Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 992.2 z 4,0 NA
PostNapisane: 3.02.2022, 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
wow

https://www.motor1.com/news/564934/pors ... elift-spy/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 14:34 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 76
Nr klubowicza: 785
A tu chyba jeszcze swieższy material (update 3 Feb - dzisiaj):
https://www.carscoops.com/2022/02/2024- ... gn-tweaks/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 20:19 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 76
Nr klubowicza: 785
To co? Powtórka z serii 991, tylko w drugą stronę? 992.2 bez turbiny? Trudno uwierzyć. Koszty, moc, oczekiwania większości klientów? Nie znam się. A co sądzicie? Czekać ma .2 i zrezygnować z .1?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Według mnie to pewnie będzie wariant „T”, takie GT3 dla ubogich




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 21:31 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
raczej teaser żeby sprowokować zainteresowanie i żeby się czytało.
Moim zdaniem bez sensu ładować N/A do Carrery - bo silniki z turbo są po prostu lepsze dla tego auta.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 21:38 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Jerzy napisał(a):
raczej teaser żeby sprowokować zainteresowanie i żeby się czytało.
Moim zdaniem bez sensu ładować N/A do Carrery - bo silniki z turbo są po prostu lepsze dla tego auta.


Zależy co kto lubi. Ja sprzedałem 911.2 T i jednym z elementów, który mi nigdy do końca nie leżał był właśnie silnik turbo. W 718 mam 4.0 N/A i zdecydowanie wolę takowy. Gdyby pojawiła się 992T z N/A to pomyślałbym o powrocie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 23:38 

Dołączył: 25.05.2007
Posty: 182
Mnie się wydaje, że model z tych zdjęć szpiegowskich to właśnie zapowiadana w kuluarach wersja "T". Użycie silnika 4.0 z Caymana/Boxstera może być niespodzianką. Paradoksalnie, motor ten mimo nominalnie wyższej mocy maksymalnej niż bazowa Carrera, ma siłą rzeczy (brak turbo) gorszy przebieg momentu obrotowego, więc auto na papierze może mieć nawet gorsze osiągi. Pytanie co Porsche zrobi z resztą. Jeśli będzie solidnie "lightweight" i skrzynia zostanie inaczej zestopniowana niż w GTS/GT4/Spyder (krótsze przełożenia) to może wyjść z tego fajna zabawka.

Jedna rzecz (w zasadzie kluczowa) pozwala jednak sądzić, że to nie żadne "T", tylko po prostu muł testowy dla lifta... Obrotomierz jest już cyfrowy.


Patrząc na czas produkcji poprzednich generacji (996.1, 997.1 i 991.1) to na koniec tego roku powinniśmy spodziewać się liftingu. 996.1 debiutowała na jesieni 1997, lift był od jesieni 2001 (4 lata). W 997 (2004-2008) i 991 (2011-2015) tak samo. Pytanie tylko czy zawirowania na rynku komponentów i poniekąd "trochę" wymuszona przepisami elektryfikacja nie skłonią Porsche o wydłużenia cyklu życia 992.1. W mojej ocenie lift może wyjść nawet dopiero na wiosnę 2023, a produkcja od MY2024. Ale znając konsekwencję Porsche, pewnie debiut lifta będzie na jesieni tego roku. Podobno możemy spodziewać się pierwszej seryjnej hybrydy...

Zanim jednak dojdzie do liftingu na rynek wleci kilka ciekawych odmian:

1. 992.1 RS z najbardziej rozbudowaną jak dotąd aerodynamiką, w tym aktywny tylny spojler. Debiut tuż, tuż. Zapewne marzec. Niezły samolot się zapowiada.
2. 992.1 "sport classic". Mocno limitowany model bazujący na mechanice Turbo/Turbo S. Podobno manual i napęd na tył. Trochę takie "GT2 Touring"
3. 992 "Safari". Chyba największa kontrowersja. 911 na szczudłach. Aż ciśnie się na usta "Allroad". Porsche chyba zwęszyło udział w rynku po medialnym szumie jaki zrobił projekt młodego Gemballi (Kimbex podobno nabywa jedną sztukę - szacun!).
4. 992 Carrera T lub S/T - trochę j.w., ale tu wiadomo jak na razie najmniej.

Ciekawy tylko jestem czy 992.2 będzie znów szybsze, mocniejsze...(3.0 T + hybrid). A może uda się jednak połączyć NA + hybrid i zrobić auto trochę wolniejsze na papierze, ale bardziej zwrotne i angażujące przy mniejszych prędkościach? Pewnie nie... w końcu hybryda dołoży masę, a w naszych czasach wszystko co nowe w motoryzacji musi mieć więcej "kunia", szybszy sprint do setki i szybszy czas na Nordschleife...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 0:11 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 76
Nr klubowicza: 785
Dzięki Panowie! Super ciekawe. To kilka donosów po poczytaniu US forum:
1. Hybryda? Chyba tak, ale mówi się że na razie będzie chyba jedynie w nowym Turbo S - tak interpretują zdjęcia szpiegów
2. Carrera T? Prawie się pozabijali w tym wątku wyzywając tych co czekają (niektórzy się już nawet zapisali na listach) od naiwnych imbecyli
3. GT3RS - za rok?
4. Silnik NA w Carrerze? Bez sensacji. Chyba powszechnie uważa się, że silniki z turbo są super udane i za dobre by je zastępować NA
A więc brać 992.1 jak dają. Świat się zmienia. Zaraz będą sprzedawać auta bez klimy, potem bez radia. Ech, kupić i się cieszyć!
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 2:05 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
4.0L NA Carrera T 420HP z 6-biegową skrzynią z GT3.
Wow jeśli to by się ziściło to jestem pierwszy w kolejce :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 13:53 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
strzela napisał(a):
4.0L NA Carrera T 420HP z 6-biegową skrzynią z GT3.
Wow jeśli to by się ziściło to jestem pierwszy w kolejce :)


Ja drugi. Kolega Tetno pewnie trzeci :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 22:44 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
tunix napisał(a):
strzela napisał(a):
4.0L NA Carrera T 420HP z 6-biegową skrzynią z GT3.
Wow jeśli to by się ziściło to jestem pierwszy w kolejce :)


Ja drugi. Kolega Tetno pewnie trzeci :)

Trochę offtop, ale zostały mi dwa tygodnie zanim specyfikacja się zablokuje i waham się cały czas miedzy manualem i PDK w GT4. Jak twoje 1-2 grindy tunix? Też musiałeś się zaadaptować i robić lekką pauze w puszczaniu sprzęgła po wrzuceniu dwójki? Czy to przeszło z czasem?
Trochę mnie to martwi bo jednak najwięcej czasu spędzę pewnie między 1-2-3 w tym aucie.
Link do wątku na RL dla ciekawych: https://rennlist.com/forums/718-gts-4-0-gt4-gt4rs-spyder-25th-anniversary/1203974-gear-1-2-grind.html?ispreloading=1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 22:50 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
strzela napisał(a):
Trochę offtop, ale zostały mi dwa tygodnie zanim specyfikacja się zablokuje i waham się cały czas miedzy manualem i PDK w GT4. Jak twoje 1-2 grindy tunix? Też musiałeś się zaadaptować i robić lekką pauze w puszczaniu sprzęgła po wrzuceniu dwójki? Czy to przeszło z czasem


Zdarza się to naprawdę rzadko. Najgorsze, że to nie jest tak, że używasz siły i zgrzytnie - bieg wchodzi lekko, bez oporu ale czujesz że coś tam się nieładnie zazębia. Tak jak piszesz - dokładam małą pauzę i jest ok. Nie jest to jakiś problem - może dlatego, że na 1-ce rzadko kręcę bardzo wysoko - ściganie się ze świtał uprawiałem dwie dekady temu :)

Jeśli mogę coś doradzić to do GT4 weź PDK. Mam 987.2S PDK i jakoś do sfocusowanego auta w klimacie "race car" PDK pasuje. Do kabrioletu ja wolę manual ale Caymana kupowałbym PDK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2022, 10:30 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 85
Mam nadzieję, że te wstrętne wypryski świateł po bokach na przednim zderzaku 992.2 to kamuflaż lub nie będą obowiązkowe w standardzie. Przydałaby się też pełna pneumatyka z podnoszeniem o min 5cm (w opcji oczywiście).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum