Autor |
Wiadomość |
drtayson
|
Napisane: 1.09.2024, 18:17 |
|
Dołączył: 29.07.2018 Posty: 41
|
Cześć! Jakiś czas temu posiadałem 997.2, niestety z różnych życiowych względów musiałem sprzedać. Z lekką nostalgią ale i motywacją stwierdziłem że nie można dłużej czekać i czas wrócić do rodziny W zasadzie dwa pytania i prośby o opinię bardziej doświadczonych osób. Budżet około 500-700k, coś w przebiegu do 50k myślę max, no i zasadnicze pytanie... 1. Najmłodsze (nowe) C2? czy lekka używka C4, C4S, czy może mocniejsza używka ale 991 w Turbo? Na co zwrócić uwagę przy używkach 992 i 991? (poza oczywistościami w historii pojazdu) 2. Jeżeli nówka to u kogo? Ponoć salon w Katowicach i Łodzi ma bardzo dobre opinie i można tam rozsądnie wszysko załatwić i coś urwać. W oko wpadły mi dwie oferty, znacie te auta może? 1. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... Gecwh.html 2. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... GE4G3.html Z góry dzięki wielkie za wsparcie i poradę. LG
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 1.09.2024, 19:11 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1041
|
Patrzaąc na drugie ogłoszenie widzę, że nie potrzebujesz faktury. Może chcesz moje Ruby Star 4s? 2023, ok 10 kkm przebiegu
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 1.09.2024, 19:26 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Jesteś bardzo elastyczny jeśli chodzi o wybór, wskazałeś Carrerę, ew. 4s, ew. Turbo, więc będziesz miał w czym wybierać. Mogę co nieco doradzić ale może na priv. A co do ogłoszeń: 1. W Turbo S musisz koniecznie zwrócić uwagę na hamulce ceramiczne, jeśli kwalifikują się do wymiany, to wiedz że to koszt ok.160k. 2. Co do drugiego to podejmuj decyzję szybko, bo również znalazłem to ogłoszenie w tym tygodniu i rozważam zakup Jak coś to pisz na priv:).
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
arti_dg
|
Napisane: 1.09.2024, 23:15 |
|
Dołączył: 13.09.2014 Posty: 92
|
Z 997.2 byłeś zadowolony? Może 991.1 S/GTS? Do mnie jakoś 992 nie przemawia, owszem jest potwornie szybkie ale nie ma tego uroku, dźwięku i lekkości co 991. Jest wystarczająco nowoczesne i analogowe jednoczenie. A może GT3...?
|
|
Góra |
|
drtayson
|
Napisane: 2.09.2024, 9:42 |
|
Dołączył: 29.07.2018 Posty: 41
|
arti_dg napisał(a): Z 997.2 byłeś zadowolony? Może 991.1 S/GTS? Do mnie jakoś 992 nie przemawia, owszem jest potwornie szybkie ale nie ma tego uroku, dźwięku i lekkości co 991. Jest wystarczająco nowoczesne i analogowe jednoczenie. A może GT3...? Z 997.2 byłem bardzo zadowolony. Świetny feeling z jazdy. Niemniej jestem przeciwieństwem złotej rączki i nie chce spędzać czasu po serwisach, a auto się będzie starzało mocno, więc musi być coś nowszego. Jakbym miał wybrać cos konkretnego to powiedziałbym że 991.2 C2, w oczekiwanej specyfikacji w świetnym stanie za rozsądne pieniądze. Raczej ceny używanych będą spadać, więc zbliża się dobry okres powoli na zakupy ;] Nie mam ciśnienia na czas, jak znajdę fajny egzemplarz do końca roku to coś kupie, jak nie to się będę zastanawiał czy nówka. To ma być daily na zmianę z Land Cruiserem. Więc GT3 to tak średnio, nawet bym nim nie wjechał do garażu podziemnego Na torze Silesia Ring testowałem na Porshe Experience cały przekrój zarówno za czasów 991 jak i 992, mega jestem oczarowany 992.1 strasznie mnie kręci, niemniej 991 ma taki feeling który mi w 100% pasuje. jimmy napisał(a): Jesteś bardzo elastyczny jeśli chodzi o wybór, wskazałeś Carrerę, ew. 4s, ew. Turbo, więc będziesz miał w czym wybierać. Mogę co nieco doradzić ale może na priv. A co do ogłoszeń: 1. W Turbo S musisz koniecznie zwrócić uwagę na hamulce ceramiczne, jeśli kwalifikują się do wymiany, to wiedz że to koszt ok.160k. 2. Co do drugiego to podejmuj decyzję szybko, bo również znalazłem to ogłoszenie w tym tygodniu i rozważam zakup Jak coś to pisz na priv:). Dzięki wielkie za porade z ceramiką, nie myślałem że to aż takie koszta sa. Łysy na Caroserii coś tam opowiadał ale myslałem że koloryzuje trochę. W 991 jest coś na co w szczególności trzeba zwrócić uwage? gdzieś na forach czytałem że moga wystąpić problemy z cylindrami, ale nie wiem czy to nie jakies anegdotyczne przykłady.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.09.2024, 10:32 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2286 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
arti_dg napisał(a): Z 997.2 byłeś zadowolony? Może 991.1 S/GTS? Do mnie jakoś 992 nie przemawia, owszem jest potwornie szybkie ale nie ma tego uroku, dźwięku i lekkości co 991. Jest wystarczająco nowoczesne i analogowe jednoczenie. A może GT3...? co do lekkości to bym się nie zgodził - moje pierwsze wrażenie po przejażdżce 992 S ?? w porównaniu do 991.1 gts jest duużo lżejsze
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 2.09.2024, 11:28 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 182
|
Trudna decyzja bo budżet wystarcza na 991.2 Turbo jaki i nowe 992.2. Osobiście wziąłbym nowsze ale to indywidualna sprawa. Jeśli chodzi o 992, to w okolicach 500tys uważam, że używane, bezwypadkowe 992 Carrera S to niezły pomysl. Cos takiego wyglada ciekawie https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... Gvdd6.html naklejki kwestia gustu, można usunąć. Powyżej tej kwoty, warto rozważyć zamowienie 992.2 na 2025 rok z f-vat i rabatem. Różnica pomiędzy używanym a całkiem nowym z fajnym wyposażeniem nie jest duża, wg mnie. Ps. ostatnio w salonie jeden ze sprzedawcow wspominal, że ceramika potaniala do 70 tys za tarcze i klocki - komplet przod i tyl. Cos mi sie nie chce w to wierzyc...
|
|
Góra |
|
Bartosz1986
|
Napisane: 2.09.2024, 11:33 |
|
Dołączył: 23.02.2024 Posty: 48
|
https://www.youtube.com/watch?v=ThWYRZQCBWwWarto obejrzeć. Osobiście celowałbym w 991.1 GTS ze względu na bajeczny dźwięk i potencjał do trzymania wartości jako ostatnia wolnossąca Carrera. 991.2 z kolei ma sporo poprawiony układ kierowniczy. 992 bym odpuścił - gorsza jakość niż 991.1 i nie brzmi.
|
|
Góra |
|
karup
|
Napisane: 2.09.2024, 12:23 |
|
Dołączył: 11.10.2021 Posty: 112 Lokalizacja: Bełchatów
Nr klubowicza: 760
|
Dźwięk zawsze można samemu poprawić fajnym regulowanym wydechem np. WASPTECH od OSA MOTORS, brzmią naprawdę super.
|
|
Góra |
|
drtayson
|
Napisane: 3.09.2024, 18:33 |
|
Dołączył: 29.07.2018 Posty: 41
|
Nie chce zakładać nowego wątku więc może spytam tutaj.
Czy poza tą ceramika to koszty serwisowania eksploatacji itp. 991 Turbo S a 991 S powiedzmy, są jakoś diametralnie różne?
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 3.09.2024, 21:41 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 182
|
Podobne koszty. Wspomniałbym o centralnej śrubie, jest to niedogodność w przypadku kapcia.
|
|
Góra |
|
alpin
|
Napisane: 4.09.2024, 7:29 |
|
Dołączył: 3.10.2016 Posty: 66
|
Ja nie mogę się nadziwić jakości wnętrza 991.1 mam auto z 2012 roku a wnętrze wygląda i pachnie jakby dopiero wyjechało z salonu Obecne auta premium nie dorównują jakością i wykonaniem tym sprzed ponad dekady.
|
|
Góra |
|
karup
|
Napisane: 4.09.2024, 11:51 |
|
Dołączył: 11.10.2021 Posty: 112 Lokalizacja: Bełchatów
Nr klubowicza: 760
|
"Podobne koszty. Wspomniałbym o centralnej śrubie, jest to niedogodność w przypadku kapcia." a czy nie jest tak, że jest w takim aucie w zestawie jakaś przejściówka, która powoduje, że każdy wulkanizator to ogarnie normalnie? W nowych 911 tak jest chyba
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 4.09.2024, 13:48 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 182
|
Jest przejsciowka chyba, musialbym sprawdzic, jesli nie ma to nie jest jakis duzy koszt. Nie wiem za to ilu ma klucz z momentem 600NM, ktory jest tam wymagany.
|
|
Góra |
|
karup
|
Napisane: 4.09.2024, 13:55 |
|
Dołączył: 11.10.2021 Posty: 112 Lokalizacja: Bełchatów
Nr klubowicza: 760
|
czyli przejściówka nie do końca rozwiązuje problem?
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 4.09.2024, 14:20 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 182
|
Akurat nie mialem okazji zmieniać kol z centralna śruba poza serwisem wiec ciężko mi powiedzieć, może ktoś inny skomentuje.
|
|
Góra |
|
drtayson
|
Napisane: 4.09.2024, 20:11 |
|
Dołączył: 29.07.2018 Posty: 41
|
Taka ciekawostka, którą mi powiedzieli w serwisie - w turbo S koszt napraw i serwisów jest o ok 30-40% droższy z racji na utrudniony dostęp do niektórych części i podzespołów w porównaniu z niższymi wersjami. Może się komuś to info przyda.
Co do mojego wyboru to po dłuższych przemyśleniach, oględzinach aut, dyskusjach i paru jazdach testowych - idę w 992 C2 lub 992 GTS, w zależności od ceny rocznika itp.
Zobaczymy co się trafi.
PS. wiecie jakie aktualnie można uzyskać rabaty na nowe auta u dealerów?
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 4.09.2024, 22:31 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 182
|
Przed faceliftem slyszalem o 8% rabatu przy ich finansowaniu, nie wiem jak teraz.
|
|
Góra |
|
karup
|
Napisane: 5.09.2024, 8:41 |
|
Dołączył: 11.10.2021 Posty: 112 Lokalizacja: Bełchatów
Nr klubowicza: 760
|
ok 5%. Jeździłem parę dni temu bazową 992.2 C2. Fajne auto, świetna trakcja ale czułem, że jest zauważalnie mniej dynamiczne od mojej aktualnej 992.1 S (tak wiem ma więcej koni). Ciekawe jaka (i czy wogóle) będzie nowa s-ka. C2 to na pewno rozsądne rozwiązanie jeśli nie miałeś wcześniej nic mocniejszego
|
|
Góra |
|
ChrisR
|
Napisane: 5.09.2024, 8:53 |
|
Dołączył: 8.01.2019 Posty: 183
|
GTS jakikolwiek, jeśli lubisz cabrio to właśnie taki Turbo S - fajny talizman, ale potencjał nie do wykorzystania. Bazowa C2 dla lubiących być na czasie.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|