Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.09.2018, 10:20 

Dołączył: 19.09.2018
Posty: 136
Bede dzisiaj ogladal swoje pierwsze Porsche 911/996 w zyciu. W zwiazku z tym mam kilka pytan, ktore prawdopodobnie pojawialy sie juz w wielu watkach, ale trudno jest je wysortowac.
1. Auto, ktore bede ogladal ma silnik 3.6 i przebieg okolo 150tkm. Wg wstepnych informacji samochod jest regularnie serwisowany w Porsche, wiec (teoretycznie) moznaby zalozyc, ze auto powinno byc w porzadku. Czy w tym modelu nadal moze pojawiac sie "magiczne" nietrwale lozysko walka posredniego czy ten problem juz powinien byc wyeliminowany w modelu 2004? Naturalnie zapytam o to rowniez wlasciciela.
2. Czytalem o wytrzymalosci lancuchow rzedu okolo 200tkm. Wiadomo, ze jest to wartosc orientacyjna. Czy musze zakladac, ze bede wymianial lancuchy przy tym przebiegu?
3. Jakie powinno byc prawidlowe cisnienie oleju na wskazniku? Wyczytalem, ze okolo 3,5 bara. We wczesniejszych autach ze wskaznikiem cisnienia oleju wskazowka poruszala sie wraz ze zmiana obrotow. Jak powinno byc w 911?
4. Czy sa jakies szczegolne sprawy, na ktore powinienem zwracac uwage w kontekscie pracy tiptronica. Jezdze tylko automatami, wiec temat nie jest dla mnie nowoscia, ale moze sa jakies niuanse.
5. W kwestii zawieszenia, ukladu wydechowego powinno byc wszystko OK, poniewaz samochod przechodzil przeglad techniczny w Niemczech (bez zastrzezen) w marcu. Wiadomo, ze przez pol roku moze sie troche zmienic Niemcy sa pod tym wzgledem bardzo dokladni (mieszkam tutaj, mam troche wiedzy), wiec gdyby cos sie im nie podobalo to conajmniej zapisaliby to w dokumencie. Ponownie mam pytanie o niuanse na ktore warto zwrocic uwage.
6. Widzialem, ze w 997 tylne oparcia mozna zlozyc, czy w 996 jest podobnie?
To chyba tyle na "poczatek".
Pozdrawiam, Robert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2018, 12:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
1. Nie demonizuj IMS. Są gorsze rzeczy - np. rysy na ściankach cylindrów. Jak da radę sprawdź endoskopem.
2. Na pewno warto przyjrzeć się rozrządowi przy takim przebiegu. Ale np. luz łańcucha powinno być słychać.
3. Już nie pamiętam jakie wartości są w 996, ale na pewno wskazówka powinna chodzić razem z obrotami. Jeśli w przybliżeniu będzie tyle barów co tys. obrotów to jest w porządku. Na zimno oczywiście ciśnienie większe.
4. Auto normalnie rusza z dwójki, więc się nie zdziw. Sprawdź czy nie szarpie przy zmianie, jak się zachowuje przy manewrach na parkingu (D-R-D).
5. Czy nic nie stuka, nic nie puka ;)
6. Tak

7. Powodzenia! :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2018, 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
wit007,

1. Od czego te rysy się biorą i jakie są tego rezultaty jeżeli już powstaną?
2. Co masz na myśli pisząc "przyjrzeć rozrządowi"? Czy jak łańcuch będzie już słychać to komputer nie będzie walił błędami np. z czujnika położenia wałka?
3. U mnie nie chodzi z obrotami i podobno jest ok.
4. U mnie jeżeli stojąc w miejscu depniesz do końca, rusza z jedynki. Skrzynia nie szarpie i nie wyrzuca błędów. Zapisane w pamięci 3 krotne przekroczenie 1 range'a i tyle.




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2018, 21:46 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
911 ma ponadprzeciętną trwałość. Nawet wersje 996 należą do najmniej awaryjnych samochodów.Problem jest w obsłudze.Nawet nie tak dawno byłem świadkiem gdy kolega poprosił mnie w pomocy oględzin 996.Zdziwiony byłem maksymalnym poziomem oleju w silniku na zimnym i gorącym .Sprawdziłem i był sporo ponad stan.Użytkownicy niestety nie przejmują się pewnymi rzeczami.
Co do łożyska ims, to gdybym znał ten problem za czasu 996 to pewnie bym je profilaktycznie wymienił.Sprzedałem 7lat temu, a ostatnio rozpoznałem gdy ktoś na forum wystawił i podobno nic przez ten czas nie naprawiał i jeździ sobie ten samochód dalej,a pamiętam jak bardzo się stresowałem czy silnik mi w nim ponownie w kosmos nie wystrzeli.
Bo silnik w nim wymieniłem ale tylko ze względu na głośne odpalanie i opiłki w misce olejowej-nie wnikałem,wymieniłem .Co ciekawe w nowym silniku też głośno odpalał :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 10:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mikołaj napisał(a):
wit007,

1. Od czego te rysy się biorą i jakie są tego rezultaty jeżeli już powstaną?
2. Co masz na myśli pisząc "przyjrzeć rozrządowi"? Czy jak łańcuch będzie już słychać to komputer nie będzie walił błędami np. z czujnika położenia wałka?
3. U mnie nie chodzi z obrotami i podobno jest ok.
4. U mnie jeżeli stojąc w miejscu depniesz do końca, rusza z jedynki. Skrzynia nie szarpie i nie wyrzuca błędów. Zapisane w pamięci 3 krotne przekroczenie 1 range'a i tyle.


1. Tego chyba nie wie nikt. Najpewniej od niewystarczającego smarowania/chłodzenia. Pałowanie na zimno też może być powodem. Efekt - zużycie oleju i stuki.
2. Podpiąć pod Piwisa i sprawdzić - to pozwala w miarę dokładnie ocenić kondycję łańcuchów.
3. Nie pamiętam już, bo dość dawno nie jeździłem 996. Serio - w czasie jazdy też stoi?
4. To możliwe, ale ile razy zdarza się deptać do końca przy ruszaniu? ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
wit007 napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
wit007,
3. U mnie nie chodzi z obrotami i podobno jest ok.


3. Nie pamiętam już, bo dość dawno nie jeździłem 996. Serio - w czasie jazdy też stoi?


3. Mój szpec mówił, że ciśnienie ma na biegu wolnym oscylować w okolicy 2 i rosnąć wraz z obrotami.




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 11:51 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
moon48 napisał(a):
3. Mój szpec mówił, że ciśnienie ma na biegu wolnym oscylować w okolicy 2 i rosnąć wraz z obrotami.


Zmieniaj szybko mechanika bo wprowadza w błąd który może dużo kosztować.

W 996 0.5bara to nic nadzwyczajnego.Istotne aby przy 3tys.obr. miał 3+


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 12:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Pytanie czy mówił o zimnym czy ciepłym silniku. Jak to pierwsze to ma rację, na ciepło faktycznie poniżej 1 jest zupełnie normalne




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 20:33 

Dołączył: 19.09.2018
Posty: 136
Czy mozna przepasc po pierwszej jezdzie probnej? Staram sie chlonac wszystko na chlodno, ale jakos mi to nieszczegolnie wychodzi. Auto generalnie jest pospolite. Na tyle, na ile Porsche 911 pospolite wogole byc moze. Srebrne, z czarnym srodkiem. Wyposazenie tez powiedzialbym ze chyba nie jest jakies mocno ponadprzecietne. Gdzies mi mignal watek o liscie srebrnych samochodow z Porsche Leasing i jest to wielce prawdopodobne. Pierwszy wlasciciel Porsche, drugi pan dr, trzeci - obecny pan dr. Nie wiem czy wiecie, ale w Niemczech tytul naukowy jest bardzo powazany i znajdziecie go (ten tytul) w kazdym dokumencie. Ma komplet dokumentow, serwisowane tylko w Porsche, kwitow wiecej niz chyba w zyciu widzialem do wszystkich swoich samochodow (a bylo ich niemalo). I w zasadzie nie mam sie do czego przyczepic. Moze do tego, ze felgi ma beznadziejne (chociaz oryginalne Carrera 4). Nie widzialem zimowek, moze beda lepsze. Bo zimowki tez sa. Nic nie stuka, nic nie puka, auto suche, czyste. Jazdy probnej opisywal nie bede, bo zaslinie klawiature. Droga byla cudownie kreta. Tiptronic zmienia plynnie, wszystko dziala. Skoro to taki ideal, to gdzie jest haczyk?
Aaaa, wsiadlem do tylu. Juz wiem czemu ktos pisal, zeby nie probowac :lol:
Nie mialem jeszcze samochodu na podnosniku, o endoskopie moge zapomniec, ale wszystko inne moge sprawdzic.
stay tuned ;)

pozdrawiam, Robert

Zdjecia pozniej, bo jeszcze mi go ktos zgarnie. Zartowalem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ad1. IMS, ja bym się nie bał, ale jakbyś przy jakiejś pracy miał to na
wierzchu to poproś żeby ktoś sprawdził.
Ad2. Tutaj rozrząd jest "bezobsługowy", czyli jak się coś stanie to trzeba
będzie naprawić. Raczej przy 200k ślizgi będą ok, jedynie napinacze mogą
wymagać wymiany. Łańcuchy możesz oczywiście prewencyjnie wymienić, ale
to będzie wymagało rozebrania silnika w drobny mak. Widziałem silniki
w których były zerwane łańcuchy, ale to promil. Przy kompleksowych
remontach ze względu na koszty bardzo niewiele osób decyduje się
na wymianę tych łańcuchów.
Ad3. Na zimnym powinno być min 4, choć to czasem też zależy od czujnika.
Na rozgrzanym 1 bar jest ok, ważne żeby z obrotami ta wskazówka wstawała.
To nie 997.2 gdzie już jest ciśnienie oleju sterowane "zgodnie z zapotrzebowaniem
silnika". Tutaj jest tradycyjny zawór upustowy ze sprężynką i tłoczkiem.
Ad4. Witek dobrze podsumował, możesz też sprawdzić czy na manualu zmienia.
Skrzynia tutaj potrafi też zrobić psikusa i zacząć cieć
w miejscu do którego Porsche nie sprzedaje zestawu naprawczego.
To jest w tylnej części skrzyni (czyli w 911 bliżej przodu auta).
Oczywiście da się to naprawić, ale jak chcesz jeździć nadal do Porsche,
to tam powiedzą że jest cała skrzynia biegów do wymiany.
Ad5. Zawieszenie potrafi po kieszenie uderzyć, także tutaj tez bym
sprawdził co nieco, bo jest to proste i każdy serwis da radę.

Ja bym się skupił na tym o czym piszesz, że nie ma szans, czyli na
endoskopie. Gładzie cylindrów niestety ulegają zużyciu/zniszczeniu
w tych silnikach. Możesz też wkalkulować w zakup auta remont silnika
(min. 30k zł).

Niedawno kolega kupował 944 w DE (tam też będzie użytkowane) i jak
na razie jest bardzo zadowolony z zakupu, więc mam nadzieje że i Tobie
się uda trafić na godną sztukę! :D

Powodzenia!




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
To jako ze jestem świeżo po zakupie 996 to Ci kolego doradzę i skrócę ta cała filozofię:
- bierz kogoś z kompem z Porsche
- miernik lakieru
- sprawdz w ASO czy jest coś w historii
- jeżeli reszta się zgodzi a silnik i skrzynia pracują ok, to po prostu kup

Ewentualnie jeżeli są jakieś niedziałające rzeczy to zrób sobie wycenę ile to będzie kosztowac i negocjuj żeby zmieścić się w budżecie.

O legendzie IMS nie będę nic mówił, ale co do cylindrów to jeżeli nie wiadomo skąd się biorą rysy, a mogę się pojawić od tak i wtedy stuka motor :lol: to możesz założyć ze kupisz perełkę a po 2000km ujrzysz rysy 8) olej.

Co do ruszania - nie ważne ile razy, ważne czy jak już potrzebujesz to działa.




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2018, 22:18 

Dołączył: 19.09.2018
Posty: 136
Przypomniała mi się jedna sprawa. Czy na wszystkich 911 jest tak cieńki lakier? Około 90um.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2018, 11:55 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Ja sprzedawałem 4 lata temu swoje 996 4S i do czujnika lakieru tez bym nie przywiązywał wielkiej wagi. Pomimo że samochód nigdy nie był nawet ryśnięty to pokazywał takie różnice w grubości, że kupujący zaczął mieć poważne wątpliwości co do oryginalności lakieru. Po rozmowie z serwisem Porsche zwrócili tam uwagę na jeszcze jeden szczegół. Zdarza się że w fabryce pierwsze malowanie jest niezadowalające i malują dany element jeszcze raz. Stąd tez różnice w grubości mogą wystąpić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.09.2018, 12:59 

Dołączył: 23.04.2017
Posty: 683
Ja ma 996 TT i są różnice w grubości lakieru a auto nie było nawet dotknięte ale są znawcy nawet w autoryzowanym servisie i nie tylko którzy twierdzą że auto było całe lakierowane w moim przypadku w Japonii. :banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum