Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.12.2018, 22:35 

Dołączył: 12.12.2018
Posty: 10
Witam kolegów.
Jakiś czas temu zawiesiła mi się skrzynia tiptronic ,
Wyciągnąłem i poprosiłem kolegów o naprawę.
Lecz przez moja nadgorliwość auto stało Ok 7 miesięcy w garażu. Po wyjęciu skrzyni wymyłem trochę silnik i to co zachlapał olej z skrzyni i chyba narobiłem sobie problemów. Jak zawsze po myciu. Nie jest to pierwszy raz. Lecz tym razem nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić lub wymienić.
Tak wiec. Po odpaleniu po wymianie wyskoczył błąd przepływomierza , wymieniłem
„Mała” nie odpaliła bez dodania gazu. I miała problemy z obrotami na jałowym.
Potem wymieniłem silniczek krokowy.
Wywaliłem Stozek k&n i zamontowałem orginalny dolot.
By było śmieszniej 500m od domu padło sprzęgło alternatoa zrywając pasek
Resztę już zapomniałem.
Ale co do diabła z tym odpalaniem i tym falowaniem obrotów.
Raz jest dobrze a raz nie.
A i jeszcze zauważyłem ze delikatnie lubi przygasać podświetlanie w aucie liczników.
Co wy na to?
A fotki skrzyni dla fanów dobrej roboty:)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2018, 1:26 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Wyjmowaliście skrzynię z auta bez wyjęcia silnika? Jak? Opuszczaliście tył silnika? Dramat...
Nie widzę rozebranego dolotu czy alternatora - jak rozkręciliście konwerter od koła zamachowego? Widzę, że na skrzyni konwertera nie ma - mam nadzieję , ze nie zdjęliście jej zostawiając konwerter na silnku...
Pewnie przy demontażu lub montażu coś zostało uszkodzone. Może separator? Może rury odpowietrzenia silnika? Może coś z paliwem?

PS - sprzęgło alternatora jak padnie (zablokuje się) nie zrywa paska...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2018, 9:35 

Dołączył: 12.12.2018
Posty: 10
Cześć.
Dziękuje że odpisałeś.
Jak dobrze zauważyłeś nie jestem mechanikiem, lecz kocham naprawiać „ją”.
To prawda ze to moja pierwsza tak duża operacja, przygotowywałem się do niej , manual serwis i wszystko co mogłem wyczytać w www.
Skrzynie da się wyciągnąć bez wyjęcia z silnikiem.
Silnik opuściłem o kilka centymetrów tak do wysokości belki pomiędzy zawieszeniem. Nie odkręciłem poduszek z tylu. Oczywiście odkręciłem konwenter i koło zębate. Nawet kropla oleju niewyciekla z skrzyni. Taka sucha była.
Dolot i rozrusznik zmontowałem po wyjęciu skrzyni tak jak na foto.
Wymieniałem tez łożysko IMS bo chlopaki w PC poznan powiedzieli ze nie było nic w historii auta.
Co do podciśnienia to już sprawdzałem. Jest Ok
Odmy nie ruszałem nie dymi. Mogę sprawdzić jak powiesz ze trzeba. Czy jest jakiś sposób?
Co do paliwa to jak sprawdzić? Czy sprawdzić szczelność ? Nic nie cieknie.
Widzę ze znasz się na rzeczy. Czy możesz coś podpowiedzieć.
Proszę. Dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum