach już tego nie wspominają. Nie mam pojęcia dlaczego. 4-5 tys rpm : ano dlatego, że jest to dla twojego silnika jazda 'na pół gwizdka' więc bardzo bezpiecznie. U mnie instrukcja mówi podobnie, że do 3000 tys km jest docieranie. Do 1000 km unikać wyższych obrotów - czyli u mnie zinterpretowałem to jako 3,500 rpm (w rzeczywistości 3000 wystarczyło do normalnej jazdy). Pomiędzy 1000-3000 można stopniowo zwiększać obroty ale unikać maksymalnych przeciążeń. Coś w tym stylu. Ale ty taki zarobiony jesteś więc proponuję, że z Damosem zajmiemy się dotarciem twojego auta. A nawet się poświęcimy i dojedziemy nim do 5000 km żebyś miał pewność. Damy ci swoje jako zastępcze, już dotarte . Baw się i nie przejmuj się specjalnie. Po prostu nie katuj auta do 1000 na pewno a do 3000 nieprzesadnie. Pozdrawiam. Ps. Ty chuba rzeczywiście jesteś profi!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 5.11.2016, 21:56 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
1. Jerzy wielkie dzięki. Przemyślę propozycję:)
2. Wiecie jak to jest, jak się pochodzi z niezamożnego domu, to jest się nauczonym o wszystko dbać, wręcz przesadnie żeby jak najdłużej posłużyło i tak to chyba trochę u mnie jest. Wszystkie moje sprzęty np. mają serwis 2-3 razy częściej niż wymaga tego producent, łącznie oczywiście z kosiarką:). Mam dla przykładu Golfa 12 kkm przebiegu i 3 razy olej wymieniony a niebawem jadę na kolejny przegląd. GT3 RS przed wyjazdem z salonu został cały z zewnątrz oklejony xpel ultimate + pełne zabezpieczenie reszty. Także wybaczcie proszę, że tak drążę ten temat.
3. Za to wszystkie maszyny po kilku latach wyglądają jak nowe:)
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.11.2016, 22:00 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Foty! Foty! Niby wiemy jak wygląda Lava Orange, ale... Gratulacje i zapraszamy do klubu!
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 5.11.2016, 22:30 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Właśnie! Foty gdzie?!!! Jak już nie dasz pojeździć to daj chociaż popatreć!1! A co do mojej propozycji, to nawet chciałem tak się poświęcić, że pierwszy track day pojadę twoim RS, żebyś się nie musiał nic a nic męczyć Fajne auto, dla prawdziwych orłów. Super.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
malpa
|
Napisane: 5.11.2016, 23:40 |
|
Dołączył: 12.07.2016 Posty: 44
|
Witam ja uważam ze 4000 tys to Max juz i tylko miejska jazda żadnego gazowania
|
|
Góra |
|
Macpraw
|
Napisane: 6.11.2016, 2:08 |
|
Dołączył: 25.12.2011 Posty: 235
|
Gratulacje pięknego auta!
Ja też docieram każde auto, ale przesadnie do 10 000 km. Stosuję zasady jak we Fiacie 1500. Nie przekraczam zakresu obrotów 25%-75%. Oczywiście nie cisnę w tym zakresie na maksa. Nie hamuję na maksa itp. Po dotarciu wymieniam olej i filtr oleju. Jeżdżę dużo i nigdy nie mam problemu do 400 tys. km przebiegu. A podobno nowe auta są awaryjne...
Oczywiście absolutną świętością jest rozgrzanie i chłodzenie silnika zawsze! No i w automatach unikam bardzo dynamicznego ruszania z pierwszego biegu. U mnie się to sprawdza, więc to stosuję. Pewnie zbyt pedsntycznie, ale lepiej w tą stronę niż odwrotnie!
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 6.11.2016, 11:18 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 869 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Oczami wyobraźni wyobrażam sobie dobrze dotartego RSa z przebiegiem 400 tys km AMG do swoich ręcznie składanych silników daje instrukcję do 1500 km - 4 tys rpm i ok 140 km/h a później palnik dozwolony. Myślę że Porsche wystarczy tyle również, tym bardziej że wyobrażam sobie, że będziesz cisnął tego RS w trakcie późniejszej eksploatacji. Poza tym po to są gwarancje, aprroved itd - jak padnie, to padnie. Układanie przez 10 tys km rczej tego nie zmieni. Nasz klubowy kolega miał wymieniany silnik w serii GT. Jest gwarancja i tyle. Pękło coś i motor do wymiany. To są silniki trochę ekstremalne i pewne rzeczy mogą sie zdarzyć i tak i tak. Oby nie
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 6.11.2016, 12:59 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję za dobre słowo i porady. Póki co nie przekroczyłem 5000 obrotów, chociaż pokusa wielka jak się słyszy prawie od samego dołu ten "pure motorsport sound" - do tej pory lepszego nie słyszałem - i bardzo chciałoby się sprawdzić do końca jak to brzmi. Na pewno jednak będę docierał i wezmę pod uwagę chuchając na zimne by nie przekraczać 5000 obrotów. Cyfrę tę wziąłem stąd, że 5000 do 8800 to nieco ponad 50% maksymalnych obrotów. We wspomnianych motocyklach 6000 przy 11500 maksymalnych to też nieco ponad 50%. Natomiast mój ostatni samochód, który docierałem ma w instrukcji informację by nie przekraczać 2/3 obrotów maksymalnych. Także, wybieram się na kręte drogi w góry Na dniach jak będę miał chwilę to cyknę jakieś foty i wrzucę oczywiście, bo póki co to jedynie zrobiłem pod pokrowcem, który przysłali mi za mały i potrzebne były do reklamacji.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
roco
|
Napisane: 6.11.2016, 23:55 |
|
Dołączył: 10.08.2016 Posty: 345
Nr klubowicza: 588
|
pokrowiec kozak ! w porsche taki Ci sprzedali ?
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 7.11.2016, 0:15 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
500 km docieraj no może max 1000 km a potem palnik i baw się a nie pierdziel za bardzo w jazdę do kościoła
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
RaFFi
|
Napisane: 7.11.2016, 10:04 |
|
Dołączył: 14.01.2010 Posty: 264 Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
|
kimbex napisał(a): 500 km docieraj no może max 1000 km a potem palnik i baw się a nie pierdziel za bardzo w jazdę do kościoła :thumbup Tak jak pisze Kimbex, już parę takich silników jest u nas w klubie dotartych i większość jeździ bez zarzutów i to pałowanych po torach. Gratuluję zakupu jak będziesz kiedyś przejeżdżał w okolicy Katowic-Podlesia wpadnij zapraszam na kawę, aktualnie stoją dwa takie u mnie Lava Orange Przyjemnego użytkowania tor w Kamieniu blisko i fajny także będzie gdzie upalać...
_________________ AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE rafi.d@porscheclub.pl
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 7.11.2016, 11:09 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
kimbex napisał(a): 500 km docieraj no może max 1000 km a potem palnik i baw się a nie pierdziel za bardzo w jazdę do kościoła +1 !
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 7.11.2016, 22:52 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
911roco napisał(a): pokrowiec kozak ! w porsche taki Ci sprzedali ? nie w Porsche - tak się kończą niestety oszczędności , chciałem mieć gruby i zamówiłem sobie z wykrojem pod GT3 RS, jeszcze zwracałem uwagę czy uwzględnili tylny spojler - oczywiście, że tak...
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 7.11.2016, 23:00 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 68
|
RaFFi napisał(a): Gratuluję zakupu jak będziesz kiedyś przejeżdżał w okolicy Katowic-Podlesia wpadnij zapraszam na kawę, aktualnie stoją dwa takie u mnie Lava Orange Przyjemnego użytkowania tor w Kamieniu blisko i fajny także będzie gdzie upalać... 1. Bardzo dziękuję za zaproszenie. 2. Czyżby coś się z nimi podziało? 3. Uwielbiam wypady na Nordschleife, ale strasznie też jestem ciekaw właśnie jazdy w Kamieniu. Ze względu na odległość bardzo interesujący temat - do zobaczenia
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|