Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.07.2021, 0:39 

Dołączył: 26.09.2020
Posty: 37
https://www.youtube.com/watch?v=NBdPpegGRRY

Ciekawa opinia Patryka Mikiciuka na temat cen i wrażeń z jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2021, 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 23.03.2021
Posty: 292
Nr klubowicza: 724
Mikiciuk wsiada do auta: Szkoda że jest w triptronicu
Po dwóch minutach jazdy: Ej, spoko jest ta skrzynia

Haha miałem to samo, szukałem na upartego w manualu, bo w internetach mówili że triptronic jest zły. Jak chwile sam pojeździłem to też doszedłem do wniosku, że jest bardzo spoko. Zwłaszcza jeśli auto ma służyć bardziej jako daily i ma pakiet chrono plus.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2021, 16:07 

Dołączył: 26.09.2020
Posty: 37
A ja właśnie szukałem automatycznej skrzyni bo liczyłem na to, że taka skrzynia wymuszą łagodniejszy styl jazdy i auto będzie bardziej uszanowane. Nie wiedziałem też jeszcze wtedy, że wszyscy ją tak krytykują. Ale w moim przypadku jest dokładnie tak jak mówił Patryk, auto służy mi jako klasyk a nie wyścigówka. A tak przy okazji, każdy kto ma okazje się ze mną przejechać, jet zdziwiony jak fajnie chodzi ten tiptronic :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2021, 23:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Miałem tiptronic w 996.2 i w Boxsterze S 986. Obie skrzynie były nawet spoko. Mam tylko wrażenie, że ta w 911 była „szybsza” niż ta w Boxsterze. Chyba jakoś inaczej zestrojona jest.
Teraz w 996.1 mam manual i jest to po prostu inny styl jazdy. W mieście na letnie daily wolałbym tip’a. Na przejażdżkę za miastem od czasu do czasu manual daje więcej frajdy :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 7:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Mata napisał(a):
Na przejażdżkę za miastem od czasu do czasu manual daje więcej frajdy :-)


Na zeszłorocznym Classics, po drodze powrotnej za Twoim bratem, tipem w trybie manual, odkryłem inny samochód :angel4:




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 9:30 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
Tego tiptronic łatwo przyspieszyć podnosząc ciśnienie w układzie, mam na miejscu znajomego, któremu ta skrzynia zmienia prawie tak jak pierwsze PDK - kwestia chęci. Pamiętajcie, że to skrzynia Mercedesa (a na początku były chyba od Chryslera), więc jest rozpykana na wszystkie sposoby.

P. S.

Jako diehard manuali uważam, że na daily po mieście tip jest zajebisty. Na weekend tylko manual.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 12:06 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 878
A jakbyście mieli wybór to co zostawilibyście w garazu, 996 4s w manualu czy 996 turbo w tiptronicu? :dontknow:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.02.2012
Posty: 1040
Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
już wiele razy powtarzałem (i chyba Patrykowi powiem przy najbliższej okazji też ;) ) - w tiptronic jeździ się poza korkiem w trybie manualnym

wyłączyć PSM i włączyć tip w tryb manualny i robi się z tego zupełnie inne auto.

ja nie zamieniłbym tiptronica na manuala (na DSG to wiadomo że bez mrugnięcia okiem) a że tańsze są to chyba nawet lepiej nie? :)


a jak ktoś szuka to ja ogólnie z większym spokojem kupuję automaty niż manuale wiedząc że naprawdę trzeba się postarać żeby taką skrzynię czy silnik z automatem zamęczyć




_________________

Jacek
(911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 12:09 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
kilazz napisał(a):
A jakbyście mieli wybór to co zostawilibyście w garazu, 996 4s w manualu czy 996 turbo w tiptronicu? :dontknow:


Sprzedałbym oba i kupił GT3 albo dołożył i wziął GT2 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 13:27 

Dołączył: 15.04.2021
Posty: 58
kilazz napisał(a):
A jakbyście mieli wybór to co zostawilibyście w garazu, 996 4s w manualu czy 996 turbo w tiptronicu? :dontknow:

Mata napisał(a):
W mieście na letnie daily wolałbym tip’a. Na przejażdżkę za miastem od czasu do czasu manual daje więcej frajdy :-)


Kwestia gustu. Dla mnie tylko manual wchodziłby w grę. W szczególności w mieście. Nawet wolałbym praktycznie cokolwiek "fun" w manualu, niż 911 Turbo, czy nawet GT3 w automacie do jazdy po mieście.

Jak np bawisz się w heal & toe, to każde 200m pomiędzy światłami zmienia się w challange aby trafić w idealną redukcję. Automat odbiera tą jedną z bardzo nielicznych przyjemności z jazdy jaka pozostaje w jeździe po mieście (bez stwarzania zagrożenia w ruchu).

Poza miastem, albo na torze, to już prawdopodobnie GT3 w automacie zaczęłoby nadrabiać w moich oczach w innych aspektach, ale dalej (dla mnie) automat byłby minusem sam w sobie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 13:56 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 867
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
GT3 zaczęło wychodzić w PDK dopiero w 991




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
tony_szpachli napisał(a):
Tego tiptronic łatwo przyspieszyć podnosząc ciśnienie w układzie, mam na miejscu znajomego, któremu ta skrzynia zmienia prawie tak jak pierwsze PDK - kwestia chęci.


Podrzuć namiar ;)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 20:21 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1200
Kilka tygodni temu zadałem tu pytanko jakie urządzenie wpływa na to że wciśnięcie gazu w wersji na lince następuje redukcja czy to jest przez jakieś podciśnienie czy mierzenie przepływu powietrza ale nikt się nie odezwał. Napisz trochę więcej jeśli wiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 21:30 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 314
kilazz napisał(a):
A jakbyście mieli wybór to co zostawili byście w garazu, 996 4s w manualu czy 996 turbo w tiptronicu? :dontknow:
Zdecydowanie Turbo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2021, 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Tylko kto jezdzi 996 po miescie tyle, zeby to byl taki argument za automatem?




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2021, 0:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
kilazz napisał(a):
A jakbyście mieli wybór to co zostawilibyście w garazu, 996 4s w manualu czy 996 turbo w tiptronicu? :dontknow:

Zdecydowanie Turbo z tiptronic, a to ze względu na to że primo to Turbo a secondo dodatkowo ma Mezgera z tyłu :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2021, 6:55 

Dołączył: 15.04.2021
Posty: 58
sonda napisał(a):
GT3 zaczęło wychodzić w PDK dopiero w 991

Dzięki za sprostowanie :) to z przykładem nie trafiłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2021, 9:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 228
Nr klubowicza: 696
Ja jeżdżę 996 po mieście, codziennie. Rocznie wychodzi mi 20kkm. Myśl, że automat mógłby być lepszy nachodzi mnie raptem raz na kilka tygodni, jak utknę w naprawdę dużym korku, ale, jak @B4ndit napisał, satysfakcja z dobrze wykonanego heel&toe wynagradza te niedogodności z nawiązką.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2021, 13:13 

Dołączył: 26.09.2020
Posty: 37
kilazz napisał(a):
A jakbyście mieli wybór to co zostawilibyście w garazu, 996 4s w manualu czy 996 turbo w tiptronicu? :dontknow:


Bez wątpienia Turbo!

Powiem szczerze, że z powodu wyglądu chodzi mi po głowie GT3, ale ponieważ nie ma ich w automacie, to pewnie skończy się jednak na Turbo. Więc jak dla mnie Turbo + tiptronic to zestaw prawie idealny.
Moja 996 miała być na okazjonalne przejażdżki, jest jednym z 4 samochodów które mam, a prawda jest taka, że jeżdżę nią codziennie i powoli chce sprzedać resztę która stoi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2021, 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 23.03.2021
Posty: 292
Nr klubowicza: 724
Niektórzy wolą kontrolować trzy pedały, innym wystarczą dwa - jak kto lubi :)

Załącznik:
piano.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum