|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
chris
|
Napisane: 3.02.2022, 11:10 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
|
Góra |
|
Krzysiek (Poznań)
|
Napisane: 3.02.2022, 14:34 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 76
Nr klubowicza: 785
|
|
Góra |
|
Krzysiek (Poznań)
|
Napisane: 3.02.2022, 20:19 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 76
Nr klubowicza: 785
|
To co? Powtórka z serii 991, tylko w drugą stronę? 992.2 bez turbiny? Trudno uwierzyć. Koszty, moc, oczekiwania większości klientów? Nie znam się. A co sądzicie? Czekać ma .2 i zrezygnować z .1?
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 3.02.2022, 21:25 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Według mnie to pewnie będzie wariant „T”, takie GT3 dla ubogich
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 3.02.2022, 21:31 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
raczej teaser żeby sprowokować zainteresowanie i żeby się czytało. Moim zdaniem bez sensu ładować N/A do Carrery - bo silniki z turbo są po prostu lepsze dla tego auta.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 3.02.2022, 21:38 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Jerzy napisał(a): raczej teaser żeby sprowokować zainteresowanie i żeby się czytało. Moim zdaniem bez sensu ładować N/A do Carrery - bo silniki z turbo są po prostu lepsze dla tego auta. Zależy co kto lubi. Ja sprzedałem 911.2 T i jednym z elementów, który mi nigdy do końca nie leżał był właśnie silnik turbo. W 718 mam 4.0 N/A i zdecydowanie wolę takowy. Gdyby pojawiła się 992T z N/A to pomyślałbym o powrocie.
|
|
Góra |
|
mick
|
Napisane: 3.02.2022, 23:38 |
|
Dołączył: 25.05.2007 Posty: 182
|
Mnie się wydaje, że model z tych zdjęć szpiegowskich to właśnie zapowiadana w kuluarach wersja "T". Użycie silnika 4.0 z Caymana/Boxstera może być niespodzianką. Paradoksalnie, motor ten mimo nominalnie wyższej mocy maksymalnej niż bazowa Carrera, ma siłą rzeczy (brak turbo) gorszy przebieg momentu obrotowego, więc auto na papierze może mieć nawet gorsze osiągi. Pytanie co Porsche zrobi z resztą. Jeśli będzie solidnie "lightweight" i skrzynia zostanie inaczej zestopniowana niż w GTS/GT4/Spyder (krótsze przełożenia) to może wyjść z tego fajna zabawka.
Jedna rzecz (w zasadzie kluczowa) pozwala jednak sądzić, że to nie żadne "T", tylko po prostu muł testowy dla lifta... Obrotomierz jest już cyfrowy.
Patrząc na czas produkcji poprzednich generacji (996.1, 997.1 i 991.1) to na koniec tego roku powinniśmy spodziewać się liftingu. 996.1 debiutowała na jesieni 1997, lift był od jesieni 2001 (4 lata). W 997 (2004-2008) i 991 (2011-2015) tak samo. Pytanie tylko czy zawirowania na rynku komponentów i poniekąd "trochę" wymuszona przepisami elektryfikacja nie skłonią Porsche o wydłużenia cyklu życia 992.1. W mojej ocenie lift może wyjść nawet dopiero na wiosnę 2023, a produkcja od MY2024. Ale znając konsekwencję Porsche, pewnie debiut lifta będzie na jesieni tego roku. Podobno możemy spodziewać się pierwszej seryjnej hybrydy...
Zanim jednak dojdzie do liftingu na rynek wleci kilka ciekawych odmian:
1. 992.1 RS z najbardziej rozbudowaną jak dotąd aerodynamiką, w tym aktywny tylny spojler. Debiut tuż, tuż. Zapewne marzec. Niezły samolot się zapowiada. 2. 992.1 "sport classic". Mocno limitowany model bazujący na mechanice Turbo/Turbo S. Podobno manual i napęd na tył. Trochę takie "GT2 Touring" 3. 992 "Safari". Chyba największa kontrowersja. 911 na szczudłach. Aż ciśnie się na usta "Allroad". Porsche chyba zwęszyło udział w rynku po medialnym szumie jaki zrobił projekt młodego Gemballi (Kimbex podobno nabywa jedną sztukę - szacun!). 4. 992 Carrera T lub S/T - trochę j.w., ale tu wiadomo jak na razie najmniej.
Ciekawy tylko jestem czy 992.2 będzie znów szybsze, mocniejsze...(3.0 T + hybrid). A może uda się jednak połączyć NA + hybrid i zrobić auto trochę wolniejsze na papierze, ale bardziej zwrotne i angażujące przy mniejszych prędkościach? Pewnie nie... w końcu hybryda dołoży masę, a w naszych czasach wszystko co nowe w motoryzacji musi mieć więcej "kunia", szybszy sprint do setki i szybszy czas na Nordschleife...
|
|
Góra |
|
Krzysiek (Poznań)
|
Napisane: 4.02.2022, 0:11 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 76
Nr klubowicza: 785
|
Dzięki Panowie! Super ciekawe. To kilka donosów po poczytaniu US forum: 1. Hybryda? Chyba tak, ale mówi się że na razie będzie chyba jedynie w nowym Turbo S - tak interpretują zdjęcia szpiegów 2. Carrera T? Prawie się pozabijali w tym wątku wyzywając tych co czekają (niektórzy się już nawet zapisali na listach) od naiwnych imbecyli 3. GT3RS - za rok? 4. Silnik NA w Carrerze? Bez sensacji. Chyba powszechnie uważa się, że silniki z turbo są super udane i za dobre by je zastępować NA A więc brać 992.1 jak dają. Świat się zmienia. Zaraz będą sprzedawać auta bez klimy, potem bez radia. Ech, kupić i się cieszyć! Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
strzela
|
Napisane: 4.02.2022, 2:05 |
|
Dołączył: 2.08.2017 Posty: 61
|
4.0L NA Carrera T 420HP z 6-biegową skrzynią z GT3. Wow jeśli to by się ziściło to jestem pierwszy w kolejce
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 4.02.2022, 13:53 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
strzela napisał(a): 4.0L NA Carrera T 420HP z 6-biegową skrzynią z GT3. Wow jeśli to by się ziściło to jestem pierwszy w kolejce Ja drugi. Kolega Tetno pewnie trzeci
|
|
Góra |
|
strzela
|
Napisane: 4.02.2022, 22:44 |
|
Dołączył: 2.08.2017 Posty: 61
|
tunix napisał(a): strzela napisał(a): 4.0L NA Carrera T 420HP z 6-biegową skrzynią z GT3. Wow jeśli to by się ziściło to jestem pierwszy w kolejce Ja drugi. Kolega Tetno pewnie trzeci Trochę offtop, ale zostały mi dwa tygodnie zanim specyfikacja się zablokuje i waham się cały czas miedzy manualem i PDK w GT4. Jak twoje 1-2 grindy tunix? Też musiałeś się zaadaptować i robić lekką pauze w puszczaniu sprzęgła po wrzuceniu dwójki? Czy to przeszło z czasem? Trochę mnie to martwi bo jednak najwięcej czasu spędzę pewnie między 1-2-3 w tym aucie. Link do wątku na RL dla ciekawych: https://rennlist.com/forums/718-gts-4-0-gt4-gt4rs-spyder-25th-anniversary/1203974-gear-1-2-grind.html?ispreloading=1
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 4.02.2022, 22:50 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
strzela napisał(a): Trochę offtop, ale zostały mi dwa tygodnie zanim specyfikacja się zablokuje i waham się cały czas miedzy manualem i PDK w GT4. Jak twoje 1-2 grindy tunix? Też musiałeś się zaadaptować i robić lekką pauze w puszczaniu sprzęgła po wrzuceniu dwójki? Czy to przeszło z czasem Zdarza się to naprawdę rzadko. Najgorsze, że to nie jest tak, że używasz siły i zgrzytnie - bieg wchodzi lekko, bez oporu ale czujesz że coś tam się nieładnie zazębia. Tak jak piszesz - dokładam małą pauzę i jest ok. Nie jest to jakiś problem - może dlatego, że na 1-ce rzadko kręcę bardzo wysoko - ściganie się ze świtał uprawiałem dwie dekady temu Jeśli mogę coś doradzić to do GT4 weź PDK. Mam 987.2S PDK i jakoś do sfocusowanego auta w klimacie "race car" PDK pasuje. Do kabrioletu ja wolę manual ale Caymana kupowałbym PDK.
|
|
Góra |
|
apsza
|
Napisane: 5.02.2022, 10:30 |
|
Dołączył: 25.10.2019 Posty: 85
|
Mam nadzieję, że te wstrętne wypryski świateł po bokach na przednim zderzaku 992.2 to kamuflaż lub nie będą obowiązkowe w standardzie. Przydałaby się też pełna pneumatyka z podnoszeniem o min 5cm (w opcji oczywiście).
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|