Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.10.2014, 10:35 

Dołączył: 9.10.2014
Posty: 11
Witam wszystkich,

zaczynam poszukiwania pierwszego porsche , interesuje mnie tylko 911, chciałem zacząć od 996 (wiem najbrzydsze ze wszystkich i tak dalej), ale z drugiej strony dobre na start i poznanie, czy to tylko dziecinne marzenie, czy tylko krótka droga do innych 911.

Znalazłem jedną sztukę, silnik 3.4 (niestety), lekko poci się gdzieś na linii silnik/skrzynia (foto w załączeniu).

Jak to poważny problem ?

Ile jest na forum silników 3.4 , które nie sprawiają kłopotów ?


pozdrawiam,
Rad


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.10.2014, 11:08 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
Wygląda na problem z IMS - jest sporo rozwiązan, nawet całkowicie rozwiazujacych ten problem - w US widzialem takie oferty z dodatkową pompką do smarowania itd. Poczytaj w google. Nie wygląda mi to strasznie. Mam 3.4 z pękniętą głowicą, a moze nawet blokiem, moze dlatego dla mnie nie wyglada to na jakis dramat. Moze ktos wiecej cos napisze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.10.2014, 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.02.2013
Posty: 589
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
Witaj :)
Zaczynałem podobnie - jeśli Porsche to tylko 911 :D
Zakupiłem więc model 996 z silnikiem 3,4. Silnik był już wprawdzie wymieniany przez poprzednich właścicieli, ale aktualna jednostka ma już grubo ponad 100k i na razie nie sprawia większych problemów. Jeśli tylko będziesz dbał o regularne wymiany oleju i nie żyłował zimnego silnika na wysokich obrotach (co nie jest łatwe, bo pokusa wielka jak tylko ruszysz :wink: ) to praktycznie nie ma się czego obawiać. Co do wyglądu (pewnie lampy) rzecz gustu - jak już będzie Twój to będzie najpiękniejszy :-), mój mi się podoba bo jest inny niż wszystkie 911 z okrągłymi lampami.
Z porad praktycznych przy pierwszym zakupie używanego Porsche :
- musisz mieć w zasięgu zaufanego mechanika, który specjalizuje się w tej marce,
- budżet, który zamierzasz przeznaczyć na zakup od razu przemnóż przez 1,5 - zawsze coś wyjdzie do zrobienia, a części nie są tanie (stąd patrz pkt. wyżej),
- zakup jakiegokolwiek modelu 911 to zawodowe samobójstwo - rozdrażnisz wszystkich : od kontrahentów, współpracowników, kolegów, sąsiadów na rodzinie kończąc :twisted: :twisted: :twisted: Jeśli potrafisz mieć to w d.. to spełniaj marzenia i ciesz się każdym przejechanym kilometrem :D
Pozdrawiam !




_________________

996 Carrera cabrio '00 - OUT
Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868
996 TT '03
928S '84

Damian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.10.2014, 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Damos napisał(a):
- zakup jakiegokolwiek modelu 911 to zawodowe samobójstwo - rozdrażnisz wszystkich : od kontrahentów, współpracowników, kolegów, sąsiadów na rodzinie kończąc :twisted: :twisted: :twisted: Jeśli potrafisz mieć to w d.. to spełniaj marzenia i ciesz się każdym przejechanym kilometrem :D


Trafne spostrzeżenie :thumbup: :piwo:
Potwierdzam w 100% :lol: :lol: :lol:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.10.2014, 15:48 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
Ale frajda z jazdy zrekompensuje ci wszystkie niedogodnosci wymienione wyzej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.10.2014, 16:15 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
A ja mam 996 3,4 manual z 2000 roku od 6 lat. W tym roku przy przebiegu 190 000km robiłem rozrząd. Poza tym trzeba naprawiać i wymieniać to co każdym aucie. A jeżdże codziennie: lato/zima, deszcz/śnieg/mróz.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.10.2014, 19:29 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Ja od stycznia jeżdzę 3,4 z 1998, czyli najbardziej ryzykowny, zaliczyłem 8 imprez PCP i TD Classicauto, zrobiłem 8 tys km, na razie wszystko w porządku. Żadnych awarii, tylko bieżące wymiany eksploatacyjne, auto ma 95 tys km przejechane od nowości.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2014, 14:48 

Dołączył: 9.10.2014
Posty: 11
Damos napisał(a):
- zakup jakiegokolwiek modelu 911 to zawodowe samobójstwo - rozdrażnisz wszystkich : od kontrahentów, współpracowników, kolegów, sąsiadów na rodzinie kończąc :twisted: :twisted: :twisted: Jeśli potrafisz mieć to w d.. to spełniaj marzenia i ciesz się każdym przejechanym kilometrem :D


Pięknie opowiedziana historia posiadacza porsche , w sumie nie pierwszy raz będę słyszał , że mi odpier....., a jak coś to będę mówił, że to kolegi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2014, 14:51 

Dołączył: 9.10.2014
Posty: 11
logos napisał(a):
A ja mam 996 3,4 manual z 2000 roku od 6 lat. W tym roku przy przebiegu 190 000km robiłem rozrząd. Poza tym trzeba naprawiać i wymieniać to co każdym aucie. A jeżdże codziennie: lato/zima, deszcz/śnieg/mróz.

Pozdr
Wojtek


o to jest w miarę na świeżo, jaki koszt ?

przejmujecie się jakoś tematem IMS, RMS, VARIO CAM, pękąjącymi głlowicami na co dzień? w tym sensie, że jakoś dokładniej serwisujecie auta, częściej zmieniacie olej itp ? ktoś zakładał te "lepsze" IMSy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.10.2014, 10:50 

Dołączył: 9.10.2014
Posty: 11
I udało się, jest banan na twarzy :))

nabyłem wczoraj 996 c4 tiptronic s z silnikiem m96.04

autko ze świdnicy, było ogłoszenie na forum ...

autko ma cały fabryczny lakier i zdrowiutki napęd oraz przeniesienie napędu , wrzucę jakąś fotkę niebawem

pytanko , czy w Łodzi kojarzycie jakiegoś mechanika do serwisowania porsche ?

na pierwszy krok mam pierdołę, ale muszę założyć czujniki parkowania przód/tył też bym nie chciał , żeby ktoś przypadkowy się go dotykał

pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.10.2014, 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.02.2013
Posty: 589
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
Gratulacje :thumbup: Czekamy na zdjęcia :)
Uważaj szczególnie na poziom oleju - podobno nawet przy normalnej jeździe na łuku potrafi odpłynąć. U mnie zdarzyło się tak na torze, przy pełnym stanie więc aktualnie czeka mnie "mały" remont :evil:
Pozdrawiam !




_________________

996 Carrera cabrio '00 - OUT
Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868
996 TT '03
928S '84

Damian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.10.2014, 12:02 

Dołączył: 22.09.2014
Posty: 21
Hej
A gdzie miałby odpłynac olej na łuku?
co do ubywania oleju to faktycznie trzeba kontrolować to bo mam zdorwy silnik sprawdzony w serwisie a jednak muszę dolac ok 800 mnl na 1000km. zastanawia mnie to dlaczego:(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.10.2014, 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.02.2013
Posty: 589
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
kamirsen napisał(a):
Hej
A gdzie miałby odpłynac olej na łuku?
co do ubywania oleju to faktycznie trzeba kontrolować to bo mam zdorwy silnik sprawdzony w serwisie a jednak muszę dolac ok 800 mnl na 1000km. zastanawia mnie to dlaczego:(


Gdzie i dlaczego odpłynął też się zastanawiam :cry: Faktem jest, że któraś panewka chwilowo nie miała smarowania i się rozsypała. Co ciekawe podczas zwykłego użytkowania i przejechania w ciągu roku ok. 3000 km poziom oleju utrzymywał się w wartości prawidłowej bez konieczności dolewek.




_________________

996 Carrera cabrio '00 - OUT
Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868
996 TT '03
928S '84

Damian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.10.2014, 18:42 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
Odpływa od smoka oleju i pompa nie zasysa oleju tylko częściowo powietrze, są podobno specjalne miski olejowe które temu zapobiegają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.10.2014, 20:14 

Dołączył: 9.10.2014
Posty: 11
U mnie olej 3/4 i tak ma byc , wracajac do tematu macie jakis serwis w lodzi do polecenia ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2014, 22:11 

Dołączył: 15.08.2011
Posty: 36
gratulacja z samochodu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2014, 9:10 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Gratulacje!

Tak jak koledzy podpowiadają lej odpowiedni olej, zmieniaj co 10k. pilnuj jego poziomu (szczególnie ważne w 996!) i będzie git. 8)

PS. pokaż fotki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2014, 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gratulacje :D

To ja jeszcze dopiszę - nie dawaj w palnik na zimnym ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2014, 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Gratuluje.

PS. Zdaje się mój Boxster (3,2 S z 2003 r) ma odpowiedni - jakby chwyt - w misce, po to żeby uninknąć problemu odpływania oleju w zakrętach ??? W/w Carrera tego nie ma ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum