Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 993, C2 vs C4
PostNapisane: 5.02.2013, 11:41 

Dołączył: 3.02.2013
Posty: 25
Bardzo proszę Was o podanie czym różni się Porsche 993 C2 od C4 jakoś nie mogę doszukać się tych informacji na forum. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 11:56 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
C4 oznacza napęd na 4 koła.
Pomijając różnice w prowadzeniu, 4x4 jest cięższe i bardziej skomplikowane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 12:04 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
2 podstawowe różnice:
C2 - napęd RWD, mniejsza masa
C4 - napęd 4x4, masa większa
Dostępne z tymi samymi nadwoziami (zarówno 'narrow' /m493/ jak i 'wide - turbolook' /m491/) i tymi samymi silnikami.
Generalnie większe różnice występowały między m493 a m491:
np. pewne różnice w hamulcach (inne zaciski p/t, inne tarcze p/t)
Co do silników (wolnossących) - zależą od rocznika. MY94-95 miały 200kW/272KM. MY96-97 miały 210kW/285KM.
Jeśli jesteś na serio zainteresowany zakupem, to rozważ zakup poradnika:
http://allegro.pl/porsche-911-993-94-98 ... 72815.html
http://allegro.pl/porsche-911-993-94-98 ... 39733.html
Skondensowana wiedza w pigułce


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 12:05 

Dołączył: 3.02.2013
Posty: 25
W takim razie czym różni się wersja C4 od C4S?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 12:13 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
C4s to widebody / turbolook (i wszystkie konsekwencje tego ;) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 12:24 

Dołączył: 3.02.2013
Posty: 25
Chodzi mi głownie o wersję cabrio.
Czyli rozumie, że cabrio wychodziło w wersji C2 i C4 m493 i w dwóch wersjach silnikowych. Wersja C4s była tylko coupe. Dzięki za info :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 12:29 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
C4S to w dużym uproszczeniu 993 Turbo, bez turbosprężarki i skrzydła.
C2S to Carrera 2 z nadwoziem Turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 12:40 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Z tego co pamiętam, to widebody (M491) było dostępne tylko dla aut z lat 96 i 97 (czyli dla silnika 286KM).
Co do ofert cabrio: z ostatniego półrocza kojarzę tylko czarne 993C4 z 94r. z Andrychowa, sprowadzone z Francji. Ceny w ogłoszeniu już nie pamiętam (chyba powyżej 120tys zł).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 13:12 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
kl napisał(a):
C4S to w dużym uproszczeniu 993 Turbo, bez turbosprężarki i skrzydła.
C2S to Carrera 2 z nadwoziem Turbo.


C2S nie ma skrzydła z tyłu tak jak Turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 13:48 

Dołączył: 3.02.2013
Posty: 25
Który z modeli 993 cabrio uważacie za ciekawszy C2 czy C4, chodzi mi o letnie weekendowe wyjazdy i w celach inwestycyjnych za 10-20 lat?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 13:58 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Pit - oczywiście masz rację - miałem na myśli, że ma jedynie nadwozie z Turbo, nie ma spoilera, hamulców, zawieszenia, itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 14:06 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
kl napisał(a):
Pit - oczywiście masz rację - miałem na myśli, że ma jedynie nadwozie z Turbo, nie ma spoilera, hamulców, zawieszenia, itd.


No właśnie, że (poza spoilerem) C4S ma te same elementy co turbo:
- te same hamulce (tarcze, zaciski) są dla turbo i dla C4S
- te same amortyzatory są dla turbo i dla CxS (m491) jeśli ma ona dodatkowo opcję m030


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
defo napisał(a):
Który z modeli 993 cabrio uważacie za ciekawszy C2 czy C4, chodzi mi o letnie weekendowe wyjazdy i w celach inwestycyjnych za 10-20 lat?


Osobiście wybrałbym tylko C2 - zwłaszcza jeśli ma być auto na lato.
Cele inwestycyjne - hmm, stracić na nim nie stracisz (zwłaszcza jeśli kupisz w stanie oryginalnym i z dobrą historią - czyli drogo) ale jeśli oczekujesz stopu zwrotu na poziomie powiedzmy 100% to raczej się przejedziesz...
Zresztą Porsche w większości to średnia inwestycja - no chyba że są to bardzo rzadkie wyścigowe modele i wersje limitowane No i pomijając lata 70-te, gdzie np taką RS 2.7 można było kupić za ułamek obecnej wartości...



Żeby nie było - to że mam C4 w cabrio to niestety przypadek (trafiła się okazja) a nie świadomy wybór :oops:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 20:06 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Ok - jeszcze raz - bo widzę, że wzajemnie się poprawiamy, wszyscy mając rację ;)

Carrera 4S - karoseria, hamulce, zawieszenie analogiczna do Turbo. Brak spoilera Turbo i turbosprężarek :)

Carrera 2S - karoseria analogiczna do Turbo, zawieszenie, hamulce z modelu Carrera (2). Brak spoilera Turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 20:58 

Dołączył: 3.02.2013
Posty: 25
Dziękuję za rozpiskę :)
Bardzo proszę o taką samą odnośnie wersji cabrio.
Czy któreś cabrio ma poszerzone nadwozie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2013, 0:23 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Widziałem na zdjęciu 993 cabrio-widebody ale nie spotkałem się nigdzie z informacją na temat ich ewentualnej produkcji fabrycznej - stawiam więc na tuning.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2013, 1:24 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
kl napisał(a):
Widziałem na zdjęciu 993 cabrio-widebody ale nie spotkałem się nigdzie z informacją na temat ich ewentualnej produkcji fabrycznej - stawiam więc na tuning.


hm... w Typen Atlasie Bongersa strona 99 niby 14 sztuk 993 Turbo Cabrio,MY 95, silnik, hamulce i zawieszenie Turbo, ale nadwozie wygląda na n/a.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2013, 2:02 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Znalazłem - wygląda na widebody:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.02.2013, 19:38 

Dołączył: 3.02.2013
Posty: 25
Bardzo proszę powiedzcie jaką skrzynię w 993 lepiej wybrać, tiptronic czy manual?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.02.2013, 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Wybierając wersję carbio decydujesz się bardziej mieć auto do lansu niż na tor a więc do cabrio bardziej w tym wypadku pasuje automat choć w 993 to stara skrzynia i trochę mulasta.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum